فیزیوتراپی منطقه 3 تهران

فیزیوتراپی منطقه 3 تهران- کلینیک دایان
فیزیوتراپی منطقه 3 تهران- کلینیک دایان
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

فیزیوتراپی منطقه 3 تهران شامل خدمات زیادی از جمله روش های متعدد درمانی است که می تواند در درمان و تسکین درد و کاهش علائم بیماران موثر باشد. همچنین فیزیوتراپی (PT) می تواند به مدیریت حرکت در افراد مبتلا به بیماری های عصبی، کسانی که آسیب تروماتیک داشته اند و سایر مشکلات اسکلتی و ماهیچه ای کمک کند. کلیه روند های درمانی در مراکز فیزیوتراپی منطقه 3 تهران، توسط فیزیوتراپیست های باتجربه و حرفه ای صورت می گیرد.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

این در حالی است طبق گفته انجمن فیزیوتراپی آمریکا (APTA)، فیزیوتراپیست ها متخصصان حرکتی آموزش دیده و دارای مجوز هستند. آنها می توانند طیف وسیعی از آسیب ها، ناتوانی ها و شرایط سلامتی را تشخیص داده و درمان کنند. هدف مراکز فیزیوتراپی ها در سراسر ایران و به خصوص فیزیوتراپی منطقه 3، بهبود دامنه حرکتی و کیفیت زندگی فرد و جلوگیری از آسیب یا ناتوانی بیشتر است. 

کلیه فیزوتراپیست های باتجربه در فیزیوتراپی منطقه 3 با توجه به آموزش ها و تخصص هایی که دارند می تواند در موارد زیر به بیماران مختلف کمک کنند:

  • انجام درمان و ارائه راهکارها و تکنیک های فیزیوتراپی در بیماران
  • ارائه توصیه های خود مدیریتی، از جمله تمریناتی که فرد باید در خانه آنها را انجام دهد.
  • تشخیص بالینی علل برخی از آسیب ها و مشکلات و ارائه برنامه مراقبت درمانی با اهداف کوتاه مدت و بلند مدت
  • معاینه فیزیکی و ارزیابی حرکت، انعطاف پذیری، حرکت ماهیچه ها و مفاصل و عملکرد فرد

یکی از مهمترین مسائلی که در مراکز فیزیوتراپی منطقه 3 تهران باید در نظر بگیرید، ارائه خدمات باکیفیت است. چرا که اکثر مراکز فیزیوتراپی منطقه 3 تهران مانند مرکز فیزیوتراپی دایان به دنبال جلب رضایت مشتری و بهبود روند درمان آنها هستند. پس بهتر است برای نتیجه گیری موثر از روند درمانی خود به مراکز های فیزیوتراپی های معتبر مراجعه کنید.

تست فیزیکی و حرکتی قبل از فیزیوتراپی- کلینیک دایان
بررسی توانایی بیمار نیازمند فیزیوتراپی از لحاظ فیزیکی و حرکتی

نکات مهم درمان در مراکز فیزیوتراپی منطقه 3 تهران

بدون شک انتخاب یک مرکز فیزیوتراپی از بین مراکزهای فیزیوتراپی منطقه 3 تهران به عنوان مرکز معتبر شاید برای شما سخت باشد اما می توانید برای انتخاب یک کلینیک فیزیوتراپی استاندارد برخی ویژگی ها نکات مهم پروسه درمانی در این مراکز را در نظر بگیرید. به طور کلی مهمترین ویژگی های یک کلینیک فیزیوتراپی استاندارد عبارتند از:

حضور فیزیوتراپ در کلینیک های فیزیوتراپی در منطقه 3 تهران

یکی از مهمترین ویژگی های یک مرکز استاندارد فیزیوتراپی در منطقه 3 تهران حضور دائم و موثر فیزیوتراپ در کلینیک برای ارائه خدمات بهتر است. چون حضور فیزیوتراپ در کلینیک فیزیوتراپی برای بیماران دارای مزایای بسیاری است که بهبود کیفیت درمان و نتایج درمانی را تسهیل می‌کند.  

فیزیوتراپ‌ها با دانش تخصصی خود، می‌توانند روند بهبودی در بیماران و حتی تغییرات ناگهانی در وضعیت بیمار را تشخیص دهند. در نهایت فرایند پیشرفت وضعیت درمانی را بررسی کنند.

