چرا سیگار کشیدن درد مزمن را بدتر می کند

چرا سیگار کشیدن درد مزمن را بدتر می کند
چرا سیگار کشیدن درد مزمن را بدتر می کند
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

آیا برای رهایی از کمردرد، درد مفاصل یا درد شکم سیگار می کشید

رهایی کوتاه مدت از نیکوتین مشکلات طولانی مدت به همراه دارد. قبل از روشن کردن سیگار دو بار فکر کنید. کرافورد بارنت، متخصص درد می گوید “تسکین درد ناشی از مصرف نیکوتین کوتاه مدت است. با گذشت زمان، سیگار کشیدن درد را بدتر می کند.”

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

احتمال ابتلا به کمردرد در افراد سیگاری تقریبا سه برابر بیشتر است و سیگار کشیدن درد شکم و مفاصل را نیز تشدید می کند. در واقع، سیگار کشیدن به طور کلی حساسیت به درد را افزایش می دهد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، حدود 18 درصد از مردم ایالات متحده سیگاری هستند و بیش از 50 درصد از بیمارانی را تشکیل می دهند که به دنبال درمان درد هستند.


بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی کمر


ارتباط بین سیگار کشیدن و درد مزمن

سیگار کشیدن کارایی قلب و ریه های شما برای رساندن اکسیژن به بدن را به شدت کاهش می دهد. وقتی همه این عوامل با هم ترکیب شوند، نه تنها سلامت شما را تضعیف می کنند، بلکه می توانند احساس درد مزمن را نیز تشدید کنند.

ماهیچه ها و مفاصل شما برای کار موثر به یک منبع ثابت خون غنی از اکسیژن نیاز دارند. سیگار نه تنها شریان های شما را سفت می کند، بلکه سرعت تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن در خون را کاهش می دهد.

به عبارت دیگر، وقتی سیگار می کشید، ماهیچه های شما نه تنها خون کمتری دریافت می کنند، بلکه خون با کیفیت پایین تری دریافت می کنند.

عوارض جانبی سیگار کشیدن

عوارض سیگار کشیدن

سایر عوارض جانبی سیگار عبارتند از: خستگی، اختلالات مزمن ریوی، و کند شدن توانایی بدن برای التیام خود، که به طور غیر مستقیم بر درد مزمن تأثیر می گذارد. خستگی و اختلالات ریوی منجر به بی تحرکی می شود که باعث بی شرایطی می شود. کندی بهبودی به این معنی است که صدمات بیش از حد معمول بر شما تأثیر می گذارد.


بیشتر بخوانید : مزایای آب درمانی برای درد مزمن


سیگار کشیدن چگونه منجر به بروز درد می شود

نیکوتین موجود در تنباکو در ابتدا بدن را فریب می دهد تا احساس خوبی داشته باشید. این ماده باعث آزاد شدن مواد شیمیایی مانند دوپامین شده که احساس رضایت و “پاداش” ایجاد می کنند.

این تنها بخشی از چیزی است که سیگار کشیدن را بسیار اعتیاد آور می کند. اما همین تنباکو در رساندن خون غنی از اکسیژن به استخوان ها و بافت ها اختلال ایجاد خواهد کرد.

کاهش جریان خون و مواد مغذی به ویژه در دیسک های ستون فقرات، که در حال حاضر جریان خون محدودتری دارند باعث دژنراسیون و در نتیجه کمردرد و گاهی پوکی استخوان می شود.

پزشکان همچنین سیگار کشیدن را با خستگی و بهبودی آهسته تر که درد را چشمگیرتر می کند مرتبط دانسته اند.

محققان در حال بررسی دلایل فیزیولوژیکی بیشتری هستند که چرا سیگار کشیدن باعث تشدید درد در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا، آرتروز و سایر دردهای مزمن می شود.

دکتر بارنت می گوید: “تقریبا همه می دانند که سیگار کشیدن باعث سرطان، بیماری های ریوی و قلبی عروقی می شود. اما همه نمی دانند که سیگار می تواند درد را بدتر کند.”

بدتر از آن، زمانی که سیگاری ها از درد ناتوان کننده رنج می برند، درمان های بالقوه تغییر دهنده زندگی کارساز نباشند.

دکتر بارنت می‌گوید: “سیگاری‌ ها کاندیدهای مناسبی برای دستگاه‌ های قابل کاشت مانند محرک‌ های عصبی که از احساس درد جلوگیری می‌ کنند نیستند. استعمال دخانیات سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و خطر عفونت بعد از جراحی را افزایش می دهد.”

عوارض و تاثیر سیگار روی بدن

چه طور باید سیگار را ترک کرد

دکتر بارنت فعالانه به بیماران توصیه می کند که سیگار را ترک کنند. بر اساس گفته های او شاید برای مقابله با درد، اضطراب یا استرس سیگار بکشید، اما راه‌ های سالم‌ تری برای انجام این کار وجود دارد.

در ادامه راهکارهای پیشنهاد شده او آورده شده است:

  • “روز ترک” خود را برنامه ریزی کنید.
  • از پزشک درباره دارو یا محصولات جایگزین نیکوتین بپرسید.
  • درمان های اضافی مانند طب سوزنی یا هیپنوتیزم را امتحان کنید.
  • برای دریافت کمک رایگان با مربیان آموزش دیده تماس بگیرید.
  • از خانواده و دوستان حمایت بگیرید و به یک گروه پشتیبانی بپیوندید.
  • هر زمان که میل به سیگار کشیدن دارید پیاده روی کنید.

همچنین می توانید یک برنامه ورزشی جدید را شروع کنید. ورزش اندورفین یا ماده شیمیایی در مغز که منجر به مسدود شدن یا کاهش درد می شود را فعال می کند.

ترک سیگار یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای بهبود سلامت و مدیریت درد انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اثرات سیگار کشیدن روی انواع درد می توانید با کلینیک فیزیوتراپی دایان در تهران تماس بگیرید.

شماره تماس های کلینیک فیزیوتراپی دایان جهت دریافت نوبت حضوری فیزیوتراپی مچ دست و فیزیوتراپی در منزل02122786049 – 09128340536

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.