بهترین مرکز فیزیوتراپی پاسداران

فیزیوتراپی در پاسداران
فیزیوتراپی در پاسداران

چندین مرکز فیزیوتراپی در پاسداران تهران وجود دارند که می توانند انواع خدمات فیزیوتراپی و تکنیک های آنها را به شما ارائه دهند. اما انتخاب بهترین مرکز فیزیوتراپی پاسداران ممکن است تاحدودی برای شما سخت باشد. این درحالی است که کیفیت خدمات فیزیوتراپی می تواند نقش بسیار مهمی در روند درمانی شما داشته باشد.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

فیزیوتراپی یکی از روش و تکنیک های درمانی است که در برخی شرایط می تواند از بروز عوارض و آسیب های احتمالی جلوگیری کند. حتی در تسکین علائم برخی آسیب دیدگی ها و بیماری ها موثر است. انواع مرکز فیزیوتراپی در پاسداران تهران می توانند خدمات مختلف فیزیوتراپی را هم برای بیماران در منزل و هم کلینیک ارائه دهند. یکی از مراکز مهم فیزیوتراپی در این منطقه از تهران، فیزیوتراپی دایان است که با طرف قرارداد بودن با مراکز و شرکت های مختلف بیمه ای، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

روش های درمان در بهترین مرکز فیزیوتراپی پاسداران تهران

باتوجه به اینکه تکنیک های بسیار زیادی برای درمان فیزیوتراپی وجود دارند، احتمالا اکثر مراکز فیزیوتراپ پاسداران تهران سعی می کنند روش های درمانی مختلفی را به بیماران ارائه دهند. برخی از مهمترین این روش ها عبارتند از:

ورزش درمانی

در هنگام بروز هر گونه درد و آسیب، پزشک ممکن است ورزش درمانی را برای شما تجویز کند. ورزش ابزار اصلی برای درمان زانو درد، گردن درد، کمر درد و سایر دردهای عضلانی محسوب می شود که در مرکز فیزیوتراپی دایان، برای بیمارانی که نیاز به فیزیوتراپی در منزل دارند هم انجام می شود. برای مثال بعضی از ورزش هایی که به تسکین درد زانو کمک می کنند و ممکن است جزء تکنیک های فیزیوتراپی در کلینیک پاسداران باشند، عبارتند از:

  • تمرینات عضله چهارسر و صاف بلند کردن پاها
  • قوس کوتاه چهارسر
  • کشش اندام تحتانی
  • تمرینات تعادلی
  • تمرینات تقویتی لگن (عضلات لگن به کنترل موقعیت زانو کمک کرده و ضعف آن ها باعث زانو درد می شود.)

یا برای نمونه برخی از تکنیک های ورزش درمانی دیگر که ممکن است در درمان درد گردن در کلینیک فیزیوتراپی در پاسداران صورت بگیرند، عبارتند از:

  • موبیلیزاسیون که به رفع گرفتگی مفاصل گردن و شانه کمک می کند.
  • تکنیک های ماساژ و گاهی طب سوزنی که برای شل شدن عضلات دردناک و سفت گردن، شانه و کمر کاربرد دارند.
  • تکنیک های کششی مانند تراکشن که به کاهش فشار از روی اعصاب و عملکرد صحیح آن ها کمک می کند.
  • استفاده از نوار که در کاهش تنش و فشار بر روی برخی از ماهیچه ها و اعصاب و اصلاح و بهبود عملکرد عضلات نقش دارد.

 یکی از مهمترین فاکتورها در تاثیر ورزش درمانی بر بیماران این است که باید تکنیک های ورزش درمانی مربوط به فیزیوتراپی را به درستی و بادقت در منزل انجام دهند.

ورزش درمانی روش فیزیوتراپی موثر در درمان بیماران- کلینیک دایان
بهترین مرکز فیزیوتراپی پاسداران

اولتراسوند تراپی

یکی از تکنیک های فیزیوترای پاسداران Ultrasound Therapy است. اولتراسوند تراپی گرم کردن عمیق عضلات، تاندون ها و سایر بافت ها است. گرما به افزایش گردش خون، التیام جراحت، بهبود کشش و کاهش درد کمک می کند. درمان اولتراسوند اغلب برای آسیب ها و اسپاسم عضلانی، و همچنین مشکلات مزمن مانند گردن یا کمردرد استفاده می شود.

الکتروتراپی

فیزیوتراپیست ها از الکتروتراپی (Electrotherapy) برای تسکین درد، بهبود مشکلات بافت نرم یا تحریک فیبرهای ماهیچه ای برای فعال شدن استفاده می کنند. الکتروتراپی شامل طیف وسیعی از درمان‌ها با استفاده از الکتریسیته برای کاهش درد، بهبود گردش خون، ترمیم بافت‌ها، تقویت ماهیچه‌ها و تقویت رشد استخوان است. استفاده از الکتروتراپی در فیزیوتراپی پاسداران منجر به بهبود عملکرد فیزیکی بیماران می‌شود.

نوار کینزیولوژی

فیزیوتراپی با نوار کینزیولوژی برای درمان درد زانو- کلینیک دایان
نوار کینزیولوژی در کاهش و رفع دردهای زانو پرکاربرد است

استفاده از نوار کینزیولوژی (Kinesiology tape) یا همان نوار کینزیوتیپ (Kinesio tape) در فیزیوتراپی مزایای زیادی دارد. نوار کینزیولوژی باعث افزایش عملکرد عضلات و مفاصل، کاهش درد و التهاب، بهبود گردش خون و لنف، و همچنین حمایت از بازسازی بافت های آسیب دیده می شود.انجام تکنیک های دقیق فیزیوتراپی با نوار کینزیولوژی به برخی دستورالعمل های خاص و مهارت ویژه نیاز دارد. اما فیزیوتراپیست های ماهر در برخی کلینیک های فیزیوتراپی پاسداران مانند مرکز دایان، تخصص لازم برای این کار را دارند.

گرما یا سرما درمانی

کاربرد ها و اثرات درمانی گرما و سرما درمانی در فیزیوتراپی تا حدودی با هم فرق دارند. اما در برخی شرایط فیزیوتراپیست ها ممکن است از این دو روش به طور همزمان برای تسکین درد و درمان آسیب های مختلف استفاده کند. گرما درمانی بیشتر باعث توسعه عروق و بهبود گردن خون می شود. برای همین، بیشتر برای کاهش اسپاسم عضلات، تسکین درد، افزایش انعطاف‌پذیری مفاصل و عضلات و کمک به بازسازی بافت کاربرد دارد. در حالی که سرما درمانی برای کاهش التهاب و تورم موثر است و برای آسیب های حاد و ضایعات عضلانی مورد استفاده قرار می گیرد.

موبیلیزاسیون مفصل زانو

به طور کلی، موبیلیزاسیون مفصل زانو یا درمان دستی در کلینیک های فیزیوتراپی پاسداران تهران بیشتر برای بهبود کیفیت و دامنه حرکتی مفاصل و بافت های نرم انجام می شود. به نظر می رسد این روش می تواند مفاصل و بافت استخوانی را بهبود ببخشد. موبیلیزاسیون مفصل زانو در افزایش کلاژن سازی و روان شدن مایع مفصلی زانو موثر است و از این طریق می تواند عملکرد مفصل و تحرک آنها را بهبود ببخشد.

خدمات بهترین مرکز فیزیوتراپی پاسداران

مجموعه دایان بهترین کلینیک فیزیوتراپی در پاسداران تهران است
کلینیک فیزیوتراپی دایان در پاسداران تهران آماده ارائه کلیه خدمات فیزیوتراپی با بهترین کیفیت است.

تمام مرکز فیزیوتراپی در پاسداران تهران، ممکن است امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات فیزیوتراپی به بیماران را داشته باشند. اما مهمترین فاکتور در اثر بخشی تکنیک های فیزیوتراپی در درمان بیماری ها، ارائه خدمات باکیفیت و موثر است. برای همین بهتر است روند درمانی خود را تا پایان جلسات ادامه دهید. ضمن اینکه کلیه تکنیک های فیزیوتراپی در منزل را که فیزیوتراپیست ها به شما آموزش می دهند را در خانه انجام دهید.

به طور کلی، خدمات کلینیک فیزیوتراپی در پاسداران تهران شامل خدمات فیزیوتراپی در منزل و در کلینیک هستند.

 فیزیوتراپی در منزل در پاسداران تهران

در برخی شرایط پزشک معالج ممکن است باتوجه به شرایط و وضعیت بیمار، خدمات فیزیوتراپی در منزل را تجویز کند. اصولا فیزیوتراپی در سالمندان، بیماران معلول و کم تحرک و مبتلایان به آسیب های شدید به صورت خدمات در منزل تجویز می شود. مراکز فیزیوتراپی معتبر در پاسداران، تجهیزات و امکانات خاص برای فیزیوتراپی در منزل را دارند. ضمن اینکه برخی فیزیوتراپیست های ماهر، آموزش های لازم برای ارائه خدمات در منزل را دیده اند.

انواع مشکلات قابل درمان با فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل ممکن است برای انواع مشکلات مختلف تجویز شود. بدون شک، ارائه خدمات برای بیماران نیازمند به فیزیوتراپی در منزل با بیماران در کلینیک هیچ تفاوتی ندارد. از طرفی هم اکثر کلینیک های فیزیوتراپی در پاسداران، تجهیزات لازم برای انجام خدمات فیزیوتراپی در منزل را دارند.

مشکلات قابل درمان با فیزیوتراپی در منزلکاربرد فیزیوتراپیهدف از فیزیوتراپی
فیزیوتراپی صورت در منزلضعف عضلات صورت، درد و تنش‌های عضلاتی در صورتتقویت عضلات و بهبود حرکات صورت
انجام فیزیوتراپی زانو در منزلآسیب دیدگی زانوافزایش انعطاف‌پذیری و بهبود حرکات زانو
فیزیوتراپی کتف در منزلآسیب‌ یا التهابات در منطقه کتفتقویت عضلات کتف، بهبود حرکات و کاهش درد
انجام فیزیوتراپی آرنج در منزلآسیب در آرنج و ضعف عضلاتتمرینات تقویتی، کشش و ماساژ درمانی در آرنج
فیزیوتراپی سالمندان در منزلآسیب دیدگی همراه با افزایش سن در سالمندانبهبود عملکرد فیزیکی مرتبط با سن
جدول کاربردهای فیزیوتراپی

کلیه خدمات فیزیوتراپی برای بیماران نیازمند در منزل، در کلینیک دایان منطقه پاسداران با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا صورت می گیرد.

هزینه و تعرفه مرکز فیزیوتراپی در پاسداران

به طور کلی، هزینه و تعرفه فیزیوتراپی برای هر قسمتی از بدن و با هر شرایطی طبق مصوبه وزارت بهداشت تعیین می شود. البته میزان هزینه فیزوتراپی به عوامل مختلفی مانند ناحیه مورد نظر، تعداد جلسات فیزیوتراپی و طول دوره درمان بستگی دارد.

به طور کلی، جدول تعرفه فیزیوتراپی باتوجه به درمان در منزل و یا کلینیک، مصوب وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ به صورت زیر است:

توضیحاتمبلغ ( ریال)ضریب کدشرح کدکد ملی خدمت
هر جلسه هر ناحیه (پوشش بیمه دارد)749،1008/0دیاترمی901646
هر جلسه هر ناحیه (پوشش بیمه دارد)2،678،5005/3آب درمانی901660
هر جلسه509،6003/1تکنیکهای درمان دستی901662
هر جلسه509،6003/1ماساژ901662
هر جلسه در ناحیه  (حداکثر دوناحیه)3،310،0004لیزر پر توان901665
هر جلسه در ناحیه (حداکثر دوناحیه)3،941،5005/4شاک و ویو901670
هر جلسه1،851،0005/2اسکن استاتیک کف پا901675
هر جلسه2،047،0003اسکن دینامیک و سه بعدی کف پا901676
هر جلسه1،557،00075/1Whole body vibration901677
هر جلسه2،047،0003مگنت901680
هر جلسه در ناحیه1،297،9002/2تیپینک901690
هر جلسه818،8002/1درای نید لینک901760
هر جلسه1،023،5005/1درای نید لینک با تحریک الکتریکی901765
هر جلسه1،372،0005/3درمان مانیپولاتیو اوستئو پاتیک یک یا دو ناحیه901795
هر جلسه1،960،0005درمان مانیپولاتیو اوستئو پاتیک بیش از دو ناحیه901800
جدول هزینه های فیزیوتراپی براساس انواع آنها

هزینه و تعرفه فیزیوتراپی در منزلمبلغ(ریال)توضیحات
فیزوتراپی یک ناحیه6،437،100هرجلسه
فیزوتراپی دو ناحیه7،626،100هرجلسه
فیزوتراپی چهار ناحیه9،790،700هرجلسه
فیزوتراپی تنفسی5،784،000هرجلسه
جدول هزینه های فیزیوتراپی بر حسب تعداد ناحیه های نیازمند به فیزیوتراپی

هزینه کلیه خدمات فیزیوتراپی دایان در پاسداران طبق قیمت مصوب وزارت بهداشت محاسبه می شود.

بیمه های طرف قرارداد مرکز فیزیوتراپی در پاسداران تهران

دایان به عنوان بهترین کلینیک فیزیوتراپی در پاسداران با کلیه شرکت های بیمه همکاری دارد
کلینیک فیزیوتراپی دایان با کلیه شرکت های بیمه طرف قرار داد است.

یکی از مهمترین ویژگی فیزیوتراپی های معتبر در پاسدارن تهران، طرف قرارداد بودن با انواع شرکت های بیمه ای و مراکز مربوط به بیمه های پایه و تکمیلی است. چون مراجعه به مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد با شرکت های بیمه ای، می تواند تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها داشته باشد. برای همین مرکز فیزیوتراپی دایان در پاسداران تهران سعی کرده برای کسب رضایت حداکثری مشتریان خود، با کلیه شرکت های بیمه ای زیر قرارداد همکاری داشته باشد:

  • بیمه خدمات درمانی
  • بیمه تامین اجتماعی
  • بیمه ارتش و نیروهای مسلح
  • بیمه کانون سردفتران و دفتریاران
  • بیمه شهرداری
  • بانک تجارت
  • بانک کشاورزی
  • و سایر بیمه های پایه و تکمیلی

در صورتی که تحت پوشش هر یک از شرکت های بیمه ای فوق هستید می توانید باتوجه به قوانین شرکت مربوطه برای استفاده از خدمات ویژه فیزیوتراپی به مرکز فیزیوتراپی دایان در پاسداران مراجعه کنید.

سخن آخر درباره بهترین مرکز فیزیوتراپی پاسداران

مراکز فیزیوتراپی مختلفی در پاسداران تهران وجود دارند. بدون شک شما مراجع عزیز در انتخاب مرکز فیزیوتراپی درمانی خود کاملا مختار هستید.اما انتخاب یک مرکز معتبر و مجهز به تجهیزات فیزیوتراپی مانند مرکز دایان، می تواند تاثیر زیادی در روند بهبودی و درمان شما داشته باشد. از طرفی هم، انجام تکنیک های فیزیوتراپی در منزل و رعایت دستورالعمل های لازم تاثیر بیشتری بر روند درمانی شما خواهد داشت. پس توصیه می شود، حتما روند درمان و جلسات فیزیوتراپی خود را تا جلسات آخر درمان ادامه دهید.

سولات متداول

بهترین کلینیک های فیزیوتراپی در پاسداران کدامند؟

مراکز فیزیوتراپی زیاد در پاسداران وجود دارند که شما می توانید برای دریافت خدمات فیزیوتراپی به هر یک از آنها مراجعه کنید. اما یکی از بهترین کلینیک های فیزیوتراپی در پاسداران، مرکز فیزیوتراپی دایان در خیابان دولت است که می توانید برای نحوه ارائه خدمات با آن تماس بگیرید.

در کلینیک فیزیوتراپی در پاسداران، امکان ارائه خدمات در منزل هم وجود دارد؟

ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل، می تواند یکی از خدمات ویژه برای از مراکز فیزیوتراپی پاسداران باشد.

هزینه فیزیوتراپی در کلینیک های پاسداران چقدر است؟

کلیه هزینه های مربوط به فیزیوتراپی طبق مصوبه وزرات بهداشت تعیین می شود. بالتبع، هزینه فیزیوتراپی در پاسداران نباید فرقی با سایر مناطق تهران داشته باشد.

5 1 امتیازدهی
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
راحله سبزواری
راحله سبزواری
7 ماه قبل

من خیلی از کلینیک های فیزیوتراپی رفتم ولی کلینیک فیزیوتراپی دایان یکی ازبهترین فیزیوتراپی در پاسداران هستش. از آقای دکتر حیدری خیلی تشکر میکنم . کمر درد ام واقعا خیلی بهتر شده .