فیزیوتراپی با بیمه شهرداری

فیزیوتراپی طرف قرار داد با بیمه شهرداری - کلینیک دایان
فیزیوتراپی طرف قرار داد با بیمه شهرداری - کلینیک دایان
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

فیزیوتراپی با بیمه شهرداری یا همان بیمه شهر سالم، یکی از خدمات خاص مراکز فیزیوتراپی است که برای افراد تحت پوشش بیمه شهرداری در نظرگرفته می شود. بیمه شهرداری با قبول مبلغ مشخصی از هزینه ها برای افراد تحت پوشش، امکان کاهش هزینه ها را برای آنها فراهم می کند. این در حالی است که فیزیوتراپی یکی از رایج ترین گزینه درمانی برای انواع دردهای مزمن مانند درد در کمر، زانو، مچ دست و پا و حتی آسیب های اسکلتی و عضلانی است که امروزه رواج زیادی پیدا کرده است.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

از آنجایی که تعداد جلسات درمانی فیزیوتراپی برای درمان هر یک از این درد ها ممکن است زیاد و طول دوره درمان طولانی باشد، احتمال افزایش هزینه های آن یا گران بودن دوره درمان خیلی زیاد است. برای همین افراد تحت تکلف بیمه شهرداری برای انجام کلیه درمان های فیزیوتراپی می توانند به مراکز فیزیوتراپی طرف قرار داد با بیمه شهر سالم مراجعه کنند. بدون شک مراجعه به مرکز فیزیوتراپی معتبر و طرف قرار داد با بیمه شهر سالم، ضمن دریافت خدمات درمانی موثر می تواند در کاهش هزینه های فیزیوتراپی تاثیر زیادی داشته باشد.

فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه شهر سالم

افرادی که می خواهند برای انجام حرکات فیزیوتراپی خود از خدمات بیمه شهر سالم خود استفاده کنند باید با سازمان شهرداری منطقه خود تماس بگیرند و لیست مراکز طرف قرار داد فیزیوتراپی با بیمه شهرداری منطقه سکونت خودشان را دریافت کنند. بیمه شهر سالم به عنوان یکی از مراکز بیمه ای طرف قرارداد با مراکز فیزیوتراپی، دستورالعمل و قوانین مربوط به خاص خودش را دارد. بهتر است برای استفاده درست از خدمات بیمه شهر سالم برای انواع فیزیوتراپی ها به مراکز معتبر طرف قرار داد با بیمه شهرداری مراجعه شود.

به عنوان مثال، در برخی از شهرداری‌ها در ایران، بیمه شهرداری ممکن است شامل جلسات فیزیوتراپی برای بیماران با شرایط خاص، مانند تروماها، اختلالات عضلانی و مفصلی، برخی از بیماری ‌های مزمن و بیماری ‌های نورولوژیک باشد. همچنین، بعضی از بیمه‌ های شهر سالم ممکن است خدمات فیزیوتراپی را به بیمارانی که به تأمین اجتماعی مراجعه می‌کنند، ارائه دهند. به هر حال، توصیه می‌شود با سازمان بیمه شهرداری محلی خود تماس بگیرید و اطلاعات دقیق و جزئیات پوشش فیزیوتراپی را بدست آورید.

هزینه فیزیوتراپی با بیمه شهرداری

هزینه فیزیوتراپی با بیمه شهرداری- کلینیک دایان
قیمت فیزیوتراپی با بیمه شهرداری

قیمت و هزینه فیزیوتراپی با بیمه شهر سالم در مراکز طرف قراداد ممکن است بسته به برخی از عوامل موثر تعیین شود که مهمترین آنها عبارتند از:

  • نوع بیمه تکمیلی
  • نوع بیماری و یا شرایط درمانی بیمار
  • طول و تعداد جلسات درمانی
  • فیزیوتراپی یک ناحیه از بدن یا دو ناحیه به طور همزمان

با این شرایط احتمال دارد بیمار در طول دوره درمان فیزیوتراپی خود موظف به پرداخت جزء یا بخش بیشتری از هزینه فیزیوتراپی خود شود. در این موارد بهتر است قبل از شروع دوره درمانی هزینه کلی درمان خود را تا پایان جلسات محاسبه کنید. برای برآورد هزینه درمان با بیمه شهرداری می توانید با مرکز فیزیوتراپی خود صحبت کنید. همچنین شما می توانید با توجه به جدول زیر تا حدودی قیمت و هزینه انجام خدمات فیزیوتراپی طرف قرار داد با بیمه شهرداری را برآوردکنید:

نوع فیزیوتراپیفیزیوتراپی با 12 جلسه درمانیفیزیوتراپی با تعداد جلسات درمانی بالای 12 جلسهسهم آزاد از هر جلسه درمانیسهم بیمار از هر جلسه درمانیسهم بیمه شهرداری از هر جلسه درمانیمبلغ قابل پرداخت در پایان دوره درمانی
فیزیوتراپی یک ناحیه
فیزیوتراپی دو ناحیه   
جدول هزینه فیزیوتراپی

در این میان هزینه انجام برخی از روش­های خاص فیزیوتراپی مانند الکتروتراپی، اولتراسوند و گرما به طور کامل توسط بیمه شهرداری پرداخت می شود.

فیزیوتراپی با بیمه شهر سالم در تهران

شرایط فیزیوتراپی با بیمه شهرداری در تهران چیست ؟ کلینیک دایان
استفاده از شرایط فیزیوتراپی با بیمه شهرداری

برخی از خدمات ویژه بیمه شهرداری مانند فیزیوتراپی بیشتر در شهرهای بزرگ از جمله تهران ارائه می شود. اما خوشبختانه اکثر شهرداری ها در مناطق مختلف تهران، با مراکز فیزیوتراپی مناطق خود قرار داد دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مرکز فیزیوتراپی با بیمه شهر سالم در تهران و منطقه مربوطه به سازمان شهرداری منطقه خود مراجعه کنید. همچنین اگر به دنبال مرکز فیزیوتراپی طرف قرار داد با بیمه شهر سالم در مناطق شمال و شمال شرق تهران در خیابان های دولت و پاسداران و محدوده ، قیطریه، اختیاریه، شریعتی و اندرزگو هستید می توانید از کلیه خدمات مرکز فیزیوتراپی دایان، طرف قرارداد با بیمه شهرداری استفاده کنید.

در این مرکز کلیه خدمات فیزیوتراپی با پیشرفته ترین و تخصصی ترین روش ها از جمله الکتروتراپی، درمان دستی، شاک ویو تراپی، لیزر درمانی، ماساژ درمانی، مگنت درمانی و بسیاری از روش های کاربردی و تاثیر گذار دیگر انجام می گیرد. به طور حتم افراد با دارا بودن بیمه های شهرداری به راحتی می توانند کلیه گزینه های درمانی مربوط به طب کار را در این مرکز با پرداخت کمترین هزینه (یا رایگان) انجام دهند.

شرایط فیزیوتراپی با بیمه شهر سالم چیست؟

انجام کلیه خدمات درمانی با بیمه شهرداری دارای ضوابط و شرایط خاصی است که در این میان خدمات فیزیوتراپی هم از این قاعده مستثننی نیست. بیماران باید طبق قوانین شهرداری برای دریافت خدمات فیزیوتراپی با بیمه شهر سالم خود، دستورالعمل های زیر را حتما در نظر بگیرند:

  • انجام فیزیوتراپی تنها در مراکز مجاز و توسط فیزیوتراپیست قابل انجام خواهد بود .
  • هزینه های مربوط به انجام فیزیوتراپی توسط کارشناس درد در مطب به هیچ عنوان از سوی بیمه پرداخت نمی شود.
  • فیزیوتراپی خدمتی سرپایی بوده وپرداخت هزینه بیمارانی که صرفاً جهت انجام فیزیوتراپی بستری می شوند ، در تعهد بیمه نخواهد بود.
  • کلیه خدمات طب فیزیکی و توانبخشی با تجویز پزشک متخصص و تایید کمیسیون پزشکی با فرانشیز %50 در تعهد بیمه است.
  • کایروپراکتور امکان تجویز دستور فیزیوتراپی را ندارد. لذا هزینه هر گونه خدمات فیزیوتراپی که با دستور کایروپراکتور تجویز شده است از سوی بیمه شهر سالم پرداخت نخواهد شد.
  • انجام خدمت فیزیوتراپی با لیزر یا مگنت در تعهد بیمه شهرداری است و در صورت تجویز پزشک متخصص با فرانشیز %50 در درمانگاه های شهرداری و مراکز طرف قرارداد در تعهد بیمه خواهد بود.
  • طبق ماده 76 انجام خدمات فیزیوتراپی صرفا” با تجویز متخصصین مغزواعصاب، جراح مغزواعصاب، ارتوپدی، جراح عمومی، جراح ترمیمی، متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی و روماتولوژیست فقط شامل استفاده از خدمات فیزیوتراپی با بیمه شهرداری می شود.
  • تعداد جلسات مورد قبول حداکثر دو ناحیه از بدن در هر تجویز و 15 جلسه است. تعداد جلسات بیش از این باید به تایید پزشک معتمد برسد. حتی هزینه موارد بیشتر از دو اندام و بیشتر از 15 جلسه در بیماران CVA، MS، فلج مغزی، جراحی اندام ها و ستون فقرات، ضایعات نخاعی، پارکینسون، عوارض term long جراحی های ماژور و مفاصل بزرگ با تجویز پزشک معالج و تایید پزشک معتمد توسط بیمه شهرداری پرداخت می شود.

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات فیزیوتراپی با بیمه شهرداری، فایل پی دی اف مربوطه را اینجا دانلود کنید.

فیزیوتراپی در منزل با بیمه شهرداری

پوشش هزینه های فیزیوتراپی در منزل با بیمه شهرداری- کلینیک دایان
بیمه شهر سالم، فیزیوتراپی در منزل را نیز پوشش می دهد.

یکی از خدمات ویژه بیمه شهر سالم برای فیزیوتراپی به انجام این خدمات در منزل مربوط می شود. طبق ماده 31 مربوط به قوانین توانبخشی با بیمه شهرداری، فیزیوتراپی در منزل با بیمه در بیمارانی که قادر به حرکت کردن نیستند برحسب نظر پزشک معالج متخصص و با تایید کمیسیون پزشکی تاسقف 50 جلسه در سال، مورد تایید و قابل قبول است. پس بیماران باید قبل از شروع درمان فیزیوتراپی خود در منزل، شرایط خاص بیمه را حتما در نظر بگیرند.

اما اگر به دنبال نتیجه موثرتری در اتمام جلسات فیزیوتراپی خود در منزل هستید بهتر است از خدمات مراکز معتبر طرف قرارداد با بیمه شهر سالم که از دستگاه های پیشرفته برای برای فیزوتراپی در منزل استفاده می کنند، کمک بگیرید.

انواع دستگاه فیزیوتراپی با بیمه در منزل

دستگاه سی پی ام

دستگاه سی پی ام (CPM) یکی از ابزارهای فیزیوتراپی است که برای درمان و بازسازی مفاصل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه لرزاننده

دستگاه لرزاننده یکی از ابزارهای استفاده شده در فیزیوتراپی است که برای تحریک عضلات، کاهش تنش‌های عضلانی و بهبود عملکرد حرکتی کاربرد زیادی دارد.

لیزر پرتوان

لیزر پرتوان یکی از دستگاه ‌های پر کاربرد مورد استفاده در فیزیوتراپی است. از تکنولوژی لیزر برای ارائه درمان‌های تسکین دهنده در برخی از مشکلات فیزیکی استفاده می‌کند.

مراحل فیزیوتراپی با بیمه شهرداری

به طور کلی، مراحل فیزیوتراپی با بیمه شهر سالم برای بیماران مختلف ممکن است تا حدودی هم از نظر طول جلسات درمانی و هم هزینه متفاوت باشد. چون مراحل فیزیوتراپی بیشتر به نوع درد، آسیب های احتمالی و شرایطی که پزشک معالج برای آن فیزیوتراپی را تجویز کرده بستگی دارد. این در حالی است که پزشک ممکن است فیزیوتراپی را برای درد در نواحی مختلف بدن مانند پا، دست، زانو و حتی کمر تجویز کند. مراحل فیزیوتراپی می تواند در هر قسمت با هم تا حدودی فرق داشته باشد. ضمن اینکه در برخی موارد احتمال انجام فیزیوتراپی در دو ناحیه از بدن به طور همزمان هم وجود دارد که این شرایط می تواند بر مراحل فیزتراپی تاثیر داشته باشد.

اما در کل برای فیزیوتراپی با بیمه شهر سالم باید در مرحله اول از شهرداری منطقه سکونت خود، نام نزدیک ترین و معتبرترین مراکز فیزیوتراپی طرف قرار داد با بیمه خود را بپرسید. از طرفی هم ممکن است قبل از مراجعه به مرکز فیزیوتراپی به تایید نسخه و دستورالعمل پزشک نیاز داشته باشید. پس با تماس با مراکز معتبر فیزیوتراپی طرف قرار داد با بیمه مانند مرکز فیزیوتراپی دایان از کلیه مراحل مربوط به توانبخشی با بیمه شهرداری اطلاعات لازم را کسب کنید.

انواع فیزیوتراپی که مشمول بیمه شهر سالم می شوند، کدامند؟

کاهش هزینه فیزیوتراپی با بیمه شهرداری- کلینیک دایان
بیمه شهرداری بیشتر روشهای درمان توانبخشی را پوشش می دهد

در اکثر شرایط بیمه شهر سالم انواع گزینه های درمانی برای درمان بیماری های مختلف را تحت پوشش خود قرار می دهد. اما در مورد فیزیوتراپی، مهمترین گزینه هایی که مشمول بیمه شهرداری می شوند، عبارتند از:

  • اولتراسوند
  • مگنت تراپی
  • تحریک الکتریکی
  • تکارتراپی
  • درای نیدلینگ
  • شاک ویو تراپی
  • لیزرتراپی
  • فیزیوتراپی برای درمان آسیب و درد
  • فیزیوتراپی برای جلوگیری از آسیب و دردهای احتمالی

سخن آخر برای فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه شهر سالم تهران

انجام حرکات فیزیوتراپی به طور آزاد و بدون استفاده از هیچ گونه سهام بیمه ای می تواند تا حدود زیادی گران باشد. اما افراد با بیمه شهر سالم می توانند برای انجام فیزیوتراپی به مراکز طرف قرارداد با بیمه شهرداری مراجعه کنند. بدون شک، استفاده از خدمات فیزیوتراپی در مراکز معتبر، با دستگاه های پیشرفته می تواند نتایج موثرتری در درمان انواع بیماری ها و آسیب ها بعد از فیزیوتراپی داشته باشد. پس در انتخاب مرکز فیزیوتراپی خود دقت کنید.

سوالات متداول در مورد فیزیوتراپی با بیمه شهر سالم

آیا امکان انجام فیزیوتراپی در منزل وجود دارد؟

بله بیمه شهر سالم هزینه فیزیوتراپی در منزل را نیز پوشش میدهد.

بیمه شهرداری چند درصد از هزینه های فیزیوتراپی را پوشش میدهد؟

تعهدات و سقف پوشش هزینه های فیزوتراپی توسط بیمه شهرداری در یک فایل پی دی اف در مقاله بیان شده است.

هزینه کدام یک از ورش های درمانی فیزیوتراپی توسط بیمه شهرداری پوشش داده می شوند؟

اکثر روش های درمانی مشمول بیمه شهر سالم میشوند.

3.3 3 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
یاسی داوری
یاسی داوری
7 ماه قبل

واقعا از شما ممنونم که همه قوانین مربوط به فیزیوتراپی با بیمه شهرداری رو ارائه دادید که ما با شناخت از این بیمه استفاده کنیم

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.