چرا مردم دردهایی که قابل درمان هستند را تحمل می کنند؟

تحمل یا درمان درد
تحمل یا درمان درد
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

انجمن بین المللی مطالعات درد، درد را به عنوان یک حس ناخوشایند و یک تجربه احساسی مرتبط با احتمال آسیب دیدن بافتهای بدن یا  آسیب واقعی آنها تعریف می کند.

هر فردی در طول زندگی اش درد را به شکلی تجربه می کند.

دردها می توانند کم و مداوم یا زیاد و ناگهانی باشند و ممکن است چند دقیقه و یا سالها طول بکشند.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

فرقی نمی‌کند که  درد ناشی از جراحت، بیماری و یا بخشی از یک مشکل سلامتی باشد، دردها ممکن است به نحوی زندگی تان را تحت تاثیر قرار دهند.

درد های مداوم ممکن است موجب مشکلات زیر شوند:

  • افزایش ضربان قلب
  • افزایش فشار خون
  • محدودیت های حرکتی
  • ضعف ماهیچه ای
  • بی خوابی
  • خستگی
  • اضطراب
  • افسردگی

 تمام این موارد ممکن است باعث شوند که کارتان را از دست بدهید یا کیفیت زندگی تان پایین بیاید.

پس با وجود تمام این تاثیرات منفی، چرا بعضی از افراد به دنبال درمان درد شان نمی روند؟

درد می‌تواند به سن، جنسیت، کلاس اجتماعی، استراتژی های مقابله با درد و فرهنگ بستگی داشته باشد.

تمام این عوامل می‌توانند بر اینکه افراد چگونه دردشان را احساس میکنند، چه احساسی درباره آن دارند و اینکه  چگونه  به دنبال درمان آن می روند، نقش داشته باشند.

افرادی که به فیزیوتراپی مراجعه می‌کنند اغلب می گویند که درباره تاثیر فیزیوتراپی در برطرف کردن مشکل شان مطمئن نیستند.

در اغلب موارد فیزیوتراپی می تواند بیماری هایی که این افراد به آنها اشاره می کنند را درمان کند و می تواند به کاهش درد و بهبود کیفیت زندگی آنها کمک کند.

 درد آرتروز

استئوآرتریت در تمام دنیا شایعترین مشکل مفاصلی است و  بیش از ۲۵۰ میلیون نفر  در دنیا دچار این مشکل هستند.

آرتروز لگن و زانو یکی از اصلی‌ترین دلایل ناتوانی و از کار افتادگی در دنیا است.

در گذشته  اینطور فکر می شد که استئوآرتریت بیماری افراد سالخورده است، اما تحقیقات دیگری وجود دارند که این نظر را تایید نمی کنند.

انیستیتوی معیارهای ارزیابی سلامتی در سال ۲۰۱۵ نشان داد که آرتروز یکی از ۲۰ بیماری رایجی است که افراد بالای ۴۰ تا ۴۵ سال به آن مبتلا می شوند.

نیمی از افرادی که علائم آرتروز را داشتند، زیر ۶۵ سال بودند.

بسیاری از مبتلایان گزارش دادند که قدرت حرکتشان را از دست داده اند و در انجام وظایف شان در خانه و محل کار دچار مشکل شده اند.

متاسفانه در بسیاری از موارد وقتی مشخص می شود که فردی آرتروز دارد، به او گفته می شود که دچار یک بیماری مزمن و فرسایشی است که طبق نتایج مطالعات هیچ راهی برای درمان و یا برای پیشگیری از آن وجود ندارد.

گاهی اوقات به آنها گفته می‌شود که مشکلشان فقط ناشی از فرسودگی و پارگی های نرمال در اثر افزایش سن است و با این توصیف این مشکل ممکن است کم اهمیت جلوه کند و ممکن است این مفهوم را برساند که نمی‌توان با پیش اگاهی از استئوآرتریت جلوگیری کرد.

نتایج تحقیقات در مورد آرتروز هیچ کدام از این باورها را تایید نمی‌کنند.

معمولا برای این مشکل تمرین های درمانی همراه با درمان های دستی فیزیوتراپی توصیه می‌شوند، زیرا بر اساس شواهد موجود اینها مفید ترین روش هایی هستند که می توان برای  آرتروز زانو یه کار گرفت.

ترکیب این دو می تواند به کاهش درد کمک کند و عملکرد را بهبود بخشد.

عبارت دیگری که  استفاده از آن خیلی رایج است این است که در زانو یا لگن استخوان روی استخوان افتاده است.

حتی تصویر ذهنی ای که از این عبارت تداعی می شود هم می‌تواند ترس از حرکت کردن را برای بیمار به وجود آورد.

نه تنها این یک توصیف صحیح از مشکل واقعی زانو یا لگن نیست، بلکه بیماران را از ورزش کردن و کاهش وزن باز می دارد و از طرفی تحقیقات نشان داده اند که ورزش کردن و کاهش وزن از بهترین روشهای درمانی برای آرتروز زانو و لگن هستند.

نشان داده شده است که مداخلات غیر دارویی مانند آموزش، ورزش کردن و کاهش وزن برای درمان درد و مشکلات مربوط به آرتروز زانو به اندازه مداخلات دارویی موثر بوده اند.

در۵۰ آزمایش تصادفی کنترل شده ورزش کردن به عنوان بهترین کاری که می‌توان برای آرتروز زانو انجام داد، مورد تایید قرار گرفته است و قویا توسط بهترین راهنماهای ورزشی توصیه شده است.

نشان داده شده است که ورزش کردن می تواند برای آرتروز لگن و زانو با هر شدتی، از متوسط گرفته تا شدید و حتی آنهایی که کاندید تعویض زانو یا لگن هستند، مفید باشد.

اگر چه این موضوع صحت دارد، اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که چه ورزش هایی را باید انجام دهند یا ورزش کردن را به دلیل درد یا نگرانی از آسیب دیدگی بیشتر متوقف می کنند.

یک فیزیوتراپیست متبحر می تواند شرایط بیمار را بررسی کند و سپس فرد مبتلا به آرتروز را برای اتخاذ بهترین استراتژی های خود مدیریتی راهنمایی کند و انجام ورزش های خاصی را تجویز کند که مخصوص هر فرد باشد.

استئوآرتریت مشکل رایجی است که بسیاری از افراد دچار آن هستند و می تواند موجب درد زیادی برای بیماران شود و کیفیت زندگی شان را پایین بیاورد.

درمانهای فیزیوتراپی می توانند به کاهش علائم بیماری و بهبود کیفیت زندگی بیمار و در به تعویق انداختن یا جلوگیری از جراحی کمک کنند.

سفتی مداوم گردن

دردهای دیگری که قابل درمان و پیشگیری هستند، اما مردم معمولاً از آنها رنج می برند، تنش در گردن و سردرد های طولانی  هستند.

بسیاری از افراد برای ساعت های طولانی با استرس زیادی کار می کنند و فکر نمی کنند که زمان کافی برای درمان را داشته باشند.

به طور متوسط اکثر آنها فقط به ۴ تا ۸ جلسه درمانی نیاز دارند. این جلسات یک تا سه بار در هفته انجام میشوند و هر جلسه معمولا 60 تا 45 دقیقه طول می کشد.

 این کار ممکن است برای افراد پر زحمت باشد و یا در میان برنامه های پر مشغله کاری و زندگی، کار اضافه به نظر برسد.

اما همانطور که در بالا گفته شد، درد طولانی ممکن است خواب را مختل کند، میزان کارایی فرد در محیط کار را پایین بیاورد، بازه زمانی توجه‌ را کم کند و بر روی کارایی کلی و کیفیت زندگی شما تاثیر بگذارد.

شواهدی قوی  وجود دارند که نشان می دهند ترکیب تکنیک های دستی فیزیوتراپی، آموزش و تمرینهای ورزشی فواید طولانی مدتی را برای درمان درد گردن و همچنین سردردهای مربوط به گردن  خواهد داشت.

 برای درمان گردن درد وسردرد های طولانی معمولاً از مراقبت های مبتنی بر شواهد استفاده می شود، مانند آموزش درباره اینکه درد چگونه باید کنترل شود، کدام ساختارها تحت تاثیر قرار می‌گیرند و مراحل توانبخشی چگونه هستند.

 این درمان ها همچنین می توانند شامل تمرین های حرکتی و وضعیت بدنی، تحریک داخل عضلانی (با سوزن خشک)، تکنیکهای درمانهای دستی و تمرین های تقویتی هدفمند باشند.

سفتی و درد در ناحیه پایین کمر

۶۸ درصد از مردم زمانی در زندگی شان درد پایین کمر (فیزیوتراپی درد پایین کمر) را تجربه خواهند کرد که این درد در اکثر موارد بعد از شش هفته خوب میشود.

مراجعه کنندگان معمولاً در طول ارزیابی های فیزیوتراپی برای قسمت دیگری از بدن یا برای یک جراحت دیگر به سفتی و درد مداوم در پایین کمر خود  اشاره می کنند.

آنها معمولا با گفتن اینکه فکر می‌کرده اند که  این درد یک مورد شایع است یا بروز این دردها با بالا رفتن سن طبیعی است، اهمیت این درد را کم جلوه می‌دهند.

درمان در هر مرحله از درد پایین کمر می تواند به کاهش ترس از حرکت کمک کند و فرد را با استراتژی های مقابله با درد آشنا کند.

همچنین در طول درمان یک برنامه تقویتی و حرکتی مناسب برای بیمار فراهم می شود.

تحقیقات نشان داده اند که  تمرینات حرکتی و قدرتی  می‌توانند درد پایین کمر را کم کنند.

در یک معاینه دقیق فیزیوتراپی مواردی که منجر به سفتی کمر می‌شوند، مانند عدم تعادل ماهیچه ای، وضعیت نامناسب بدن و حرکات نامناسب بدن حین کار یا انجام فعالیت های خانگی، ضعف یا وجود یک دلیل دیگر برای درد بررسی می‌شوند و مشخص میشود که آیا این فاکتورها برای بیمار وجود دارند یا نه.

هر کسی زمانی در زندگی اش درد پایین کمر را تجربه می کند اما هیچ کس مجبور نیست آن را تحمل کند.

اگر درباره قابل درمان بودن درد یا مشکلتان شک دارید با یکی از فیزیوتراپیست های ماهر ما مشورت کنید.

فیزیوتراپی در اختیاریه

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها