درمان و بهبود دیابت با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی به مردم کمک می کند تا به ناتوانی و درد مرتبط با بیماری های ارتوپدی، عضلانی اسکلتی، عصبی و رماتیسمی، غلبه کنند.

درباره ی پا درد فرد مبتلا به دیابت میتوان از تکنیک های ماساژ درمانی بهره برد.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

پیشگیری از دیابت

دیابت را می توان با اصلاح شیوه زندگی کنترل کرد که البته برنامه ورزشی فشرده موثرتر از درمان دارویی می باشد. 

فیزیوتراپیست ها می توانند با دادن یک برنامه تمرینی اختصاصی به افراد در این جهت کمک کنند. این برنامه ورزشی کمک می کند تا سطح گلوکز خون فرد کنترل شود و او بتواند وزن مطلوب خود را به دست آورد.

فیزیوتراپی می تواند  عارضه های قلبی عروقی را کاهش دهد و امید به زندگی را بهبود بخشد. همچنین باعث افزایش و بهبودی متابولیسم بدن، بدون کاهش وزن کمک می شود. علاوه بر ورزش های فیزیکی، استفاده از درمان های جایگزین مانند یوگا می تواند درجهت رسیدن به سلامت قلب و تنفس مطلوب کمک کند.

چنانچه افراد درباره یک تمرین عوارض جانبی داشته باشند فیزیوتراپیست ها می توانند تمرینات خاصی را به کار ببرند و یا از انجام حرکات خاصی را که ممکن است برای سلامتی آنها زیان آور باشد، پرهیز کنند. مشاوره موثر برای ورزش های جسمانی می تواند تناسب اندام و هم چنین سلامت قلبی تنفسی تضمین کند.

فیزیوتراپی دیابت

برای مثال، یک ورزش ایزوتونیک مانند پیاده روی کمک می کند تا فرد فشار خون بالا و دیابت را کنترل کند. اما چنانچه در یک ورزش ضربه تکراری وارد شود مثلا به پا حین دویدن, ممکن است باعث ایجاد نوروپاتی حسی یا پای شارکو(یک عارضه در افراد دیابتی) شود.

مشاور ورزشی برای درمان دیابت با فیزیوتراپی

اکثر افراد مبتلا به دیابت دارای عوارض اسکلتی عضلانی مانند شانه ی یخ زده، درد پشت بدن و یا استئوآرتریت(آرتوز) هستند.

افراد مبتلا به دیابت نوع 1خفیف, دارای سندروم محدودیت در تحرک مفصل هستند. آمیوتروفی دیابتی نوعی نوروپاتی است که عضلات را تضعیف می کند.

 سندرم تونل کارپال و سندرم عصب سیاتیک دیگر بیماری های عصبی هستند که در افراد مبتلا به دیابت رخ می دهد. در تمام این شرایط، فیزیوتراپی نقش مهمی در بازگشت افراد به زندگی عادی دارد.

فیزیوتراپیست از ترکیبی از تمرینات فعال و غیرفعال و وسایل مکانیکی و الکتریکی برای بهبود  عملکرد عضلانی اسکلتی و عصبی استفاده می کند.

مزایای فیزیوتراپی در درمان و کنترل دیابت

مداخلات فیزیوتراپی معمولا به صورت یک به یک انجام می شود. درواقع یک روش جدید برای مراقبت های پزشکی در شرایط مزمن است. زمان صرف شده توسط فیزیوتراپیست در طول درمان می تواند  ارتباط بین آنها را افزایش دهد.

نیاز به خدمات فیزیوتراپی همچنان رشد می کند، زیرا تعداد افراد مبتلا به دیابت همچنان با رشد جمعیت، در حال افزایش است. یک تیم مراقبت از بیماران دیابتی با فیزیوتراپیست های تخصصی به بهبود سلامت این افراد کمک می کند.

کلینیک فیزیوتراپی دایان با تجربه کنترل دیابت از طریق روش ها و متدهای روز فیزیوتراپی برای مشاوره و درمان در خدمت شما است.

همچنین در صورت عدم توانایی بیماران شما به کلینیک فیزیوتراپی در منزل انجام خواهد شد.

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها