فیزیوتراپی قبل و بعد از عمل جراحی

فیزیوتراپی قبل و بعد از عمل جراحی
فیزیوتراپی قبل و بعد از عمل جراحی
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

در این مقاله راه کارهای توانبخشی و فیزیوتراپی برای قبل و بعد از عمل جراحی با توضیحات کامل مورد بررسی قرار است در صورت نیاز به دریافت خدمات فیزیوتراپی قبل و بعد از عمل جراحی در تهران با کلینیک فیزیوتراپی دایان تماس بگیرید.

فیزیوتراپی قبل از جراحی

فیزیوتراپی قبل از جراحی به بیماران این امکان را می دهد که تحت نظر متخصص فیزیوتراپی با خیال راحت برای جراحی آماده شوند و پس از عمل بهبود یابند.

فیزیوتراپی قبل از جراحی به کاهش درد و التهاب کمک کرده، تحرک مفاصل و دامنه حرکت را بهبود بخشیده و بیماران نتیجه جراحی موفق تری خواهند داشت.

در این برنامه آماده سازی که شامل تمرینات فردی است عضلات از قبل برای انجام فعالیت های مورد نیاز بعد از جراحی آموزش داده می شوند.

فیزیوتراپی قبل از جراحی به کاهش درد و التهاب، افزایش استقامت، تناسب اندام کلی، بازگرداندن دامنه حرکتی و بازیابی قدرت و انعطاف پذیری در مفاصل و عضلات نزدیک ناحیه آسیب دیده کمک کرده و منجر به بهبودی سریعتر با نتایج بهتر می شود.

فیزیوتراپی بعد از جراحی

فیزیوتراپی بعد از جراحی برای بازیابی عملکرد بدون درد و بازگشت ایمن و سریعتر به فعالیت های روزانه بسیار مهم است.

بیماران بعد از عمل با فیزیوتراپی به طور ایمن به فعالیت های روزانه و ورزش منظم بازمی‌گردنند.

متخصصان فیزیوتراپی پس از جراحی ارزیابی کامل انجام داده و یک برنامه درمانی سفارشی برای به حداقل رساندن عوارض جانبی جراحی و بازگرداندن حرکت، انعطاف پذیری و عملکرد طبیعی طراحی می کنند.

فیزیوتراپی پس از جراحی به بیماران در مدیریت درد بعد از عمل، بازیابی حرکت و قدرت، کاهش درد، خشکی و تورم و همچنین بازگشت سریعتر به فعالیت های روزانه کمک می کند.

این برنامه چندین ماه طول کشیده و شروع فیزیوتراپی در مدت کوتاهی پس از جراحی ضروری است تا مفصل بتواند به خوبی بهبود یابد و ایجاد بافت اسکار به حداقل برسد. فیزیوتراپی پس از جراحی منجر به بهبودی سریع‌ تر می‌شود.

فیزیوتراپی به چه صورت است؟

فیزیوتراپی قبل از جراحی. این مرحله به اندازه فیزیوتراپی بعد از جراحی مهم بوده و شامل آماده سازی بدن از طریق ورزش است.

به عنوان مثال مطالعات نشان می دهد که توانایی عملکردی زانو پس از جراحی به توانایی عملکردی آن قبل از عمل بستگی دارد.

افزایش قدرت قبل از عمل می تواند بعد از جراحی نتایج بهتری به همراه داشته باشد. برخی برنامه ها به کوتاه شدن مدت زمان بستری بودن در بیمارستان و کاهش نیاز به فیزیوتراپی بعد از عمل کمک می کنند.

متخصص فیزیوتراپی بر روی چندین مورد از جمله قدرت، تعادل، انعطاف پذیری، ثبات مفاصل، آمادگی قلبی عروقی و دامنه حرکت تمرکز خواهد داشت.

اکثر برنامه های فیزیوتراپی قبل از عمل بسته به نیاز شما چهار تا شش هفته طول می کشند.

فیزیوتراپی بعد از جراحی. پس از جراحی، متخصص فیزیوتراپی چگونگی بلند شدن از روی صندلی، استفاده از وسایل کمکی و بهبود تحرک را به شما آموزش خواهد داد.

استراتژی های مدیریت درد نیز به شما آموزش داده شده و یک برنامه ورزشی برای بهبودی سریعتر طراحی می شود. فیزیوتراپی پس از عمل جراحی بخش مهمی از بازگشت به فعالیت های عادی خواهد بود.

یک درمانگر ماهر به کاهش عوارض جانبی جراحی مانند درد و التهاب کمک کرده و قبل و بعد از ترمیم رباط، آرتروسکوپی، رفع فشار، جابجایی تاندون، تعویض کامل مفاصل و ترمیم رباط صلیبی قدامی در کنار بیمار خواهد بود.

برنامه های درمانی خطر عوارض را کاهش داده و به شما در دستیابی به دامنه کامل حرکت کمک می کنند.

شرایط رایج که قبل و بعد از جراحی نیازمند برنامه های فیزیوتراپی هستند

قبل از جراحی

تعویض مفصل ران. در بیمارانی که تحت این عمل جراحی قرار می گیرند، با مداخلات ورزشی قبل از عمل بهبودهای قابل توجهی (اثر کم تا متوسط) در درد، عملکرد و مدت بستری مشاهده شده است.

تعویض زانو. ورزش و آموزش ترکیبی اغلب به افزایش قدرت و موفقیت در بیمارانی که تحت عمل جراحی تعویض زانو قرار گرفته اند کمک می کند.

جراحی قلب. بر اساس مطالعه ای در سال 2012 شواهد حاصل از کارآزمایی‌های کوچک نشان می‌دهد که فیزیوتراپی قبل از عمل همراه با ورزش در بیمارانی که جراحی قلب انجام داده اند عوارض ریوی پس از عمل و مدت زمان بستری در بیمارستان را کاهش می‌ دهد.

جراحی شکم· مطالعات نشان می دهد که فیزیوتراپی قبل از عمل شامل تمرین عضلات دمی، ورزش هوازی و یا تمرین مقاومتی می تواند عوارض بعد از عمل جراحی داخل شکم را کاهش دهد.

جراحی های دیگر. یک بررسی سیستماتیک در سال 2010 نشان داد که ورزش درمانی قبل از عمل در کاهش میزان عوارض بعد از عمل و مدت زمان بستری در بیمارستان پس از جراحی قلب یا شکم مؤثر است.

جراحی کولورکتال· یک مطالعه بر روی بیمارانی که تحت عمل جراحی کولورکتال قرار گرفته بودند فواید برنامه های ورزشی قبل از عمل از جمله بهبود عملکرد بدن، به حداکثر رسیدن توانایی ورزشی، سلامت روان و سلامت خود ادراک را نشان داد.

پس از جراحی

شانه. بازسازی شانه، تثبیت شانه، ترمیم روتاتور کاف، آکرومیوپلاستی، درمان دستی، کپسولوتومی، شکستگی

آرنج. تنیس البو، آرنج گلف بازان، شکستگی

مچ و دست. رهاسازی سندرم تونل کارپال، شکستگی، ترمیم تاندون

لگن. تعویض یا بازسازی لگن، ترمیم لابروم هیپ، آرتروسکوپی لگن، شکستگی

زانو. تعویض زانو، بازسازی رباط صلیبی قدامی، آرتروسکوپی، ترمیم منیسک، کندروپلاستی، رهاسازی رباط جانبی، جابجایی تاندون کشکک زانو، شکستگی

ساق پا· بازسازی تاندون آشیل، فاشیوتومی

مچ پا و پا· بازسازی مچ پا و پا، ترمیم رباط، آرتروسکوپی، شکستگی، برداشتن خار، بونیونکتومی

ستون فقرات (گردن و کمر). دیسککتومی، میکرو دیسککتومی، لامینکتومی، فیوژن یا تثبیت ستون فقرات

فیزیوتراپی برای چه افرادی مفید است؟

فیزیوتراپی قبل و بعد از جراحی اغلب برای افرادی که جراحی ارتوپدی انجام می دهند توصیه می شود.

در ادامه چندین مزیت مهم فیزیوتراپی قبل و بعد از جراحی آورده شده است. درمان فیزیوتراپی قبل و بعد از جراحی به بازیابی هرچه بیشتر قدرت، استقامت، انعطاف پذیری و دامنه حرکتی کمک می کند.

یک متخصص فیزیوتراپی از درمان های دستی مختلف استفاده کرده و یا تمریناتی را به شما آموزش دهد که می توانید در خانه انجام دهید.

همچنین گاهی از گرما، یخ یا تحریک الکتریکی استفاده می شود.

مزایای فیزیوتراپی قبل از جراحی

این روش که اغلب پیش فیزیوتراپی نامیده می شود به فرد کمک می کند تا از نظر فیزیکی و ذهنی برای یک عمل جراحی آماده شود. فیزیوتراپی قبل از جراحی مزایای متعددی به همراه دارد.

ریکاوری سریعتر. یادگیری تمریناتی که باید قبل از جراحی انجام دهید، عضلات را از قبل تمرین می دهد. این کار فیزیوتراپی پس از جراحی را آسان تر و مؤثرتر می کند.

عوارض کمتر. هر چه فرد ضعیف تر باشد، احتمال اینکه بعد از عمل جراحی عوارضی مانند عفونت را تجربه کند بیشتر است. فیزیوتراپی قبل از جراحی قدرت و ایمنی را افزایش می دهد.

کاهش اضطراب. بیمارانی که در یکی از دوره های پیش فیزیوتراپی شرکت می کنند اغلب قبل از جراحی اضطراب یا استرس کمتری خواهند داشت.

شروع فعالیت بدنی که قدرت، استقامت و انعطاف ‌پذیری را بهبود می‌بخشد می‌تواند اعتماد کلی به موفقیت ‌آمیز بودن عمل جراحی را افزایش دهد.

مزایای فیزیوتراپی پس از جراحی

لازم است پس از جراحی و به محض تایید پزشک یک برنامه فیزیوتراپی را شروع کنید. موارد زیر تعدادی از مزایای فیزیوتراپی پس از جراحی هستند.

بهبود گردش خون. بهبود گردش خون نه تنها منجر به بهبودی سریعتر شده، بلکه احتمال تشکیل لخته خون را نیز کاهش می دهد. حرکتی ساده مانند ماساژ می تواند گردش خون را بهبود بخشد.

بسیاری از تمرینات اساسی و حرکات ساده که توسط متخصص فیزیوتراپی تجویز می شوند می توانند باعث افزایش گردش خون شوند.

کاهش درد و تورم. درمان مناسب پس از جراحی به کاهش میزان درد و تورم کمک خواهد کرد.

استفاده از یخ و سونوگرافی هر دو تکنیک هایی هستند که متخصص فیزیوتراپی برای کاهش تورم و درد موضعی استفاده می کند.

بر اساس گزارشات، بیمارانی که روز بعد از عمل جراحی زانو فیزیوتراپی را شروع می کنند به داروهای مسکن کمتری نیاز خواهند داشت.

بازیابی قدرت از دست رفته. هر چه سریعتر قدرت و استقامت خود را بازیابید، سریعتر به روال روزانه خود باز خواهید گشت.

برنامه فیزیوتراپی برای هدف قرار دادن نواحی خاصی از بدن که پس از جراحی نیاز به تقویت دارند طراحی می شود.


بیشتر بخوانید : 10 روش بهبود و درمان سریع تر پس از عمل جراحی زانو


اگر به راه کارهای یک متخصص فیزیوتراپی برای قبل و بعد از عمل جراحی در تهران نیاز دارید، متخصصین ما در کلینیک فیزیوتراپی دایان راهنمایی ها و خدمات لازم را به شما ارائه خواهند کرد

شماره تماس های کلینیک فیزیوتراپی دایان جهت دریافت نوبت حضوری فیزیوتراپی مچ دست و فیزیوتراپی در منزل02122786049 – 09128340536

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.