تفاوت بین یک جراحت خفیف و یک مصدومیت شدید

مهم نیست که کجا هستید یا کجا بزرگ شده اید، خاطرات خاصی وجود دارند که همه ما آنها را تجربه کرده ایم.

یکی از متداول ترین خاطرات مربوط به وقتی است که با دوست یا خواهر و برادرمان در خارج از خانه در حال بازی کردن هستیم و این اتفاق ناراحت کننده رخ می دهد.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

سر کسی به جایی میخورد، بدن کسی خونریزی میکند یا کسی از جایی پرت می شود.

شما احتمالاً حس نگاه کردن به جراحت و تلاش برای گریه نکردن قبل از اینکه بزرگتری به سمت تان بدود را به یاد دارید.

 حالا ما بزرگ شده ایم و اگر چه ممکن است دیگر نگران به دردسر افتادن نباشیم اما جای ترس و نگرانی هنوز وجود دارد.

تنها با این تفاوت که نگرانی تان حالا این است که باید تصمیم درستی بگیرید و مشخص کنید که آیا جراحت تان آنقدر جدی است که لازم باشد به پزشک مراجعه کنید یا می‌توانید به آن توجه نکنید، در این شرایط، چگونه می توانید مشخص کنید که چه وقت نیاز به کمک دارید؟

 درد شدید در مقابل درد معمولی

 نیاز به گفتن ندارد که انتظار می‌رود که درد بخشی از هرگونه جراحتی باشد؛ به خصوص درست پس از این که جراحت اتفاق می افتد.

اگر درد از همان ابتدا قابل تحمل نباشد همیشه بهتر است که به پزشک مراجعه کنید اما در بسیاری از موارد میزان درد چیزی بین قابل تحمل و غیرقابل تحمل است و اغلب انتخاب ما این است که سعی کنیم که آن را تحمل کنیم و امید داشته باشیم که جراحت به مرور زمان بهتر شود.

 اگر چه بسیاری از جراحت ها به مرور زمان بهبود پیدا می کنند اما تشخیص بین درد شدید و معمولی می تواند به تشخیص اینکه کدام جراحت ها تنها نیاز به استراحت دارند و کدام یک از آنها نیاز به کمک های تخصصی دارند، کمک کند.

درد شدید به درد کهنه یا حساسیت به لمس شدن اشاره دارد اما میزان ناراحتی با حرکت دادن عضله دردناک کمتر میشود، در حالی که درد آن عضله با این کار حتی بیشتر نیز می شود.

از آنجا که ممکن است این درد در تمام طول روز احساس شود، همیشه فرد متوجه آن خواهد بود و باعث می شود که کارهایی مانند تمرکز کردن یا خوابیدن برای فرد سخت شود.

توانایی تحمل وزن

یک جراحت قوزک پا را به عنوان مثال در نظر بگیرید، انتظار می رود که قرار دادن وزن بر روی قوزک پا، درست بعد از آسیب دیدن آن، برایتان مشکل باشد.

به طور کلی، شما باید بتوانید پس از چند دقیقه این کار را انجام دهید، حتی اگر هنوز کمی برایتان آزاردهنده باشد.

اما اگر زمان گذشت و هنوز برایتان ممکن نبود که بدون اینکه تعادل تان را از دست بدهید یا دوباره درد زیادی داشته باشید، بتوانید وزنتان را بر روی ناحیه آسیب دیده تان بگذارید، احتمالاً جراحت تان شدیدتر از چیزی است که انتظار داشتید.

بی تحرکی

 یک شاخص کلیدی دیگر، توانایی شما در حرکت دادن ناحیه آسیب دیده پس از وقوع جراحت است.

باز هم حساس بودن آن ناحیه عادی است و در این صورت ممکن است نخواهید که آن را تکان دهید اما اگر درد آن قدر زیاد است که به هیچ وجه نتوانید آن را تکان دهید، نشانه بدی است.

به طور مشابه اگر ناحیه آسیب دیده بیش از حد سفت یا متورم شده باشد، به طوری که نتوان آن را تکان داد، نشان دهنده این است که آسیب قابل توجهی در پس آن وجود دارد که نیاز به معاینه یک فرد متخصص دارد.

تصمیم افراد برای مراجعه نکردن به پزشک می تواند به این دلیل باشد که مطمئن نیستند که میزان آسیب چقدر است، نمی خواهند پول خرج کنند یا فقط سعی می کنند که قوی به نظر بیایند.

وقتی مردم نخواهند به پزشک مراجعه کنند می توانند دلایل بسیاری برای آن بسازند.

اما رسیدگی نکردن به یک جراحت جدی، فقط می تواند باعث بدتر شدن آن شود و در نهایت هزینه درمان آن خیلی بیشتر خواهد شد و نتایج مطلوب کمتری بدست خواهد آمد.

اینکه مردم نمی‌خواهند برای هر چیز کوچکی به پزشک مراجعه کنند قابل درک است اما وقتی موضوع سلامتیتان باشد، اگر در مورد شرایط تان مطمئن نیستید همیشه بهتر است که مطمئن شوید تا این که در آینده پشیمان شوید.

آیا درد به وجود آمده غیر قابل تحمل است؟

شما می توانید برای دریافت مشاوره و یا معاینه حضوری با کلینیک فیزیوتراپی دایان تماس بگیرید.

در کلینیک فیزیوتراپی دایان که در شمال شرقی تهران و خیابان نواب واقع شده است، معاینه و راه حل های درمانی مربوط به دردهای عضلانی ارائه می شود شامل:

برای آشنایی با سایر خدمات ما به بخش خدمات فیزیوتراپی کلینیک فیزیوتراپی دایان مراجعه کنید.

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها