فیزیوتراپی آسیب های اسکلتی عضلانی

فیزیوتراپی آسیب های اسکلتی عضلانی
فیزیوتراپی آسیب های اسکلتی عضلانی
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

در این مقاله در مورد فیزیوتراپی آسیب های اسکلتی عضلانی، صدمات ورزشی و آسیب های ستون فقرات و اطلاعات دقیق تری درباره درمان های ارائه شده و مؤثر بودن آن ها خواهید یافت. این درمان ها متناسب با نیازهای شما طراحی می شوند.

در مورد آسیب های ورزشی، درمان های ورزشی خاصی را پیشنهاد می کنیم که به بازسازی محل آسیب دیده و جلوگیری از بروز آسیب های جدید یا مکرر کمک کرده و می توانید از انجام دادن ورزش هایی که دوست دارید لذت ببرید.

همچنین درباره ماساژ ورزشی که به بازسازی عضلات کمک می کند صحبت خواهیم کرد. صدمات ناشی از کار نیز بسیار رایج هستند زیرا در اکثر مشاغل و به ویژه کارهای دستی حرکات کاملا تکراری هستند.

این شرایط منجر به فشار و صدمات دیگری شده که بر کار تأثیر می گذارند. حتی کار در ادارات نیز منجر به درد مرتبط با وضعیت بدن می شود.

در ادامه درباره توانبخشی و فیزیوتراپی آسیب های اسکلتی و عضلانی و آسیب های ناشی از کار همراه با تمرینات برای جلوگیری از تکرار صدمات و همچنین درمان هایی که به طور خاص برای بازیابی وضعیت طبیعی هر بیمار طراحی شده اند توضیح خواهیم داد.

راه کارهای درمانی فیزیوتراپی برای آسیب های اسکلتی و عضلانی

ورزش درمانی

ورزش درمانی یا فیزیوتراپی معمولا به افراد در پیشرفت، حفظ و بازیابی حداکثر حرکت و عملکرد در طول زندگی کمک می کند.

این روش شامل توانبخشی برای وضعیتی است که افزایش سن، آسیب یا بیماری بر حرکت و عملکرد تأثیر می گذارد.

یک متخصص فیزیوتراپی مشکل را شناسایی کرده و با درمان، توانبخشی و پیشگیری از صدمات مرتبط دیگر به بهبود کیفیت زندگی شما کمک خواهد کرد.

متخصص فیزیوتراپی با استفاده از دانش و مهارت های منحصر به فرد خود می تواند متناسب با نیازهای خاص شما یک برنامه توانبخشی برای بازسازی هرگونه آسیب و کمک به جلوگیری از بروز مجدد آن ها در آینده طراحی کند.

این برنامه به ویژه برای آسیب های ناشی از کار بسیار ضروری است چراکه کار اغلب به معنی تکرار است که باعث آسیب بیشتر مفاصل می شود.

الکتروتراپی

الکتروتراپی

الکتروتراپی استفاده از انرژی الکتریکی به عنوان یک درمان پزشکی است. استفاده از الکتروتراپی در زمینه توانبخشی برای کمک به برخی آسیب ها مورد تحقیق و تأیید قرار گرفته است.

الکتروتراپی یک روش درمانی فیزیوتراپی برای آسیب های عضلانی و اسکلتی است که به مدیریت درد و بهبود دامنه حرکتی مفصل کمک می کند.

همچنین می توان از این روش برای کمک به بهبود قدرت و کنترل حرکت، به تأخیر انداختن آتروفی عضلات و بهبود جریان خون موضعی برای رفع اختلال عملکرد عصبی عضلانی استفاده کرد.

الکتروتراپی با تحریک مکرر بافت نرم منقبض و کوتاه شده، دامنه حرکت مفصل را بهبود بخشیده و میکروسیرکولاسیون و سنتز پروتئین که به ترمیم بافت ها و یکپارچگی بافت های پیوندی و پوستی کمک می کنند را افزایش می دهد.

آسیب های مرتبط با کار

صدمات ناشی از کار مشکلاتی از جمله دردهای موضعی ناشی از نشستن تمام روز پشت میز یا آسیب مکرر ناشی از کارهای دستی هستند که اکثر مردم در برخی مواقع از آن ها رنج می برند.

در هر دو حالت اکثر ما نمی توانیم برای استراحت از محل کار مرخصی بگیریم.

متخصص فیزیوتراپی قادر به شناسایی محل آسیب بوده و با استفاده از روش های درمان و برنامه های تمرینی که به طور خاص طراحی شده اند می توانند به تسکین درد و اطمینان از پایدار نبودن آسیب کمک کنند.

به این ترتیب می توانید به کار خود ادامه دهید و این حین از انجام دادن حرکات مختلف لذت ببرید.

درمان دستی برای آسیب های اسکلتی عضلانی

رمان دستی

درمان دستی یا منوال تراپی در حرفه فیزیوتراپی به عنوان یک رویکرد بالینی با استفاده از تکنیک های عملی خاص مانند موبیلیزاسیون تعریف می شود.

متخصص فیزیوتراپی از این روش برای تشخیص و درمان بافت های نرم و ساختارهای مفصلی آسیب دیده و همچنین افزایش دامنه حرکتی، کاهش یا از بین بردن التهاب بافت نرم و افزایش آرامش و ترمیم بافت منقبض شده استفاده می کند.

درمان دستی به ثبات، تسهیل حرکت و بهبود عملکرد و کاهش دردها و بهبود آسیب های اسکلتی و عضلانی کمک خواهد کرد.

اصلاح وضعیت بدن

درمان همسویی مؤثر (اصلاح وضعیت بدن) روشی شامل تمرینات کششی سبک و کم تأثیر برای وضعیت بدن است که بر اساس یک برنامه ورزشی روزانه خاص طراحی شده اند.

این تمرینات متناسب با نیازهای بیمار انتخاب شده و با هدف قرار دادن محل آسیب دیده، ماهیچه ها را تقویت کرده و به بدن اجازه می دهند به حالت طبیعی بازگردد.

درمان نتایج قابل توجهی به همراه داشته و روشی مؤثر برای درمان دردهای ناشی از وضعیت بدن بدون نیاز به دارو، جراحی یا درمان دستی است.

تمرینات ورزشی خاص برای آسیب های اسکلتی عضلانی

برخی تمرینات ورزشی برای پیشگیری و بازسازی آسیب های خاص در ورزش هایی از جمله گلف و تنیس که کمر و شانه ها بیشتر در معرض آسیب هستند و فوتبال و راگبی که زانو و مچ پا آسیب می بینند طراحی شده اند.

ورزش ها و ورزشکاران متفاوت هستند، بنابراین یک ارزیابی جامع انجام شده و برای کمک به توانبخشی و پیشگیری از آسیب های مربوط به ورزش یک برنامه ورزشی متناسب طراحی خواهد شد.

انجام تمرینات تخصصی ورزشی زیر نظر متخصص فیزیوتراپی می تواند به بهبود آسیب های عضلانی و اسکلتی کمک بسیاری به همراه داشته باشد.

ماساژ درمانی ورزشی

ماساژ درمانی ورزشی

در برنامه های توانبخشی و فیزیوتراپی برای بسیاری از آسیب های ورزشی ماساژ درمانی ورزشی توصیه شده است.

ماساژ ورزشی از تکنیک های ماساژ و کشش بر روی ماهیچه و بافت های متصل به یکدیگر برای افزایش دامنه حرکتی و انعطاف پذیری استفاده می کند.

همچنین این روش برای تسکین دردهای عضلانی، افزایش عملکرد ورزشی و کمک به بازسازی ماهیچه ها که نیروی اولیه برای انجام فعالیت ها هستند و در ورزش بیشترین آسیب را می بینند مفید خواهد بود.

نوار کینزیو یا کینزیوتیپینگ

نوار کینزیو برای تسهیل روند بهبودی طبیعی بدن طراحی شده و بدون ایجاد محدودیت در دامنه حرکتی، عضلات و مفاصل را ثابت نگه داشته و از آن ها پشتیبانی می کند.

از این نوار برای درمان موفقیت آمیز انواع بیماری های ارتوپدی، عصبی عضلانی، عصبی و شرایط دیگر استفاده می شود.

نشان داده شده است که استفاده از نوار کینزیو و پیروی از پروتکل های ورزشی نتایجی فراتر از روش های درمان قدیمی داشته است.

ارتزها و بریس های سفارشی و آنالیز راه رفتن

بررسی و آنالیز راه رفتن به شناسایی علل مکانیکی و زمینه ای مشکلات رایج پا و اندام تحتانی کمک می کند. این مشکلات شامل درد پاشنه و قوس پا، مچ، زانو، مفصل ران و همچنین گرفتگی ساق پا و کمردرد هستند.

بررسی ساختارها و راستای راه رفتن به ارزیابی نقاط قوت و ضعف کمک کرده و استفاده از ارتزهای سفارشی برای رفع هر گونه مشکل مؤثر خواهد بود.

در صورت نیاز متخصص فیزیوتراپی برای کاهش درد و بهبود بریس های سفارشی و تخصصی را برای نواحی آسیب و درد اسکلتی و عضلانی تجویز می کند.


بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی چیست؟

با فیزیوتراپی بیشتر آشنا شوید و راه کارهای تخصصی درمانی آن را بیشتر بشناسید


در انتها شماره تماس‌های کلینیک فیزیوتراپی دایان جهت دریافت نوبت حضوری فیزیوتراپی مچ دست و فیزیوتراپی در منزل02122786049 – 09128340536

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.