اجتناب از بیماری‌های مزمن با فعالیت بدنی منظم

اجتناب از بیماریهای مزمن با فعالیت بدنی منظم
اجتناب از بیماریهای مزمن با فعالیت بدنی منظم
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

اهمیت و نقش فعالیت بدنی منظم در پیشگیری از بیماری های مزمن

فعالیت بدنی منظم منجر به پیشگیری از ابتلا به بیماری های مزمن، تقویت عملکرد شناختی بدن، حفظ استحکام استخوان ها، کنترل وزن و کاهش سرطان می شود.

براساس جدیدترین دستورالعمل نظام سلامت، تقریباً ۸۰ درصد از بزرگسالان و نوجوانان به اندازه کافی فعالیت نمی کنند.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

این افراد از بیماری‌ های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت، چاقی و افسردگی رنج می برند و یا میزان احتمال ابتلا به این بیماری در آن ها بسیار زیاد است.

خبر خوب این است که فعالیت بدنی منظم نقش به سزایی در پیشگیری و بهبود بسیاری از بیماری های مزمن ایفا می کند.

فعالیت بدنی لازم برای پیشگیری از بیماری های مزمن

حداقل فعالیت بدنی لازم برای هر فرد چقدر است

حداقل فعالیت بدنی لازم برای گروه های سنی مختلف به شرح زیر اعلام شده است:

  • کودکان پیش دبستانی (۳ تا ۵ سال) : باید حداقل ۳ ساعت در روز فعالیت کنند. انجام بازی های پر تحرک مناسب و محدود کردن زمان استفاده از رایانه یا تلفن همراه به کودکان کمک می کند تا از نظر جسمی و روحی سالم بمانند.
  • کودکان و نوجوانان (۶ تا ۱۷ سال) : حداقل به ۱ ساعت فعالیت بدنی در روز نیاز دارند که شامل فعالیت های هوازی، تقویت عضلانی و تقویت استخوان ها می باشد.
  • بزرگسالان (17 تا 64 سال) : به حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط در هفته نیاز دارند و بهتر است که ۲ روز در هفته را به فعالیت هایی اختصاص دهند که به تقویت عضلات کمک می کند. افزایش زمان انجام فعالیت های بدنی به حفظ سلامت بدن کمک می کند.
  • سالمندان (۶۵ سال و بالاتر) : به حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی در هفته نیاز دارند و بهتر است که ۲ روز در هفته را به انجام تمرینات تقویت عضلات اختصاص دهند. گنجاندن تمرینات تعادلی برای این گروه سنی نیز اثرات مفیدی با خود به همراه دارد. قبل از شروع هر نوع برنامه ورزشی، بهتر است با پزشک مربوطه مشورت و در حد توانایی به انجام فعالیت بدنی پرداخته شود.
  • زنان در دوران بارداری و پس از زایمان : می توانند مثل همیشه از نظر بدنی فعال باشند و به فعالیت خود ادامه دهند. بهتر است هر گونه فعالیت بدنی تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.
  • افراد مبتلا به بیماری های مزمن : در صورت داشتن توانایی به حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت با شدت متوسط در هفته نیاز دارند. توصیه می‌شود که قبل از شروع هر گونه فعالیت ورزشی در مورد نوع و میزان ورزش با پزشک متخصص مشورت شود.
اهمیت فعالیت بدنی در پیشگیری از بیماری های مزمن

بیشتر بخوانید : بهبود وضعیت بدنی برای عملکرد بهتر


فیزیوتراپیست چه نقشی در درمان ایفا می کند

فیزیوتراپیست ها متخصصان حرکت هستند و از طریق مراقبت عملی مستقیم، آموزش بیمار و حرکات تجویز شده به بهبود کیفیت زندگی بیمار کمک می کنند.

بعد از تشخیص بیماری، فیزیوتراپیست با طراحی یک برنامه درمانی شخصی سازی شده در بهبود تحرک، مدیریت درد، پیشگیری از ابتلا به بیماری های مزمن، بهبودی پس از آسیب یا ضربه و جلوگیری از آسیب های احتمالی به بیمار کمک می کند.

فیزیوتراپیست بیمار را تشویق می کند تا در پروسه درمان مشارکت فعال داشته باشد و این احتمال وجود دارد که برای اطمینان از انتخاب مناسب ترین و بهترین روش درمانی، با دیگر متخصصین و پزشکان در مورد وضعیت بیمار مشورت می کند.

برای تعیین وقت نوبت حضوری جهت معاینه، تشخیص و درمان بیماری های مزمن می توانید با کلینیک فیزیوتراپی دایان در تهران تماس بگیرید.

شماره تماس های کلینیک فیزیوتراپی دایان جهت دریافت نوبت حضوری فیزیوتراپی مچ دست و فیزیوتراپی در منزل02122786049 – 09128340536

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها