رابطه زناشویی بعد از عمل پروستات 

بهبود رابطه زناشویی بعد از عمل پروستات- کلینیک فیزیوتراپی دایان
بهبود رابطه زناشویی بعد از عمل پروستات- کلینیک فیزیوتراپی دایان
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

جراحی پروستاتکتومی از برخی جهات می تواند بر رابطه زناشویی بعد از عمل پروستات تاثیر داشته باشد. بروز اختلال در نعوظ یا مشکل در انزال از جمله مواردی هستند که ممکن است در تاثیر رابطه جنسی بعد از عمل پروستات موثر باشند. اما نمی توانیم بگوییم که عمل پروستاتکتومی باعث کاهش و اختلال دائم در رابطه زناشویی می شود یا نه؟ چون برخی راهکارها و درمان ها برای بهبود سکس بعد از پروستاتکتومی وجود دارند که مردان با استفاده از آنها می توانند روابط جنسی خود را بهبود ببخشند.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

پروستات یک غده کوچک برون ریز است که در مردان و در قسمت زیر مثانه قرار دارد. به التهاب و عفونت در غده پروستات در اصطلاح پزشکی پروستاتیت گفته می شود. مردان مبتلا به پروستاتیت التهابی اغلب هیچ گونه علائمی ندارند.

تفاوت پروستات سالم و پروستات ملتهب- کلینیک فیزیوتراپی دایان
فرق پروستات سالم و پروستات ملتهب

پروستاتیت حاد یک اورژانس پزشکی است و به فوریت های درمانی نیاز دارد. التهاب پروستات در مردان سن مشخصی ندارد و ممکن است در هر سنی مردان را درگیر کند. التهاب و عفونت در پروستات در بسیاری از مردان بدون علامت است و در برخی دیگر از مردان با علائمی مانند ادرار دردناک، درد در کشاله ران، درد لگن و درد در ناحیه تناسلی مشخص می شود. 

در برخی موارد پزشک ممکن است جراحی پروستاتکتومی را برای درمان این وضعیت توصیه کند. اما آیا پروستاتکتومی بر رابطه زناشویی تاثیر می گذارد؟ یا رابطه زناشویی بعد از عمل پروستات چگونه باشد؟ راهکارهای بهبود رابطه جنسی بعد از جراحی پروستات کدامند؟ اگر قصد جراحی پروستاتکتومی دارید و نگران روابط جنسی خود هستید، بهتر است با مطالعه این مقاله از دایان اطلاعات کامل تری را در مورد رابطه جنسی بعد از عمل پروستات کسب کنید.

عمل پروستات یا پروستاتکتومی چیست؟

پروستاتکتومی یک روش پزشکی است که برای درمان سرطان موضعی پروستات کاربرد دارد. از این روش درمان هنگامی استفاده می شود که سرطان پروستات هنوز فرصت نکرده است که به خارج از غده پروستات گسترش پیدا کند. در اغلب موارد، جراحی رایج ترین روش موجود برای درمان سرطان پروستات است. نوع اصلی جراحی برای سرطان پروستات، پروستاتکتومی رادیکال است که جراح کل غده پروستات به همراه مقداری از بافت اطراف آن از جمله وزیکول های منی را برمی دارد.

در پروستاتکتومی رادیکال جراح از طریق یک برش نسبتا بزرگ پوست را کنار زده و پروستات و بافت های مجاور را به راحتی برمی دارد. امروزه برای جراحی پروستات از روش های پیشرفته تری استفاده می شود. در پروستاتکتومی لاپاراسکوپی که روش جدیدتری است، جراح چندین برش کوچک بر روی پوست ایجاد می کند. سپس با کمک ابزارهای جراحی بلند و مخصوص پروستات و بافت های مجاور را برمی دارد. جراح در حین عمل از یک صفحه مانیتور برای کنترل دقیق حرکت بازوهای روباتیکی کمک می گیرد.

اثر رابطه زناشویی بر بهبود مشکلات پروستات

تاثیر مثبت رابطه زناشویی در کاهش عوارض پروستاتیت- کلینیک فیزیوتراپی دایان
رابطه زناشویی در بهبود عوارض بعد از عمل پروستاتیت موثر است

انجام پروستاتکتومی رادیکال می تواند افزایش طول عمر یک مرد شود و یا حتی او را از مرگ نجات دهد. اهمیت این عمل به ویژه زمانی مشخص می شود که سایر درمان های سرطان پروستات موفقیت آمیز نبوده اند. با این حال، زندگی بدون پروستات بسیار دشوار است و به دلیل کاهش توانایی انزال، تقریبا زمان زیادی می برد که یک مرد بتواند با این وضعیت کنار بیاید.

در این میان همسر او در بازیابی توانایی انزال و کاهش اختلال نعوظ نقش مهمی دارد. با برقراری ارتباط صمیمانه و تمایل به امتحان استراتژی های مختلف، بسیاری از مردان می توانند پس از مدت بعد از جراحی پروستات، عملکرد جنسی خود را تا حد زیادی به دست آورند.

برخی از مردان پس از برداشتن پروستات با وجود تلاش زیاد برای بازیابی توانایی جنسی همچنان در رسیدن به ارگاسم مشکل دارند. این دسته از مردان باید حتما از یک متخصص اورولوژیست که در مسائل مربوط به سلامت جنسی تخصص دارد، کمک بگیرند.

رابطه جنسی بعد از درمان سرطان پروستات

مشکلات رابطه زناشویی بعد از عمل جراحی- کلینیک فیزیوتراپی دایان
جراحی پروستات باعث ایجاد مشکلاتی در رابطه زناشویی می شود

مدت زمان لازم برای بازگشت به رابطه جنسی بعد از عمل پروستات ممکن است تا یکسال طول بکشد. بیمار چند ماه پس از جراحی می تواند رابطه جنسی خود را از سربگیرد و حتی در طول رابطه جنسی ارضا شود. اما در هنگام انزال هیچ مایعی از او تخلیه نخواهد شد. علت این امر آن است که به دلیل خارج شدن پروستات از بدن، مایع منی وارد مثانه می شود. این وضعیت در اصطلاح پزشکی انزال رتروگراد نام دارد. 

جراحی پروستات جزء درمان های سنگین محسوب می شود. در این عمل، بسته به پیشرفت بیماری و تشخیص پزشک ممکن است تمام و یا قسمتی از پروستات برداشته شود.  ابتلا به مشکلاتی مانند اختلال نعوظ و انزال بعد از عمل جراحی کاملا طبیعی است. بسیاری از بیماران می توانند با استفاده از روش های درمانی مختلف پس از مدتی، عملکرد جنسی خود را دوباره به دست آورند. اما با این حال، مدت زمان لازم برای شروع رابطه جنسی بعد از عمل پروستات ممکن است طولانی باشد.

تاثیر ویاگرا بر رابطه جنسی بعد از جراحی پروستات

فاصله زمانی بین عمل پروستات و مصرف ویاگرا در اکثر مردان ممکن است زیاد نباشد. چون اغلب مردانی که تحت عمل جراحی پروستات قرار می گیرند، می توانند بلافاصله پس از بهبودی با نظر پزشک قرص ویاگرا مصرف کنند. ویاگرا از بهترین داروهای موجود در بازار است که برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شود. اما برای بررسی تاثیر ویاگرا بر رابطه جنسی بعد از جراحی پروستات باید به نحوه و میزان مصرف آن دقت کنید.

میزان دوز مصرفی ویاگرا بعد از جراحی پروستاتبهترین زمان مصرف ویاگرا بعد از جراحی پروستات
طبق دستور پزشک و یکبار در روزیک تا دو ساعت پیش از شروع رابطه جنسی
جدول راهنمای مصرف ویاگرا

میزان دوز مصرفی دارو برای بهبود رابطه زناشویی بعد از عمل پروستات به وضعیت بدنی بیمار بستگی دارد و توسط پزشک تعیین می شود. بهترین زمان برای مصرف قرص ویاگرا یک تا دو ساعت پیش از شروع رابطه جنسی است. برای اثربخشی بهتر ویاگرا باید با معده خالی مصرف شود. ویاگرا جریان خون به اندام تناسلی را افزایش می دهد و با این کار رسیدن به نعوظ را برای فرد آسان می کند.  ویاگرا فقط یک بار در روز باید مصرف شود. یعنی اگر به طور مثال در طول روز چندین رابطه جنسی دارید فقط یکبار باید از قرص ویاگرا استفاده کنید. مصرف بی رویه و بالاتر از دوز تجویز شده می تواند فرد را در معرض مشکلات جدی قرار دهد. اما با این حال بهتر است برای تعیین فاصله زمانی بین عمل پروستات و مصرف ویاگرا با پزشک معالج مشورت کنید.

اختلال نعوظ در رابطه جنسی بعد از جراحی پروستات

رابطه زناشویی بعد از عمل پروستات در بیشتر موارد با چالش هایی مواجه می شود- کلینیک فیزیوتراپی دایان
جراحی پروستات بر رابطه جنسی اثرات منفی خواهد داشت

اکثر مردان در مورد رابطه جنسی بعد از عمل پروستات نگران بروز اختلال نعوظ هستند. اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی به این معنا است که شما نمی توانید نعوظ کافی برای دخول و آمیزش جنسی داشته باشید. نعوظ توسط 2 دسته کوچک از رشته های عصبی کنترل می شود که در دو طرف پروستات قرار دارند. اگر قبل از عمل جراحی توانایی نعوظ داشته باشید، جراح حداکثر تلاش خود را می کند که در طول عمل پروستاتکتومی به این اعصاب آسیب نرسد.

اگر سرطان به سمت اعصاب یا خیلی نزدیک به آن رشد کرده باشد، جراح ناگزیر است که اعصاب را خارج کند. اگر هر دو عصب برداشته شوند، دیگر نمی‌توانید نعوظ خود به خودی داشته باشید. اگر فقط یک طرف اعصاب برداشته شود، ممکن است همچنان توانایی نعوظ خود را حفظ کنید. اگر هیچ یک از رشته های عصبی برداشته نشوند، ممکن است پس از جراحی کماکان نعوظ طبیعی خود را حفظ کنید.

 توانایی شما برای نعوظ بعد از جراحی به سن، میزان توانایی شما در نعوظ قبل از عمل و اینکه آیا اعصاب قطع شده است یا خیر بستگی دارد. به طور کلی همه مردانی که تحت عمل جراحی پروستات قرار می گیرند باید انتظار کاهش توانایی نعوظ را داشته باشند. اما هر چه جوان تر باشید، احتمال حفظ این توانایی بیشتر است.

فعالیت جنسی مرد بدون پروستات

رابطه جنسی بعد از عمل پروستات در اکثر بیماران بلامانع است. پس از پروستاتکتومی، بسیاری از بیماران می توانند عملکرد جنسی خود را از سربگیرند و همچنان به ارگاسم برسند. با این حال، ارگاسم در برخی از مردان ممکن است دچار تغییراتی شود.

در برخی از روش‌های جراحی، مانند برداشتن پروستات از طریق مجرای ادرار (TURP)، تنها بخشی از غده پروستات برداشته می شود. اما، در پروستاتکتومی رادیکال کل پروستات، به علاوه وزیکول‌های منی و گاهی اوقات غدد لنفاوی لگن حذف و از بدن خارج می شود. پس از این عمل، مرد دیگر قادر به انزال نخواهد بود.  ابتلا به این وضعیت به دلیل برداشتن پروستات و وزیکول‌های منی رخ می دهد که وظیفه تولید مایع منی را برعهده دارند.

سایر عمل های پروستات، مانند TURP، به طور کلی بر انزال تأثیر نمی گذارد. عدم انزال به این معنا نیست که یک مرد دیگر نمی تواند به ارگاسم برسد. بسیاری از مردان پس از عمل ارگاسم خشک را تجربه می کنند که ارگاسم بدون انزال است. برخی از مردان می توانند همچنان در طول ارگاسم مقدار کمی مایع تولید کنند. اما با این حال این مقدار بسیار کمتر از یک انزال استاندارد خواهد بود.

رابطه جنسی بعد از جراحی پروستات و رسیدن به ارگاسم

بازگشت رابطه جنسی بعد از جراحی پروستات به روال عادی نیاز به مشاوره پزشک دارد- کلینیک فیزیوتراپی دایان
می توانید برای بهبود رابطه جنسی بعد از عمل پروستات از پزشک کمک بگیرید

پس از پروستاتکتومی بسیاری از مردان می توانند عملکرد جنسی داشته باشند و همچنان به ارگاسم برسند. اما با این حال، برخی از مردان ممکن است در رسیدن به ارگاسم دچار مشکلاتی شوند.

برداشتن پروستات، توانایی انزال در حین رابطه جنسی را از بین می برد. وزیکول های منی حدود 60 درصد از حجم انزال را تشکیل می دهند. یک جراح هم پروستات و هم وزیکول‌های منی را در طول پروستاتکتومی رادیکال برمی‌دارد. بنابراین، پس از این روش، اکثر مردان ارگاسم خشک را تجربه خواهند کرد.

پروستاتکتومی رادیکال ممکن است باعث درجاتی از اختلال نعوظ شود. زیرا جراحی ممکن است به اعصابی که از عملکرد طبیعی نعوظ پشتیبانی می کنند آسیب برساند. مردانی که تحت عمل جراحی برای برداشتن پروستات قرار می گیرند برای مقابله با این تغییرات و به حداکثر رساندن عملکرد جنسی خود اغلب به حمایت های پزشکی و روانی نیاز دارند.  

بهبود رابطه زناشویی پس از عمل پروستات

مطمئنا عمل جراحی پروستات می تواند رابطه زناشویی افراد را تحت تاثیر قرار دارد. چون بسیاری از مردانی که تحت عمل جراحی برداشتن پروستات قرار می گیرند، دچار درجات مختلفی از اختلال نعوظ می شوند. با این حال راهکارهای مختلفی وجود دارند که می توانند به بازیابی عملکرد جنسی مردان و بهبود رابطه زناشویی پس از عمل جراحی کمک کنند، از جمله:

مصرف داروهای خوراکی یا تزریقی

به عنوان مثال مصرف دارو یکی از ساده ترین روش ها است. مصرف دارو باعث افزایش جریان خون به آلت تناسلی می شود و از این راه در حفظ نعوظ و رسیدن به ارگاسم به مردان کمک می کند. مصرف این داروها با کاهش اختلال نعوظ در بلند مدت باعث رضایت بیشتر شما از رابطه زناشویی خواهد شد. معمولا برای مردانی که به هر دلیل نمی توانند از داروهای اختلال نعوظ خوراکی استفاده کنند، تجویز داروهای تزریقی توصیه می شود.

رفع مشکلات ناشی از جراحی پروستات با مصرف دارو- کلینیک فیزیوتراپی دایان
مصرف داروهای تزریقی یا خوراکی به درمان عفونت پروستات کمک می کند

ایمپلنت آلت تناسلی

اگر مصرف هر نوع دارو چه خوراکی و چه تزریقی موثر نباشد آخرین راهکار برای بهبود رابطه زناشویی بعد از جراحی پروستات، استفاده از ایمپلنت آلت تناسلی است. این عمل جراحی می تواند با استفاده از میله های سیلیکونی یا دستگاه های بادی توانایی مرد را برای نعوظ بازیابی کند.

اثرات منفی عمل پروستات بر رابطه جنسی

عمل پروستات می تواند از روش های مختلف رابطه جنسی یک زوج را تحت تاثیر قرار دهد و حتی باعث بروز اختلافات در زندگی آنها شود. مردانی که تحت عمل جراحی پروستات قرار می گیرند اعلب منی کمتری تولید می کنند یا ممکن است اصلا منی و انزال نداشته باشند. این مساله می تواند میزان رضایت جنسی را به شدت کاهش دهد.

برخی از مردان ممکن است بعد از درمان سرطان پروستات به دلیل نداشتن اسپرم به طور کلی توانایی فرزندآوری خود را از دست بدهند. برخی از مردان ممکن است در طول درمان با رادیوتراپی، هورمون درمانی یا شیمی درمانی همچنان دارای اسپرم بوده و توانایی باروری خود را حفظ کنند. اما مهم این است که بدانید این درمان ها می توانند به کودک در حال رشد آسیب برسانند.

جراحی پروستات بر رابطه جنسی عوارض منفی دارد- کلینیک فیزیوتراپی دایان
تاثیرهای منفی عمل پروستات بر رابطه جنسی اجتناب ناپذیر است

اثر جراحی پروستات بر تولید اسپرم

در برخی موارد جراحی پروستات بر تولید اسپرم اثرات منفی دارد که از این رو می تواند بر کیفیت رابطه زناشویی بعد از عمل پروستات تاثیر بگذارد.جراح در طول پروستاتکتومی رادیکال، پروستات و غده وزیکول منی را از بدن خارج می کند. پس از عمل بیضه ها همچنان به ساخت سلول های اسپرم ادامه می دهند اما اسپرم دیگر نمی تواند از امتداد لوله ها عبور کند و از بدن خارج شود. در عوض، بدن سلول های اسپرم را دوباره به بدن جذب می کند.  پس از پروستاتکتومی رادیکال، در طول رابطه جنسی دیگر منی انزال نمی شود. اما مرد همچنان می تواند ارگاسم داشته باشد. به این وضعیت، ارگاسم خشک یا انزال رتروگراد می گویند که می تواند بر رابطه جنسی بعد از عمل پروستات تاثیر داشته باشد.

همچنین درمان های مربوط پروستات همچنین می توانند به اسپرم آسیب برسانند و تعداد اسپرم مردان را کاهش دهند. به همین دلیل فرزندآوری طبیعی برای این عده از مردان دشوارتر می شود. همچنین رادیوتراپی، هورمون درمانی و شیمی درمانی از عوامل دیگری هستند که می توانند در طول دوره درمان باعث کاهش تعداد اسپرم ها شوند.

آیا امکان رابطه جنسی بعد از جراحی پروستات وجود دارد؟

پروستاتکتومی رادیکال، جراحی است که برای برداشتن غده پروستات و بافت آسیب دیده اطراف آن انجام می شود. این بهترین روش درمانی برای سرطان پروستات است. با این حال، بسیاری از مردان به این فکر می کنند رابطه جنسی بعد از عمل پروستات چگونه است.

خبر خوب این که رابطه جنسی و زندگی زناشویی پس از عمل پروستات برای اکثر مردان امکانپذیر و لذت بخش است. چون جدیدترین فناوری های روباتیک و تکنیک های فیزیوتراپی در منزل می توانند اعصاب مربوطه  را تقویت کرده و عملکرد جنسی را حفظ می کند. حتی اگر انزال بعد از جراحی متوقف شود، همچنان می توانید بعد از جراحی پروستات از رابطه جنسی لذت ببرید.

راهکارهای پزشکی در درمان پروستاتیت موثر است- کلینیک فیزیوتراپی دایان
یکی از راهکارهای درمان پروستاتیت استفاده از داروها است.

روش های درمان عفونت پروستات

درمان پروستاتیت و عفونت غده پروستات به نوع آن و علائم بیمار بستگی دارد. برای همین رایج ترین گزینه های درمان عفونت پروستات که پزشک ممکن است تجویز کند، عبارتند از:

روش های درمان عفونت پروستات
تجویز دارو  آنتی بیوتیک داخل وریدیداروهای آلفا بلوکردارو های ضد التهاب  
فیزیوتراپیماساژ پروستاتروش شاک ویوتراپیطب سوزنی
جدول راهکارهای درمان عفونت پروستات

تجویز دارو

  • در صورت ابتلا به پروستاتیت باکتریایی حاد یا مزمن، پزشک معالج ممکن است دارو تجویز کند. بیماری حاد نیاز به آنتی بیوتیک داخل وریدی (IV) در بیمارستان برای 4 تا 6 هفته دارد. مصرف تمام داروهای تجویز شده برای از بین بردن عفونت و کاهش خطر پروستاتیت باکتریایی مزمن مهم است.
  • داروهای آلفا بلوکر برای مردان مبتلا به پروستاتیت مزمن یا سندرم درد مزمن لگن تجویز می شود. این داروها می توانند علائم ادراری عفونت های باکتریایی را تسکین دهند. حتی پزشک ممکن است داروهای ضد درد تجویز کند یا داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن را تجویز کند. 
  • داروهای ضدالتهاب نیز یک روش پزشکی مؤثر در درمان التهاب پروستات هستند. این داروها معمولاً به صورت خوراکی مصرف می‌شوند و به کاهش التهاب، درد و سرفه در منطقه پروستات کمک می‌کنند.

روش فیزیوتراپی

پروستاتیت با فیزیوتراپی قابل درمان است- کلینیک فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی در درمان عفونت پروستات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

فیزیوتراپی یکی از گزینه های احتمالی برای درمان پروستاتیت است که می تواند نیاز به جراحی را به تاخیر بیاندازد. برخی از تکنیک های همراه با فیزیوتراپی در مبتلایان به بیماری های پروستات، عبارتند از:

  • ماساژ پروستات: این روش درمانی در برخی از موارد برای درمان التهاب پروستات تجویز می شود. ماساژ پروستات، شامل ماساژ ملایم و مستقیم پروستات است که با بهبود جریان خون می تواند باعث تسکین علائم بیمار شود.
  • روش شاک ویو تراپی: یکی دیگر از روش های فیزیوتراپی برای التهاب پروستات، شاک ویو تراپی است. در این روش از امواج صوتی با فرکانس بالا برای تسکین التهاب و درد در منطقه پروستات استفاده می شود. شاک ویو تراپی ممکن است بهبود جریان خون و کاهش علائم مرتبط با التهاب پروستات را فراهم کند.
  • طب سوزنی: طب سوزنی یک روش درمانی سنتی چینی است که در آن سوزن‌های باریک در نقاط خاصی از بدن قرار داده می‌شوند. این روش ممکن است برای کاهش التهاب و درد در منطقه پروستات مورد استفاده قرار گیرد.

هرکدام از این روش‌ها ممکن است با توجه به شدت و نوع التهاب پروستات، توسط پزشک مورد توصیه و استفاده شوند. حتی پزشک معالج می تواند برای اثربخشی بهتر، چند روش درمانی را به طور همزمان تجویز کند. به طور مثال ممکن است تکنیک های فیزیوتراپی در منزل را همراه با مصرف دارو برای شما تجویز کند.

مهمترین اصل در درمان پروستاتیت و حتی بهبودی بعد از جراحی پروستات این است که کلیه روند درمان خود را تا پایان دوره درمان ادامه دهید. از طرفی هم، بهتر است برای دریافت خدمات فیزیوتراپی به مراکز معتبر مانند فیزیوتراپی دایان مراجعه کنید تا هم خیالتان بابت کیفیت خدمات راحت باشد و هم اثربخشی دوره درمان.

درمان عفونت پروستات با اقدامات احتیاطی

علاوه بر گزینه های درمان مختلف مانند مصرف دارو و فیزیوتراپی لگن و شکم، برخی اقدامات احتیاطی دیگر وجود دارند که ممکن است برای درمان عفونت پروستات موثر باشند، از جمله:

  • داشتن رابطه جنسی منظم می تواند باعث تسکین علائم پروستاتیت و کاهش عفونت پروستات شود. البته مبتلایان به پروستاتیت باید به میزان و نحوه‌ی روابط جنسی توجه کرده و در صورت وجود هرگونه عارضه یا ناراحتی، به پزشک مراجعه کنند.
  • استفاده از تشت یا وان آب گرم یا حمام ستیز  یکی دیگر از درمان عفونت پروستات است. آب گرم می‌تواند به تسکین علائم پروستاتیت کمک کند. استراحت در تشت گرم یا حمام ستیز می‌تواند تنش‌ها و التهاب پروستات را کاهش دهد. اما حرارت آب نباید بسیار زیاد باشد چون ممکن است باعث بروز آسیب در بافت های پوستی شود.
  • احتمال بروز فشار بیشتر بر لگن و شکم در حین دوچرخه سواری وجود دارد. همین شرایط می تواند علائم پروستاتیت را تشدید کند. بنابراین، در صورت وجود علائم پروستاتیت، بهتر است از دوچرخه سواری خودداری کنید.
  • مصرف الکل، کافئین، غذاهای  تند و اسیدی می تواند باعث تشدید التهاب و بدتر شدن عفونت پروستاتیت شود. پس در هنگام بروز این بیماری باید از مصرف هر یک از آنها خودداری شود.
  • نشستن برروی یک صندلی یا کمری به مدت طولانی می تواند فشار زیادی را به لگن و ناحیه شکم وارد کرده و علائم بیماری را تشدید کند.

اگر چه هر یک از این راهکارها می توانند در درمان عفونت پروستات و التهاب آن موثر باشند، اما این راهکارها در کنار سایر روش های درمانی مانند فیزیوتراپی لگن اثرات بهتر و  بیشتری دارند.

با رژیم غذایی می توان عفونت پروستات را درمان یا کنترل کرد- کلینیک فیزیوتراپی دایان
بهبود رژیم غذایی یکی از مهم ترین اقدامات احتیاطی در درمان عفونت پروستات است

سخن آخر

عمل جراحی برای پروستات می تواند باعث تسکین علائم و بهبودی بیماران شود. اما با این حال، ممکن است در رابطه زناشویی و جنسی بیماران اثرات منفی داشته باشد. برای همین اکثر رابطه زناشویی بعد از عمل پروستات یکی از چالش های اصلی این جراحی است. اما گزینه های درمانی دیگر برای درمان بیماری های پروستات وجود دارند که ممکن است در تاخیر انداختن جراحی موثر باشند. یکی از این گزینه های احتمالی، فیزیوتراپی است. اگر چه مراکز فیزیوتراپی مختلفی وجود دارند که می توانند خدمات درمانی برای بیماران مبتلا به پروستاتیت را ارائه دهند، اما فیزیوتراپیست های مرکز فیزیوتراپی دایان تجربه و مهارت بالایی در فیزیوتراپی  برای بیماری های پروستات دارند.

آنها برای جلب رضایتمندی حدکثری بیماران، سعی می کنند از جدیدترین تکنیک های فیزیوتراپی روز دنیا برای بهبود رابطه جنسی بعد از عمل پروستات در بیماران استفاده کنند. پس اگر برای تجات رابطه زناشویی خود بعد از جراحی پروستاتکتومی به دنبال یک مرکز فیزیوتراپی معتبر هستید، برای رزرو همین الان نوبت تماس بگیرید.

سوالات متداول

رابطه جنسی و زناشویی بعد از عمل پروستات چه فرقی با قبل از جراحی دارد؟

در جراحی پروستات روباتیک، شانس لذت بردن از رابطه جنسی بعد از جراحی پروستات بسیار بالاست. پروستاتکتومی رباتیک یک روش برداشتن پروستات با حداقل تهاجم است که تاثیر زیادی در کیفیت رابطه زناشویی بعد از عمل پروستات ندارد.

ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ (ED) پس از جراحی پروستات چگونه است؟

احتمال بروز ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ خیلی کم است اما در صورت بروز، موقتی خواهد بود. معمولا اکثر مردان برای چند ماه تا یک سال اختلال نعوظ را تجربه می کنند.

آیا عمل جراحی پروستات باعث اختلال نعوظ می شود؟

عمل جراحی پروستاتکتومی رادیکال به ندرت باعث ناتوانی جنسی می شود. اما با این حال وضعیت جسمی هر فردی با دیگری متفاوت است. بنابراین توصیه می شود که پیش از عمل جراحی در مورد میزان موفقیت عمل و احتمال ابتلا به اختلال نعوظ با پزشک خود مشورت کنید.

3.4 7 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.