فیزیوتراپی برای سلامت زنان

فیزیوتراپی سلامت زنان
فیزیوتراپی سلامت زنان
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

ما در کلینیک فیزیوتراپی دایان در تهران، خدمات مختلفی را ارائه می دهیم که یکی از آن ها فیزیوتراپی برای سلامت زنان است. فیزیوتراپی برای سلامت زنان معمولا به فیزیوتراپی با تمرکز بر سلامت لگن اشاره دارد.

ما از این اصطلاح برای اشاره به رفع نگرانی های زنان در دوره های مختلف زندگی از جمله مراحل نوجوانی، قبل از زایمان، پس از زایمان و یائسگی استفاده می کنیم.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

معمولا تمام این نگرانی‌ ها به عملکرد و درد مثانه، روده، لگن و عضلات کمر مرتبط هستند و گاهی نیز عملکرد و نگرانی های ورزشی قبل و بعد از بارداری، جراحی زنان و مشکلات یائسگی را در بر می گیرند.

هدف ما در کلینیک فیزیوتراپی دایان افزایش توانایی زنان در کنترل بدن و داشتن بهترین سبک زندگی است. کار با یک متخصص فیزیوتراپی برای رفع هر یک از مشکلات فوق به بهبود کیفیت زندگی و سلامت کلی کمک خواهد کرد.

فیزیوتراپی برای سلامت زنان چیست؟

فیزیوتراپی برای سلامت زنان با فیزیوتراپی عمومی متفاوت است، زیرا پزشکان با علاقه به رفع نگرانی های زنان در طول عمر می پردازند و در این زمینه آموزش بیشتری دیده اند.

یک متخصص سلامت زنان با هدف دستیابی به بهترین وضعیت سلامتی به شما کمک می کند.

همانطور که قبلا ذکر شد، این روش عموما بر روی مشکلات لگن زنان در طول عمر تمرکز دارد. برخلاف تصورات غلط رایج، این روش تنها برای زنان باردار نیست و در واقع به تغییرات بدن زنان در تمام مراحل زندگی می پردازد.

بیمارانی که به متخصص سلامت زنان مراجعه می کنند توسط یک تیم پزشکی برای دستیابی به اهداف شخصی خود راهنمایی می شوند.

یک متخصص فیزیوتراپی عمومی اسکلتی عضلانی به درمان آسیب های نواحی مختلف بدن و علائم مرتبط با بارداری و جراحی های زنان کمک می کند.

هرچند متخصص عمومی درک عمیقی از نحوه درمان مؤثر درد و آسیب های ناحیه لگن در طولانی مدت و جلوگیری از عود مجدد مشکل ندارد.

این متخصصان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهارت های عملی، ورزش های تقویتی متناسب با نیاز بیمار و جلوگیری از آسیب مجدد اغلب با یک متخصص سلامت زنان مشورت می کنند.

فیزیوتراپی برای سلامت زنان چگونه به رفع نگرانی های بارداری کمک می کند

چرا باید به یک متخصص فیزیوتراپی سلامت زنان مراجعه کنیم؟

ما در کلینیک فیزیوتراپی دایان معاینات داخلی انجام نمی دهیم و معمولا بیمار را به پزشک دیگری ارجاع می دهیم.

ما با متخصصان بسیار خوبی همکاری داریم تا در صورت نیاز به شما کمک کنیم تا بهترین مراقبت را دریافت کنید.

بنابراین دلایل زیادی وجود دارد که پزشک عمومی یا متخصص فیزیوتراپی عمومی برای نگرانی های زنان، مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی دایان را توصیه کند.

این نگرانی ها شامل موارد زیر هستند:

  • درد کمر، وسط کمر و گردن قبل و بعد از بارداری
  • درد کمربند لگنی یا دنبالچه
  • اختلال یا درد مفصل ساکروایلیاک
  • ارزیابی کف لگن پس از زایمان (به استثنای معاینات داخلی)
  • مشکلات مثانه از جمله بی اختیاری استرسی ادرار، بی اختیاری فوریتی یا سندرم مثانه بیش فعال، سندرم مثانه دردناک و احتباس ادراری
  • مشکلات مربوط به عملکرد روده از جمله بی اختیاری و یبوست
  • مقاربت جنسی دردناک (دیسپارونی)
  • برنامه های ورزشی برای زنان یائسه
  • برنامه های ورزشی برای افزایش تراکم استخوان
  • برنامه های ورزشی برای بازگشت به ورزش پس از بارداری
  • مشاوره و آموزش تمرینات ایمن در دوران بارداری
  • درد آندومتریوز
  • درد واژن

اگر مطمئن نیستید که برای رفع نگرانی های خود به چه پزشکی مراجعه کنید، هر زمان که خواستید با کلینیک ما تماس بگیرید و برای انتخاب بهترین گزینه درمانی راهنمایی دریافت کنید.

مزایای فیزیوتراپی

در جلسه فیزیوتراپی برای سلامت زنان چه اتفاقی می افتد؟

امیدواریم تا کنون درک بیشتری از فیزیوتراپی برای سلامت زنان داشته باشید. اکنون آنچه در یک جلسه فیزیوتراپی اتفاق می ‌افتد را بررسی خواهیم کرد.

در کلینیک فیزیوتراپی دایان، ارزیابی اولیه معمولی از طریق معاینه ذهنی دقیق انجام شده که شامل سؤالاتی درباره جزئیات سابقه پزشکی، آسیب‌ ها یا نگرانی‌ های فیزیکی در گذشته و حال، هر گونه داروی مصرفی فعلی، پزشک تحت نظر و اطلاعات مرتبط دیگر خواهد بود.

سپس متخصص فیزیوتراپی ارزیابی های عینی از جمله بررسی تحریک عصبی، هرگونه محدودیت حرکتی در سراسر بدن، سفتی مفاصل یا عضلات و ضعف خاص در کف لگن یا عضلات عمقی شکم انجام خواهد داد.

ما هیچ گونه معاینه داخلی انجام نمی دهیم و برای ارزیابی تکنیک های خاصی داریم. اگر تشخیص دهیم که معاینه داخلی ضروری است، احتمالا شما را به یک همکار مورد اعتماد ارجاع خواهیم داد.

پس از ارزیابی کامل، زمان باقیمانده از جلسه صرف درمان هایی از جمله درمان دستی برای رفع گرفتگی عضلات و مفاصل، تحریک اعصاب، مشاوره و آموزش درباره ورزش، اصلاح فعالیت و وضعیت بدن و همچنین فعال سازی و تقویت عضلات خواهد شد.

متخصص فیزیوتراپی بسته به دلیل مراجعه بیمار برای کمک به کاهش علائم، کمربند SIJ یا نوارهای درمانی را توصیه می کند.

فیزیوتراپی زنان باردار

مزایای فیزیوتراپی برای سلامت زنان

کار با یک تیم آموزش دیده، آگاه و با تجربه در کلینیک دایان مزایای مختلفی دارد.

کلینیک فیزیوتراپی دایان با افتخار بهترین درمان ممکن را با تکیه بر تحقیقات جدید و پیشرفته در مورد سلامت لگن برای بیماران فراهم می کند.

همچنین با دریافت آموزش‌ هایی گسترده از پیشگامان در صنعت سلامت زنان به طور مداوم مهارت‌ های خود در درمان عملی، مشاوره، آموزش و تجویز ورزش را ارتقا می دهیم.

آموزش اضافی به ما این امکان را می ‌دهد که بهترین گزینه‌ های درمانی و متخصصان در زمینه معاینات داخلی زنان را پیدا کنیم تا مطمئن باشیم که بیماران تحت نظر تیمی از متخصصان بسیار آموزش دیده هستند.

متخصصان فیزیوتراپی عمومی برای تسکین علائم برخی از مشکلات اسکلتی عضلانی رایج از روش هایی خاص استفاده می کنند.

با این حال احتمالا یک پزشک عمومی نمی داند که چگونه به طور مؤثر از عود مجدد برخی از مشکلات مربوط به سلامت زنان جلوگیری کند یا بیمار را به چه پزشکی ارجاع دهد (برای مثال، معاینات داخلی یا استفاده از پساری برای افتادگی اندام لگن).

بنابراین در مرحله اول یافتن یک متخصص سلامت زنان بسیار مفید خواهد بود.

امیدواریم این مقاله به درک این سوال که فیزیوتراپی برای سلامت زنان چیست کمک کرده باشد و اکنون با اطمینان خاطر به دنبال یک متخصص با تجربه باشید.

مزایای فیزیوتراپی برای سلامت زنان

تاثیر فیزیوتراپی بر سلامت زنان برای رفع نگرانی های بارداری

یکی از حوزه های اصلی فیزیوتراپی سلامت زنان، تمرکز بر مسائل قبل و بعد از زایمان است. بدن زنان در طول بارداری دستخوش تغییراتی عمده می شود.

همراه با سازگاری بدن، زنان با مشکلات و اختلالاتی در عملکرد مواجه شده و در صورتی که این مشکلات توسط متخصص فیزیوتراپی مورد بررسی قرار نگیرند در تمام دوران بارداری و بعد از بارداری ادامه خواهند داشت.

فیزیوتراپی سلامت زنان به پیشگیری از نگرانی های مرتبط با بارداری مانند درد کمربند لگنی و دنبالچه، درد کمر در دوران بارداری و پس از زایمان، بی اختیاری (مثانه یا روده)، افتادگی اندام لگنی و یا خستگی و درد عضلانی مرتبط با ورزش کمک می کند.

یک متخصص سلامت زنان از طریق مشاوره و آموزش درباره سلامت اندام های لگنی، درمان عملی برای آزادسازی عضلات سفت و دردناک، تمرینات برای افزایش قدرت و استقامت کف لگن و آموزش وضعیت صحیح بدن به مشکلات فوق رسیدگی می کند.

همچنین یک برنامه ایمن برای ورزش در دوران بارداری و بازگشت تدریجی به فعالیت پس از بارداری طراحی خواهد شد.


بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی کف لگن برای مثانه بیش فعال


هدف متخصص فیزیوتراپی سلامت زنان افزایش قدرت، احساس اعتماد به نفس و جلوگیری از بروز یا تکرار مشکلات و دستیابی به اهداف فردی است. برای دریافت انواع خدمات فیزیوتراپی می توانید به کلینیک فیزیوتراپی دایان در تهران مراجعه کنید.

شماره تماس های کلینیک فیزیوتراپی دایان جهت دریافت نوبت حضوری فیزیوتراپی مچ دست و فیزیوتراپی در منزل02122786049 – 09128340536

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها