راهنمای انتخاب کمربند طبی

بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

مطمئنا تاکنون این سوال برای شما پیش آمده است که چگونه می توان یک کمربند طبی یا Back Brace مناسب را برای بهبود وضعیت بدن و کاهش درد کمر تهیه کرد.

میلیون ها نفر در دنیا از نوعی کمر درد رنج می برند. از ناراحتی های خفیف یا متوسط ​​گرفته تا دردهای شدید و ناتوان کننده.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

 مشکلات کمر درست به اندازه افراد مبتلا به آنها، متفاوت هستند و به همین دلیل، کمربندهای طبی نیز باید به همان اندازه متنوع باشند.

آمار نشان می دهد که کمردرد هر ساله میلیون ها نفر را درگیر می کند اما استفاده از ساپورت مناسب برای ستون فقرات یک راه حل اساسی برای کاهش درد و ناراحتی است.

 بریس های مخصوص کمر با مقابله با درد و ناراحتی ناشی از فعالیت های مختلف و کمک به درمان و بهبودی طیف گسترده ای از آسیب ها یا بیماری ها، ثبات بیشتری را برای ستون فقرات فراهم می کنند.

نحوه انتخاب یک بریس کمر یا کمربند طبی

مهمترین عاملی که باید هنگام انتخاب یک بریس کمر در نظر بگیرید، جایی از کمر است که ساپورت را برای آن می خواهید، خواه این قسمت، ناحیه تحتانی، میانی یا بالایی کمر یا شانه ها یا ترکیبی از این مناطق باشد.

علاوه بر آن قسمت خاص از کمر که به حمایت نیاز دارد، طرح ها و متریال های متنوعی نیز وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

برخی از سبک ها، قالب ها و مواد خاص ممکن است برای یک مشکل خاص و یا حتی برای بدن خاص هر فرد بهتر باشد، بنابراین برای انتخاب بریس کمر مناسب، مهم است که در صورت امکان با پزشک یا فیزیوتراپیست مشورت کنید.

با این وجود، بیشتر بریس ها براساس موادی که با آنها ساخته شده اند، به سه دسته تقسیم میشوند.

این دسته ها عبارتند از انعطاف پذیر، نیمه سخت و سخت.

انواع کمربند طبی یا بریس های کمر

کمرهای طبی معمولا به دو روش دسته بندی می شوند: بر اساس میزان حمایتی که فراهم می کنند یا بزرگی ناحیه ای از کمر که آن را پوشش می دهند.

بریس ها در مدل های مختلفی در دسترس هستند تا پایین، میانه یا بالای کمر را حمایت کنند و احتمالاً هر فرد از قبل می داند که به کدام نوع نیاز دارد.

ما در اینجا، بر روی دسته بندی تمکز می کنیم که معیار آن میزان حمایت فراهم شده توسط کمربند طبی است که با عنوان میزان سختی نیز شناخته میشود.

کمربند طبی سخت

کمربند طبی سخت

بریس های سخت، بالاترین سطح حمایت و پایداری را برای ستون فقرات فراهم می کنند و دارای پنل های سختی در قسمت جلویی، پشتی و / یا طرفین هستند.

 این اجزای سفت غالباً با یک لایه محکم از پنبه یا کانواس که به اطراف تنه پیچیده می شود، در کنار هم قرار میگیرند.

برخی از مدل ها شامل میله های پلاستیکی یا فلزی سختی هستند که برای ایجاد حداکثر میزان حمایت، قسمت بیرونی بریس را می پوشانند.

بریس های سفت به دلیل ساختار سخت و غیرقابل انعطاف پذیری که دارند، برای افرادی ایده آل هستند که دردی شدیدی دارند یا در دوره ریکاوری پس از نوعی جراحت یا عمل جراحی  به سر میبرند که برای بهبود آنها نیاز است که کمر بی تحرک بماند.

 این بریس ها با وارد کردن فشاری كه موجب برداشته شدن فشار وزن از روی ستون فقرات می شود و با برداشتن فشار از روی ساختارهای ضعیف یا آسیب دیده آن ناحیه، درد را کاهش دهند.

 آنها همچنین باعث کاهش قابل توجهی در دامنه حرکت و حتی کاهش حرکات بسیار کوچک در قسمت های مختلف ستون فقرات می شوند که این بی تحرکی بعد از جراحی بسیار عالی است.

با روش درمان فیزیوتراپی کمر درد بیشتر آشنا شوید

کمربند طبی انعطاف پذیر

بریس های انعطاف پذیر با استفاده از مواد نرمتری مانند پنبه، الاستیک، کانواس، نئوپرن یا ترکیبی از چندین نوع از اینها، حمایت کافی را فراهم می کنند.

همانطور که از نام آن مشخص است، این بریس ها انعطاف پذیر هستند، به این معنی که امکان آزادی حرکت بیشتری دارند و اغلب توسط افرادی مورد استفاده قرار میگیرند که به حمایت های خاصی برای کمر خود نیاز دارند.

بریس های انعطاف پذیر در طرح ها و اندازه های مختلفی موجود هستند، از جمله بریس های فشرده سازی، کمربندهای لومبار و کمربندهای ساکروایلیاک.

بریس های انعطاف پذیر فشار کمی را به تنه وارد می کنند و این فشار باعث اصلاح و تنظیم وضعیت بدنی و همچنین برداشته شدن فشار از روی ستون فقرات می شود.

آنها کمک می کنند تا جلوی حرکات بیش از حد کمر گرفته شود و خم شدن ها و چرخیدن های آن کم تر شود و فشار کافی را برای پایدار سازی ستون فقرات فراهم می کنند تا حرکات کوچک در مفاصل ضعیف کمتر شود.

بریس های نیمه سخت

کمربند طبی نیمه سخت

کمربندهای طبی نیمه سخت ویژگی های بریس های انعطاف پذیر و سخت را در یک طرح با هم ترکیب می کنند.

این ترکیب به طور معمول با اضافه کردن تکیه گاه های سفت یا افزایش سفتی بدنه یک بریس انعطاف پذیر انجام می شود.

 گاهی اوقات این حمایت کننده اضافی، قابلیت جداسازی دارد و به کاربر این امکان را می دهد که میزان پایداری را با توجه به نیازهای خاص خود تنظیم کند.

مثال خوبی از یک بریس نیمه سخت، کرست طبی است که ظاهر آن شبیه به سینه بند زنانه است و دارای ثابت کننده های فلزی یا پلاستیکی عمودی است که موجب ثابت ماندن و محدودیت حرکت ناحیه بسته شده می شود.

 این ثابت نگهدارنده ها بسته به میزان حمایتی که باید ایجاد کنند، گاهی اوقات در تمام طول بریس یا فقط در چند ناحیه در قسمت جلویی، پشتی یا طرفین آن گنجانده می شوند.

در کمربندهای طبی باید به دنبال چه ویژگی هایی باشیم؟

یک بریس کمر خوب باید از کمر حمایت و محافظت کرده و از عضلات و ستون فقرات در برابر آسیب، خستگی، تنش جسمی و وضعیت بدنی نادرست محافظت کند.

این امر باید به تسکین درد و همچنین بازآموزی بدن کمک کند تا بدن در وضعیت مناسبی قرار گیرد و همترازی آن حفظ شود.

علاوه بر سبکها و مواد مختلفی که بریس های کمر دارند و سطوح پشتیبانی مختلفی که ارائه می دهند، کاربران می توانند از میان طیف گسترده ای از ویژگیهای منحصر به فرد که هر کدام متناسب با نیازهای هر کاربر شرایط خاصی را ایجاد می کنند، انتخاب کنند.

مگنت تراپی

برخی از کمربندها شامل آهنرباهایی هستند که بطور ویژه برای بهبود گردش خون و تحریک سیستم خود ترمیمی بدن طراحی شده اند تا نه تنها درد بهبود پیدا کند بلکه به بهبودی صدمات و بازآموزی بدن برای قرار گیری در وضعیت صحیح نیز کمک شود.

آشنایی بیشتر با مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی

مواد قابل قالب گیری

در حالی که بسیاری از بریس ها دارای اندازه های مختلف یا اتصال دهنده های قابل تنظیم هستند، برخی از ساپورت ها یک گام فراتر می روند و این امکان را فراهم می کنند تا پنل ها یا اجزای بریس به طور سفارشی قالب گیری شوند و به این ترتیب هر شخص می تواند بریس را مطابق با شکل خاص بدن خود قالب بندی کند.

پنل های بادی

یک راه حل دیگر برای داشتن یک بریس مناسب و اندازه، اضافه کردن پنل های بادی در داخل بریس است.

پنل های بادی همچنین به افراد این امکان را می دهند تا میزان فشار روی نواحی خاصی از کمر را تنظیم کنند، فشار روی مناطق دردناک تر را کمتر کنند و یا در صورتی که بریس برایشان ایجاد ناراحتی  کرده باشد، میزان فشرده سازی آن را کم کنند.

همچنین برخی از بریس ها برای افزایش قابلیت شخصی سازی، امکان اضافه کردن یا جدا کردن این پنل ها را به استفاده کننده می دهند.

قطعات ماساژ دهنده

در حالی که بریس های استاندارد برای تسکین درد از ستون فقرات حمایت  کرده و به پایداری آن کمک می کنند، برخی از بریس ها برای کمک به برطرف شدن خستگی عضلات و کاهش درد و سفتی آنها، اجزایی دارند که مشابه ماساژورهای آرامش بخش عمل می کنند.

 برخی از آنها این کار را با ماساژورهای برقی انجام می دهند، اما برخی دیگر برآمدگی های چوبی گردی دارند که کمر را تحریک می کنند و ماساژ می دهند و یا یک سیستم پد منحصر به فرد دارند که ماهیچه های اطراف ستون فقرات را ماساژ داده و فشردگی آنها را از بین می برد.

گرما و سرما درمانی

علاوه بر حمایت از کمر، برخی ازبریس ها برای تسکین درد، رویکردی دو طرفه دارند و دارای شکافی هستند که بسته های گرم یا سرد را در خود جای می دهد.

این بریس ها به شما این امکان را می دهند که نه تنها برای کمرتان حمایت و ثبات لازم را فراهم کنید، بلکه با استفاده از روش های گرما یا سرما درمانی، درد و سفتی و التهاب آن را  نیز کاهش دهید؛ بدون اینکه نیاز باشد بریس را دراورید.

خلاصه

از یک کشیدگی جزئی گرفته تا بهبودی پس از یک عمل جراحی کمر، بریس های مخصوص کمر، حمابت و ثبات لازم را برای کمر فراهم می کنند و به کاهش درد و بازگرداندن افراد به زندگی خود کمک می کنند.

اما انتخاب یک بریس مناسب به سادگی انتخاب گزینه ای که برایتان اندازه باشد، نیست.

مهم است که در مورد بخشی از ستون فقرات که به حمایت نیاز دارد؛ میزان حمایت مورد نیاز و در صورت وجود، اجزای اضافی که برای نیازهای شما مفید هستند؛ فکر کنید.

جهت درمان دردهای پایین کمر و فیزیوتراپی کمر درد با کلینیک فیزیوتراپی دایان تماس بگیرید.

فیزیوتراپی در منزل تهران

لیزر درمانی پرتوان

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.