بهترین کلینیک فیزیوتراپی در تهران

بهترین کلینیک فیزیوتراپی در تهران
بهترین کلینیک فیزیوتراپی در تهران

قبل از معرفی کلینیک فیزیوتراپی دایان یکی از بهترین کلینیک های فیزیوتراپی در تهران بهتر است با مزایای یک کلینیک فیزیوتراپی خوب آشنا شوید.

با توجه به رشد روز افزون آسیب های عضلانی به دلیل سبک نادرست زندگی و به خصوص مشکلات و آسیب های ناشی از تمرینات و ورزش های نادرست در باشگاه های بدنسازی که اخیرا در بین جوانان رشد زیادی داشته است، فیزیوتراپی نقش پر رنگی را در جهت بهبود آسیب های ورزشی و عضلانی ایفا می کند.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

علاوه بر این در بسیاری از موارد عدم تحرک و تغذیه نامناسب نیز در سالمندان باعث ضعف عضلات و ماهیچه ها و به وجود آمدن آسیب های مختلف در نواحی بدن می شود که برای درمان و بهبود این آسیب ها نیاز به تمرین همراه با برنامه ریزی زیر نظر فیزیوتراپ و استفاده از دستگاه های تخصصی فیزیوتراپی برای تقویت بافت های آسیب دیده، می باشد.

البته فیزیوتراپی در بسیاری از بیماری های خاص دیگر نیز نقش بسیار موثری در جهت بهبود و درمان ایفا می کند از جمله فیزیوتراپی سکته مغزی، فیزیوتراپی دیابت و … جهت دریافت مشاوره فیزیوتراپی می توانید با کلینیک فیزیوتراپی دایان تماس بگیرید.

مطمئنا اگر شما و یا یکی از اعضای خانوادتان نیاز به درمان فیزیوتراپی داشته باشد شما به عنوان یک عضو فعال سعی خواهید کرد تا بهترین و مناسب ترین سرویس های فیزیوتراپی را انتخاب و یا توصیه کنید.

اما با توجه به تعدد بسیار زیاد کلینیک های فیزیوتراپی در شهرهای مختلف به خصوص در شهر تهران شما چگونه می توانید یک کلینیک فیزیوتراپی “خوب” را به اطرافیان خود توصیه کنید و یا حتی خودتان از خدمان آن بهره مند شوید؟

انتخاب بهترین کلینیک فیزیوتراپی

انتخاب بهترین

در زیر به 5 نکته بسیار مفید برای انتخاب یک کلینیک فیزیوتراپی اشاره خواهیم کرد تا شما بتوانید بهتر کلینیک فیزیوتراپی محلی مد نظر خود را انتخاب کنید:

1- زمان کاری انعطاف پذیر و مناسب

اولین مرحله و اولین نکته در فیزیوتراپی اهمیت به بیماران است و نشانه مهم اهمیت به بیماران ارائه زمان کاری انعطاف پذیر است تا بیماران بتوانند به راحتی زمان مد نظر خود را بسته به زمان خودشان تنظیم کرده و برای پذیرش و درمان برای دریافت نوبت اقدام کنند.

کلینیک فیزیوتراپی دایان با ارائه زمان کاری منعطف در خدمت بیماران است ساعات کاری ما هر روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت 9 صبح تا ساعت 1 بعد ظهر و از ساعت 3 بعد ظهر تا ساعت 9 شب خواهد بود.

2- ارائه درمان در اتاق های اختصاصی با رعایت کامل حریم خصوصی

در فرآیند درمان به خصوص در فیزیوتراپی حریم خصوصی نقش بسیار مهمی در آرامش بیمار و آسودگی بیماران در بیان مشکلاتشان ایفا میکند، ممکن است در بسیار از بیمارستان هایی که تا به حال به آن ها مراجعه کرده باشید این مسئله برای شما آزار دهنده بوده است.

چرا چندین بیمار می بایست به طور همزمان در یک اتاق توسط پزشک معاینه شوند؟

یکی از خصوصیات کلینیک فیزیوتراپی خوب، درارائه اتاقک های خصوصی برای هر بیمار جهت درمان و انجام تمرینات ورزشی و رعایت حریم خصوصی بیماران خلاصه می شود.

با این روش علاوه بر اینکه بیمار احساس راحتی خاطر می کند، توانایی بیان مشکلات مختلف و دریافت مشورت از فیزیوتراپیست را بدون اینکه توسط شخص دیگری شنیده شود را خواهد داشت.

در حالی که در بسیاری از کلینیک های فیزیوتراپی اتاقک های اختصاصی وجود ندارد کلینیک فیزیوتراپی برای رفاه بیماران و مراجعین جهت درمان مناسب و حرفه ای از اتاقک های اختصاصی استفاده می کند.

3- صورت حساب عادلانه

با توجه به شرایط بیمه ای و تعدد ارگان مختلف در ارائه خدمات بیمه های درمانی بعضی از این شرکت های بیمه ای هزینه دوره درمانی و جلسه ای فیزیوتراپی را پس از اتمام فرآیند درمانی پرداخت می کنند.

خدمات و صورت حساب عادلانه و اخلاقی یکی دیگر از مواردی است که یک کلینیک فیزیوتراپی خوب با مدیریت صحیح ارائه می دهد.

چرا که در بعضی از مواقع فیزیوتراپیست ها با توجه به اینکه هزینه فیزیوتراپی را شرکت بیمه ای پرداخت می کند ممکن است خدمات با کیفیت پایین تری ارائه کرده و یا هزینه خدماتی را نسبتا بالاتر در نظر بگیرند.

کلینیک فیزیوتراپی دایان رعایت اصول اخلاقی در ارائه خدمات فیزیوتراپی را در آیین نامه اخلاقی خود تعریف کرده و در اجرای آن بسیار مصمم عمل خواهد کرد و این اصول را به کلیه کارمندان خود آموزش می دهد.

4- فیزیوتراپیست های باتجربه و تایید شده

متخصصین فیزیوتراپی باتجربه

بخش اصلی و حائز اهمیت برای یک بیمار که به فیزیوتراپی مراجعه می کند دریافت خدمات درمانی است، منظور درمان و کاهش درد آسیب های به وجود آمده است که بیمار برای آن به فیزیوتراپی مراجعه کرده است.

انجام امور درمانی فیزیوتراپی علاوه بر تجربه نیازمند تحصیلات آکادمیک و به روز بودن در این حیطه به شمار می رود یک فیزیوتراپی می تواند مدارک ابتدایی و یا مدارک حرفه ای در زمینه فیزیوتراپی گذرانده باشد که تفاوت بسیار زیادی در نوع درمان خواهد داشت.

چرا که مدارک حرفه ای تر نیازمند گذراندن دوره های حرفه ای تر، بررسی گزینه ها و تعدد آسیب های بیشتر و در نتیجه توانایی بالاتر فیزیوتراپیست ها در ارائه خدمات خواهد بود و مطمئنا این مسئله موجب درمان بهتر بیمار می شود.

کلینیک فیزیوتراپی دایان با بهره گیری از کادر باتجربه و حرفه ای با مدارک معتبر داخلی و خارجی در این حوزه خدمات خود را به مراجعین ارائه می دهد.

هدف ما رضایت بیماران است چرا که رضایت بیماران علاوه بر ایجاد رضایت در ما، باعث افزایش اعتبار کلینیک دایان نیز خواهد بود.

مواردی که در بالا نام برده شد از جمله مواردی است که یک کلینیک فیزیوتراپی را به عنوان یکی از بهترین کلینک های فیزیوتراپی در یک منطقه و حتی یک شهر معرفی می کند.

کلینیک فیزیوتراپی دایان تمامی سعی و تلاش خود را در جهت پیاده سازی کلیه موارد نام برده شده و حتی فراتر از آن به کار میگیرد تا در نهایت رضایت بیمار به صورت کامل جلب شود.

9 نوع درمان از بهترین درمان‌ها در کلینیک فیزیوتراپی دایان

تمام افراد از مزایای فیزیوتراپی آگاه هستند و از عملکرد و تأثیرات این روش یک ایده کلی دارند. با این حال بسیاری از افراد نمی دانند که فیزیوتراپی انواع مختلفی دارد و بهترین خدمات را در کلینیک فیزیوتراپی دایان ارائه می کنیم.

شاید فکر کنید فیزیوتراپی تنها برای تسکین انواع دردهای بدن است. بله، فیزیوتراپی با درد مقابله کرده و در طول زمان به کاهش درد کمک می کند، اما این روش درمانی فواید بسیار زیاد دیگری نیز دارد.

فیزیوتراپی با مشکلات و آسیب های پزشکی مختلف در تمام گروه های سنی سروکار دارد. در این مقاله درباره انواع مختلف فیزیوتراپی و تأثیرات آن در کمک به افراد مبتلا به بیماری های متفاوت صحبت خواهیم کرد.

بیایید انواع اصلی فیزیوتراپی و مزایای آن ها را ببینیم:

فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی

فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی که تحت عنوان فیزیوتراپی ارتوپدی نیز شناخته می شود بر روی درمان و بهبودی هرگونه بیماری مرتبط با سیستم اسکلتی عضلانی متمرکز است.

سیستم اسکلتی عضلانی از استخوان ها، مفاصل، رباط ها، تاندون ها و ماهیچه ها تشکیل شده است. در این نوع فیزیوتراپی به درمان هر نوع درد گردن یا کمر، شکستگی، جراحت یا رگ به رگ شدگی مربوط به این ناحیه پرداخته می شود.

متخصص فیزیوتراپی هر گونه آسیب یا بیماری اسکلتی عضلانی را تشخیص داده و به بهبود تحرک و افزایش انعطاف پذیری کمک می کند.

درمان شامل تمرینات کششی و تعادل، سرما درمانی، تکنیک های دستی برای بهبود وضعیت ستون فقرات، یخ و گرما درمانی است. همچنین برای کمک به پیشرفت روند بهبودی برخی تمرینات خانگی تجویز می شود.

مزایای اصلی فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی عبارتند از:

  • بهبود تحرک
  • تسکین درد
  • درمان جراحات
  • مقابله با مشکلات مربوط به سندرم پیش از قاعدگی و مراقبت های دوران بارداری
  • بهبود آسیب های بافت نرم

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی


فیزیوتراپی کودکان

فیزیوتراپی کودکان

در این روش به نوزادان و کودکان خدمات ارائه شده و متخصصان فیزیوتراپی بر ارزیابی تحرک، تعادل، انعطاف پذیری، هماهنگی، ثبات هسته مرکزی بدن و همچنین بهبود رشد و تکامل کودکان متمرکز هستند.

این نوع فیزیوتراپی به مقابله با مشکلاتی مانند بیماری های عضلانی، نقص های مادرزادی، تاخیر در رشد، فلج مغزی و بیماری های دیگر نیز کمک خواهد کرد.

فیزیوتراپی کودکان در رشد ذهنی و جسمی کودکان نقش بسیاری دارد. برخی از مزایای این نوع فیزیوتراپی شامل موارد زیر است:

  • درمان هرگونه ناتوانی مادرزادی، اختلالات ژنتیکی یا تاخیر در رشد
  • بهبود مهارت های حرکتی
  • کمک به بهبود وضعیت بدن، راه رفتن و تعادل
  • افزایش قدرت و استقامت

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی کودکان


فیزیوتراپی سالمندان

در این روش به سالمندانی که روند پیری را پشت سر می گذارند خدمات ارائه می شود. با افزایش سن متابولیسم بدن شروع به کند شدن کرده و مشکلات متعددی به همراه خواهد داشت.

این درمان در حفظ سلامتی در کنار افزایش سن بسیار مهم بوده و به حفظ انعطاف پذیری و کاهش احتمال آسیب در آینده کمک می کند.

این نوع فیزیوتراپی در درمان اختلالات مرتبط با افزایش سن مانند آرتروز، آلزایمر و از دست دادن تحرک نیز مفید بوده و شامل تکنیک هایی برای بهبود تحرک، کاهش درد و بازیابی سلامت کلی است.

برخی از مزایای فیزیوتراپی سالمندان عبارتند از:

  • بازیابی قدرت، استقامت و تحرک
  • درمان دردهای مزمن
  • بهبود وضعیت بدن
  • مقابله با بیماری های مرتبط با افزایش سن

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی سالمندان


فیزیوتراپی عصبی

فیزیوتراپی عصبی و الکتروتراپی

فیزیوتراپی عصبی به مقابله با بیماری های مربوط به سیستم عصبی مانند سکته مغزی، آسیب‌ های سر و نخاع، بیماری‌ هایی مانند پارکینسون، سیاتیک، ام اس و غیره کمک می‌ کند.

اثرات این بیماری ها منجر به فلج، کمبود حس، لرزش و علائم دیگر شده و فیزیوتراپی عصبی باعث تحرک و بهبود عملکرد بیمارانی که از این آسیب های جسمی رنج می برند خواهد شد.

برخی از مزایای فیزیوتراپی عصبی شامل موارد زیر است:

  • ایجاد قدرت و هماهنگی
  • بهبود عملکرد بدن
  • افزایش حس
  • بهبودی پس از جراحی مغز

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی عصبی


فیزیوتراپی قلبی و تنفسی

فیزیوتراپی قلبی و تنفسی برای مبتلایان به بیماری های قلبی، مشکلات قفسه سینه و ریه مفید است. افرادی که در حال بهبودی از کووید 19 هستند نیز می توانند از این روش درمانی بهره مند شوند.

همچنین فیزیوتراپی قلبی و تنفسی در بهبودی افرادی که آسم، عفونت قفسه سینه و تروما دارند نیز مؤثر خواهد بود. این روش به درمان بیماری های مزمن قلبی و تنفسی متعددی کمک می کند.

در ادامه برخی از مزایای فیزیوتراپی قلبی و تنفسی آورده شده است:

  • تجویز تمریناتی برای بهبود تنفس و گردش خون
  • تجویز تمرینات مقاومتی
  • کمک به مقابله با تنگی نفس
  • درمان سرفه مزمن
  • توانبخشی برای مشکلات قلبی

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی قفسه سینه


فیزیوتراپی ورزشی

فیزیوتراپی ورزشی یکی از بهترین روش ها برای درمان آسیب های ورزشی است که در یک کلینیک فیزیوتراپی انجام می شود.

در حقیقت فیزیوتراپی ورزشی با ارزیابی و درمان آسیب های مربوط به ورزش سروکار داشته و به ورزشکاران حرفه ای کمک می کند.

فعالیت های ورزشی فشار بیشتری به بدن وارد می کنند و آسیب های ورزشی با آسیب های روزانه متفاوت هستند.

به همین دلیل ورزشکاران حرفه ای که تمرینات سخت انجام می دهند برای افزایش انعطاف پذیری و جلوگیری از آسیب های جدی به این نوع فیزیوتراپی احتیاج دارند.

همچنین ورزشکاران معمولا دچار آسیب دیدگی می شوند و گاهی نیز لازم است تحت عمل جراحی قرار گیرند. فیزیوتراپی به این افراد در بهبودی از آسیب و بازیابی قدرت و تحرک کمک می کند.

برخی از مزایای فیزیوتراپی ورزشی عبارتند از:

  • پیشگیری از صدمات
  • افزایش انعطاف پذیری
  • ارزیابی حرکت
  • ارائه تکنیک های درمانی

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی ورزشی


فیزیوتراپی مخصوص زنان

فیزیوتراپی زنان

فیزیوتراپی زنان به سیستم تناسلی زنان و مسائل مختلف مرتبط با آن می پردازد. این نوع فیزیوتراپی با ارائه مراقبت های قبل و بعد از زایمان، روند زایمان را آسان کرده و برای مقابله با هر گونه مشکل باروری در زنان نیز مفید است.

این نوع فیزیوتراپی به بهبود موارد زیر کمک می کند:

  • تقویت هسته مرکزی بدن
  • روند زایمان
  • کنترل عملکردهای ادراری
  • تقویت عضلات لگن
  • تسکین درد زنان باردار

بیشتر بخوانید : مقالات فیزیوتراپی زانان


فیزیوتراپی پس از جراحی

متخصصان فیزیوتراپی از روش های درمانی کاملا خاص برای کمک به تسکین درد افراد استفاده کرده و تضمین می کنند که درد در آینده باز نخواهد گشت.

فیزیوتراپی همچنین با افزایش انعطاف پذیری به پیشگیری از آسیب های جدی کمک می کند. یکی دیگر از مزیت های فیزیوتراپی کمک به کاهش درد بعد از جراحی است. جراحی باعث بروز دردی شدید شده و به طرق مختلف بر بدن تأثیر می گذارد.

فیزیوتراپی به افراد در تحمل درد پس از جراحی و آسان تر شدن روند بهبودی کمک می کند. این روش درمانی به ویژه برای افرادی که از آسیب های ورزشی رنج می برند مفید است.

همچنین متخصصان فیزیوتراپی قبل از جراحی با تمرکز بر تمریناتی برای تقویت بدن و کاهش آسیب به تسریع روند بهبودی کمک می کنند.

برای ریکاوری و بازگشت به زندگی بهترین روش شروع درمان های فیزیوتراپی در یک کلینیک فیزیوتراپی است.


بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی بعد از جراحی


توانبخشی دهلیزی

توانبخشی دهلیزی بر بازیابی تعادل بدن تمرکز داشته و هرگونه مشکلات مرتبط با سرگیجه مانند سبکی سر، بی ثباتی، احساس حرکت محیط و غیره را کاهش می دهد.

متخصص فیزیوتراپی دهلیزی با طراحی برنامه های مبتنی بر ورزش به کاهش این مشکلات و بهبود تعادل کمک خواهد کرد.

مشکلات مربوط به سرگیجه دلایل زیادی از جمله اختلالات داخلی گوش، عوارض جانبی داروها، مشکلات مغزی یا قلبی، اختلال عملکرد گردن و غیره دارد.

توانبخشی دهلیزی منجر به بهبود علائم زیر خواهد شد:

فیزیوتراپی در درمان بسیاری از بیماری هایی که افراد در تمام گروه‌ های سنی با آن مواجه هستند نقشی اساسی داشته و روشی عالی برای بهبود وضعیت بدن و اطمینان از عدم بروز مجدد مشکلات در آینده است.

ما در کلینیک فیزیوتراپی دایان یکی بهترین کلینیک های فیزیوتراپی در تهران، علاوه بر ارائه خدمات فوق، درمان های تخصصی متعددی را نیز ارائه می کنیم که می توانید با مراجعه به منوی اصلی سایت آنها را مشاهده کنید.


بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی در منزل


جهت دریافت نوبت یا دریافت مشاوره در خصوص مشکلات و آسیب های خود با کلینیک فیزیوتراپی دایان تماس گرفته و جهت معاینه نوبت حضوری دریافت نمایید.

کلینیک فیزیوتراپی دایان در شمال تهران و پاسداران، خیابان دولت واقع شده است.

شماره تماس های کلینیک فیزیوتراپی دایان جهت دریافت نوبت حضوری فیزیوتراپی مچ دست و فیزیوتراپی در منزل02122786049 – 09128340536

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها