فیزیوتراپی برای کمک به راه رفتن + اصلاح الگوی راه رفتن بعد از جراحت

فیزیوتراپی برای کمک به راه رفتن
فیزیوتراپی برای کمک به راه رفتن
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

فیزیوتراپی چگونه توانایی راه رفتن را بهبود می بخشد

پس از یک آسیب فاجعه بار که باعث می شود نتوانید راه بروید، تنها چیزی که شما را وادار به راه رفتن می کند فیزیوتراپی است.

مدت زمان درمان در هر شخص متفاوت است، زیرا درمان به شدت آسیب دیدگی بستگی دارد.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

با این حال می توانید مطمئن باشید که متخصص فیزیوتراپی تمام تلاش خود را می کند تا بتوانید دوباره راه بروید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی بهبود توانایی راه رفتن از طریق فیزیوتراپی به خواندن ادامه دهید.

فرآیند فیزیوتراپی راه رفتن

فیزیوتراپی شامل ترکیبی از روش های مختلف است که به شما کمک می کنند مجددا روی پای خود بایستید.

یک متخصص فیزیوتراپی تأیید شده از طریق تکنیک های مختلف، عضلات را دوباره آموزش داده و حرکت را به پاها باز می گرداند.

1. دامنه حرکتی کمکی فعال

افرادی هستند که نمی توانند به تنهایی پاهای خود را حرکت دهند و متخصص فیزیوتراپی این کار را برای آن ها انجام خواهد داد. دامنه حرکتی پا با شروع تمرینات کششی ملایم به تدریج افزایش می یابد.

2. ماساژ درمانی

عضلات از طریق تحرک بافت نرم شل شده و تورم و بافت اسکار کاهش می یابد. ماساژ درمانی همچنین به تسکین درد و تحریک جریان خون کمک می کند.

3. دامنه حرکتی فعال

هنگامی که بتوانید پاهای خود را به تنهایی حتی به مقدار کم حرکت دهید قادر خواهید بود تمرینات دامنه حرکتی فعال را نیز انجام دهید.

در واقع همان تمریناتی را انجام خواهید داد که درمانگر در مرحله کمکی با پاهای شما انجام می دهد.

به جای اینکه پاهایتان را برای شما حرکت دهند، خودتان آن ها را حرکت خواهید داد. دامنه حرکتی فعال به ویژه برای افرادی که از آرتروز رنج می برند مفید است.

4. آموزش راه رفتن

متخصص فیزیوتراپی از طریق تمرینات مختلف، پاها را برای راه رفتن مجدد آموزش می دهد.

ابتدا متخصص فیزیوتراپی نحوه تعامل قسمت پایین کمر با ران ها و پاها را در هر مرحله از راه رفتن (تماس اولیه، حمل وزن، ایستادن و غیره) تجزیه و تحلیل می کند.

از آنجایی که اخیرا مجروح شده اید، آموزش راه رفتن به شما کمک می کند بر هر گونه ناهنجاری در راه رفتن که در اثر تصادف ایجاد شده است غلبه کنید.

فیزیوتراپی برای اصلاح راه رفتن بزرگسالان

5. ارتز سفارشی

پس از بررسی راه رفتن و آموزش مجدد، برای شما ارتزهای سفارشی تجویز می شود. این ارتزها همانند کفی داخل کفش قرار گرفته و وزن را به طور مساوی توزیع می کنند تا بدون درد راه بروید.

6. تمرینات ایزومتریک

این تمرینات شامل انقباض عضلات بدون حرکت مفصل هستند. اگر جراحی کرده اید و پا گچ گرفته شده است، تمرینات ایزومتریک ناحیه آسیب دیده را بدون آسیب رساندن به مفصل تقویت می کنند.


بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی کاهش دامنه حرکتی


7. TENS

تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست از ولتاژ پایین برای غلبه بر احساس درد استفاده می کند.

استفاده از این دستگاه در فواصل زمانی مختلف وابستگی به مسکن های تجویزی را کاهش داده و در نهایت می توانید بدون درد راه بروید.

8. تردمیل ضد جاذبه

این تردمیل خاص به شما امکان می دهد طوری راه بروید یا بدوید که انگار مجروح نشده اید. پاها و پایین تنه در یک محفظه که اثرات گرانش را کاهش می دهد قرار گرفته و احساس می کنید در حال راه رفتن روی هوا هستید.

انواع روش های درمانی فیزیوتراپی برای اصلاح الگوی راه رفتن

9. مشاوره سلامت روان

اگر در یک تصادف مجروح شده باشید برای غلبه بر جنبه های روانی آسیب به مشاوره نیاز خواهید داشت.

یادگیری دوباره راه رفتن چیزی بیشتر از انجام تمرینات قدرتی و ماساژ است و مواردی همچون غلبه بر ترس ناشی از تصادف را نیز در بر می گیرد.

شاید تمام 10 درمان ذکر شده را دریافت نکنید. متخصص فیزیوتراپی پیشرفت شما را پس از هر درمان ارزیابی کرده و مراحل بعدی را مشخص می کند.

10. دوچرخه ثابت

برای بهبود استقامت قلبی عروقی، روی یک دوچرخه ثابت کار خواهید کرد. تمرینات تقویتی نیز به تدریج برای ایجاد قدرت و بهبود دامنه حرکتی کمر و پاها اضافه می شود.


بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی برای درمان آسیب های تصادفات اتومبیلی


انواع روش های درمانی فیزیوتراپی برای اصلاح راه رفتن

برای اینکه دوباره راه بروید، جلسات فیزیوتراپی گاهی شامل موارد زیر خواهد بود. هر درمان اضافی برای تکمیل روند بهبودی طراحی شده است.

  • طب سوزنی : این تکنیک چینی باستانی شامل قرار دادن سوزن های کوچک در بدن برای کنترل گیرنده های درد است. اگر در طول درمان درد شدیدی داشته باشید احتمالا طب سوزنی همراه با TENS و ماساژ درمانی دریافت می کنید.
  • آموزش تغذیه : یادگیری دوباره راه رفتن نیاز به انرژی دارد. اکثر کلینیک های فیزیوتراپی دارای متخصصین تغذیه هستند که برای دریافت انرژی کافی برای شما یک برنامه غذایی طراحی می کنند.
  • آب درمانی : پس از یک جلسه درمانی طولانی فیزیوتراپی با انجام برخی تمرینات در استخر آب گرم می توان به بهبود آرتروز و کاهش گرفتگی عضلات کمک کرد.
روش های فیزیوتراپی راه رفتن

برای فیزیوتراپی چه نوع لباسی مناسب است

لباسی که برای جلسات فیزیوتراپی انتخاب می کنید بسیار مهم است. متخصص فیزیوتراپی لیستی از لباس ‌های مناسب را به شما می دهد، اما می‌ توان تصور کرد که این لباس‌ ها نباید محدودکننده و خیلی گشاد یا تنگ باشند.

حتی اگر هنوز نمی توانید کامل راه بروید باید طوری لباس بپوشید که انگار می‌ خواهید در باشگاه ورزش کنید.

برای مثال شلوار گرمکن و شلوارک گشاد همراه با تاپ، سوتین‌ های ورزشی و تیشرت‌ هایی که خیلی تنگ نیستند کاملا مناسب خواهند بود.

فیزیوتراپی راه رفتن چه مدت طول می کشد

جلسات درمانی بسته به مرحله توانبخشی از 30 تا 60 دقیقه طول می کشند. همچنین برای اطمینان از اثربخشی درمان، باید حداقل دو بار در هفته به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه کنید.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان اخیرا در یک تصادف وحشتناک مجروح شده اید، با کلینیک فیزیوتراپی دایان در تهران تماس بگیرید. ما به شما در بهبود توانایی راه رفتن و دوباره قدم برداشتن کمک می‌ کنیم.

شماره تماس های کلینیک فیزیوتراپی دایان جهت دریافت نوبت حضوری فیزیوتراپی مچ دست و فیزیوتراپی در منزل02122786049 – 09128340536

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.