فیزیوتراپی: 5 فایده مهم آب درمانی

بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

آب درمانی، چه آیورودا باشد و چه آیین های ژاپنی، تمام فرهنگ های باستانی توجه به اهمیت مصرف آب را برای درمان بیماری های مختلف و نیز کم کردن چند کیلوگرم وزن، توصیه می کنند.

آیورودا (آیورودا یک علم باستانی و کهن است که در هند مرکز توجه‌ است، اگر چه در کشورهای دیگر نیز در قالب طب جایگزین استفاده می‌شود. در آیوردا از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌شود.)

آب درمانی باید اولین کاری باشد که در صبح و با معده خالی انجام می شود. به محض این که بیدار شدید، حداقل یک لیتر آب فیلتر شده را بنوشید.

اگر می توانید آب را کمی گرم کنید، این کار به شدت به سم زدایی تمام بدن و از بین بردن تمام رسوب های چربی کمک می کند.

شما می توانید این تاثیر را با افزودن آب یک لیمو یا آب یک لیمو ترش به آب آشامیدنی ولرم، بیشتر کنید. همچنین، شما می توانید در شب یک برش از لیمو را در یک لیتر آبی که مصرف می کنید، بیاندازید. این کار می تواند به وارد کردن تمام طعم ها و مواد مغذی ضروری به آب کمک کند.

همچنین توصیه می شود زمانی که شروع به آب درمانی کردید، در حالت ایده آل باید پس از بیدار شدن حداقل یک یا دو ساعت از غذا خوردن خودداری کنید.

اگر می خواهید اثرات این درمان را تقویت کنید، تنها میوه ها و سبزیجات را به عنوان اولین وعده غذایی تان میل کنید.

1- تقویت کننده متابولیسم

آب درمانی می تواند متابولیسم بدن شما را تا 25 درصد افزایش دهد، که به نوبه خود به شما کمک می کند تا چربی های اضافی را از بین ببرید.

هر چیزی که می خورید، سریعتر سوزانده می شود، بنابراین ممکن است احساس گرسنگی کنید. با این حال، این شرایط خوبی است زیرا به این معنی است که سوخت و ساز بدن شما دیگر آهسته نیست.

البته، اگر ورزش کنید، متابولیسم شما به سطح بالاتری افزایش خواهد یافت.

2- پاک کنندگی پوست

همانطور که سموم از بدن شما دفع می شوند، خواهید دید که پوست و موی شما درخشندگی پیدا می کنند که قبلا ندیده بودید. لیمو اثر سم زدایی را افزایش می دهد و اثر قلیایی آب پوست شما را پاک می کند. برای مشکلات پوستی مزمن، بهتر است با یک متخصص ملاقات کنید.

3- التهاب

وقتی اولین چیزی که در صبح می نوشید، آب تمیز و قلیایی باشد، سیستم بدن شما شروع به واکنش نشان دادن به طرق مختلف می کند.

مطالعات نشان می دهند که آب درمانی می تواند به جلوگیری و از بین بردن روماتیسم مفصلی (rheumatoid arthritis) و سایر مسائل مانند میگرن، سردرد و یبوست کمک کند.

4- پاک کردن کولون

از آنجایی که اولین چیزی که در صبح برای اولین بار مصرف می کنید آب است و سپس برای خوردن صبحانه یک ساعت صبر می کنید، کولون فرصتی برای از بین بردن بسیاری از سموم پیدا می کند.

هنگامی که ما سیستم گوارشی را با آب گرم قلیایی می شوییم، کولون از از بین رفتن آنچه که در سیستم گوارش است، منفعت زیادی می برد.

5- تعادل سیستم لنفاوی

اکثر آب بدن ما شامل مایع لنفاوی است. این مایع بسیار آهسته جریان می یابد، زیرا قلب مایع لنفاوی را پمپ نمی کند. با استفاده از آب درمانی، سیستم لنفاوی فورا فعال می شود؛ همچنین سموم از بدن دفع می شوند.

این کار باعث جذب بیشتر مواد مغذی در سلول ها می شود و به این ترتیب تغذیه و ترمیم سلول ها نیز بهبود می یابد.

مطلب مر تبط:

فیزیوتراپی دیسک گردن

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها