فیزیوتراپی طرف قرارداد بانک کشاورزی

استفاده از بیمه بانک کشاورزی برای فیزیوتراپی در کلینیک دایان
استفاده از بیمه بانک کشاورزی برای فیزیوتراپی در کلینیک دایان
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

فیزیوتراپی با بیمه بانک کشاورزی

فیزیوتراپی با بیمه بانک کشاورزی برای آن دسته از افرادی که تحت پوشش این بیمه هستند، می تواند با هزینه مناسب تری انجام شود. چرا که بانک کشاورزی به عنوان یکی از بانک های بزرگ ایران و حامی کشاورزان سعی دارد که تا حد امکان حمایت های خود را از افراد تحت پوشش بیمه کشاورزی داشته باشد. اما فیزیوتراپی با بیمه بانک کشاورزی ممکن است شرایط و ضوابط خاص خودش را داشته باشد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای دریافت خدمات مربوط به فیزیوتراپی خود در مرکز دایان می خواهید از بیمه بانک کشاورزی بهره بگیرید، بهتر است قبل از اقدام برای شروع روند درمانی خود اطلاعات بیشتری را در مورد فیزیوتراپی بانک کشاورزی کسب کنید.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

انواع بیمه که شامل فیزیوتراپی می شوند، کدامند؟

برخی افراد ممکن است از بیمه بانک کشاورزی به عنوان بیمه درمانی پایه خود استفاده کنند. اما امکان استفاده از بیمه بانک کشاورزی به عنوان بیمه تکمیلی در کنار سایر بیمه های پایه هم وجود دارد. در هر شرایط بیمه بانک، موظف به پرداخت هزینه های درمانی و فیزیوتراپی بر طبق تعرفه های تعریف و تعیین شده خواهد بود.

مدارک و اطلاعات لازم برای فیزیوتراپی با بیمه بانک کشاورزی

مدارک و اطلاعات لازم برای خرید بیمه بانک کشاورزی- کلینیک فیزیوتراپی دایان
مدارک لازم برای انجام فیزیوتراپی با بیمه بانک کشاورزی

پرداخت هزینه های فیزیوتراپی تحت پوشش بانک کشاورزی منوط به برخی ضوابط خاص است که مهمترین آنها عبارتند از:

1- ارائه دستور پزشک معالج مرتبط مبنی بر ذکر تعداد جلسات مورد نیاز جهت انجام خدمات فیزیوتراپی: هنگام مراجعه به مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه بانک کشاورزی مانند مرکز فیزیوتراپی دایان، بهتر است دستور پزشک خود را مبنی بر تعداد جلساتی که نیاز به فیزیوتراپی دارید را همراه داشته باشید.

2- ارائه فاکتور یا گواهی پرداخت: این گواهی پرداخت باید ممهور با مهر مرکز مربوطه با درج تعداد جلسات و تاریخ های مراجعه بیمه شده باشد.

3- ارائه رسید دستگاه کارتخوان (پوز بانکی): بهتر است در طول جلسات درمانی خود، کلیه رسید های مبالغ پرداختی خود را نگهداری کنید. احتمال دارد برای دریافت هزینه های درمانی خود به آنها نیاز داشته باشید.

سهم بیمار دارای بیمه بانک کشاورزی از هزینه های فیزیوتراپی

بدون شک همه شرکت های بیمه ای، کلیه هزینه های درمانی بیمار را تقبل نمی کنند. برای همین در طول روند درمانی بیمار باید در قبال دریافت خدمات درمانی مانند فیزیوتراپی مبالغی را به عنوان «سهم بیمار» پرداخت کند.

اما سهم بیمار دارای بیمه بانک کشاورزی از هزینه های فیزیوتراپی تا حدودی می تواند متفاوت باشد. سهم بیمار می تواند باتوجه به تعداد جلسات فیزیوتراپی و تعداد ناحیه مورد نیاز متفاوت باشد. اما در هر شرایط هزینه های فیزیوتراپی با بیمه کشاورزی بیش از 10 جلسه به ارائه سوابق پزشکی بیمه شده نیاز دارد.

برای همین بیماران باید برای انجام فیزیوتراپی، گواهی پزشک منوط بر تعداد جلسات مورد نیاز، تاریخ انجام جلسات فیزیوتراپی و حتی اقدامات انجام شده را ارائه دهند.

روش های فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه بانک کشاورزی

بانک کشاورزی برای رفاه افراد تحت پوشش خود، سعی دارد برخی از روش های فیزیوتراپی مهم را تحت پوشش بیمه ای خود قرار دهد، از جمله:

لیزر کم توان

فیزیوتراپی با روش لیزر درمانی-- کلینیک فیزیوتراپی دایان
لیزر درمانی یکی از روش های فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه بانک کشاورزی است

روش لیزر درمانی سطح پایین یکی از تکنیک های مورد استفاده فیزیوتراپیست ها با بیمه بانک کشاورزی است. در برخی از مراکز درمانی معتبر مانند مرکز فیزیوتراپی دایان ممکن است لیزر کم توان در کنار درمان دستی، کشش و تحریک الکتریکی انجام بگیرد.

