آسیب ها و جراحت‌های ناشی از کار

جراحت‌های ناشی از کار
جراحت‌های ناشی از کار

آیا تا به حال در محل کار دچار جراحت و یا آسیب شده اید که شما را از انجام فعالیت های فیزیکی باز داشته باشد؟ وقتی مجبور باشید به خاطر جراحت یا بیماری مدتی کار نکنید قطعاً نگرانی هایی در مورد هزینه های زندگی خواهید داشت؛ به خصوص اگر ندانید که دوره ریکاوری چقدر طول می کشد.

پس مهم است که حتماً یک برنامه توانبخشی و فیزیوتراپی مناسب داشته باشید که شما را هر چه سریع تر به برنامه های نرمال تان باز گرداند.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

خوشبختانه درمان های فیزیکی ، فیزیوتراپی و آب درمانی پیشرفته، نقش کلیدی در بهبودی جراحات ناشی از کار دارند.

اگر در محل کار دچار جراحت شده اید با فیزیوتراپیست های ما تماس بگیرید تا بدانید برای بازگرداندن عملکرد فیزیکی نرمال و بازگشت هرچه سریعتر به کار، کدام خدمات تخصصی کلینیک برای شما مناسب است.

 آسیب و جراحت ناشی از کار چیست؟

جراحت و بیماری که برای یک فرد هنگام انجام کار خود در محل کار ایجاد شود به عنوان جراحت ناشی از کار در نظر گرفته می شود.

 بسیاری از مشاغل افراد را در موقعیت های بالقوه خطرناک قرار می دهند، مانند پرستاری، ساختمان سازی یا کارهای پلیسی.

 اما حتی کارهایی که ممکن است تصور کنید فرد را در موقعیت های خطرناک قرار نمی دهند نیز می توانند باعث درد و جراحت شوند.

برای مثال کار کردن در یک دفتر و پشت میز می‌تواند منجر به جراحات ناشی از کار شود، برای مثال، نشستن در یک وضعیت ثابت برای مدت طولانی ضررهای زیادی برای بدن دارد.

افرادی که پشت میز کار یا در کارخانه ها کار می کنند اغلب به علت نیاز به انجام حرکات تکراری مداوم، مستعد جراحات ناشی از حرکات تکراری هستند.

 اگر هنگام کار دچار آسیب دیدگی شده اید، حتماً هر چه سریعتر به دنبال درمان بروید زیرا هرگونه جراحتی که بدون درمان رها شود ممکن است در طول زمان شدید و خطرناک شود.

بروز چه جراحت هایی در هنگام کار شایع است؟

 دلایل و انواع جراحات ناشی از کار مختلف است زیرا موارد احتمالی بروز جراحت در مشاغل مختلف بسیار است.

 موارد زیر از شایع ترین انواع جراحات ناشی از کار هستند:

کمر درد

آسیب کمر درد در محیط کار

کمر درد شایع ترین نوع درد گزارش شده است. جراحات کمر معمولاً به علت چرخش کمر در یک جهت نادرست به وجود می آیند که می تواند ناشی از چندین مورد مرتبط با کار باشد، مانند نشستن پشت میز در تمام طول روز یا وارد آمدن فشار زیاد بر روی کمر.

بلند کردن مکرر اجسام سنگین نیز می تواند باعث کمردرد شود.

اگر کمردرد دارید دریافت زودهنگام درمان های فیزیوتراپی، از لحاظ هزینه، یک گزینه درمانی به صرفه خواهد بود.

سندروم تونل کارپال

سندروم تونل کارپال مشکلی است که در مچ و هنگامی که عصب مدیان تحت فشار قرار میگیرد ایجاد می شود. تحت فشار قرار گرفتن این عصب معمولاً به علت حرکات تکراری است.

دلایل شایع سندروم تونل کارپال، کار کردن در خط مونتاژ و تایپ زیاد هستند. لازم است برای درمان این مشکل هر چه سریعتر اقدام کنید تا از آسیب طولانی مدت عصب پیشگیری شود.

 یک برنامه فیزیوتراپی برای درمان سندرم تونل کارپال شامل انجام برخی کشش ها جهت بهبود انعطاف پذیری و همچنین ورزش‌ های سبک برای کشش و تقویت ماهیچه های دست و مچ خواهد بود.

کشیده شدگی و پیچ خوردگی

پیچ خوردگی ها بخشی از بدن را از راستای صحیح خود خارج می کنند، در حالی که کشیدگی ها باعث آسیب تاندون ها می شوند.

این موارد زمانی اتفاق می‌افتند که رباط ها یا تاندون ها بیش از محدوده شان کشیده شوند. این شرایط ممکن است طی یک حادثه سریع مانند پایین افتادن از نردبام یا به علت انجام حرکات تکراری یا در نتیجه استفاده نامناسب از ابزارها به وجود آید.

دلیل هرچه که باشد فیزیوتراپی می‌تواند به کاهش و یا حتی از بین بردن درد ناشی از جراحت تاندون یا رباط کمک کند.

التهاب تاندون

دلیل التهاب تاندون، انجام حرکات تکراری و استفاده بیش از حد از بخش های خاصی از بدن است.

علائم آن معمولاً شامل حساسیت، درد و تورم است. حساسیتی که این عارضه ایجاد می‌ کند معمولاً در آرنج ها، شانه ها و زانوها خواهد بود که با فیزیوتراپی قابل درمان است.

تصادف با وسایل نقلیه

اگر شغل تان نیاز به استفاده از یک وسیله نقلیه داشته باشد، خطر بروز جراحات ناشی از تصادفات با وسایل نقلیه همیشه وجود دارد.

دامنه جراحات ناشی از تصادفات حین کار از بریدگی ها و خراشیدگی های متوسط تا شکستگی استخوان و جابجایی شدید مهره های گردن (ویپلش) متفاوت خواهد بود.

فیزیوتراپی با کاهش درد و تورم و همچنین بازیابی دامنه حرکت به روند ریکاوری این نوع جراحات کمک می کند.

درمان و فیزیوتراپی آسیب ها و جراحت های ناشی از کار

فیزیوتراپی جراحت کار
فیزیوتراپی جراحت کار

فیزیوتراپی به عنوان یک روش سریع، موثر و موفق در درمان جراحات ناشی از کار، برای افراد در تمام سنین، شناخته می شود.

فیزیوتراپیست های ما از پیشرفته ترین متد های درمانی مخصوص تسکین درد، بهبود تحرک و بهبود سلامت عمومی استفاده می کنند.

در جلسه اول فیزیوتراپیست پس از انجام معاینه فیزیکی یک برنامه درمانی شخصی سازی شده که برآورده کننده نیازهای خاص بیمار باشد، تنظیم خواهد کرد.

در این درمان ها از روش ها و متد های خاصی مانند موارد زیر استفاده می شود ولی محدود به آنها نیستند.

فیزیوتراپیست های متعهد ما به منظور پیشگیری از بروز جراحات بیشتر در آینده تکنیک های مفیدی را ارائه خواهند داد که به شما در داشتن عملکرد مناسب در محل کار کمک می کنند.

فیزیوتراپی یک روش سریع، آسان و طبیعی برای ریکاوری جراحات ناشی از کار است و در بسیاری از موارد حتی می تواند نیاز به تجویز داروهای مضر یا مداخلات جراحی را  نیز برطرف کند.

اگر از جراحات ناشی از کار رنج می برید همین امروز با ما تماس بگیرید و یک وقت ملاقات تنظیم کنید. ما به شما کمک می کنیم تا هرچه سریعتر بهبود پیدا کنید و به زودی به سطح عملکرد معمول خود در کار بازگردید.

در صورتی که در محیط کار دچار جراحت یا آسیب های مفصلی، اسکلتی، عضلانی و یا عصبی شده اید با مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی دایان در تهران از خدمات تخصصی و درمان های پیشرفته با یک برنامه درمانی عالی بهره مند شوید.

شماره تماس های کلینیک فیزیوتراپی دایان جهت دریافت نوبت حضوری فیزیوتراپی مچ دست و فیزیوتراپی در منزل02122786049 – 09128340536

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها