مقابله با سندروم گردن پیامکی

بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

در مورد سندروم گردن پیامکی که یکی از پیامدهای وضعیت نامناسب گردن هنگام استفاده از تلفن های هوشمند و یا تبلت ها به حساب می آید چه می دانید؟

استفاده از تلفن های هوشمند جزئی از زندگی روزمره ما شده است، خصوصاً در میان نوجوانان و جوانان.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

طبق آخرین گزارشات میانگین زمانی که یک فرد بالغ با تلفن های هوشمند یا تبلت ها می گذراد، روزانه سه و نیم ساعت است. ب

تر از آن این است که انتظار می رود که این گرایش در عرض چند سال  بیشتر شود.

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، مطالعه با تلفن همراه، به مدت زیاد، فشا زیادی را بر گردن وارد میکند، چون هنگام استفاده از این وسایل سرمان را به سمت جلو و پایین خم می کنیم تا به صفحه آنها نگاه کنید.

در مطالعه ای که در سال  ۲۰۱۵ انجام شد، سعی شد که درجه خم شدن سر و رابطه آن با میزان فشاری که بر گردن وارد می شود، بررسی شود.

وقتی سرمان مستقیماً بالای شانه هایمان قرار گرفته باشد، فشاری که از ناحیه سر بر گردن وارد می شود حدود lbs 12-10 است، اما وقتی سرمان را فقط تا ۱۵ درجه به سمت پایین خم می کنیم، این فشار تا lbs 27 افزایش پیدا میکند و حتی این فشار با خم شدن سر به سمت پایین تا ۶۰ درجه، می تواند به lbs ۶۰ برسد.

 گذراندن ساعتها و ساعتها در یک وضعیت بدنی یکسان باعث می شود به طور پیوسته فشاری بر بدن وارد شود که می‌تواند منجر به انواع مختلفی از دردهای شانه و گردن شود که حالا  برای اشاره به این درد ها از عنوان گردن پیامکی  استفاده می شود.

موضوع هشدار دهنده دیگری که وجود دارد این است که اگر بسیاری از این گونه مشکلات درمان نشوند،  ممکن است تبدیل به مشکلات مزمن شوند و شما را برای مدتی درگیر کنند.

 خوشبختانه می توانید کارهایی را برای تسکین این درد ها انجام دهید یا حتی به طور فعالانه ای از دردهای گردن پیامکی جلوگیری کنید.

در اینجا  توصیه هایی تسکین درد گردن را برای این کار ارائه می دهیم.

 به جای آن که سرتان را به سمت جلو  بکشید تلفن تان را بالاتر نگه دارید تا در زاویه دید تان قرار گیرد وقتی در حال تماشای ویدیو بر روی تلفن همراه یا تبلت تان هستید تلفن یا تبلت تان را به چیزی تکیه دهید یا بایستانید تو در زاویه دید قرار گیرد

 سعی کنید همیشه آگاه باشید که چه زمانی بدنتان را در وضعیت “سر به جلو” قرار میدهید و سعی کنید از آن اجتناب کنید.

وقتی زمان زیادی را با تلفن یا کامپیوتر می گذرانیم بیشتر تمایل پیدا می‌کنیم که بدنمان را در وضعیتی قرار دهیم که سرمان جلوتر از شانه هایمان قرار گیرد.

به‌ طور ایده آل سر باید  با بدن در یک راستا باشد و کاملاً در راستای شانه هایمان قرار گیرد.

در طول مدتی که از تلفن همراه استفاده می کنید، در کارتان وقفه هایی بیاندازید و سرتان را به اطراف چرخانید.

این باعث می شود که گردن تان استراحت کند و ماهیچه ها و ستون فقراتتان  کمی آزاد و شل شوند. به سمت چپ، راست، بالا و پایین نگاه کنید.

با این کار در پایان روز گردنتان وضعیت بهتری خواهد شد.

از آنجا که گردن و شانه محکم به هم متصل شده اند، فکر خوبی است اگر شانه هایتان را به طور منظم بکشید.

ما بیشتر تمایل پیدا می‌کنیم تا به سمت جلو قوز کنیم. بنابراین شانه ها را به سمت مخالف و به سمت عقب بکشید و استخوان های کتف را به سمت هم بکشانید.

برای چند ثانیه در این حالت بمانید و این کار را ۵ بار تکرار کنید.

بهتر است این کار را چند بار در طول روز انجام دهید.

امیدواریم این مطلب را زمانی بخوانید که هنوز دچار درد گردن و شانه نشده‌اید، اما اگر درگیر این مشکل هستید با یک فیزیوتراپیست ملاقات کنید تا او به شما کمک کند که از دچار شدن به مشکلات مزمن جلوگیری کنید.

برای بهره مند شدن از خدمات منوال تراپی و یا ماساژدرمانی گردن می توانید جهت دریافت نوبت در کلینیک فیزیوتراپی دایان اقدام کنید.

آشنایی بیشتر با فیزیوتراپی درد گردن

فیزیوتراپی محدوده پاسداران

فیزیوتراپی محدوده شریعتی

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.