درمان درد قفسه سینه و فیزیوتراپی

بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

درد قفسه سینه می تواند ناشی از ساختارهای مختلف داخل سینه، از جمله قلب، ریه، راه های هوایی، مری، دنده ها، عضلات تنفسی و اعصاب باشد. تعیین محلی که درد قفسه سینه از آنجا حاصل میشود، بسیار مهم است زیرا درد ناشی از حمله قلبی نیاز به فوریت های پزشکی دارد.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

درد قفسه سینه چه احساسی در فرد ایجاد میکند؟

درد قفسه سینه می تواند احساس مختلفی در افراد به همراه داشته باشد، که بسته به شرایط و ساختار آسیب دیده متفاوت می باشد. درد می تواند سریع یا ناگهانی شروع شود یا به صورت، تی، کسل کننده، سوزش، ثابت، فشار دهنده، انسدادی، سنگینی، یا درد منتشر و عمومی باشد. اغلب در ناحیه قفسه سینه احساس می شود، اما درد ناشی از قلب نیز می تواند به فک، بازوها یا شانه ها (بیشتر سمت چپ) کشیده شود.

درد در مری نیز می تواند در ناحیه  کمر احساس شود. بسته به علت، علائم دیگری که ممکن است فرد تجربه کند شامل کاهش تنفس، سرفه، تب، بالا رفتن میزان تنفس، ضربان قلب بالا، فشار خون پایین، تهوع، استفراغ، سرگیجه و… است.

چه عواملی باعث درد قفسه سینه میشود؟

درد قفسه سینه می تواند ناشی از مشکلات مختلف باشد. در زیر فهرستی از ساختارهایی که، درد قفسه سینه را منجر میشوند و هم چنین  برخی از علل شایع این نوع درد ارائه شده است.

فیزیوتراپی ریه

ریه:

عفونت، تروما یا سرطان های اطراف ریه (پلوری) لخته شدن خون ناشی از بی تحرکی در ریه های متخلخل، سوراخ شدن ریه ها در اثر بیماری ریه یا تومورها

قلب:

حمله قلبی یا آنژین ناشی از بیماری های عفونی قلب ، تروما یا تومور کیسه اطراف قلب (پریکاردیت)

رگ های خونی بزرگ:

آنوریسم آئورت ناشی از آسیب، آترواسکلروز یا اختلال ژنتیکی بافت همبند (سندرم مارفان)

مری:

رفلکس، تروما، تومور یا استفراغ

اسکلتی عضلانی :

شکستگی دنده‌ها ، مفاصل یا مشکلات ستون فقرات عضلات، آسیب یا تمرینات غیر عادی
دردهای عصبی ، ویروس هرپس ، مشکلات ستون فقرات یا تومور ها
التهاب مفصل یا دیگر شرایط التهابی

چگونه می توان درد قفسه سینه را تشخیص داد؟

اگر چه تشخیص نهایی درد قفسه سینه توسط پزشک متخصص انجام می شود اما درد قفسه سینه یک درد یا ناراحتی در ناحیه سینه است که به طور واضحی آن را طبیعی حس نمیکنید. این مسئله مهم است که تفاوت بین درد قفسه سینه ناشی از حمله قلبی را در مقایسه با سایر مشکلات را تشخیص دهیم.

چگونه می توانم بدانم آیا من از حمله قلبی رنج می برم؟

انجمن قلب استرالیا اعلام کرده است که در صورتی که شما علائم حمله قلبی را به مدت 10 دقیقه یا بیشتر تجربه کردید و اگر این علائم شدید تر یا بدتر شدند، می بایست در سریعترین زمان ممکن با آمبولانس تماس بگیرید. علائم خطر شامل درد، فشار، تگی یا سنگینی در قفسه سینه، گردن، فک، بازوها، شانه ها، شکم یا پشت است.

اگر این علائم را تجربه کردید بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید :

  • سریعا فعالیت فعلی خود را متوقف کرده و دراز بکشید
  • به شخصی درباره علائمتان اطلاع دهید
  • اگرعلائم شما شدید تر، بدتر و یا بیشتر از 10 دقیقه طول کشید باید با سریعا با اورژانس تماس بگیرید
  • درد قفسه سینه با منشاهای دیگر
  • بستگی به منشا درد، درد قفسه سینه میتواند نشانه های متفاوتی داشته باشد. درد ممکن است تیز یا ناگهانی باشد، مبهم، سوزن سوزن، پایدار، فشاری، تنگی، فشرده شده، سنگینی، سوزشی، احساس پریشانی یا پاره شدن یا درد غیر متمرکز عمومی باشد.
  • اکثرا در ناحیه قفسه سینه حس میشود. یک پزشک عمومی به تشخیص علت درد قفسه سینه کمک می کند. آنها تست های مختلفی را انجام میدهند که شامل : ECG، تست خون و ایکس-ری تا بتوانند منشا درد قفسه سینه را پیدا کنند و ممکن است شما را به یک پزشک متخصص (پزشک تنفسی یا متخصص قلب) ارجا دهند. اگر درد درد قفسه سینه با اختلال اسکلتی عضلانی را تجربه می کنید، یک فیزیوتراپیست می تواند به تشخیص علت خاص کمک کند و درمان مناسب برای این بیماری را شناسایی کند.

چگونه فیزیوتراپیست به بهبود درد قفسه سینه کمک می کند؟

فیزیوتراپی تنفسی

فیزیوتراپی می تواند به درمان بسیاری از علل اسکلتی عضلانی درد قفسه سینه کمک کند و همچنین به مدیریت کلی بیماری های مزمن کمک می کند که باعث درد مزمن قفسه سینه میشوند ; مانند بیماری ریوی و بیماری قلبی.

دردهای اسکلتی عضلانی قفسه سینه :
فیزیوتراپی ممکن است شامل ورزش هایی شود که برای بازآموزی قفسه سینه، پشت و شانه (تقویت و افزایش استقامت) باشد. کشش عضلات قفسه سینه؛ وارد کردن ضربات آهسته به تیغه شانه یا ستون فقرات؛ تکنیک های دستی مفاصل دنده از جمله روش های فیزیوتراپی هستند.
درد قفسه سینه ثانویه به بیماری های مزمن ریوی یا قلبی مربوط است
فیزیوتراپی نقش مهمی در مدیریت بیماری های مزمن ریوی و قلب دارد. در ابتدا، نقش فیزیوتراپی در این شرایط، توانبخشی ریه و یا توانبخشی قلبی است که شامل تمرینات ورزشی، باز آموزی و برنامه های حمایتی است.

برای بسیاری از دسته بیماری های مزمن ، توانبخشی می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد و به شما کمک می کند فعالیت جسمی بیشتری داشته باشید و از بروز زودرس بیماری جلوگیری کنید.

فیزیوتراپی چقدر برای درد قفسه سینه مفید است ؟

اگر درد قفسه سینه با منشا سیتم اسکلتی عضلانی باشد، فیزیوتراپیست شما میتواند منشا درد را ارزیابی کند و به درمان آن بپردازد. درمان ممکن است شامل: تمرین، استراحت، ماساژ، تحرک مفاصل  و آموزش وضعیت بدن و مراقبت از آن را شامل می شود.

3 1 امتیازدهی
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.