آستانه پایین تحمل درد در دنیای امروز، چه کنیم؟

بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

 میزان تحمل درد در هر شخص نسبت به موارد مختلف تفاوت دارد، مانند اینکه چقدر می‌توانیم تمرکز کنیم، ورزش کنیم و یا با بعضی از افراد کنار بیاییم و این تفاوت ها می توانند دلایل زیادی داشته باشند.

شخصی ممکن است متوجه شود که میزان آستانه تحمل درد او برای مواردی بسیاری در زندگی پایین است مانند تماشای افرادی که لباس های عجیب و غریب می پوشند، افراد خودنمایی که رفتارشان زننده است و یا هر چیزی که در آن آووکادو باشد.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

همچنین ممکن است برخی از افراد نتوانند آنهایی که پشت سر دیگران غیبت میکنند و آنهایی که حرف هایشان کاملا احمقانه است را تحمل کنند.

به هر حال همانطور که گفته شد میزان قدرت تحمل ما چه از نظر فیزیکی و چه از نظر روانی، به عوامل زیادی مانند تجربه های قبلی در زندگی، اینکه چقدر در معرض یک محرک هستیم و اینکه محیط اطراف مان چگونه است، بستگی دارد.

برای مثال بعضی از افراد می توانند از نظر فیزیکی خیلی بیشتر از سایرین ورزش را تحمل کنند فقط به این  دلیل که آنها بیشتر ورزش می کنند.

بعضی از افراد به علت تجربه هایی که قبلا در زندگی شان داشته اند، می‌توانند بیشتر از سایرین استرس های خاصی را در زندگی تحمل کنند و بعضی از افراد می توانند نظرات و عقاید دیگران را بیشتر تحمل کنند و بپذیرند، چون در کودکی  والدین یا معلمانشان  به آنها آموزش داده اند که این گونه باشند.

اما امروزه این موضوع بیشتر و بیشتر برایمان روشن می شود که به طور کلی تحمل همه انسان ها نسبت به هر چیزی در حال کم شدن است.

بسیاری از افراد تحمل کمی نسبت به بعضی غذاها، منسوجات، داروها و دیگر عوامل محیطی دارند.

افراد زیادی هم وجود دارند که تحمل کمی نسبت به تغییرات، تنوع و تفاوت دارند و بسیاری دیگر نمی‌توانند سختی یا ناراحتی را تحمل کنند.

مردمی که در کشورهای توسعه یافته زندگی می کنند زندگی راحتی دارند.

در آنجا مردم می توانند به آسانی به غذا، آب، سرپناه و اینترنت دسترسی داشته باشند.

دنیایی که افراد در آن می‌توانند از تکنولوژی ها و ابزارها استفاده کنند تا زندگیشان را آسان‌تر کنند.

دنیایی که در آن افراد می توانند دستگاهی را بخرند که صبح ها جوراب شان را پایشان کند، رختخواب شان را برایشان مرتب کند و یا ماشینی که در قوطی مربا را برایشان باز کند.

مردم حتی دیگر نیاز ندارند که به سوپرمارکت بروند، خرید هایشان را در سبد بگذارند و مسافت زیادی آن را با خود حمل کنند.

ما در دنیایی زندگی میکنیم که انجام کارهای پر زحمت از آن حذف شده است.

انجام کارهایی که نیاز به تلاش زیاد و تقلا دارند، غیر ضروری تصور می شود وغالبا مردم سعی می کنند راه های دیگری را پیدا کنند تا آن کارهای سخت را انجام ندهند.

روشن است که این راحتی و بدون مشکل بودن زندگی مزایای زیادی دارد.

هیچ کس از وجود وای فای، سیستم گرمایش مرکزی یا حتی از تحویل مواد غذایی با سفارش دادن آنها به صورت آنلاین شکایتی ندارد و از آن لذت می برد.

اما این راحتی‌ و آسانی مضرات زیادی هم دارد که اکثر ما از آنها آگاه نیستیم  یا از وجود این مضرات ناراحت هستیم.

برای آنکه منظور را با صراحت بیان کنیم،  باید بگوییم که ما هیچ تصوری درباره سختی و شرایط دشوار نداریم.

شرایطی که ما این روزها به عنوان شرایط سخت می شناسیم، واقعا سخت نیستند.

نداشتن وای فای، نخوردن یک وعده غذا، راه رفتن تا سوپرمارکت چالش های بزرگی نیستند اما با این حال زندگی مدرن امروزی، محیطی که در آن زندگی می کنیم و آمادگی نداشتن ما برای قرار گرفتن در این موقعیت ها باعث شده است که این کارها و موقعیت ها  برایمان چالش برانگیز به نظر بیایند.

این موضوع برای درد هم  صحت دارد.

درد داشتن  در زانوها یا شانه و یا کمی احساس درد کردن در پایین کمر بدون آنکه فرد سابقه قبلی داشته باشد و  یا هیچگونه علائم غیر عادی وجود داشته باشد، یک موقعیت اورژانسی به حساب نمی آید و یا حتی به درمان های پزشکی هم نیازی نیست.

به دلایل زیادی گاهی اوقات بعضی قسمت های بدنمان ممکن است درد بگیرند، نکته کلیدی این است که این دردها در اغلب موارد جدی نیستند و معمولا به مرور زمان خوب میشوند اما ما دیگر این طرز تفکر را نداریم.

 اگر قرار بود به ۱۰۰ یا ۵۰ و یا حتی ۲۰ سال پیش نگاه کنیم می دیدیم که اغلب افرادی که درد زانو، شانه و یا کمی کمر درد داشتند، فورا به دنبال درمان آن نمی رفتند.

ممکن است این به دلیل عدم دسترسی به خدمات پزشکی بوده باشد، اما باید از خودمان بپرسیم که اگر ما گاهی احساس درد می کنیم، پدربزرگ های ما چه می کردند؟

در اغلب موارد آنها  به روال عادی زندگیشان ادامه می دادند!

ما هر روز و هر روز می بینیم که چطور افراد و جامعه نسبت به چیزهای آزاردهنده تحمل کمتری از خود نشان می دهند.

افراد زیادی را می بینیم که از دردها یا ناراحتی هایی رنج می برند که  واضح هست که جدی، خطرناک  و یا ناتوان کننده نیستند و به‌طور معمول به مرور زمان به خودی خود بهبود می یابند.

فیزیوتراپی چگونه به شما کمک میکند؟

مواردی وجود دارند که یک فیزیوتراپیست برای درمان آنها کاری انجام نمی دهند.

آنها وقتی به صحبت های بیمار و نگرانی هایشان گوش کردند، معاینات شان را انجام دادند و با دقت زیاد احتمال وجود هر مشکل جدی را رد کردند به بیمار توصیه های واضح و ساده ای می کنند و به آنها اطمینان می دهند که چیزی برای نگرانی وجود ندارد.

مشکل آنها به مرور زمان حل میشود و نیازی به هیچ درمان یا آزمایش دیگری نیست.

آنها به سوالات و نگرانی های بیماران پاسخ خواهند داد و ممکن است به آنها توصیه کنند که تا مدتی روش انجام فعالیت هایشان را تغییر دهند تا روند بهبود طبیعی آسانتر انجام شود.

اغلب به بیماران توصیه می شود که آنها باید تا آنجا که ممکن است به زندگی عادیشان ادامه دهند، اما دردنیایی که آستانه تحمل افراد پایین آمده است بسیاری از مردم و همچنین بسیاری از متخصصین در حوزه  سلامت، دوست ندارند این را بشنوند یا بپذیرند.

بسیاری فکر می‌کنند که تحمل درد و ناراحتی قابل قبول نیست و درد فورا باید کاهش بیابد یا از بین برود. 

بعضی دیگر موافق این نظر نیستند و فکر می‌کنند که در مورد بسیاری از چیزهایی که گه گاه باعث درد و ناراحتی می شوند، بیمارفقط لازم است که تحمل بیشتری نشان دهد.

آنها باور دارند که از بین بردن سریع درد  در صورتی که ضرورتی نداشته باشد باعث می شود که ما به موجودات کم تحملی تبدیل شویم و نتوانیم در مقابل چیز های آزار دهنده از خود انعطاف نشان دهیم.

بسیاری فکر میکنند که یک زندگی بی درد حق هر کسی است. اما این طور نیست.

این مزیتی است که باید با کار زیاد، خویشتن داری و مقداری نظم به دست آورده شود.

اگر می خواهید که بدنتان مواظب شما باشد، شما هم باید مواظب آن باشید.

بسیاری از مشکلات اسکلتی عضلانی که حاد نیستند، اغلب در نتیجه زندگی راحت و آسان مدرن ما به وجود  می آیند.

در موارد دیگر مشکلات چیزهایی مثل درد شانه، درد زانو و درد کمر هستند که  گهگاه و بدون هیچ دلیل روشنی رخ می دهند.

اگر دلیل اینکه چرا این دردها گهگاه به وجود می آیند را در نظر نگیریم، نکته کلیدی که باید به آن توجه شود این است که در اغلب موارد نیازی نیست که کاری انجام شود، غیر از اینکه به افراد اطمینان داده شود که چیز نگران کننده ای وجود ندارد و اگر آنها به همین روال ادامه دهند مشکلی برایشان به وجود نمی آید.

آنها باید سعی کنند که تا آنجا که می توانند به زندگی عادی شان ادامه دهند و همه چیز به مرور زمان بهتر می شود.

اما به همان اندازه که بیماران دوست ندارند که این را بشنوند، بعضی از متخصصین حوزه سلامت نیز همین طور هستند.

بسیاری از آنها دوست ندارند و یا راحت نیستند که به مردمی که از درد رنج میبرند بگویند که این دردها طبیعی هستند و جایی برای نگرانی نیست.

بعضی از متخصصان هم هستند که دوست ندارند مردم را درمان نکنند و دلایل آنها ممکن است مالی یا خودخواهانه باشد.

در کنار همه اینها این باور نیز وجود دارد که برای درمان بسیاری از مشکلات اسکلتی عضلانی کارهای می‌شود که واقعاً به آنها نیازی نیست و روند بهبود طبیعی بدن مشکل را حل میکند.

در حال حاضر افراد زیادی هستند که در این باره از سیستم موجود وجامعه شکایت دارند و فکر می کنند که آنها به مسیر غلطی می روند و وقتی موضوع دردهای اسکلتی عضلانی غیرحاد باشد، کار را خراب میکنند.

حوزه سلامت و پزشکی بی شک با کاهش بیماری ها و افزایش طول زندگی کمک بزرگی به انسان کرده است، اما همچنین با انجام درمان های بیش از حد، نقش بزرگی در کم شدن انعطاف پذیری و تحمل جامعه نسبت به درد شده است.

این وضعیت و تفکر باید خیلی سریع تغییر کند.

اگر نگاهی به مطالعاتی که درباره بار اجتماعی بیماری ها  انجام شده است، بیاندازید میبینید که در حال حاضر درد پایین کمر موجب ناتوانی های بیشتری می شود و هزینه آن بیشتر از بیماری‌های دیگر در جهان است و این در حالیست که پیشرفت های زیادی در زمینه آنچه کنترل درد نامیده می شود حاصل شده است.

این به سادگی نشان می دهد که آنچه پزشکی برای دردهای اسکلتی عضلانی انجام میدهد کارآمد نیست و چیزی باید تغییر کند.

متخصصین بیشتری  باید متوجه شوند که بیش از حد برای درمان درد تلاش نکنند و بیماران بیشتری باید متوجه شوند که درد اجتناب ناپذیر است، اما رنج کشیدن از آن اختیاری است.

خلاصه کلام دردهای اسکلتی عضلانی که شدید نیستند باید تحمل شوند و برای این کار متخصصان حوزه سلامت باید با اعتماد به نفس بیشتر و تشویق بیشتری به بیمارانشان این اطمینان را بدهند که در اغلب موارد درمان نشدن بهترین درمان است.

کلینیک فیزیوتراپی دایان دوست و همراه صمیمی شما خواهد بود و قبل از شروع درمان مشاوره و نکات لازم جهت بهبود دردهای عضلانی و فیزیکی را به شما می دهد.

با فیزیوتراپی تخصصی دایان تماس بگیرید پاسخگوی شما خواهیم بود.

فیزیوتراپی در اندرزگو

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها