درمان تنیس البو در منزل

درمان تنیس البو در منزل
درمان تنیس البو در منزل
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

درمان های خانگی برای تنیس البو و در منزل ، همانطور که در مقاله تنیس البو گفته شده است تنیس البو که آسیب آرنج تنیس بازان نیز نامیده می شود وضعیتی است که قسمت های خارجی آرنج دردناک و حساس می شوند.

این وضعیت معمولا ناشی از التهاب تاندون هایی است که عضله اکستانسور کارپی رادیالیس برویس را به استخوان برجسته بیرونی آرنج به نام اپی کندیل خارجی متصل می کنند.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

در چنین وضعیتی درد به قسمت پشت ساعد گسترش یافته و توانایی گرفتن اجسام کاهش می یابد. به طور کلی علائم تنیس البو به مرور زمان ایجاد می شوند.

آرنج گلف بازان که قسمت داخلی آرنج را تحت تاثیر قرار می دهد نیز مشابه این وضعیت است. در اینجا به بررسی چند روش خانگی برای درمان تنیس البو خواهیم پرداخت.

این نام قطعا تصویری در ذهن به وجود می آورد که این نوع آسیب تنها مختص بازیکنان تنیس است.

در حقیقت این آسیب بیشتر در بازیکنان تنیس دیده می شود اما هر شخص که تاندون های ساعد خود را تحت فشار قرار دهد نیز مستعد ابتلا به این بیماری است.

علل تنیس البو

حرکت مداوم و و بدون احتیاط مچ دست در فعالیت هایی مانند تنیس، هرس کردن گیاهان، استفاده بیش از حد از چکش یا پیچ گوشتی، نقاشی یا هر فعالیتی که نیاز به گرفتن یا فشردن بیش از حد مداوم دارد فرد را مستعد ابتلا به تنیس البو می کند.

به خصوص در بازی تنیس حرکات و مهارت‌های خاصی وجود دارد که حرکت بازو باعث انقباض شدید اپی کندیل خارجی می شود:

  • انجام دادن حرکت بک هند با تکنیک یا فرم نامناسب
  • خم شدن مچ دست به دلیل تأخیر در انجام حرکت نوسانی فورهند
  • هنگام سرویس زدن و به خصوص در صورت نداشتن مهارت مچ دست چرخیده و معمولا منجر به تنیس البو می‌ شود.

علائم و نشانه های تنیس البو

علائم تنیس البو

علائم این آسیب در هر فرد متفاوت است. با این حال مواردی وجود دارد که تقریبا در تمام افرادی که دچار این آسیب شده اند مشاهده شده است.

درد آرنج

معمولا هنگام بلند کردن بازو یا گرفتن اجسام سنگین دردی شدید در کل بازو تجربه خواهید کرد.

درد مچ دست

  • از آنجایی که مچ دست به آرنج متصل است به احتمال زیاد در مچ دست نیز درد را احساس خواهید کرد.
  • مشکل در صاف کردن کامل بازو: هنگام انجام این حرکت نیز احتمالا با مشکل رو به رو می شوید.

عدم توانایی در گرفتن اشیاء: حتی اگر بتوانید جسمی را بالا بیاورید احتمالا در کل بازو احساس ضعف خواهید داشت.

درد در قسمت خارجی آرنج: دردی که پس از چنین آسیبی تجربه می کنید معمولا به قسمت خارجی آرنج نیز گسترش می یابد. این مشکل معمولا در اکثر موارد اتفاق افتاده و منجر به افزایش درد می شود.

علت اصلی ابتلا به تنیس البو یا بدتر شدن وضعیت، استفاده بیش از حد از ماهیچه ها و تاندون های آرنج است. این بیماری را می توان با روش های بسیار متفاوتی درمان کرد.

درمان تنیس البو

اگر علائم مربوط به بازی تنیس باشد پزشک برای تعیین بهترین اقدامات و کاهش فشار از روی بافت آسیب دیده پیشنهاد می کند تکنیک یا حرکات مرتبط با وظایف خود را بررسی کنید.

متخصص فیزیوتراپی برای کشش و تقویت تدریجی عضلات و به ویژه عضلات ساعد تمریناتی را به شما آموزش خواهد داد.

تمرینات غیرعادی مانند پایین آوردن بسیار آهسته مچ دست پس از بالا بردن آن بسیار مفید هستند. استفاده از نوار یا بریس های ساعد نیز فشار وارده بر بافت های آسیب دیده را کاهش می دهد.

جراحی و روش های دیگر

تزریقات

پزشک در برخی موارد تزریق پلاسمای غنی از پلاکت، بوتاکس یا نوعی محرک (پرولوتراپی) به تاندون دردناک را توصیه می کند.

سوزن خشک

در این روش که می تواند مفید باشد با استفاده از یک سوزن در بسیاری از نقاط تاندون آسیب دیده سوراخ هایی ایجاد می شود.

تنوتومی اولتراسونیک یا روش Tenex

در این روش پزشک یک سوزن مخصوص را از طریق پوست وارد قسمت آسیب دیده تاندون می کند.

انرژی اولتراسونیک سوزن را به حدی سریع تکان می دهد که بافت آسیب دیده مایع شده و از طریق مکش تخلیه می شود.

عمل جراحی

اگر علائم پس از 6 تا 12 ماه درمان غیرجراحی گسترده بهبود نیافتند کاندیدای جراحی برداشتن بافت آسیب دیده هستید.

این عمل با ایجاد یک برش بزرگ یا چندین برش کوچک انجام می شود. تمرینات توانبخشی نیز برای بهبودی از اهمیت زیادی برخودار هستند.

روش های درمان خانگی نیز برای تنیس البو وجود دارد که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

قرار دادن یخ بر روی ناحیه آسیب دیده: می توانید برای کاهش التهاب و تسکین درد روزانه حدود 20 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده یخ بگذارید.

روش آسان برای استفاده از یخ قرار دادن آن در یک حوله یا لیوان کاغذی است. مهم نیست یخ را در چه چیزی قرار می دهید، تنها مطمئن شوید که یخ مستقیما با پوست در تماس نباشد.

همچنین برای کمک به کاهش فشار از روی تاندون ملتهب می توانید از نوار یا آتل آرنج استفاده کنید.

استفاده از بسته های یخ در صورت کشیدگی، آسیب دیدگی یا التهاب عضلات یا تاندون‌ها روشی مؤثر برای کنترل تورم و درد است.

می توانید تکه های یخ را در یک حوله بپیچید و هر بار 20 دقیقه آن را روی آرنج نگه دارید. مراقب باشید پس از استفاده از کیسه یخ هیچ گونه فعالیت بدنی نداشته باشید و یا آرنج را خیلی سریع حرکت ندهید.

عضلات سرد و انعطاف پذیرتر بوده و بلافاصله پس از این درمان مستعد آسیب هستند.

ورزش نواحی آسیب دیده : چندین تمرین برای تقویت و افزایش انعطاف پذیری آرنج آسیب دیده وجود دارد که می توانید تمام آن ها را به راحتی در خانه انجام دهید و به درمان تنیس البو و بهبود آن کمک های زیادی می کند.


بیشتر بخوانید : 5 تمرین تنیس البو


استراحت دادن به ناحیه آسیب دیده: بدن انسان در زمان استراحت تا حد زیادی تمایل به بهبودی دارد. در این زمان انرژی بدن بازسازی و مجدد تولید می شود.

مصرف داروهای ضد التهابی بدون نسخه: مسکن ها و داروهای ضد التهابی زیادی در بازار موجود هستند.

داروهای خانگی

داروهای خانگی برای درمان تنیس البو

زردچوبه

ماهیت ضد التهابی طبیعی زردچوبه برای بسیاری از آسیب های فیزیکی مختلف، به خصوص مواردی مانند تنیس البو که تورم عضلات حرکت را دردناک کرده و فرد را از انجام کارهای عادی باز می دارد مفید است.

کورکومین، ماده فعال در زردچوبه یک مسکن طبیعی و مملو از آنتی اکسیدان است که روند بهبودی تاندون های آسیب دیده را سرعت می بخشد.

زنجبیل

جوشاندن ریشه زنجبیل در آب ترکیبی قوی از مواد مغذی بوجود آورده و مستقیما قرار دادن آن روی آرنج متورم یا ملتهب باعث تسکین سریع و طولانی‌ مدت درد می شود.

همچنین می‌ توان زنجبیل را با عسل و آب مخلوط کرد و روزانه 1 تا 2 بار نوشید. خواص ضد التهابی زنجبیل که دارای ماده فعال جینجرول است نیز تأثیرات زیادی به همراه خواهد داشت.

برگ کامفری

برگ کامفری که دارویی گیاهی و کمتر شناخته شده است یک مسکن طبیعی بوده و دارای خاصیت ضد التهابی است.

می توانید برگ های کامفری را در آب خیس کنید، آن ها را مستقیما روی ناحیه ملتهب بمالید و سپس آرنج را با یک پارچه ببندید. مواد و ترکیبات فعال موجود در این برگ ها تورم و درد آرنج و ساعد را از بین می برد.

استفاده از برگ کامفری در کشورهایی مانند بریتانیا و ایالات متحده محدود شده است، بنابراین قبل از انتخاب این روش با پزشک متخصص محلی خود مشورت کنید.

سیر

سیر سرشار از آنتی اکسیدان ها، ترکیبات ضد التهابی، گوگرد و سلنیوم بوده و ماده ای قدرتمند برای درمان درد و ناراحتی تنیس البو است.

4 یا 5 حبه سیر را له کرده و خمیر بدست آمده را مستقیما روی ناحیه ملتهب بمالید. ترکیبات فعال و قدرتمند موجود در سیر از جمله آلیسین به سرعت درد و تورم آرنج را تسکین می دهد.

مخمر سنت جان

مخمر سنت جان سال هاست به عنوان یک ماده ضد التهاب و مسکن برای درمان تنیس البو توصیه می شود.

می توانید روغن این ماده را مستقیما روی ناحیه ملتهب بمالید، مکمل مصرف کنید یا پودر این گیاه را در آب مخلوط کنید و برای تسکین سریع تر روزانه دو مرتبه بنوشید.

توجه داشته باشید که درمان های خانگی ممکن است کمی در درمان تنیس البو موثر باشند اما برای درمان قطعی حتما به یک متخصص فیزیوتراپی مراجعه کرده تا از آسیب های بعدی جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی تنیس البو


ما در کلینیک فیزیوتراپی دایان در تهران خدمات فیزیوتراپی و درمان تنیس البو یا آسیب آرنج تنیس بازان را با استفاده از دستگاه ها و روش های درمانی تخصصی درمان می‌کنیم. شما می توانید از خدمات فیزیوتراپی درمان تنیس البو در منزل ما نیز استفاده نمایید.

شماره تماس های کلینیک فیزیوتراپی دایان جهت دریافت نوبت حضوری فیزیوتراپی مچ دست و فیزیوتراپی در منزل02122786049 – 09128340536

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها