فیزیوتراپی درد زانو جهت بهبود و درمان دردهای زانو

بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

فیزیوتراپی درد زانو برای درمان دردهای زانو و یا به دست آوردن توانایی یا بهبود حرکت زانو در اثر عمل جراحی و یا آسیب دیدگی از موثرترین روش های درمان به حساب می آید.

آیا به زانوی شما آسیبی رسیده یا عمل جراحی زانو داشته اید؟ یا درد سختی در اثر آرتریت (التهاب مفصل نوعی بیماری خود ایمنی) را تجربه می کنید.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

ممکن است شما در تجربه فعلیتان آخرین راه حل را حرکت دادن مفاصل زانو و یا حتی راه رفتن بدانید اما گاهی اوقات پزشک برای بازگرداندن قوای جسمانی مفصلی، عضلانی و ریکاوری برای شما فیزیوتراپی زانو را تجویز میکند.

فیزیوتراپی یا توانبخشی میتواند درد عضلات و مفاصل شما را کاهش دهد. فیزیوتراپیست حرفه‌ای که از روش‌های متنوعی برای بازگرداندن قدرت عضلات شما بهره می گیرد و باعث میشود بدن شما احساس راحتی و حرکت بهتری داشته باشد.

https://dayanphysiotherapy.com/%d9%81%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c-%d8%b2%d8%a7%d9%86%d9%88/

مواردی که ممکن است برای فیزیوتراپی درد زانو در بازگردانی توانایی زانوهای خود به آن نیاز داشته باشید:

  1. کشش عضلات و تمرین
  2. سرما و گرما
  3. ماساژ و اولتراسوندتراپی
  4. تحریک عضله و عصب
  5. لیزر پرتوان
  6. مگنت
  7. شاک ویو
  8. طب سوزنی و درای نیدلینگ

زمانی که برای فیزیوتراپی درد زانو مراجعه می کنید براساس دردی که دارید در بیشتر از مواقع تنها چیزی که شما به آن نیاز خواهید داشت درمان بدون جراحی است.

اگر شما عمل جراحی داشته باشید پزشک شما حداقل چندین جلسه فیزیوتراپی را بعد از آن برای ریکاوری شما تجویز خواهد کرد. ممکن است یک کلینیک مشخص را معرفی کند یا خودتان نزدیک ترین کلینیک فیزیوتراپی را پیدا کنید.

کلینیک فیزیوتراپی دایان واقع در خیابان دولت تهران با تجهیزات و کادر حرفه ای شما را در به دست آوردن کامل توانایی جسمانی و عضلانی آسیب های زانو همراهی خواهد کرد. برای دریافت نوبت با ما تماس بگیرید.

درمان زانو درد
درمان درد زانو

در اولین جلسه چه اتفاقاتی می‌افتد؟

شما باید قدم به قدم با فیزیوتراپیست برنامه درمانی را طی کنید، همچنین راه‌هایی که برای بازسازی قدرت و حرکت پا و زانوهای شما مطرح شود را به صورت مداوم انجام دهید، در نتیجه شما احساس بهبودی و سلامتی را دوباره به دست خواهید آورد و میتوانید پس از انجام تمرینات و در پایان جلسات فیزیوتراپی به فعالیت های مورد علاقه خود بپردازید.

در اولین جلسه فیزیوتراپ پاهای شما از لحاظ مقدار خم شدن زانوها و قدرت وتحرکات ارزیابی میشود.

 سایر مواردی که احتمال برسی آنها از سوی فیزیوتراپیست وجود دارد:

۱. تعادل برای شما سخت باشد

۲. درد زانو داشته باشید

۳. بررسی درد زمانی که پا را به عقب و جلو خم میکند

۴. توانایی ایستادن روی یک پا

۵. ضعف عضلات عقب و جلو که مفصل زانو را حمایت می کنند

برای پیداکردن مشکلات ورزشی ،فیزیوتراپیست ممکن است از شما بخواهد روی یک پا بایستید یا روی تردمیل راه بروید.همچنین ممکن است  به شما توصیه کند از عصا زیر بغل، واکر یا کفش‌های مخصوصی که از افتادن شما در خانه در حین ریکاوری جلوگیری میکند، استفاده کنید.

فیزیوتراپی درد زانو
فیزیوتراپی زانو

بعد از اولین جلسه درمان:

شما باید شروع به قوی تر کردن عضلات پا کنید تا اینگونه فشارهای وارده به زانو برداشته شوند و دردتان تقلیل یابد.

درمانگر شما تمریناتی برای انجام در خانه به شما خواهد داد و همچنین روش صحیح چگونگی انجام حرکات را که چطور آنها را با خیال راحت و تحت شرایط بی خطری انجام دهید را برای شما نمایش خواهد داد.

آموزش تمرینات قدرتی بخش مهمی از عملکردهای فیزیوتراپی درد زانو است

به طور مثال ممکن است لازم باشد برخی از تمرینات زیر را در منزل انجام دهید:

  • شنا روی دیوار
  • تمرینات تعادلی
  • دراز و نشست
  • بلند کردن تعادلی یک پا
  • تمرینات پشت پای خوابیده
درمان درد زانو
فیزیوتراپی درد زانو

این تمرینات را به طور معمول با میزان کمی شروع میکنید و به مرور که عضلات شما قوی تر می شوید میزان آنها افزایش می یابد گاهی ممکن است نیاز به افزودن وزنه باشد تا از این طریق عضلات وادار به انجام تحرکت و کار سخت تری بشوند

اگر مورد دردناکی را احساس کردید به فیزیوتراپیست خود اطلاع بدهید. البته ممکن است که مقداری حس ناراحتی داشته باشید اما در صورت احساس درد شدید تمرینات را متوقف کنید.

بعد از درمان ممکن است که شما احساس سفتی یا درد عضلانی داشته باشید بنابراین زمان بعدی را باید به استراحت پرداخته و از درمانگر یا پزشک خود چگونگی خلاصی از شرایط کنونی را پرس و جو و مشورت بخواهید.

فیزیوتراپیست ممکن است که از جریان الکتریکی برای بهبود قدرت عضلات پا و حرکات زانوی شما استفاده کند که به این روش TENS که اختصاری از کلمهtranscutaneous electrical nerve stimulation  به معنای تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست میباشد، گفته می شود.

درمانگر از قطعاتی چسبنده به نام الکترود استفاده کرده که آنها را در قسمت قدامی ران و بخش بالایی زانوی شما قرار میدهد. هرالکترود توسط سیم رابطی به دستگاه تحریک کننده متصل شده و بعد از روشن شدن سیگنال های الکتریکی ضعیف باعث دریافت یک حس سوزش یا خارش خفیف در اعصاب عضله میشوند.

جریان الکتریکی باعث افزایش جریان خون فرد در ناحیه درمان و کاهش درد ها میشود .

سوالی که اکثر بیماران مطرح می کنند این است که چه مدت طول میکشد تا درد زانوی من بهبود یابد؟

در پاسخ باید گفت که درمانگر یا پزشک نیاز شما را به تعداد جلسات درمانی مشخص میکند که ممکن است 6 هفته یا بیشتر و در هر هفته به میزان چندین بار باشد که کاملا وابسته به میزان آسیب زانو و اینکه آیا قبل از مراجعه به فیزیوتراپی عمل جراحی داشته اید یا خیر خواهد داشت.

فیزیوتراپیست و پزشک شما می بایست با یکدیگر طی فرآیند درمان در تماس باشند و شرایط درمان شما را به تا زمان بهبود نهایی پیگیری کنند.

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
مهرداد محمدی
مهرداد محمدی
5 سال قبل

سلام من چند وقته که هر صبح برای دویدن به پارک میرم
بعد بعضی جاها توی پارک سربالایی و شیب داره که باید اونجا بدوم بعد از دو سه هفته گوشه سمت چپ زانوم داخل پا درد گرفته و وقتی میخوام بدوام بیشتر درد میگیره
برای درمانش نیاز به فیزیوتراپی هست یا خودش خوب میشه؟!

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  مهرداد محمدی
5 سال قبل

با سلام
چنین مشکلاتی معمولا بخاطر فشارهای عضلانی و نقاط ماشه ای می باشد که با ماساژ، حرکات کششی ، کیسه آب گرم و استراحت بهبود پیدا میکند، در غیر اینصورت بهتر است که توسط فیزیوتراپیست معاینه شوید.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.