فیزیوتراپی پس آنسرین برای بورسیت و تاندونیت

فیزیوتراپی بورسیت پس آنسرین
فیزیوتراپی بورسیت پس آنسرین
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

درد در قسمت داخلی زانو وضعیتی است که با نام بورسیت پس آنسرین و تاندونیت شناخته می شود. اگر بورسیت پس آنسرین دارید بهتر است برای تسکین درد و بازگشت به عملکرد قبلی زانو از یک متخصص فیزیوتراپی ماهر کمک بگیرید.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

پس آنسرین به چه معناست

پس آنسرین یک نام تشریحی برای ناحیه ایست که سه تاندون وارد استخوان ساق پا می شوند.

تاندون ها در محل اتصال، شکلی شبیه پای غاز داشته و نام پس آنسرین نیز با توجه به این موضوع انتخاب شده است. این سه تاندون عبارتند از:

  • تاندون سارتوریوس
  • تاندون گراسیلیس
  • تاندون نیم وتری همسترینگ

سه تاندون تشکیل دهنده پس آنسرین از سه ناحیه مختلف لگن شروع شده و در زانو و ران، سه عمل مختلف انجام می ‌دهند. این موضوع ارزیابی دقیق و درمان تاندونیت و بورسیت پس آنسرین را چالش برانگیز می کند.

در زیر سه تاندون پس آنسرین، یک بورس یا کیسه ای پر از مایع وجود دارد که به تاندون ها کمک می کند به راحتی روی استخوان ساق پا سر بخورند. التهاب و تحریک این بورس منجر به درد پس آنسرین می شود.


بیشتر بخوانید : 12 علت آب آوردن زانو یا التهاب زانو


درد در کدام ناحیه احساس می شود

در صورت ابتلا به بورسیت پس آنسرین یا تاندونیت معمولا در قسمت داخلی مفصل زانو، درست زیر خط مفصل احساس درد خواهید داشت. گاهی درد به قسمت داخلی و جلوی استخوان ساق پا نیز گسترش می یابد.

علل بورسیت پس آنسرین

این بیماری در اثر استرس و فشار مکرر بر روی محل اتصال تاندون های پس آنسرین ایجاد می شود.

بورسیت پس آنسرین معمولا در دوندگانی که شدت تمرین خود را خیلی سریع افزایش می دهند اتفاق می‌ افتد، اما گاهی در نتیجه آسیب ناشی از استفاده بیش از حد زانو نیز رخ می دهد.

گاهی ناحیه پس آنسرین در نتیجه یک ضربه مستقیم به قسمت داخلی زانو تحریک می شود.

فیزیوتراپی بورسیت پس آنسرین در منزل

فیزیوتراپی پس آنسرین

اگر در قسمت داخلی زانو یا پا درد دارید و مشکوک به بورسیت پس آنسرین هستید، پزشک شما را برای ارزیابی و درمان به متخصص فیزیوتراپی ارجاع می دهد.

همچنین می توانید خودتان مستقیما به یک متخصص فیزیوتراپی مراجعه کنید. ارزیابی فیزیوتراپی برای مشکلات پس آنسرین شامل موارد زیر است، اما تنها محدود به این گزینه ها نخواهد بود:

  • بررسی سوابق پزشکی : متخصص فیزیوتراپی درباره چگونگی شروع و تغییر درد و فعالیت هایی که باعث افزایش یا کاهش علائم می شوند سؤالاتی می پرسد. همچنین درباره درد داخلی زانو در گذشته و سایر درمان هایی که برای بورسیت پس آنسرین امتحان کرده اید سؤال خواهد پرسید.
  • لمس کردن : در طول ارزیابی فیزیوتراپی از دست ها برای لمس ساختارهای پا استفاده می شود. متخصص فیزیوتراپی ناحیه پس آنسرین را برای بررسی التهاب بورس و تاندون ها لمس می کند.
  • اندازه گیری دامنه حرکتی زانو و لگن : متخصص فیزیوتراپی از یک گونیومتر برای اندازه گیری دامنه حرکتی مفاصل زانو و لگن استفاده می کند.
  • بررسی انعطاف پذیری : معمولا سفتی عضلات همسترینگ، لگن یا ران در بروز مشکلات پس آنسرین نقش دارد. متخصص فیزیوتراپی انعطاف پذیری گروه های عضلانی مختلف را اندازه گیری کرده تا مطمئن شود که سفتی باعث بورسیت پس آنسرین شده است یا خیر.
  • ارزیابی قدرت اندام تحتانی : گاهی ضعف در عضلات لگن باعث می شود زانو هنگام دویدن، راه رفتن یا پریدن در وضعیت نامناسب قرار بگیرد. این وضعیت استرس و فشار را در اطراف ناحیه پس آنسرین افزایش داده و منجر به تحریک تاندون ها می شود.
  • ارزیابی تعادل : کاهش تعادل و حس عمقی باعث افزایش فشار در اطراف مفصل زانو شده و این استرس تاندون ‌های پس آنسرین و بورس را تحریک می کند و منجر به درد داخلی زانو می شود.

متخصص فیزیوتراپی برای ارزیابی تعادل و تعیین اینکه عدم تعادل در بروز مشکل نقش دارد یا خیر آزمایشات خاصی تجویز خواهد کرد.

پس از جمع آوری اطلاعات درباره وضعیت شما، یک برنامه درمانی متمرکز برای کاهش درد و بازگشت به فعالیت قبلی طراحی می شود.

فیزیوتراپی پس آنسرین بورسیت و تاندونیت

درمان ها

متخصص فیزیوتراپی برای مدیریت بورسیت پس آنسرین و تاندونیت، درمان های مختلفی از جمله موارد زیر ارائه خواهد داد:

تمرینات رایج برای بورسیت پس آنسرین عبارتند از:

تمرینات انعطاف پذیری

محل اتصال پس آنسرین از سه عضله مختلف تشکیل شده است، بنابراین تمرینات انعطاف پذیری شامل کشش های مختلف خواهد بود.

معمولا کشش همسترینگ، لگن و ران برای کمک به بهبود تحرک عضلات و تاندون ‌های تشکیل دهنده پس آنسرین توصیه می ‌شود.


بیشتر بخوانید : هر آنچه باید درباره بورسیت زانو یا آماس کیسه های مفصلی بدانید


تمرینات تقویتی

درمانگر در طول ارزیابی، گروه‌ های عضلانی ضعیف را شناسایی کرده و به رفع مشکل کمک می کند.

همچنین تمریناتی برای تقویت عضلات اطراف زانو (مانند چهار قوس کوتاه) تجویز می شود. این تمرینات در کنترل بهتر موقعیت ران و زانو و به حداقل رساندن فشار اطراف ناحیه پس آنسرین نقشی اساسی دارند.

فیزیوتراپی بورسیت پس آنسرین کلینیک دایان

تمرینات تعادلی

اگر درمانگر احساس کند که تعادل و حس عمقی ضعیف منجر به بورسیت پس آنسرین می شود، احتمالا تمرینات خاصی را برای کمک به بهبود تعادل تجویز می کند.

می توانید از تخته BAPS یا تخته تعادل در کلینیک فیزیوتراپی استفاده کنید و یا تمرینات خاصی را در خانه انجام دهید.

روش های فیزیکی

متخصص فیزیوتراپی با استفاده از روش های فیزیکی مانند یخ یا گرما درمانی به مدیریت درد پس آنسرین کمک می کند.

گاهی نیز برای افزایش گردش خون موضعی در اطراف ناحیه پس آنسرین از اولتراسوند تراپی استفاده می شود.

در رابطه با روش‌ های فیزیکی غیرفعال باید احتیاط کرد، چراکه در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است که این درمان ها تأثیر کمی دارند یا هیچ نتیجه ای نخواهند داشت.

اگر متخصص فیزیوتراپی برای بهبود وضعیت از درمان ‌های غیرفعال استفاده می‌ کند، مطمئن شوید که در برنامه شما درمان‌ های فعال ورزشی نیز قرار می دهد.


بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی زانو و درمان آسیب های زانو


تمرینات ورزشی

یکی از ابزارهای اصلی برای مدیریت بورسیت پس آنسرین تمرینات ورزشی هستند.

متخصص فیزیوتراپی تمریناتی را در کلینیک پیشنهاد می دهد و یک برنامه ورزشی خانگی نیز تجویز می کند تا در طول دوره توانبخشی روی آن کار شود.

اصلاح فعالیت

در صورت ابتلا به بورسیت پس آنسرین، متخصص فیزیوتراپی اقداماتی که لازم است انجام دهید و همچنین کارهایی که باید از آن ها اجتناب کنید را اطلاع می دهد.

با اصلاح فعالیت ها و توقف موقت فعالیتی که باعث بروز مشکل شده است می توان به سرعت درد را تسکین داد. همچنین برای شما برنامه ای طراحی می شود تا بدون درد به فعالیت های طبیعی خود بازگردید.

اگر بورسیت پس آنسرین یا تاندونیت دارید بهتر است برای تسکین درد و دریافت برنامه درمانی به فیزیوتراپی دایان در تهران مراجعه کنید. به کمک متخصصان فیزیوتراپی دایان می توانید به سرعت و با خیال راحت به فعالیت های قبلی خود بازگردید.

شماره تماس های کلینیک فیزیوتراپی دایان جهت دریافت نوبت حضوری فیزیوتراپی مچ دست و فیزیوتراپی در منزل02122786049 – 09128340536

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.