فیزیوتراپی دیسک گردن

فیزیوتراپی دیسک گردن
فیزیوتراپی دیسک گردن

فیزیوتراپی دیسک گردن

فیزیوتراپی گردن؛ مقاله جامع درد گردن، علائم و روش های درمان

دیسک گردن به دو صورت ناگهانی و یا تدریجی بروز می کند. ضربات کوچک ریز تکراری(شکل تدریجی عارضه) و یا یک نیروی مستقیم و شدید( شکل ناگهانی عارضه) هریک سبب ایجاد شکاف در نواحی مرکزی و محیطی دیسک گردن می شوند. این شکاف ها در هم ادغام شده و شرایط لازم جهت فتق قسمت مرکزی دیسک را فراهم می آورد.(فیزیوتراپی دیسک گردن)

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

فتق دیسک با دو مکانیسم سبب بروز رادیکولوپاتی و دردهای تیر کشنده در ناحیه گردن و دست ها می شود. در ابتدا منجر به فشارهای نقطه ای به منطقه می باشد و مکانیسم دوم که شایع تر می باشد شامل ایجاد تحریکات شیمیایی و موضعی در ریشه عصب می باشد و به این ترتیب علائم عارضه نیز بروز می کند. این علائم به محل عارضه، میزان آسیب، التهاب و فشار وارده به اعصاب، دیسک و یا عروق گردن وابسته است.

متعاقب آن نیز دردهای عصبی مزمن با گذشت زمان به سبب باریک شدن بیش از حد سوراخ های بین مهره ای گردن ایجاد می شود.

بیرون زدگی دیسک گردن :

این عارضه معمولا در سنین ۲۵ تا ۶۰ سالگی و در سطح مهره های ۴ تا ۷ گردنی شایع تر می باشد.

علامت دیسک گردن :

  1. درد ممکن است بصورت درد انتشاری یا راجعه و یا حتی در صورت فشرده شدن نخاع به صورت میلوپاتی بروز کند.
  2. درد ممکن است یکطرفه یا دوطرفه باشد.
  3. با حرکت گردن به جلو و عقب و یا حتی چرخش گردن ممکن است درد تشدید شود.
  4. درد معمولا در گردن شروع شده و و سپس کاهش یافته و وسپس به سمت شانه و پشت بازو یا حتی ساعد و دست ها و انگشتان کشیده شود.
  5. درد ممکن است به صورت گزگز و مورمور شدن خود را نشان دهد.
  6. ممکن است با عطسه و سرفه تشدید درد داشته باشیم.

فیزیوتراپی فتق دیسک :

  1. استفاده از مدالیته های درمانی شامل اولتراسوندتراپی، الکتروتراپی، کینزیوتیپینگ و … میتوانند جهت کاهش درد و اسپاسم عضلات، افزایش گردش خون و بازآموزی مجدد موثر واقع شوند.
  2. لیزر درمانی پرتوان : لیزر پرتوان با نفوذ عمیق در بافت، باعث سرعت بخشیدن به تولید مثل و رشد سلولی می شود. هنگامی که سلول های تاندون ها، استخوان ها، رباط ها و ماهیچه ها در معرض اشعه ی لیزر قرار بگیرند، تولید مثل و ترمیم آن ها چندیدن برابر سریع تر خواهد شد. لیزر به فرایند وصل شدن دوباره ی اعصاب شتاب داده و و دامنه ی پتانسیل عمل عصب را به جهت بهینه سازی فعالیت عضلات، افزایش می دهد.اثر لیزر درمانی دیسک گردن بر روی سلول های عصبی جلوی انتقال پیام درد به مغز را گرفته و حساسیت عصب را کم تر می کند. همچنین مکانیزم تسکین درد طبیعی بدن را تحریک کرده که عبارت است از ترشح مقادیر زیاد اندورفین و انکفالین از مغز و غدد فوق کلیه.
  3. لیزر های فیزیوتراپی همچنین به کاهش التهاب، افزایش فیبروبلاستها و تنظیم کلاژن سازی کمک خواهد کرد.
فیزیوتراپی فتق دیسک
فیزیوتراپی دایان

درمان بیرون زدگی دیسک

  1. مگنت درمانی : مگنت تراپی با استفاده ازامواج مغناطیسی و تاثیر بر بافت های آسیب دیده مانند استخوان، عضلات، تاندون ها و اعصاب به فرایند بهبودی و کاهش دوره بهبودی کمک زیادی می کند. مگنت تراپی یک روش درمانی است که از انرژی طبیعی مغناطیس که برای بقاء و سلامت عمومی انسان ضروری است، استفاده می‌کند. مگنت درمانی بافت های بدن را به تعادل یونی می رساند و موجب افزایش اکسیژن رسانی بافت ها می شود.
  2. طب سوزنی : سوزن خشک از طریق آزاد سازی اندورفین‌ ها در سیستم عصبی مرکزی به همراه افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی در منطقه تحت درمان موجب کاهش درد و التهاب می شود. طب سوزنی و درمان با سوزن خشک به نرمال کردن تن عضلات کمک کرده و درد را از بین میبرد.
  3. لیزر درمانی پرتوان:

فیزیوتراپی دیسک گردن خیابان دولت

  1. آموزش وضعیت های مناسب گردن و جلوگیری از فعالیت های شدید مانند خم کردن گردن و بلندکردن اجسام سنگین می تواند از بروز آسیب های جدی به گردن پیشگیری کند.
  2. درمانهای دستی مانند به حرکت درآوردن مهره های گردنی و بافت های نرم اطراف آن و تکنیک های انرژی عضلانی به تنظیم حرکات مهرهای بدن و عضلات اطراف کمک بسیاری میکند.
  3. تکنیک های مختلف ترکشن گردنی با برداشتن فشار از روی دیسک بین مهره ای و افزایش فضای بین مهره ای منجر به افزایش دامنه حرکتی و کاهش اصطحکاک سطوح مفصلی مهره ها می شود.
  4. تمرینات تنفس شکمی که موجب کاهش فشار فقرات گردنی می شود.
  5. آموزش ورزشهای مناسب و تمرین درمانی به افزایش قدرت و استقامت عضلات کمک شایانی میکند.
  6. آموزش تراکشن در منزل.
  7. تجویز ارتزهای گردنی مناسب جهت کاهش فشار های احتمالی به گردن انجام می شود.
  8. در مراحل بعد فیزیوتراپی دیسک گردن تمرینات مقاومتی ، کششی، قلبی-عروقی و فانکشنال.
فیزیوتراپی قیطریه
فیزیوتراپی گردن درد

لطفاً با گذاشتن کامنت نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای مطالعه مقالات مرتبط با درد گردن کلیک کنید.

فیلم ورزش درمانی گردن

مباحث مرتبط

  • فیزیوتراپی خارپاشنه ،  فیزیوتراپی سکته مغزی، فیزیوتراپی آرتروز ، فیزیوتراپی بی اختیاری ادرار ، فیزیوتراپی قلهک ، فیزیوتراپی در خیابان دولت ، فیزیوتراپی محدوده دروس ، فیزیوتراپی در احتشامیه ، فیزیوتراپی در منزل ، بهترین فیزیوتراپی خیابان دولت ، هزینه فیزیوتراپی.

  • 0 0 امتیازها
    امتیازدهی

    بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

    بیشتر در این رابطه بخوانید

    آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

    عضویت
    اطلاع دهی برای
    guest

    0 نظرات
    بارخورد درون خطی
    نمایش همه دیدگاه‌ها