فیزیوتراپیست های که در فیزیوتراپی های منطقه 3 تهران  فعالیت دارند مانند سایر فیزیوتراپیست های دیگر می توانند با ارائه توصیه های بهداشتی به بیماران در مورد تمرینات و ورزش های فیزیوتراپی در منزل به آنها در پیشگیری از آسیب های احتمالی در آینده جلوگیری کنند.

حتی اکثر فیزیوتراپ ‌های ماهر در منطقه 3 تهران نه‌تنها به عنوان متخصص درمانی، بلکه به عنوان حامی بیماران نیز عمل می‌کنند که با حمایت از روند درمانی بیماران می توانند وضعیت روانی و روحی آنها را بهبود ببخشند.

راهنمایی بیمار از پذیرش تا درمان

یکی دیگر از ویژگی های مراکز فیزیوتراپی های استاندارد، کمک و راهنمایی به بیماران در کل فرایند درمانی است. فیزیوتراپ‌ها در ابتدای پذیرش بیماران، با بررسی تاریخچه پزشکی و جزئیات مرتبط با حالت بیمار، به بیماران کمک می کنند تا روند درمانی خود را بهتر انجام دهند. هدف از فیزیوتراپیست های باتجربه در مراکز فیزیوتراپی منطقه 3، کمک به بهبودی هر چه سریع تر و موثر تر بیماران است.

 ارائه جزئیات به بیمار در مورد درمان و هزینه فیزیوتراپی در منطقه 3 تهران

در کنار روند درمانی، فیزوتراپ ها در منطقه 3، خودشان را موظف می دانند با ارائه اطلاعات و جزئیات کامل روند درمانی را برای آنها ارائه دهند. جزئیات درمان می تواند شامل نوع تمرینات، تکنیک ها، رفتارها و تغییرات احتمالی طی فرایند درمانی باشد.

ثبت اطلاعات دقیق بیمار

در حین فرایند درمانی فیزیوتراپی، فیزیوتراپ‌ها اطلاعات مرتبط با وضعیت فیزیکی و سابقه پزشکی بیمار را به دقت ثبت می‌کنند. این اطلاعات ممکن است در ارزیابی تغییرات و بهبود بیمار در طول زمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. حتی احتمال دارد در تعیین گزینه های درمانی و سایر روندهای فیزیوتراپی برای بیماران در آینده تاثیرگذار باشند.

ثبت وضعیت بیماردر کلینیک فیزیوتراپی منطقه 3 تهران- دایان
تشکیل پرونده برای بیمار نیازمند فیزیوتراپی

 تشکیل جلسه بعد از هر بار تمرین برای ارزیابی وضعیت بیمار

فیزیوتراپ‌ها پس از هر جلسه تمرینی یا درمانی، وضعیت بیمار را کاملا مورد بررسی قرار می دهند تا هرگونه پیشرفت در بیماری را بررسی کنند. با این شرایط می توانند بهترین تکنیک ها را به بیماران آموزش دهند تا روند درمانی آنها نتیجه بهتری داشته باشد.

خدمات کلینیک دایان به بیماران نیازمند فیزیوتراپی

مرکز فیزیوتراپی دایان به عنوان یکی از مراکز فیزیوتراپی منطقه 3 تهران با هدف کمک به بهبودی علائم بیماران و تسکین  درد آنها سعی می کند کلیه گزینه های درمانی که ممکن است بیماران مختلف به آن نیاز داشته باشند را به آنها ارائه دهد. علاوه بر آن، مرکز فیزیوتراپی دایان با همکاری فیزیوتراپیست ها ماهر و با تجربه، آمادگی لازم برای ارائه خدمات مختلف به بیماران را دارد. مهمترین آنها عبارتند از:

مگنت تراپی

مغناطیس درمانی و یا مگنت تراپی یک تکنیک درمانی و شامل اعمال میدان های مغناطیسی مصنوعی در قسمت آسیب دیده بدن انسان، کنترل شدت و فرکانس است. فیزیوتراپیست ها در منطقه 3 تهران برای انجام این روش درمانی ناحیه آسیب دیده بدن بیماران را در معرض میدان مغناطیسی مشابه میدان زمین قرار می دهند.

مغناطیس درمانی برای درمان درد و همچنین التهاب و ادم توصیه می شود، زیرا بر سلول های سیستم ایمنی و گردش خون تأثیر می گذارد. علاوه بر این، بررسی ها نشان می دهد مغناطیس درمانی می تواند برای درمان پوکی استخوان و برای تشویق هر دو درمان شکستگی و ترمیم و بازسازی بافت های نرم موثر باشد.

کینزیوتیپینگ

نوار درمانی الاستیک که به آن نوار کینزیولوژی، نوار کینزیو، K-Tape نیز می‌گویند، یک روش توانبخشی است که برای تسهیل روند بهبود طبیعی بدن استفاده می‌شود. در این روش فیزیوتراپیست از ضربات متعدد برای تغییر تون عضلانی، حرکت مایعات لنفاوی، الگوهای حرکتی صحیح و بهبود وضعیت بدن استفاده می کنند.

به طور کلی، در این روش فیزیوتراپی از نوعی نوار چسب رنگی بر روی محل  آسیب دیده استفاده می شود که بر روی سیستم لنفاوی بدن تاثیر می گذارد. کینزیوتیپینگ بهبودی پس از آسیب و تناسب اندام را بهبود می بخشد. اگر چه روشی کاملا آسان است اما باید نتیجه گیری موثر تر باید توسط فیزیوتراپیست انجام شود.

منوال تراپی

درمان دستی یا منوال تراپی یک روش اولیه فیزیوتراپی است.  در این روش درمانی، فیزیوتراپیست های ماهر تکنیک های عملی مختلفی را برای دستکاری بافت نرم، مفاصل و اعصاب به بیماران ارائه می دهد. درمان دستی برای چندین سیستم بدن مهم است، زیرا می تواند برای کاهش درد و تنش بافتی، بهبود کیفیت حرکت و راهنمایی بیمار از طریق تمرینات بسیار موثر باشد. اما ممکن است خدمات منوال تراپی در همه مراکز فیزیوتراپی منطقه 3 ارائه نشود. چرا که انجام آن به مهارت و تجربه های خاصی نیاز دارد.

مهمترین مزیت های درمانی منوال تراپی شامل کاهش درد، کاهش استرس و فشار، افزایش تحرک مفاصل و سلامت بافت نرم، افزایش جریان خون و کاهش التهاب است.

استفاده از ماساژگان در کلینیک فیزیوتراپی منطقه 3 در تهران-کلینیک دایان
فیزیوتراپی با ماساژگان در کلینیک فیزیوتراپی دایان

طب سوزنی

طب سوزنی در فیزیوتراپی برای مدیریت درد و التهاب انجام می شود. علاوه بر آن، درمان‌های طب سوزنی می‌توانند به بازگرداندن بدن به سلامت (هموستاز) کمک کنند. طب سوزنی می تواند با وارد کردن و تحریک سوزن ها در بدن بر این عدم تعادل تأثیر مثبت بگذارد.

طب سوزنی معمولی شامل استفاده از سوزن های یکبار مصرف، از قبل استریل شده و یکبار مصرف با عرض، طول و مواد مختلف است که پوست را در نقاط طب سوزنی سوراخ می کند. فیزیوتراپیست مکان نقاط طب سوزنی را بر اساس ارزیابی علت عدم تعادل تعیین می کند. ممکن است در هر درمان از تعدادی سوزن استفاده شود که معمولاً 20 تا 30 دقیقه قبل از برداشتن در موقعیت خود باقی می مانند.

الکتروتراپی

الکتروتراپی یا تحریک الکتریکی برای تسکین بسیاری از انواع دردهای عضلانی و عصبی موثر است. این روش  توسط فیزیوتراپیست ها در مراکز فیزیوتراپی منطقه 3 انجام می شود. علاوه بر آن به تقویت عضلات آسیب دیده و بازسازی آنها کمک می کند. از طرفی هم، الکتروتراپی، یکی از امیدوارکننده‌ترین درمان‌های تسکین درد و کاهش درد است، زیرا باعث ترشح اندورفین، مسکن‌های طبیعی تولید شده توسط بدن می‌شود.

کشش ستون فقرات

کشش منظم ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌هایی که از ستون فقرات حمایت می‌کنند، می تواند در تسکین بسیاری از درد و علائم بیماران موثر باشد. حرکات کششی به گونه ای طراحی شده که بیشتر برای کاهش درد گردن و کمر انجام می شوند. این تمرینات احتمالاً توسط پزشک، فیزیوتراپ یا متخصص ستون فقرات تجویز می شود. بیشتر کشش‌ها برای سازگاری با انعطاف‌پذیری و سطح درد فرد تنظیم می شوند. حتی می‌توانید برای ثبات بیشتر در طول کشش  آنها را با استفاده از دیوار، پایه در یا صندلی انجام دهید.

روش کشش ستون فقرات در منزل- کلینیک فیزیوتراپی دایان
انجام فیزیوتراپی با روش کشش ستون فقرات

اولتراسوند تراپی

این درمان شامل استفاده از امواج اولتراسوند است که می تواند در درمان بسیار از بیماری ها موثر باشد. استفاده از اولتراسوند تراپی به افزایش جریان خون در ناحیه موضعی کمک می کند تا تورم و التهاب آن ناحیه کاهش یابد. همچنین برای بهبود شکستگی استخوان هم کاربرد دارد. درمان اولتراسوند اساساً شامل استفاده از یک پروب فلزی است. این روش با استفاده از ژل یا روی سر پروب یا مستقیماً روی پوست شروع می شود. این ژل اساسا به نفوذ امواج صوتی به داخل پوست کمک می کند. پس از اعمال ژل، این پروب به مدت بیش از 5 تا 10 دقیقه به طور مداوم در ناحیه انتخاب شده حرکت می کند.

بیوفیدبک و نوروفیدبک

بیوفیدبک یک گزینه درمانی است که به افراد در تقویت ارتباط ذهن و بدن کمک می کند. در طول بیوفیدبک، فرد به حسگرهای مختلفی متصل می شود که عملکرد فیزیولوژیکی شما، مانند تنفس، ضربان قلب، و پاسخ تعریق او بررسی و تجزیه و تحلیل خواهند شد.

نوروفیدبک نوعی درمان بیوفیدبک است که کاملاً بر فعالیت الکتریکی مغز بیمار متمرکز است، بنابراین به حسگرهای EEG نیاز دارد. اینها روی نقاط مختلف سر و صورت بیمار اعمال می شوند و امواج مغزی آنها را در زمان واقعی زیر نظر می گیرند. بیوفیدبک و نوروفیدبک هر دو غیر تهاجمی هستند و به هیچ دارویی نیاز ندارند، به این معنی که بی خطر هستند و عوارض جانبی ندارند.

تعرفه فیزیوتراپی منطقه 3 تهران در کلینیک و منزل

ارائه خدمات در مراکز معتبر فیزیوتراپی مانند مرکز دایان از در منطقه 3 تهران با توجه به رعایت اصول و قوانین مربوطه انجام می شود. حتی کلیه هزینه و قیمت خدمات فیزیوتراپی، طبق تعرفه های مشخص شده وزارت بهداشت صورت می گیرند. به طور کلی، جدول تعرفه فیزیوتراپی باتوجه به درمان در منزل و یا کلینیک، مصوب وزارت بهداشت در سال 1402 به صورت زیر است:

وزارت بهداشت در سال 1402 به صورت زیر است:

توضیحاتمبلغ ( ریال)ضریب کدشرح کدکد ملی خدمت
هر جلسه هر ناحیه (پوشش بیمه دارد)749،1008/0دیاترمی901646
هر جلسه هر ناحیه (پوشش بیمه دارد)2،678،5005/3آب درمانی901660
هر جلسه509،6003/1تکنیکهای درمان دستی901662
هر جلسه509،6003/1ماساژ901662
هر جلسه در ناحیه  (حداکثر دوناحیه)3،310،0004لیزر پر توان901665
هر جلسه در ناحیه (حداکثر دوناحیه)3،941،5005/4شاک و ویو901670
هر جلسه1،851،0005/2اسکن استاتیک کف پا901675
هر جلسه2،047،0003اسکن دینامیک و سه بعدی کف پا901676
هر جلسه1،557،00075/1Whole body vibration901677
هر جلسه2،047،0003مگنت901680
هر جلسه در ناحیه1،297،9002/2تیپینک901690
هر جلسه818،8002/1درای نید لینک901760
هر جلسه1،023،5005/1درای نید لینک با تحریک الکتریکی901765
هر جلسه1،372،0005/3درمان مانیپولاتیو اوستئو پاتیک یک یا دو ناحیه901795
هر جلسه1،960،0005درمان مانیپولاتیو اوستئو پاتیک بیش از دو ناحیه901800
جدول هزینه های فیزیوتراپی بر حسب نوع روش درمان

علاوه بر آن، هزینه و تعرفه کلی فیزیوتراپی در منزل برای بیماران ممکن است بسته به نوع آن و تعداد جلسات درمانی متفاوت باشند.

هزینه و تعرفه فیزیوتراپی در منزلمبلغ(ریال)توضیحات
فیزوتراپی یک ناحیه6،437،100هرجلسه
فیزوتراپی دو ناحیه7،626،100هرجلسه
فیزوتراپی چهار ناحیه9،790،700هرجلسه
فیزوتراپی تنفسی5،784،000هرجلسه
جدول تعرفه فیزیوتراپی در منزل

روش های ارائه خدمات در مراکز فیزیوتراپی منطقه 3

ارائه خدمات در کلیه مراکز های فیزیوتراپی منطقه 3 تهران می تواند با توجه به شرایط بیماران به دو صورت خدمات در کلینیک و در منزل انجام شود. اما کیفیت روند درمانی چه در کلینیک و چه در منزل برای بیماران یکسان خواهد بود. بدون شک فیزیوتراپیست ها در مراکز فیزیوتراپی معتبر مانند دایان سعی می کنند بهترین تکنیک های درمانی را برای بیماران ارائه دهند.

درمان در کلینیک: فیزیوتراپیست ها می توانند با توجه به شرایط و وضعیت بیماران، کلیه خدمات درمانی را در کلینیک ارائه دهند. استفاده از تجهیزات مناسب و ارائه خدمات زیر نظر فیزیوتراپیست های باتجربه از مزایای اصلی درمان در کلینیک فیزیوتراپی است.

درمان در منزل بیمار: در شرایطی که بیمار به هر دلیلی قادر به حضور در کلینیک فیزیوتراپی نباشد، ارائه خدمات درمان در منزل بیمار می تواند یکی از گزینه های مناسب برای آنها باشد. البته فیزیوتراپیست ها از همان روش ها و تجهیزات پیشرفته برای ارائه خدمات بیماران در منزل استفاده می کنند که در کلینیک هم مورد استفاده قرار می گیرند. هیچ تفاوتی در کیفیت خدمات درمان در کلینیک با در منزل بیمار وجود ندارد.

بیمه های طرف قرار داد با کلینیک دایان

بیمه های طرف قرارداد با کلینیک فیزیوتراپی دایان
بیمه هایی که طرف قرارداد خدمات کلینیک فیزیوتراپی دایان هستند

یکی از مزیت های اصلی مراکز فیزیوتراپی معتبر مانند کلینیک دایان، ارائه خدمات درمانی با تعرفه های مناسب برای افراد تحت پوشش شرکت های بیمه ای مختلف است. برای همین بیماران می توانند با استفاده از خدمات بیمه ای خود از تخفیفات و امتیازات شرکت بیمه مورد نظر شان برای دریافت خدمات درمانی فیزیوتراپی بهره مند شود. از مهمترین شرکت های بیمه ای طرف قرار داد با کلینیک دایان عبارتند از:

  • بیمه خدمات درمانی
  • بیمه تامین اجتماعی
  • بیمه ارتش و نیروهای مسلح
  • بیمه کانون سردفتران و دفتریاران
  • بیمه شهرداری
  • بانک تجارت
  • بانک کشاورزی
  • بیمه آتیه سازان ایرانیان
  • بیمه باشگاه متخصصان ایران 
  • و سایر بیمه های پایه و تکمیلی

سخن آخر پیرامون فیزیوتراپی منطقه 3 تهران

مراکز فیزیوتراپی متعددی در منطقه 3 تهران وجود دارند که می توانند خدمات فیزیوتراپی مختلفی را به بیماران ارائه دهند. اما مهمترین نکته در انتخاب مرکز فیزیوتراپی منطقه 3 تهران، معتبر بودن آن است. چون ارائه خدمات باکیفیت می تواند تاثیر بهتری بر روند بهبودی بیماران داشته باشد. برای همین بهتر است قبل از انتخاب یک مرکز فیزیوتراپی در منطقه 3 ، با برخی مراکز معتبر مانند کلینیک فیزیوتراپی دایان تماس گرفته و با یک مشاوره آنلاین و کاملا رایگان اطلاعات لازم را در زمینه شرایط ارائه خدمات (هم برای بیماران در منزل و هم در کلینیک) را بپرسید.

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.