هزینه و قیمت فیزیوتراپی در منزل

هزینه های فیزیوتراپی در منزل- کلینیک دایان
هزینه های فیزیوتراپی در منزل- کلینیک دایان
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

فیزیوتراپی در منزل می تواند در بیمارانی که رفت و آمد به کلینیک های فیزیوتراپی برای آنها سخت و غیرممکن است، مانند بیماران معلول و کم توان، سالمندان یا افراد که در حرکت کردن مشکل دارند یک راهکار موثر باشد، اما هزینه و قیمت فیزیوتراپی در منزل همواره برای بیماران مهم است. تمرینات و حرکات فیزیوتراپی برای این افراد در منزل می تواند در تسکین درد و علائم آنها تا حدود زیادی موثر باشد. اما برعکس باور عموم مردم، فیزیوتراپی در منزل شامل حرکات و تمرینات ساده کششی نیست. بلکه اکثر کلینیک های فیزیوتراپی معتبر مانند کلینیک دایان می تواند کلیه خدمات فیزیوتراپی در کلینیک را هم برای بیماران بستری شده در منزل ارائه دهند.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

اما اثربخشی و نتیجه گیری از تمرینات فیزیوتراپی در منزل برای بیماران، بستگی به همکاری آنها با فیزیوتراپیست و رعایت دستورالعمل ها و تمریناتی است که بیماران باید در منزل انجام دهند.

در کنار این دو عامل، یکی دیگر از چالش های اصلی در فیزیوتراپی در منزل، بحث هزینه و قیمت آن است. به نحوی که اکثر بیماران ممکن است به بهانه گران و یا زیاد بودن هزینه فیزیوتراپی در منزل در دریافت خدمات و حتی درمان وضعیت خود کوتاهی کنند. این در حالی است که با کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارزیابی هزینه یا قیمت فیزیوتراپی، بدون شک بیماران به اهمیت درمان خود پی می برند. پس بیایید با هم، عوامل موثر در قیمت و تعیین تعرفه های فیزیوتراپی در منزل را بررسی کنیم؟ آیا هزینه کردن برای دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل ارزش خلاص شدن از این همه درد و ناراحتی را ندارد؟ چگونه می توانیم خدمات فیزیوتراپی در منزل را با هزینه مناسب تر و تعرفه های معینی دریافت کنیم؟ برای کسب اطلاعات بیشتر، ادامه این مقاله را تا انتها بخوانیم.

هزینه ارزیابی شخص نیازمند فیزیوتراپی در منزل

جداول هزینه فیزیوتراپی در منزل- کلینیک دایان
اطلاع از هزینه فیزیوتراپی در منزل برای بیمار مهم است.

گر چه اکثر فیزیوتراپیست ها از روش های تشخیصی مشخصی برای بررسی وضعیت بیمار استفاده می کنند تا بتوانند هزینه نهایی و کلی فیزیوتراپی در منزل را برای آنها تعیین کنند. اما با این حال هزینه ارزیابی فردی که نیاز به فیزیوتراپی در منزل دارد می تواند به عوامل دیگری غیر از روش های تشخیصی بستگی داشته باشد. برخی از این عوامل عبارتند از:

فاصله مکانی کلینیک از منزل بیمار

در برخی ممکن است فیزیوتراپیست مجبور شود برای ارزیابی شخص نیازمند فیزیوتراپی در منزل، فاصله زیادی بین کلینیک با منزل بیمار طی کند. این فاصله مکانی می تواند تاثیر زیادی در هزینه ارزیابی بیمار داشته باشد. به نحوی که هر چه این فاصله مکانی بیشتر باشد احتمال افزایش هزینه هم بیشتر خواهد بود. اما در مرکز فیزیوتراپی معتبری مانند دایان کلیه خدمات درمانی با هدف رضایتمندی بیماران انجام می شود. برای همین فاصله مکانی بیماران از کلینیک تاثیری در هزینه ارزیابی آنها نخواهد داشت.

دریافت خدمات جانبی

در برخی موارد ممکن است هنگام ارزیابی، بیماران به خدمات جانبی هم نیاز داشته باشند که این خدمات ممکن است در هزینه نهایی ارزیابی بیمار برای دریافت خدمات فیزیوتراپی تاثیر داشته باشد.

تخصص فیزیوتراپیست

یکی دیگر از عوامل احتمالی در مورد هزینه ارزیابی شخص نیازمند فیزیوتراپی در منزل، تخصص فیزیوتراپیست است. این احتمال وجود دارد که فیزیوتراپیست های باتجربه برای بررسی وضعیت بیماران، دستمزد بالاتری را دریافت کنند. اما در مرکز فیزیوتراپی دایان، کلیه ارزیابی ها توسط فیزیوتراپیست های باتجربه صورت می گیرد و هیج گونه افزایش قیمتی بابت این موضوع در ارزیابی بیماران لحاظ نمی شوند.

به طور کلی، پیشنهاد می شود برای تعیین هزینه یا قیمت واقعی بیماران نیازمند فیزیوتراپی در منزل با کلینیک های فیزیوتراپی محلی یا مراکز ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی در منزل تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

عوامل موثر در تعیین تعرفه هر جلسه فیزیوتراپی در منزل

هزینه کلی فیزیوتراپی برای بیماران با شرایط و آسیب های مختلف تا حدودی ممکن است متفاوت باشد. چون برخی عوامل احتمالی می توانند بر قیمت تعرفه هر جلسه تاثیر بگذارند که مهمترین آنها عبارتند از:

نوع و تعداد اعضای بدن درگیر

هزینه و قیمت هر جلسه فیزیوتراپی برای بیماران ممکن است با توجه به تعدا اعضاء بدنی که باید تحت درمان قرار بگیرند متفاوت باشد. همچنین وسعت و پیچیدگی شرایط و همچنین تعداد اعضای بدن که نیاز به درمان دارند، می تواند بر هزینه تأثیر بگذارد. مناطق وسیع تر یا چندگانه بدن ممکن است به زمان و تعدا جلسات بیشتری برای درمان نیاز داشته باشند.

رویکرد درمانی

نوع روش و تکنیک های مورد استفاده در طول جلسات درمانی می تواند بر هزینه هر جلسه از درمانی فیزیوتراپی تأثیر بگذارد. گزینه های درمانی مختلف مانند درمان دستی، تمرینات، تحریک الکتریکی یا اولتراسوند، ممکن است به تجهیزات و تخصص بیشتری نیاز داشته باشد. از این لحاظ می تواند هزینه بیشتری هم داشته باشند.

رویکرد درمانی در تعیین هزینه فیزیوتراپی مهم است- کلینیک دایان
هزینه فیزیوتراپی بر حسب نوع روش درمانی متغیر است

شدت درمان

سطح سختی یا شدت درمان مورد نیاز در هر جلسه درمانی می تواند بر قیمت گذاری تأثیر بگذارد. شرایط پیچیده یا مواردی که به تکنیک های پیشرفته نیاز دارند، مانند توانبخشی پس از جراحی یا آسیب های شدید، ممکن است به مهارت ها و منابع تخصصی بیشتری نیاز داشته باشند که همین می تواند باعث افزایش هزینه تعداد جلسات فیزیوتراپی شود.

 تعداد جلسات

یکی دیگر از عوامل مهم بر هزینه کلی جلسات درمانی فیزیوتراپی تعداد کل جلسات مورد نیاز برای توانبخشی است. بدون شک آسیب و بیماری های مزمن یا طولانی ‌مدت می توانند به دوره درمانی طولانی تری نیاز داشته باشند.

پوشش بیمه ای برای فیزیوتراپی در منزل

برخی از شرکت های بیمه ای خاص می توانند هزینه انواع فیزیوتراپی را تحت پوشش قرار دهند. میزان این پوشش می تواند تاثیر زیادی در هزینه ها داشته باشد.

تخصص فیزیوتراپ

میزان تجربه و مهارت فیزیوتراپیست هم یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر هزینه های فیزیوتراپی در منزل است. درمانگران بسیار ماهر و متخصص ممکن است مبالغ بیشتری را بر اساس تخصص و سابقه نتایج موفقیت آمیز دریافت کنند

یکی از عوامل موثر بر تعرفه های فیزیوتراپی تخصص فیزیوتراپ است- کلینیک دایان
تخصص فیزیوتراپ بر هزینه های فیزیوتراپی موثر است

قیمت تجهیزات و ملزومات فیزیوتراپی در منزل

انجام هر تکنیک درمانی بسته به پیچیدگی و ساده بودن آن ممکن است تجهیزات تخصصی، ابزار و لوازم مختلفی نیاز داشته باشد. استفاده از هر یک از آنها می تواند در هزینه های کلی نقش داشته باشد.

باتوجه به عوامل متعددی که می توانند بر هزینه های جلسات فیزیوتراپی تاثیر داشته باشند، بهتر است قبل از شروع جلسات درمانی خود در مورد هزینه و قیمت کلی دوره درمانی خود با کلینیک ‌های فیزیوتراپی مشورت کنید تا از میزان هزینه تقریبی دوره درمان خود مطلع شوید.

به طور کلی، جدول تعرفه فیزیوتراپی باتوجه به درمان در منزل و یا کلینیک، مصوب وزارت بهداشت در سال 1402 به صورت زیر است:

کد ملی خدمتشرح کدضریب کدمبلغ ( ریال)توضیحات
901646دیاترمی0/8749،100هر جلسه هر ناحیه
(پوشش بیمه دارد)
901660آب درمانی3/52،678،500هر جلسه هر ناحیه
(پوشش بیمه دارد)
901662تکنیکهای درمان دستی1/3509،600هر جلسه
901662ماساژ1/3509،600هر جلسه
901665لیزر پر توان43،310،000هر جلسه در ناحیه
 (حداکثر دوناحیه)
901670شاک و ویو4/53،941،500هر جلسه در ناحیه
(حداکثر دوناحیه)
901675اسکن استاتیک کف پا2/51،851،000هر جلسه
901676اسکن دینامیک و سه بعدی کف پا32،047،000هر جلسه
901677Whole body vibration1/751،557،000هر جلسه
901680مگنت32،047،000هر جلسه
901690تیپینک2/21،297،900هر جلسه در ناحیه
901760درای نید لینک1/2818،800هر جلسه
901765درای نید لینک با تحریک الکتریکی1/51،023،500هر جلسه
901795درمان مانیپولاتیو اوستئو پاتیک یک یا دو ناحیه3/51،372،000هر جلسه
901800درمان مانیپولاتیو اوستئو پاتیک بیش از دو ناحیه51،960،000هر جلسه
جدول تعرفه فیزیوتراپی

هزینه و تعرفه فیزیوتراپی در منزلمبلغ(ریال)توضیحات
فیزوتراپی یک ناحیه6،437،100هرجلسه
فیزوتراپی دو ناحیه7،626،100هرجلسه
فیزوتراپی چهار ناحیه7،626،100هرجلسه
فیزوتراپی تنفسی5،784،000هرجلسه
جدول تعرفه فیزیوتراپی در منزل بر حسب تعداد اندام های درگیر

مبالغ فوق شامل کدهای ۹۰۱۹۹۵،۹۰۱۶۶۲،۹۰۱۶۴۵می باشد . در صورت انجام درمان های تکمیلی مبالغ ذکر شده در جدول زیر به مبلغ هر حلسه اضافه میگردد.

جدول فوق مبتای محاسباتی در کلانشهر هاست . در شهرهای محروم الف و ب فهرست وزارت بهداشت به ازای هر جلسه ۲،۲۶۹،۲۵۰ ریال و در سایر شهرها نیز مبلغ ۱،۴۲۱،۵۵۰ ریال از هزینه هر جلسه جدول فوق کسر می گردد.

کم کردن قیمت فیزیوتراپی با استفاده از بیمه- کلینیک دایان
با استفاده از بیمه از هزینه های فیزیوتراپی بکاهید

در مواردی که فیزیوتراپی تنفسی در کنار دیگر نواحی بدن انجام شود بسته به تعداد نواحی و خدمات انجام شده معادل ریالی کدهای ۹۰۱۶۹۵ و ۹۰۱۶۶۲ به هزینه فیزیوتراپی تنفسی در جدول بالا افزوده می شود.

کد ملی خدمتشرح کدضریب کدمبلغ ( ریال)توضیحات
901620ارزیابی0/7274،400یک بار برای هر دوره درمانی
901625لیزر کم توان11،001،700هرجلسه ناحیه
901625CPM11،001،700هرجلسه ناحیه
901645مطابق محتوای کد1/71،189،000هرجلسه ناحیه
901662تمرین درمانی1/3509،600هر جلسه
901662تکنیک های درمانی دستی1/3509،600هر جلسه
901662ماساژ1/3509،600هر جلسه
901760درای نید نیک1/2818،800هر جلسه
901765درای نید نیک با تحریک الکتریکی1/51،023،500هر جلسه
901690تیپینگ3/21،023،500هر جلسه
جدول تعرفه فیزیوتراپی

اگر به دنبال این پاسخ هستید که آیا تعرفه هر جلسه فیزیوتراپی شامل موارد جانبی هم می شود یا نه باید سایر تکنیک های جانبی که در طول جلسات درمانی برای بیمار صورت می گیرند توجه کنید. به نحوی کهدر صورت انجام درمان های دستی یا ماساژ ، مبلغ ریالی کد ۹۰۱۶۶۲ (۵۰۹,۶۰۰ ریال) به مبالغ جدول فوق اضافه می گردد .علاوه بر آن فیزیوتراپیست برای ویزیت و مشاوره بیماران (بدون انجام درمان فیزیوتراپی) می تواند تعرفه ویزیت کارشناسان پروانه دار (مقطع کارشناسی ۶۲۰,۰۰۰ ریال ، کارشناسی ارشد ۷۳۰,۰۰۰ ریال و PHD فیزیوتراپی مبلغ ۹۰۰,۰۰۰ ریال) را دریافت نماید.

سخن آخر در مورد قیمت فیزیوتراپی در منزل

قیمت فیزیوتراپی در منزل، برای بیماران با آسیب ها و شرایط مختلف می تواند تا حدودی متفاوت باشد. چون عوامل زیادی در قیمت نهایی تعداد جلسات درمانی فیزتراپی بیماران تاثیر دارند. اما اکثر مراکز های فیزیوتراپی معتبر مانند دایان، با شرکت های بیمه ای مختلف قرارداد هایی را برای رفاه حال مراجعین امضاء کرده اند. برای همین مراجعین تحت پوشش این شرکت ها می تواند با هزینه های خیلی کمتری برای دریافت خدمات فیزیوتراپی به این مراکز مراجعه کنند.

بدون شک، نوع پوشش بیمه ای می تواند تاثیر زیادی در تعرفه و یا قیمت جلسات فیزیوتراپی داشته باشد. اما هیچ گونه تاثیری در کیفیت و روند جلسات درمانی نخواهد داشت. چون هدف از ارائه خدمات فیزیوتراپی در چنین مراکز معتبری، کسب رضایت مراجعین و بهبود حال آنها است. برای همین مراجعین می توانند با انتخاب مراکز فیزتراپی معتبر، بهترین خدمات فیزیوتراپی را با قیمت مناسب دریافت کنند.

سوالات متداول

آیا فیزیوتراپی در منزل گرانتر از درمان در کلینیک است؟

در برخی شرایط فیزیوتراپی در منزل به علت هزینه های رفت و آمد درمانگر و حمل نقل تجهیزات فیزیوتراپی ممکن است گرانتر باشد.

آیا  شرکت های بیمه ای هزینه فیزیوتراپی در منزل را پوشش می دهند؟

بله! اکثر شرکت های بیمه ای کلیه خدمات فیزیوتراپی در منزل را تحت پوشش قرار می دهند. ازطرفی هم، مراکز فیزیوتراپی معتبر با اکثر شرکت های بیمه ای قرارداد دارند.

برای فیزیوتراپی در منزل با امکانات مطمئن و هزینه مناسب باید با کجا تماس بگیرم؟

مراکز فیزیوتراپی زیادی وجود دارند که بهترین خدمات فیزیوتراپی را طبق تعرفه بیمه ای وزارت بهداشت ارائه می دهند. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مرکز دایان تماس بگیرید.

3 4 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
محمد
محمد
7 ماه قبل

سلام جداول هزینه ایی که توی سایت گذاشتین بهمون کمک کرد که هزینه کلی درمان خودم رو برای مگنت درمانی دو قسمت از بدنم به مدت یک ماه محاسبه کنم. فقط میشه توضیح بدین منظورتون از “ضریب کد” چی هست و آیا در هزینه ها تاثیری داره؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.