مزایای درمان خار پاشنه با شاک ویو درمانی (شاک ویو تراپی)

فیزیوتراپی مچ پا و درمان خار پاشنه با شاک ویو
فیزیوتراپی مچ پا و درمان خار پاشنه با شاک ویو
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

در دنیای امروزه متاسفانه درد پاشنه پا یکی از مشکلات رایجی می‌باشد که برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید. عوامل گوناگون و متفاوتی وجود دارند که ممکن است در نهایت به درد پاشنه پا منجر شوند. یکی از این عوامل خار پاشنه است. به ‌همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در ادامه این محتوا برای شما در رابطه با درمان خار پاشنه با شاک ویو درمانی صحبت کنیم و به شما بگوییم که این روش درمانی چه ویژگی‌ هایی دارد و چگونه می‌تواند به ‌راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن روند از بین بردن مشکل در پاشنه شما را پیش ببرد. روش‌ های متنوعی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند، خار پاشنه یا هر دلیل دیگری که باعث درد در پاشنه شما شده را از بین ببرید. اما طبق تحقیقات موجود، شاک ویو درمانی، به‌ عنوان یکی از نوین‌ترین و جدیدترین روش ‌ها شناخته می‌شود که استفاده از آن مزایای زیادی برای شما به ‌همراه خواهد داشت.

مزایای درمان خار پاشنه با شاک ویو درمانی

علل ایجاد درد در پاشنه پا

موارد گوناگون و متفاوتی وجود دارند که ممکن است باعث ایجاد درد در پاشنه پا شوند. فرقی نمی‌کند که به چه دلیلی در پاشنه شما درد ایجاد شده مطمئن باشید که با شاک ویو درمانی می‌توانید هر معضلی را که در پاشنه شما به‌ وجود آمده برطرف سازید. اجازه دهید در ادامه بیشتر در رابطه با علل ایجاد درد پاشنه پا صحبت کنیم. 

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

خار پاشنه 

خار پاشنه یکی از شایع‌ترین عواملی است ‌که ممکن است باعث ایجاد درد در پاشنه پا شود. دقیقاً به‌ همین دلیل است که در حال حاضر از شاک ویو درمانی برای برطرف کردن این نوع درد بهره گرفته می‌شود. هنگامی ‌که یک زائده استخوانی در زیر استخوان اصلی پاشنه پای شما به وجود بیاید، اصطلاحا شما دچار خار پاشنه شده‌اید. فاکتور هایی مانند کشیدگی عضلات و رباط‌ ها ممکن است باعث ایجاد خار پاشنه شوند. 

متورم شدن تاندون آشیل 

از دیگر دلایلی که ممکن است باعث ایجاد خار پاشنه شود، ما می‌توانیم به ملتهب شدن تاندون آشیل اشاره کنیم. اگر شما احساس درد در پشت قوزک خود دارید و هنگام حرکت دادن یا راه رفتن فشار به پاشنه شما وارد می‌شود، احتمالاً دچار تورم تاندون آشیل شده‌اید. معمولا افرادی که بیش‌ از حد راه می‌روند یا می‌دوند، ممکن است که دچار این عارضه شوند.

وجود مشکل در نوار تاندونی کف پا 

از دیگر عوامل تأثیرگذار در درد پاشنه ما می‌توانیم به ایجاد مشکل در نوار تاندونی کف پا اشاره کنیم. در کف پای شما یک نوار تاندونی وجود دارد که رشته‌ های عصبی به آن متصل هستند. به هر دلیلی برای مثال دویدن یا راه رفتن زیاد، اگر این نوار تاندونی دچار عارضه شود، شما احساس درد در پاشنه خودتان خواهید داشت. خارج شدن این نوار از حالت طبیعی یا کشیدگی و پارگی، جزو مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند باعث ایجاد درد در پاشنه پای شما شوند. علاوه‌بر مواردی که ما گفتیم، فاکتور هایی مانند التهاب کیسه‌ های مفصلی، ضربه به استخوان، آرتروز و … نیز می‌توانند تا حد بسیار زیادی باعث ایجاد درد در پاشنه شما شوند.

علل ایجاد درد در پاشنه پا

روش‌ های درمان درد پاشنه 

شما متوجه شوید که کدام فاکتور ها و عوامل، می‌توانند تا حد بسیار زیادی در ایجاد درد در پاشنه شما تاثیرگذار باشند. در ادامه می‌خواهیم برای شما در رابطه با روش های درمانی مانند شاک ویو درمانی، فیزیوتراپی درد پاشنه و درمان خانگی این نوع درد ها صحبت کنیم و به شما بگوییم که چگونه می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن و با استفاده از روش ‌های موجود، دردی که در پاشنه شما ایجاد شده را برطرف سازید. البته در این زمینه، ورزش ‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا درد پاشنه خودتان را کم‌تر کنید و سریع‌تر به حالت عادی خودتان بازگردید. اجازه دهید در ادامه به‌ صورت دقیق‌تر برای شما روش ‌های درمان درد پاشنه را بررسی کنیم. 

شاک ویو درمانی

شاک ویو درمانی به ‌عنوان یکی از پرطرف‌دارترین روش‌ ها برای برطرف کردن درد پاشنه پا شناخته می‌شود. فرقی نمی‌کند شما می‌خواهید از خدمات شاک ویو خار پاشنه بهره ببرید، یا می‌خواهید دلیل دیگری که باعث شده در پاشنه شما درد ایجاد شده را از بین ببرید. به‌ هر حال در حال حاضر شاک ویو درد پاشنه به‌ عنوان یک روش غیرتهاجمی و جدید شناخته می‌شود.

در این روش از انواع متفاوت امواج صوتی بسیار پرقدرت بهره گرفته می‌شود که می‌توانند به واسطه انرژی بالا، نیرو های مکانیکی تنظیم شده‌ای را به عضلات شما وارد کنند و باعث شوند تا بیماری‌ ها و درد های شما به ‌طور کامل درمان شوند. این امواج ماورای صوتی که توسط شاک ویو درمانی ایجاد می‌شوند، می‌تواند باعث افزایش گردش خون در بافت‌ های آسیب ‌دیده شما شوند. این موضوع می‌تواند روند بازسازی سلول ‌ها و درمان را سریع‌تر پیش ببرد. به ‌هر حال اگر به ‌دنبال یک روش سریع و آسان برای از بین بردن درد پاشنه و خار پاشنه هستید، شاک ویو درمانی انتخاب عاقلانه‌ای برای شما می‌باشد. 

شاک ویو درمانی

ورزش کردن 

از دیگر مواردی که می‌تواند در کنار شاک ویو درمانی به شما کمک کند تا درد پاشنه پایتان را برطرف کنید، شامل ورزش های مناسب کاهش درد پاشنه می‌شوند. حرکات ورزشی گوناگونی وجود دارند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. برای مثال استفاده از توپ ‌های کوچک و غلتاندن آن‌ ها با کف پا، جمع کردن و باز کردن حوله با کف پا، استفاده از باند های کششی، ایستادن روی نوک پا، قوس دادن به کف پا و … جزو آن دسته از حرکات ورزشی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا حد بسیار زیادی درد پاشنه پا را از بین ببرید. قاعدتاً در مقایسه با شاک ویو درمانی، استفاده از ورزش ‌های مناسب، طول درمانی بیشتری دارد. پس اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن  درد پاشنه پای خود را از بین ببرید، شاک ویو درمانی گزینه مناسبی برای شما می‌باشد. 

استفاده از درمان‌ های خانگی 

علاوه‌ بر مواردی که ما پیشتر برایتان گفتیم، شما می‌توانید از درمان خانگی خار پاشنه یا مشکلات دیگر بهره ببرید. راه‌حل ‌های گوناگونی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق درمان ‌های خانگی مشکل موجود در پاشنه‌ی پا های خودتان را برطرف کنید. البته اگر حس می‌کنید که این درمان ‌های خانگی روی درد پاشنه شما جواب ‌گو نیستند، باید حتماً به پزشک مراجعه فرمایید و سعی کنید از روش‌ های علمی و تخصصی مانند شاک ویو درمانی بهره ببرید. راهکار هایی مانند استفاده از کمپرس آب سرد و گرم، ماساژ دادن آرام عضلات پا، تغییر در رژیم غذایی، ورزش کردن و … جزو آن دسته از عوامل و فاکتور هایی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند از خدمات درمانی خار پاشنه بهره ببرید.

برای مثال کمپرس آب سرد و گرم به شما کمک می‌کند بافت‌ های منقبض شده را نرم‌تر کنید و از این طریق، دردی که در پاشنه شما ایجاد شده را به ‌طور کامل برطرف کنید. اگر می‌خواهید از کم هزینه ترین روش ‌های درمان خار پاشنه یا دلایل دیگری که باعث ایجاد درد در پاشنه شما شده‌اند بهره ببرید،  درمان های خانگی در این زمینه مؤثر می‌باشند. 

فیزیوتراپی 

فیزیوتراپی درد پاشنه از دیگر روش‌ های تاثیرگذار برای درمان می‌باشد. فیزیوتراپی درد پاشنه، یکی از روش ‌های علمی است که می‌تواند به شما کمک کند در سریع‌ترین زمان ممکن دردی که در پاشنه شما به ‌وجود آمده را برطرف سازید. با توجه به علت ایجاد درد در پاشنه شما، از روش‌ های گوناگونی برای درمان بهره گرفته می‌شود. برای مثال فیزیوتراپی خار پاشنه با فیزیوتراپی کشیدگی تاندون آشیل متفاوت می‌باشند. برای فیزیوتراپی در این زمینه از اقداماتی مانند مدیریت فشار، تمرینات ورزشی، بستن پا در شرایط خاص و… بهره گرفته می‌شود. به ‌طور کلی در فیزیوتراپی معمولاً با استفاده از حرکات تخصصی یا همچنین استفاده از کفش‌های مخصوص یا آتل های مناسب به شما کمک می شود دردی که به واسطه عوامل گوناگون در پاشنه شما ایجاد شده را به‌ طور کامل برطرف سازید. 

روش‌ های درمان درد پاشنه

مزایای درمان خار پاشنه با شاک ویو درمانی 

بعد از صحبت کامل و جامع در رابطه با دلایل ایجاد درد پاشنه پا و روش ‌های که می‌توانند در برطرف کردن این موارد به شما کمک کنند، بد نیست به‌ صورت دقیق‌تر در رابطه با شاک ویو درمانی برای شما صحبت کنیم. در دنیای شلوغ و پرمشغله امروز، همه ما دوست داریم که مشکلاتی که در سلامتی مان ایجاد می‌شوند را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف کنیم تا بتوانیم روال عادی زندگی خودمان را در پیش بگیریم. اگر شما دچار خار پاشنه شده‌اید یا به هر دلیل دیگری پاشنه شما درد می‌کند، می‌توانید با شاک ویو درمانی در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل ایجاد شده را برطرف سازید و روال زندگی عادی خودتان را پیش بگیرید. اجازه دهید در ادامه بیشتر برای شما در رابطه با مزایای استفاده از شاک ویو درمانی صحبت کنیم. 

شاک ویو درمانی، بسیار ملایم و سریع می‌باشد

برای بسیاری از ما برخی درمان‌ های پزشکی ترسناک و دردآور هستند. بسیاری از ما حتی ممکن است به واسطه دردناک بودن برخی از روش های درمانی، قید درمان را بزنیم و سعی کنیم که در خانه و با روش ‌های گوناگون بیماری خودمان را از بین ببریم. اما شاک ویو درمانی این‌ چنین نیست. این روش درمانی بسیار سریع و ملایم می‌باشد و شما طی آن هیچ‌ گونه دردی را حس نخواهید کرد. تنها کافی است روی تخت دراز بکشید و ریلکس کنید. در سریع‌ترین زمان ممکن، تکنسین سعی می‌کند که با طول موج‌ های مشخص، مشکلی که در پاشنه شما ایجاد شده را به ‌طور کامل برطرف سازد. 

شاک ویو درمانی، روشی غیر تهاجمی است

در حال‌ حاضر استفاده از روش ‌های غیرتهاجمی برای درمان بیماری ‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شاک ویو درمانی، یکی از روش ‌های کاملاً غیر تهاجمی می‌باشد که می‌تواند التهابات و درد هایی که به دلایل گوناگون در کف پاشنه شما ایجاد شده‌اند را برطرف سازد. فرقی نمی‌کند که شما دچار کشیدگی تاندون شده‌اید یا از خار پاشنه رنج می‌برید، مطمئن باشید که با شاک ویو درمانی می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلی که در پاشنه شما ایجاد شده را برطرف سازید. شما میتوانید در شاک ویو درمانی بدون نیاز به هیچ ‌گونه جراحی و با درصد ایمنی بسیار بالا، روند درمان را طی کنید. همین موضوع می‌تواند استرس‌ ها و اضطراب ‌های بسیار کمتری را برای شما بیماران به ‌همراه داشته باشد.

تأثیرگذاری بالای شاک ویو درمانی 

از دیگر مواردی که می‌توانند به‌ عنوان مزایای شاک ویو درمانی شناخته شوند، تأثیرگذاری بالای این روش می‌باشد. طبق تحقیقات انجام ‌شده، در حال حاضر این روش درمانی یکی از مؤثرترین روش‌ های درمانی در درمان خار پاشنه و سایر بیماری‌های پاشنه می‌باشد. به‌ طورکلی این روش می‌تواند التهابات کف پا را با شانس اثربخشی بسیار بالا از ببرد.

مزایای درمان خار پاشنه با شاک ویو درمانی

چه کسانی نمی‌توانند از شاک ویو درمانی بهره ببرند؟

درست است که شاک ویو درمانی روش درمانی غیر تهاجمی می‌باشد که می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف سازد، اما حتی در این روش درمانی بی‌خطر نیز استثنائاتی وجود دارند. برای مثال افرادی که دچار تومور های سرطانی بدخیم هستند، افرادی که دچار عفونت ها می‌باشند، زنان باردار و کودکان، افرادی که از دارو های رقیق ‌کننده خون بهره می‌برند و … جزو آن دسته از گروه ‌هایی می‌باشند که بهتر است از شاک ویو درمانی بهره ببرند. این موضوع باعث می‌شود تا شانس تحریک بخش ‌های متفاوت بدن افراد در این زمینه تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند.

خار پاشنه چرا ایجاد می‌شود؟

درست است که در پاشنه ممکن است به دلایل گوناگونی ایجاد شود؛ اما شایع‌ترین علتی که در حال حاضر باعث ایجاد درد پاشنه می‌شود، خار پاشنه می‌باشد. به ‌همین دلیل اجازه دهید کمی برای شما در رابطه با دلایل ایجاد خار پاشنه صحبت کنیم. فاکتور هایی مانند اضافه وزن، استفاده از کفش‌ های غیر استاندارد، دویدن یا پیاده‌روی بیش‌ از حد، ایستادن روی سطوح بسیار سخت، قوس کف پا و … جزو آن دسته از فاکتور هایی هستند که می‌توانند منجر به خار پاشنه شوند. اگر شما یکی از شرایط نام ‌برده شده را دارید، بهتر است که سعی کنید با اقدامات پیشگیرانه از وجود آمدن مشکلات در پاشنه‌ی خود جلوگیری کنید. 

چه کسانی نمی‌توانند از شاک ویو درمانی بهره ببرند؟

جمع‌بندی 

ما در این محتوا سعی کردیم به‌ طور کامل برای شما در رابطه با شاک ویو درمانی خار پاشنه و دلایل دیگری که ممکن است باعث ایجاد درد در پاشنه شما شوند صحبت کنیم. به‌ هر حال اگر شما از درد پاشنه رنج می‌برید، مطمئن باشید که فیزیوتراپی و شاک ویو درمانی در کنار اقدامات دیگر می‌تواند به‌ عنوان بهترین راه‌ حل برای درمان خار پاشنه شما در نظر گرفته شود.

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.