لیزر درمانی سطح پایین به ویژه برای آسیب های عضلانی و یا بافت همبند استفاده می شود. لیزر درمانی از طول موج های خاص نور برای تحریک التیام استفاده می کند و در هنگام دریافت لیزر درمانی، بیماران چیزی احساس نمی کنند. روش لیزر درمانی کم توان برای افراد با تحت پوشش بیمه کشاورزی در مراکز معتبر مانند دایان با پیشرفته ترین دستگاه ها انجام می شود که هیچ گونه عوارض و دردی ندارد.

هدف از لیزر درمانی کاهش التهاب و همچنین خستگی و درد عضلانی است. گزینه لیزر درمانی سطح پایین می تواند یکی از ساده ترین روش های درمانی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بنشینید و استراحت کنید و اجازه دهید فیزیوتراپیست کار خودش را انجام دهد.

سی پی ام CPM

CPM (حرکت غیرفعال مداوم) روشی مطمئن و موثر برای جلوگیری از سفتی، کاهش درد و التهاب است. این روش در فیزیوتراپی بیشتر پس از جراحی ارتوپدی در زانو، شانه و آرنج انجام می شود. در مواردی که  CPM  با روشی کاملا صحیح و اصولی انجام بگیرد می تواند دامنه حرکتی بیمار را پس از جراحی یا تروما افزایش دهد.

برای همین بهتر است برای دریافت خدمات CPM تحت بیمه بانک کشاورزی به مراکز معتبری مراجعه کنید که کلیه مراحل درمان زیرنظر فیزیوتراپیست های حرفه ای انجام شوند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که فیزیوتراپی با سی پی ام CPM در شرایطی که به طور مناسب انجام شود می تواند مزایای زیادی برای بیمار داشته باشد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • کاهش درد
  • کاهش مدت بستری شدن در بیمارستان
  • کاهش نیاز به حرکت دستی مفصل در زمانی که افراد تحت بیهوشی هستند
  • دستگاه CPM می تواند به خم شدن مفصلی که ممکن است سفت و حرکت دادن آن دشوار شده باشد، کمک کند.

مدت زمانی که یک فرد برای استفاده از دستگاه CPM نیاز دارد به وضعیت او و اینکه روی کدام مفصل از آن استفاده می کند، بستگی دارد. به عنوان مثال، فردی که از دستگاه CPM برای ریکاوری لگن استفاده می کند، ممکن است به مدت 4 ساعت در روز به مدت 4 هفته از آن استفاده کند. برای همین بهتر است برای هزینه درمانی خود تحت پوشش بیمه بانک کشاورزی با فیزیوتراپیست خود مشورت کنید.

دیاترمی با بیمه بانک کشاورزی

دیاترمی یک روش درمانی است که بیشتر برای بیماری های عضلانی و مفصلی تجویز می شود. از جریان الکتریکی با فرکانس بالا برای تحریک تولید گرما در بافت های بدن استفاده می کند. انجام آن برای بیماران می تواند با مزایای زیادی همراه باشد که مهترین آنها عبارتند از:

  • افزایش جریان خون
  • تسکین درد
  • بهبود تحرک بافت ها در حین بهبود
فیزیوتراپی با دیاترمی با بیمه بانک کشاورزی- کلینیک دایان
درمان با روش دیاترمی تحت پوشش بیمه بانک کشاورزی در کلینیک فیزیوتراپی دایان

دیاترمی همچنین می تواند به کاهش التهاب و کاهش بروز ادم یا احتباس مایعات کمک کند. با افزایش جریان خون در محل آسیب، گرمای عمیق ایجاد شده با دیاترمی می تواند روند بهبودری را تسریع کند.

اصولا دیاترمی برای درمان شرایط زیر استفاده می شود:

  • آرتروز
  • کمر درد
  • فیبرومیالژیا
  • اسپاسم عضلانی
  • میوزیت
  • نورالژی
  • رگ به رگ شدن و کشیدگی
  • تنوسینوویت
  • تاندونیت
  • بورسیت

بیمه بانک کشاورزی، دیاترمی را تحت پوشش بیمه ای خود قرار می دهد. بیماران تحت تکلف این بیمه می توانند برای محاسبه هزینه طبق تعرفه بیمه بانک کشاورزی به مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد مانند دایان مراجعه کنند.

انرژی الکترومغناطیسی مورد استفاده در دیاترمی امواج کوتاه و مایکروویو می تواند باعث گرمای شدید در دستگاه های فلزی و حتی سوختگی در بافت نزدیک ایمپلنت شود. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در طول درمان دیاترمی، شما بخشی از میدان الکتریکی می شوید. لمس یک جسم فلزی برهنه، از جمله قسمت فلزی کابینت دیاترمی، می تواند باعث شوک یا سوختگی شود. حتی  از دیاترمی روی صفحات رشد باز در کودکان باید اجتناب شود. باتوجه به این خطرات احتمالی بهتر است برای انجام دیاترمی به مراکز معتبر فیزیوتراپی مانند دایان مراجعه کنید.

فیزیوتراپی روتین

یکی دیگر از خدمات تحت پوشش بیمه بانک کشاورزی، کلیه تکنیک ها و روش های فیزیوتراپی روتین است. پزشک معالج شما ممکن است بعد از بررسی روند وضعیت و آسیب های احتمالی، تکنیک های مختلف فیزیوتراپی روتین را برای شما تجویز کند. در صورت تحت پوشش بیمه ای خود با بیمه بانک کشاورزی بهتر است در مورد شرایط و هزینه روند درمانی خود با مرکز فیزیوتراپی دایان صحبت کنید.

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.