راستای صحیح بدن در دوران بارداری

بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

یکی از مشکلاتی که همیشه خانم های باردار با آن مواجه بوده اند داشتن درد در کمر، زانو و لگن در دوران بارداری خصوصا در ماه های آخر بوده است. در این مقاله سعی داریم نحوه ایستادن و نگهداری راستای صحیح بدن در این دوره را به شما آموزش دهیم.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

  1. وضعیت ایستاده: افراد باید سر و شانه‌های خود را در حالت کشیده قرار دهد و در طول روز مرتبا عضلات باسن و شکم خود را منقبض کند و گاهی نیز روی پنجه پا خود را بالا و پایین بیاورد. همچنین یک تمرین مناسب برای ایجاد وضعیت مناسب سر و گردن و ستون فقرات قرار دادن یک کتاب روی سر و راه رفتن به دور اتاق، به گونه‌ای که کتاب از روی سر نیافتد می‌باشد( نباید از دست‌ها کمک گرفته شود).
  2. وضعیت نشسته: فرد باید بصورت مرتب در طول روز ورزش چرخش خلفی لگن را انجام دهد( فرد سعی میکند قوس کمر را با منقبض کردن عضلات شکم برطرف کند و پس از چند ثانیه انقباض خود را شل کند). به منظور ساپورت قوس کمر فرد باید در حالت نشسته یک بالشت کوچک در گودی کمر قرار دهد و کاملا باسن خود را به عقب صندلی ببرد( این نکته به هنگام رانندگی نیز باید رعایت شود). برای جلوگیری از فشار آمدن به مفاصل لگنی باید در حالت نشسته از انداختن یک پا روی پای دیگر اجتناب شود.
  3. وضعیت خوابیده: باید از خوابیدن بر روی شکم پس از پایان سه ماهه اول اجتناب شود. همچنین خوابیدن در حالت طاقباز پس از پایان سه ماهه دوم به علت فشار آوردن رحم به ورید اجوف نباید بیشتر از پنج دقیقه طول بکشد و در طول این پنج دقیقه به منظور جلوگیری از فشار بر ورید اجوف تحتانی و کاهش فشار رحم بر عروق شکمی و همچنین افزایش برون ده قلبی، یک بالشت کوچک یا حوله رول شده را زیر لگن سمت راست قرار دهند. همچنین در ماه‌های اول نیز بهتر است هنگام خوابیدن به پشت یک بالشت زیر زانوها قرار بدهند تا منجر به نزدیک شدن قوس کمر به زمین شود. به طور کلی در دوران بارداری خوابیدن به پهلوها خصوصا در ماههای بالاتر مناسب‌تر می‌باشد(خوابیدن به پهلوی چپ بهتر از راست است چون باعث کاهش فشار بر ورید اجوف تحتانی شده و ورم اندام تحتانی را کاهش می‌دهد. برای بلند شدن از تخت نیز فرد باید به آرامی اول به پهلو شود بعد بنشیند.

بهترین و ضعیت خوابیدن، خصوصا در ماههای آخر، خوابیدن به صورت یک چهارم چرخش از وضعیت به شکم خوابیده می‌باشد، زیرا در این حالت بدون اینکه وزن بدن مادر روی شکم فشار بیاورد، وزن بچه روی زمین منتقل می‌شود. با قرار دادن یک بالشت زیر زانوی بالایی نیز میتوان وضعیت را تثبیت کرد.

فیزیوتراپیست مطهره حسین‌پور

فیزیوتراپیست علی حیدریان

مباحث مرتبط

فیزیوتراپی ، فیزیوتراپی کمر ، فواید فیزیوتراپی ، فیزیوتراپی قلهک ، فیزیوتراپی دایان ، فیزیوتراپی دولت ، بهترین کیلینیک فیزیوتراپی قلهک ، بهترین کیلینیک فیزیوتراپی دولت ، هزینه فیزیوتراپی ، فیزیوتراپی منزل . فروشگاه سیسمونی بامبینو کالا

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.