مزایای آب درمانی در درمان دردهای مزمن

آب درمانی
آب درمانی
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

از مهمترین مزایای آب درمانی در تهران می توان به درمان بیماری آرتروز و درمان کودکان مبتلا به بیماری های ارتوپدی و عصبی، پس از انجام جراحی اشاره کرد.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

آب درمانی و دردهای مزمن

در صورتی که درد بیشتر از سه ماه ادامه داشته باشد مزمن در نظر گرفته می شود. درد مزمن ناشی از آسیب، بیماری یا وارد شدن فشار بر ساختارهای مختلف بدن است. این نوع درد انواع بسیار مختلفی داشته و به صورت درد استخوانی، درد عصبی یا درد عضلانی احساس می شود. متخصصان فیزیوتراپی زیادی هستند که در ارزیابی و درمان افراد مبتلا به درد مزمن تخصص دارند. در ادامه شما را با مزایای آب درمانی در درمان دردهای مزمن آشنا خواهیم کرد.

آب درمانی نوعی فیزیوتراپی تخصصی است که برای درمان بزرگسالان و کودکان استفاده می شود.

متخصصان فیزیوتراپی واجد شرایط در درمان بیماری ها به کمک آب درمانی تجربه داشته و از امکاناتی با استاندارد فوق العاده بالا که دسترسی به آن ها برای افراد کم تحرک و یا افراد ویلچری آسان است استفاده می کنند.

ما در این مرکز تلاش می کنیم تمام استانداردهای بهداشتی و ایمنی هم در آب و هم کنار استخر را برای درمانگر و بیمار فراهم کنیم.

تجهیزات مورد استفاده از جمله دستگاه های بالابر و ابزارهای آب درمانی همگی از استانداردهای بالا و ایمن برخوردار هستند.

مزایای آب درمانی برای دردهای مزمن

آب درمانی برای تسکین علائم همزمان از روش های مختلف استفاده کرده و به طور ویژه برای درمان دردهای مزمن مؤثر است.

  • گرما : از طریق تحریک اعصاب گیرنده حرارتی در سراسر بدن اثر تسکین دنده درد ایجاد می کند. گرما انبساط بافت نرم و حرکت مایع در مفاصل بدن را افزایش می دهد، بافت های عضلانی را آرام می کند و بر روی ذهن اثر آرامبخش دارد.
  • شناور بودن : هرچه بیشتر در آب فرو بروید، بدن به طور طبیعی در آب شناور باقی می ماند. این حالت فشار مستقیم روی مفاصل و هر گونه درد ناشی از این فشار را کاهش داده و به شما اجازه می دهد آزادانه تر حرکت کنید. شدت این اثر به سادگی با حرکت به اعماق مختلف آب تنظیم می شود.
  • مقاومت در آب : شناور بودن در آب مقاومتی ملایم ایجاد کرده که بسته به سرعت حرکت متغیر است و برای افزایش توان عضلانی و ایجاد قدرت در عضلات آسیب دیده مناسب خواهد بود. مقاومت ثابت آب هنگام حرکت به حفظ تعادل کمک کرده و علاوه بر شناور بودن، اعتماد به نفس برای انجام حرکات بدون خطر آسیب دیدگی یا درد را افزایش می دهد.

آب درمانی برای چه افرادی مفید است؟

آب درمانی برای کودکان و بزرگسالان با مشکلات و آسیب های مختلف ارائه شده و به عنوان یک درمان منفرد یا بخشی از مجموعه درمان های اختصاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد آب درمانی در درمان بیماری های مزمن

آب درمانی یکی از قدیمی ترین اشکال درمان در نظر گرفته شده و در حال حاضر روشی مؤثر برای درمان بیماری های مزمن است.

این روش در واقع برای تسکین دردها، درمان بیماری ها و عوارض بالینی از آب گرم استفاده کرده و شامل ترکیبی از تکنیک های دیگر از جمله استفاده از آب سرد و گرم، بخار و فشار آب است.

آب درمانی در برنامه های درمانی مختلف گنجانده شده و نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته است.

فواید آب درمانی

آب درمانی در درمان مؤثر کدام یک از بیماری های مزمن کاربرد دارد؟

آرتروز، فیبرومیالژیا، میگرن، و حتی کمردرد مزمن و بسیاری موارد دیگر بیماری های مزمن مهمی هستند که به کمک آب درمانی، درمان می شوند.

مزایای درمانی آب درمانی چیست؟

  • کاهش درد از طریق پشتیبانی و گرما
  • افزایش ثبات و بهبود تعادل
  • از بین رفتن اثر گرانش به دلیل شناور بودن
  • افزایش اعتماد به نفس و لذت برای انجام دادن بهتر حرکات
  • کاهش تورم کلی به دلیل فشار هیدرواستاتیک
  • افزایش استقامت و قدرت عضلانی به دلیل بیشتر بودن مقاومت در آب
  • کاهش اسپاسم عضلانی و کمک به آرامش عضلات

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی و 5 فایده مهم آب درمانی


سوالات متداول

آب درمانی چگونه به کاهش درد کمک می کند؟

آب درمانی برای بیمارانی که از هر نوع درد مزمن رنج می برند توصیه می شود. این روش با افزایش قدرت و طول عضلات و همچنین بهبود حرکت طبیعی در کاهش درد نقش دارد.

مشکلات مزمن اسکلتی عضلانی، فیبرومیالژیا، سندرم درد منطقه ‌ای پیچیده و برخی موارد دیگر بیماری هایی هستند که به کمک آب درمانی درمان می شوند.

آیا آب درمانی برای درمان آرتروز نیز کاربرد دارد؟

یکی از مهمترین مزایای آب درمانی، درمان بیماری آرتروز است.

آب درمانی برای بیماران مبتلا به آرتروز کاربرد زیادی داشته و علائم با انجام ایروبیک در آب و بسیاری تمرینات دیگر بهبود می یابند.

آرتروز یک اختلال دژنراتیو است که به مفاصل مختلف حمله کرده و منجر به درد، ناراحتی و سفتی شدید می شود.

انجام تمرینات در محیط بی وزن آب به بیماران مبتلا به آرتروز در افزایش دامنه حرکتی و همچنین تقویت مفاصل و حفظ تحرک کمک می کند.


بیشتر بخوانید : درمان آرتروز بدون عمل جراحی


آیا آب درمانی برای کاهش علائم فیبرومیالژیا مفید است؟

بله، به نظر می رسد آب درمانی روشی بسیار مؤثر برای درمان فیبرومیالژیا است. تحقیقات جدید نشان می دهد که قرار دادن آب درمانی در برنامه درمانی به طور قابل توجهی تمام علائم مرتبط با فیبرومیالژیا را کاهش می دهد.

آیا آب درمانی در درمان بیماری های عصبی نقش دارد؟

بیمارانی که از اختلالات عصبی رنج می برند در واقع بر خلاف زمین های خشک در انجام دادن فعالیت های خاص در استخر آب موفق هستند.

آب درمانی اسپاسم عضلانی در تمام بیمارانی که از آسیب مغزی تروماتیک رنج می برند را به طور مؤثر درمان کرده و قدرت افراد مبتلا به بیماری های عصبی را افزایش می دهد.

آب درمانی چگونه به مشکلات ریوی کمک می کند؟

این روش به ویژه در بیماران مسن برای افزایش استقامت قلبی، ریوی و عضلانی و با هدف توانبخشی پس از نارسایی مزمن قلبی استفاده می شود. آب درمانی به مدیریت علائم بیماری های تنفسی پیشرفته نیز کمک خواهد کرد.

آیا آب درمانی بعد از جراحی توصیه می شود؟

بله، آب درمانی برای تسریع روند بهبودی پس از جراحی شکم، اندام تحتانی یا کمر توصیه می شود. بیماران با مشکلات تحمل وزن و تحرک پس از جراحی در اکثر موارد به کمک آب درمانی درمان شده و به حالت عادی باز می گردند.

آیا آب درمانی به بهبود عملکرد پس از آسیب اسکلتی عضلانی کمک کند؟

بله، ثابت شده است که آب درمانی در بهبود عملکرد پس از آسیب اسکلتی عضلانی بسیار مؤثر است.

آرتریت روماتوئید، آرتروز، رگ به رگ شدگی مچ پا، کمردرد، پارگی عضله فوق خاری، اسپوندیلیت و برخی موارد دیگر از جمله مشکلات رایجی هستند که به کمک آب درمانی درمان می شوند.

آیا آب درمانی برای کودکان مفید است؟

آب درمانی به درمان کودکان مبتلا به بیماری های ارتوپدی و عصبی یا مشکلات پس از جراحی کمک می کند.

این روش در درمان بیماری هایی مانند اسپینا بیفیدا، سندرم رت، آتروفی عضلانی نخاعی در نوزادان، فلج مغزی و عوارض پس از جراحی کاربرد دارد.

اب درمانی برای کودکان

آب درمانی یک روش درمانی بسیار مؤثر، در دسترس و کاربردی برای درمان چندین بیماری بالینی است و به شرطی که توسط متخصص انجام شود نتایج مفیدی به همراه خواهد داشت. برای انجام مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره ی فواید آب درمانی می توانید به کلینیک فیزیوتراپی دایان مراجعه کنید.

شماره تماس های کلینیک فیزیوتراپی دایان جهت دریافت نوبت حضوری فیزیوتراپی مچ دست و فیزیوتراپی در منزل02122786049 – 09128340536

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها