فیزیوتراپی قوس دردناک شانه

فیزیوتراپی قوس دردناک شانه
فیزیوتراپی قوس دردناک شانه
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

قوس دردناک شانه شرایطی است که هنگام بلند کردن دست ها در شانه درد ایجاد می شود. این درد معمولا زمانی که بازو را به موازات زمین بالا بیاورید اتفاق می افتد.

علائم تا زمانی که بازو را کاملا بالای سر ببرید و یا آن را پایین بیاورید ادامه خواهد داشت. قوس دردناک شانه هنگام بالا و پایین بردن بازو اتفاق می افتد.

این علامتی است که نشان می دهد زمانی که بازو را حرکت می دهید چیزی در داخل شانه گیر می افتد.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

فیزیوتراپی برای درد شانه

اگر شانه درد دارید برای تعیین علت درد و کمک به بهبود تحرک شانه به یک متخصص فیزیوتراپی مراجعه کنید.

احتمالا قبل از دریافت هرگونه درمان یک متخصص فیزیوتراپی ارزیابی اولیه را انجام داده و در طی این ارزیابی با شما درباره ماهیت مشکل شانه صحبت می کند. سپس اندازه گیری های مختلفی انجام خواهد داد.

آسیب های رایجی که توسط متخصص فیزیوتراپی ارزیابی می شود عبارتند از:

  • قدرت
  • حساسیت هنگام لمس کردن
  • تحرک عملکردی
  • دامنه حرکت

متخصص فیزیوتراپی هنگام بررسی دامنه حرکت برای اندازه گیری میزان حرکت مفصل شانه به جهات مختلف از گونیومتر استفاده کرده و همچنین کیفیت حرکات را نیز بررسی خواهد کرد.

اگر طی این آزمایش هنگام بالا بردن بازوها درد داشته باشید یک قوس دردناک را نیز احساس خواهید کرد و به این معناست که در شانه گیرافتادگی وجود دارد.


بیشتر بخوانید : مقالات جامع در خصوص انواع مشکلات و آسیب های شانه، تمرینات و فیزیوتراپی شانه

در دسته بندی فوق با کلیه مشکلات و آسیب های شانه از جمله افتادگی شانه، تمرینات شانه، فیزیوتراپی تاندون شانه و یا سایر موارد دیگر آشنا خواهید شد


گیرافتادگی شانه چیست؟

شانه یک مفصل توپی و سوکت است. توپ در انتهای استخوان بازو قرار داشته و سوکت بخشی از تیغه شانه است. یک برجستگی استخوانی نیز در بالای تیغه شانه وجود دارد که زائده آکرومیون نامیده می شود.

اگر هنگام بلند کردن بازو در عضلات روتاتور کاف یا ساختارهای اطراف مفصل شانه احساس ضعف یا فشار دارید احتمالا مفصل توپی کمی به سمت بالا حرکت می کند.

زمانی که این اتفاق می افتد تاندون های روتاتور کاف یا بورس شانه در زیر زائده آکرومیون گیر می کنند.

این مشکل باعث بروز درد و ایجاد یک قوس دردناک می شود که هنگام حرکت دادن بازو رخ می دهد. این احساس فشار تحت عنوان گیرافتادگی شانه یا روتاتور کاف شناخته می شود.

در صورت داشتن قوس دردناک شانه چه کاری می توان انجام داد؟

اگر هنگام حرکات دادن شانه قوس دردناک داشته باشید متخصص فیزیوتراپی می تواند به تعیین علت مشکل کمک کند.

در صورتی که عضلات، تاندون ها یا رباط ها علت اختلال در حرکت شانه باشند تمرینات کششی تجویز خواهد شد.

احتمالا برای بهبود تحرک شانه از تمرین کششی چرخاندن حوله و یا تمریناتی با قرقره های شانه استفاده می شود.

اگر ضعف در عضلات روتاتور کاف علت ایجاد قوس دردناک باشد تمرینات تقویتی شانه تجویز می شود.

برای کمک به بهبود قدرت لازم است تمرینات حرکتی فعال شانه، تمرینات تثبیت کننده کتف یا تمرینات روتاتور کاف با نوار مقاومت انجام شود.

همکاری نزدیک با یک متخصص فیزیوتراپی و اطمینان از انجام تمرینات صحیح می تواند به شما در بهبود سریع کمک کند. اکثر دوره های درد شانه ناشی از گیرافتادگی شانه حدود چهار تا شش هفته طول خواهند کشید.

قبل از انجام هر کدام از تمرینات شانه برای اطمینان از درست انجام دادن حرکات حتما با متخصص فیزیوتراپی صحبت کنید.

قوس شانه

قوس دردناک مداوم

اگر علائم قوس دردناک پس از تلاش برای تقویت دامنه حرکت و افزایش قدرت شانه همچنان ادامه یابد احتمالاً روتاتور کاف شانه دچار پارگی شده است. برای تشخیص دقیق وضعیت باید به پزشک مراجعه کنید.

احتمالا پزشک برای بررسی علائم گیرافتادگی شانه، بورسیت یا پارگی روتاتور کاف عکسبرداری با اشعه ایکس یا تشدید مغناطیسی (ام آر آی) انجام می دهد.

اگر درد شانه و قوس دردناک ادامه پیدا کند لازم است برای یافتن درمان های جایگزین به پزشک مراجعه کنید. این روش ها شامل تزریق استروئید به شانه یا عمل جراحی است.


بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی روتاتور کاف شانه

آیا تا به حال عبارت آسیب روتاتور کاف به گوشتان خورده است. در مقاله فوق با این آسیب و علائم آن بیشتر آشنا شده و روش های درمان آن را مطالعه نمایید.


سخن آخر

قوس دردناک شانه برای هر شخصی اتفاق افتاده و می تواند نشان دهنده مشکل در روتاتور کاف یا مفصل شانه باشد.

متخصص فیزیوتراپی علت قوس دردناک را تشخیص داده و روش هایی مناسب برای درمان توصیه خواهد کرد. در نتیجه بدون درد شانه می توانید به سرعت به سطح فعالیت طبیعی خود بازگردید.

برای بررسی، تشخیص، بهبود و درمان انواع آسیب های مفصلی و عضلانی ناحیه شانه و گردن به کلینیک فیزیوتراپی دایان مراجعه نمایید.

شماره تماس های کلینیک فیزیوتراپی دایان جهت دریافت نوبت حضوری فیزیوتراپی مچ دست و فیزیوتراپی در منزل02122786049 – 09128340536

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها