فیزیوتراپی چگونه به شما کمک می کند؟

بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

اگر از شکستی های عضلانی و استخوانی حتی پس از گچ گرفتگی و درمان های جراحی رنج می برید و یا در اثر روش نادرست زندگی با مشکلات و دردهای عضلانی از جمله گردن، ستون فقرات، زنو، مچ دست و …. مواجه هستید و به طور کلی به هر دلیلی از مشکلات عضلانی رنج می برید فیزیوتراپی راه درمان شما است.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

درک اینکه چگونه آرتریت شما را تحت تاثیر قرار می دهد

فیزیوتراپیست به شما کمک میکند که بفهمید چه اتفاقی برای مفصل و یا عضلاتتان، زمانی که دچار آرتریت شده اید افتاده است و اینگونه میتوانید  اثرات ناشی از آن را مدیریت کنید.

مدیریت درد در فیزیوتراپی

  1. آسیب می تواند منجر به درد تنها در یک قسمت خاص بدن یا درد مفصلی و عضلانی گسترده تری بشود

فیزیوتراپیست ها در کنار درمان های دارویی در مورد سایر روش های کاهش درد به شما آموزش میدهد درنتیجه  شما قادر خواهید بود که بعضی از این روشها را بین جلسات درمانی خود استفاده کنید.

بسته های یخ می تواند برای تسکین مفاصل  متورم استفاده شود. کمپرس های گرم کمک میکند عضلاتی که در اثر خستگی دچار سفتی شده اند بهبود یابند.

ممکن است مفصل طی آرتریت روماتوئید متورم یا با درد همراه باشد، در این زمان فیزیوتراپیست و یا یک درمانگر شغلی (OT) ممکن است برای شما موقتا آتل توصیه کند.

TENS (تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست) با مسدود کردن پیام های درد به مغز شما و تغییر در درک احساس درد نسبت به دردتان اثر میگذارد دستگاه TENS یک دستگاه کوچک الکتریکی است که دو الکترود دارد و زیر الکترود های پد اسفنجی خیس قرار میدهند سپس پالس هایی را به انتهای عصبی شما می فرستد که از طریق پد که روی پوست شما قرار دارد (بین الکترود و پوست) وارد بدنتان میشود که باعث ایجاد حس سوزن سوزن شدن در شما میشود. این احساس میتواند آرامش بخش باشد.

انجام دادن فعالیت های بیش از حد می تواند دردتان را در ناحیه آسیب افزایش دهد، بنابراین بیمار می بایست تا حد امکان احتیاط لازم را به عمل آورد.

فیزیوتراپیست می تواند به شما در جهت افزایش سطح فعالیتهایتان به میزان مقدور کمک کند و در جهت ایجاد تعادل صحیح بین استراحت و فعالیت, گام بردارد درواقع شما برای اینکه از انجام فعالیتهایتان  لذت ببرید باید به نحوی برنامه ریزی کنید تا در انجام آنها افراط به وجود نیاید.

فیزیوتراپی ورزشی
فیزیوتراپی

ورزش و تمرینات منظم و مدرج

تمرین درجه بندی شده به آرامی شروع می شود و تدریجا افزایش می یابد. این شیوه به شما کمک می کند تا عضلات و مفاصل خود را تقویت کرده و تناسب اندام خود را حفظ کنید و افزایش دهید. بهبود تناسب اندام و استقامت به شما کمک می کند تا سطح فعالیت خود را بدون اینکه باعث افزایش دردتان بشود بالا ببرید. ورزش منظم همچنین باعث تحریک تولید طبیعی هورمون های طبیعی تسکین دهنده ی درد (اندورفین ها) در بدن می شود.

فیزیوتراپ شما ممکن است درمان های دیگری را ارائه دهد، از جمله:

ماساژ که می تواند عضلات را آرام کند و حرکات مفصلی را راحت تر کند

طب سوزی می تواند مغز را برای تولید اندورفین تحریک کند. بعضی از فیزیوتراپیست ها  طب سوزنی را آموزش می دهند.

تکنیک های دستی، منوال تراپی و یا درمان دستی می توانند به افزایش دامنه حرکت در مفصل کمک کند. اما برای هر بیمار مناسب نیست.

لیزر پرتوان

مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی

الکتروتراپی با استفاده از تکنیک هایی نظیر اولتراسوند و لیزر های سطح پایین می تواند به تحریک روند بهبودی کمک کند و بنابراین درد را کاهش می دهد.

اولتراسوندتراپی

ورزش درمانی

و البته سایر درمان ها که پس از معاینه در کلینیک و یا در منزل به شما توصیه می شود.

جهت مشاوره، دریافت نوبت و معاینه حضوری و یا فیزیوتراپی در منزل با کلینیک فیزیوتراپی دایان تماس بگیرید

بهبود تناسب اندام در فیزیوتراپی

ادامه دادن از انجام فعالیت ها در فرد مبتلا به آرتروز امری اساسی است. بسیاری از مردم می ترسند که تمرینات دردشان را افزایش دهد یا باعث  آسیب بیشتر به مفصل آنها بشود، اما مفاصل برای حرکت طراحی شده اند و چنانچه یک مفصل حرکت نکند بافت ها و عضلات اطرافش ضعیف شده و تحلیل میروند.

در نهایت ثبات شما کم شده و باعث کاهش تحرک و استقلال شما می شود. ورزش امکان رسیدن به  آمادگی جسمانی را افزایش داده و به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد و در نتیجه با رسیدن به وزن مناسب تحرکت و اعتماد به نفس شما بیشتر می شود.

نکته با اهمیت این است که به یک شیوه ورزشی مناسب که از انجام آن لذت می برید دست پیدا خواهید کرد، به طوری که از انجام مرتب آن ابایی نخواهید داشت. در مورد این موضوع فکر کرده و با فیزیوتراپیست خود تبادل نظرکنید – متخصصین فیزیوتراپی می توانند به شما در برنامه ریزی برای ورزش کمک کرده و راه کارهای حرفه ای در اختیار شما قرار دهند.

مهم است که به آرامی فعالیت های خود را آغاز کنید، سپس با سنجش توانایی ها به تدریج فعالیت خود را افزایش دهید.  در ابتدا ممکن است مقداری افزایش درد داشته باشید اما همزمان با افزایش قدرت و اعتماد به نفس این دردها نیز کاهش می یابند.

ماساژ، کشش و تقویت در فیزیوتراپی

آرتریت می تواند باعث سفتی و ضعف عضلانی شود که می تواند فعالیت های روزمره شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. فیزیوتراپیست  قدرت عضلانی و محدوده حرکات مفصلتان را ارزیابی کرده و در مورد تکنیک ها و تمریناتی که انجام دادن آنها برای مفاصلتان مقدور است توصیه هایی را ارائه می کند.

برخی از فیزیوتراپیست ها استخر آب گرم را توصیه می کنند. غالبا افراد در آب گرم راحت حرکت می کنند  – گرما تسکین دهنده است و آب وزن شما را متحمل میشود تا شما بتوانید مفاصل و عضلات خود را به راحتی حرکت دهید.

در نظر داشته باشید تشخیص استفاده از استخر و آب گرم با فیزیوتراپیست و یا پزشک معالج است.

فیزیوتراپی همچنین می تواند به شما در زمینه ی تحرک زیاد مفصل  کمک کند، جایی که دامنه حرکتی فراتر از حد طبیعی است. بعضی از فیزیوتراپیست ها در تحرکات بیش از حد یک مفصل یا سایر شرایط متخصص هستند.

از کجا می توانم در مورد فیزیوتراپی اطلاعات بیشتری کسب کنم؟

جامعه مجازی فیزیوتراپی به شما میگوید که در صورت ابتلا به هر گونه مشکلات عضلانی و یا مفصلی چه کارهایی را میتوانید جهت بهبود و یا درمان انجام دهید.

کلینیک فیزیوتراپی دایان نیز قصد دارد تا در این جامعه مجازی به صورت جدی فعالیت کند و به صورت تلفنی مشاوره های لازم را ارائه کند با ما تماس بگیرید

چگونه می توانم به خدمات فیزیوتراپی دسترسی پیدا کرد؟

3 راه عمده برای بهره بردن از خدمات فیزیوتراپی توسط یک فیزیوتراپیست وجود دارد:

شما می توانید توسط پزشک عمومی یا مشاور خود به بخش فیزیوتراپی ارجا داده شوید.

امکان مراجعه به فیزیوتراپی به صورت مستقیم و بدون دخالت پزشک وجود دارد که در صورت نیاز متخصص فیزیوتراپی شما را به پزشک ارجا می دهد.

اگر شما ترجیح میدهید که به طور مستقل به فیزیوتراپی مراجعه کنید , مهم است که تمامی اطلاعات خودتان رادر اولین جلسه با فیزیوتراپ در میان بگذاید بنابراین به شما توصیه می شود تا علائم خود را به صورت کامل و به صورت یک لیست به همراه داشته باشید

برخی از بخش های فیزیوتراپی در حال حاضر ارزیابی تلفنی و خدمات مشاوره ای ارائه می دهند. بسته به شرایط شما  است که آیا قادر به دریافت تمام توصیه ها هستید یا تنها بخشی از مشاوره را میتوانید تلفنی دریافت کنید.

دریافت مشاوره تلفنی فیزیوتراپی 

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.