درمان و فیزیوتراپی شکستگی مچ دست

فیزیوتراپی شکستگی مچ دست
فیزیوتراپی شکستگی مچ دست
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

فیزیوتراپی شکستگی مچ دست

تحت هر شرایط آسیب دیدگی در ناحیه مچ دست از جمله شکستگی و یا آسیب دیدگی شما نیاز به فیزیوتراپی شکستگی مچ دست خواهید داشت چرا که تمامی کارهای روزمره و اصلی انسان توسط دست انجام میپذیرد.

شکستگی مچ معمولا ناشی از سقوط با  دست باز است یا زمانی که  یک ضربه مستقیم با شدت بالا به دست و بازوی کاملا صاف  شما وارد می شود.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

دو استخوان در آرنج شما وجود دارد: رادیوس و اولنا

شایع ترین شکستگی استخوانی، مربوط به استخوان رادیوس شما می شود. رادیوس استخوانی است که 80 درصد کنترل وزنتان را در حین شنا سوئدی به عهده می گیرد.

فیلم آناتومی مچ دست

چه چیزی باعث شکستگی مچ دست می شود؟

شکستگی مچ دست معمولا ناشی از سقوط بر روی دستی است که در حالت باز شده میباشد .

چنا نچه نیروی بزرگتری حین سقوط به دست وارد شود (برای مثال، از ارتفاع بیشتر یا با سرعت بیشتر سقوط کنید)، شکستگی حادتری حادث می شود.

شکستگی مچ دست معمولا با گچ گرفتن یا عمل جراحی درمان خواهد شد.

با درمان مناسب زمان بهبود برای شما عمدتا به شدت و وضعیت شکستگی بستگی دارد. اکثر مردم فکر می کنند که مچ دست شکسته بعد از گچ گیری کاملا بهبود می یابد و به خوبی روز اول خواهد شد و چنانچه  سفتی، درد و تورم در آن ناحیه داشته باشد، متعجب می شوند.

در حالی که نیاز به فیزیوتراپی شکستگی مچ دست بعد از گچ گرفتن و عمل جراحی، برای برگرداندن فعالیت های عالی در آن ناحیه، یک امر کاملا طبیعی و الزامی است.

کاهش حرکت در مچ دست  پس از باز کردن گچ می تواند ناشی از موقعیت شكستگی باشد. اگر شکستگی به سمت مفصل مچ دست باشد یا درگیری مفصل دواستخوان ساعد یعنی رادیوس و اولنا وجود داشته باشد، احتمالا در مراحل اولیه توانبخشی به حرکت شما محدود می شود.

درد و تورمی که بعد از برداشتن گچ حاصل میشود ممکن است ناشی از آسیب دیدن بافتهای نرمی مثل لیگامانها حین رخ دادن شکستگی باشد

نشانه های دائمی می توانند به موقعیت نهایی شکست و بسیاری از دلایل دیگر مرتبط باشند. به عنوان مثال، بازگشت به حالت اولیه و طبیعی برای مچ دستی که شکست خورده ممکن نیست.

اما با توجه به هرکدام ازعلائم موجود فیزیوتراپیست گزینه های زیادی برای کمک به شما ارائه می کند.

فیزیوتراپی شکستگی مچ دست
فیزیوتراپی-شکستگی-مچ-دست

چگونه می توان متوجه شکستگی مچ دست شد؟

شکستگی در مچ دست با درد زیادی همراه است و تشخیص شکستگی برای یک فرد بالغ امری روشن و واضح است. گاهی ممکن است در اثر شکستگی ترک های کوچکی در استخوان های آن ناحیه به وجود بیایند و اگر بعد از پایان درد دائمی داشته باشید، توصیه می کنیم که از آن ناحیه x_ray و تصویر برداری شود.

با این حال، کودکان اغلب دارای شکستگی های کوچک هستند که بقایایی از پیچ خوردگی و رگ به رگ شدن می باشند.

همیشه توصیه می شود GP یا فیزیوتراپیست کودکی را که در ناحیه مچ دست پس از سقوط یا ضربه سنگین (به عنوان مثال، از چوب هاکی) با درد همراه شده است را معاینه کند.

علائم شکستگی مچ دست شامل کاهش تحرک در آن مفصل، درد و تورم می شود. تشخیص پس از بررسی عکس های رادیولوژی  توسط پزشک و یا فیزیوتراپ انجام خواهد شد.

فیزیوتراپی شکستگی مچ دست چگونه به شما کمک می کند؟

فیزیوتراپ و درمانگران اغلب درباره شکستگی مچ دست برای آن ناحیه از آتل محافظ استفاده میکند این شیوه به خصوص در کودکان انجام میشود که یک راهکار ساده برای حذف تحرک مفصل در شکستگی های غیر قابل پیشبینی محسوب میشود.

شکستگی های غیرقابل پیش بینی جایی است که استخوان تنها در یک نقطه شکسته شده و دو قطعه استخوان باقی می مانند.

فیزیوتراپی اغلب در مراحل اولیه، برای توانبخشی به منظور بهبود شکستگی مورد نیاز است.

درمان شکستگی مچ دست
درمان-شکستگی-مچ-دست

ورزش: به شما یک برنامه ورزشی مدرج داده می شود تا تحرک وقدرت و ثبات (مفهوم) مچ دست را تدریجا به دست بیاورید.

تکنیک های موبیلیزاسیون و بافت نرم:  تکنیک های ماساژ کمک می کنند تا بتوانید تحرک مفصلتان را به تدریج به دست آورده و همچنین باعث کاهش ناراحتی در ناحیه مچ دست و بازو خواهد شد.

مدیریت تورم: در صورت تورم مداوم در ناحیه مورد نظر ممکن است به فشار نیاز داشته باشید. علاوه بر بالا نگه داشتن ناحیه برای کنترل تورم از پوشش های فشاری به شکل آستین یا دستکش استفاده میشود.

بازگشت به کار و ورزش: زمان بازگشت به کار و ورزش به میزان آسیب دیدگی و جراحت شما و میزان بازگشت به حالت اولیه و همچنین مقدار استفاده ونیاز شما ازین مفصل برای انجام فعالیت های خاص بستگی دارد.

عصا: به فرد کمک میکند که به راحتی به تحرک و یا کار قبل از آن بازگردید. (در واقع همان ارتوز است که برای انجام فعالیت ها به یک فرد کمک میکند و انواع مختلفی دارد که بسته به ناحیه ی مورد جراحت استفاده میشود)

فیزیوتراپی چگونه برای شکستگی مچ دست موثر واقع میشود؟

مگنت درمانی با ایجادتعادل یونی و مغناطیسی سرعت جوش خوردن استخوان مچ دست را بالا برده و منجر به جوش خوردن استخوان می شود.
همچنین به وسیله دستگاه های لیزر پرتوان ، اولتراسوند ، الکتروتراپی و… به بهبود هرچه سریعتر استخوان شکسته شده شده کمک و منجر به ترمیم سریعتر بافت می شود.

فیزیوتراپی در مراحل اولیه ی پس از شکستگی مچ دست آغاز شده و نشانه های اولیه خود را در قالب کاهش درد و ورم نمایش می دهد و در مواقعی منجر بازگشت فرد به کارایی مناسب می شود.

وظایف فرد در خانه چیست؟

بالا نگه داشتن بازو در روزهای اول بعد از شکست باعث کاهش تورم می شود. اطمینان از اینکه  شانه، آرنج و انگشتان فرد سفت نباشند مهم است، بنابراین آنها را به آرامی و با دقت چند بار در روز حرکت دهید.

اگر مچ دست شما بسیار دردناك است یا روز به روز دردناک تر می شود، با پزشکی که دستتان را گچ گرفته است تماس بگیرید. اگر شما توانایی مشت کردن کامل دست را نداشته باشید نیز می بایست به پزشک یا درمانگر موردنظر مراجعه کنید.

فیزیوتراپیست به شما یک برنامه  تمرینی برای انجام در خانه خواهد داد که می بایست حتما توصیه هایی که به شما تجویز می شود را جدی گرفته تا به بهترین نتیجه ی ممکن برسید اکرچه اکثر مردم نسبت به توصیه ها بی توجه اند.

درمان فیزیوتراپی شکستگی مچ دست
درمان-فیزیوتراپی-شکستگی-مچ-دست

چه زمانی  فرد احساس بهبود در شکستگی خواهد کرد؟

غالبا، 12 هفته طول میکشد تا فرد بهبود پیدا کند اما بعضی از افراد بعد از این مدت 12 ماهه و یا گاها بیشتر پس از شکستگی همچنان احساس سستی یا ناراحتی کمی را تجربه می کنند.

شماره تماس های کلینیک فیزیوتراپی دایان جهت دریافت نوبت حضوری فیزیوتراپی مچ دست و فیزیوتراپی در منزل02122786049 – 09128340536

فیزیوتراپی در اختیاریه

3 4 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

104 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
مهرداد محمدی
مهرداد محمدی
5 سال قبل

من با کامپیوتر زیاد کار میکنم و مچ دستم به مشکل برخورده تو حالت عادی درد نمیکنه وقتی ورزش میکنم میسوزه انگاری نیاز به فیزیوتراپی هست یا خوب میشه؟

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  مهرداد محمدی
5 سال قبل

باسلام
چنین مشکل هایی معمولا بخاطر جهت گیری نا مناسب مچ دست هنگام کار با کامپیوتر می باشد که با اصلاح زاویه مچ دست تصحیح می شود ، در غیر اینصورت با فیزیوتراپی بهبودی کامل پیدا میکند.

زانیار یارویسی
زانیار یارویسی
5 سال قبل

سلام من موقع کشتی گرفتن مچ دست راستم در ناحیه استخوان اسکافوئید شکست.
الان پانزده روز گذشته ،طبق نتایج عکس گرفته شده استخوان جوش خورده ولی کم.اما دستم از روز اول بسیار باد کرده و کم نشده و الان در اتل قرار داره لطفا راهنمایم کنید .کی به طور کامل خوب میشه

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  زانیار یارویسی
5 سال قبل

سلام دوست عزیز
شکستگی های مچ دست معمولا بین 4 تا 6 هفته برای جوش خوردن به زمان نیاز دارد .
پس از باز کردن آتل باید فیزیوتراپی را شروع کنید که با کمک فیزیوتراپی بهبودی کامل حاصل می شود.
برای کنتررل ورم می توانید از پماد رزماری استفاده کرده یا دست خود را روزی چند مرتبه در آب اشباع شده با نمک قرار داده و ورزش دست را انجام دهید.همچنین سعی کنید در طول روز چند مرتبه یک بالشت در زیر دست قرار داده به نحوی که بالاتر از سطح قلب قرار بگیرد.
برای تسهیل جوش خوردن از دستگاه مگنت تراپی می توانید کمک بگیرید.همچنین برای کنترل ورم

محمد
محمد
پاسخ دادن  زانیار یارویسی
3 سال قبل

سلام وقت بخیر. بنده مچ دستم شکست و پین گذاری شد. دیروز بعداز ۴ هفته پین و گچ باز شد و پانسمان کردم الان اصلا نمیتونم مچم رو حرکت بدم و درد دارم. دکتر برام فیزیوتراپی ننوشت ایا بعداز چندرور که زخمم خوب شه برم انجام میدن یا حتما دکتر باید بنویسه که شکستگی چی بود که باتوجه به اون فیزیوتراپی انجام بشه؟

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  محمد
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
درد و التهاب بعد از این مدت طبیعی می باشد.
دکتر حتما فیزیوتراپی را برای شما تجویز می کند. احتمالا بخاطر باز بودن زخم فعلا چیزی نگفته.
نگران نباشید در اغلب موارد با فیزیوتراپی بهبودی کامل حاصل می شود.

داریوش
داریوش
5 سال قبل

با سلام
من به علت سقوط از ساختمان، مچ دستم شکست.
یک ماه پیش گج دستم را باز کردم و شروع کردم به فیزیوتراپی اما بعد از بیست جلسه فیزیوتراپی هنوز مچ دستم مشکل داره، خوب نمیچرخه.
میخواستم بدونم فیزیوتراپی مچ دست معمولا چه مدت طول میکشه؟
ممنون.

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  داریوش
5 سال قبل

سلام دوست عزیز
زمان موردانتظار برای جوش خوردن استخوان مچ بین 6تا8 هفته میباشد و زمان مورد نیاز برای توانبخشی و فیزیوتراپی 12هفته می باشد.
البته بسته به نوع و شدت شکستگی مچ دست زمان مورد انتظار برای جوش خوردگی و فیزیوتراپی تا حدودی متفاوت می باشد.

جعفر
جعفر
پاسخ دادن  فیزیوتراپی دایان
4 سال قبل

سلام من مچ دستم برج 4سال قبل شکسته الان بعد 8،ماه هنوز مچ دستم خوب نمی چرخه به نظر شما خوب میشه یا باید دوباره عمل بشه

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  جعفر
4 سال قبل

سلام
گاهی بعد از شکستگی های مچ دست چنین عوارضی باقی می ماند.
به احتمال بسیار زیاد با فیزیوتراپی و مگنت درمانی بهبودی کامل حاصل میشود.

sobhani
sobhani
پاسخ دادن  داریوش
4 سال قبل

سلام من 3ماه پیش دراثر زمین خوردن مچ دستم از دو طرف شکست بااینکه عمل کردم یک ماه گچ بازکردم 10جلسه فیزیوتراپی رفتم ولی حرکت مچم هنوز محدوده، بین انگشت اشاره ام ورم داره وسوزش بدی داره، یعنی اون نقطم مشکل داره؟ یا به مچم ربط داره؟

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  sobhani
4 سال قبل

با سلام
تورم انگشتان معمولا به شکستگی مچ مربوط می شود ولی گاهی نیز ممکن است خود انگشت مشکل پیدا کرده باشد کهنیاز به معاینه دارد.
درخصوص فیزیوتراپی نیز گاهی بیشتر از بین 10 تا20 جلسه نیاز می باشد بهتر است تا زمان بهبودی کامل فیزیوتراپی را ادامه دهید.

فاطمه آقا..
فاطمه آقا..
5 سال قبل

من مچ دستم شکسته و دکتر برام از کف دست تابالای بازو گچ گرفته ومچ دستم درد میکنه وگفت بایدتا۴هفته گچ تودستم باشه والان دوهفته شده

حسين
حسين
4 سال قبل

سلام يكسال پيش ساعدم شكست دستمو گچ گرفتم چون دستم بيحركت بود تو گچ كاملا خشك شد بعد الان مچ دستمو نميتونم كامل بچرخونم و همينجور پشت گوش انداختم ميخواسم ببينم امكان اين كه درست بشه دستم هست يا نه؟ ممنون كه جواب ميديد

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  حسين
4 سال قبل

سلام دوست عزیز
بله وقتی که زمان میگذره یه خورده سخت تر میشه ولی با فیزیوتراپی می توان حرکات دست رو به مقدار زیادی برگرداند.

علی
علی
4 سال قبل

سلام
من مچ دستم در قسمت رادیوس نزدیک به شستم شکسته پس از جا انداختن و دو ماه در گچ بود الان 1ونیم ماه شده دستم را از گچ باز کرده ام اما هنوز به طور کار خم نمی شود و وقتی می خواهم خم کنم بسیار سفت است و درد دارد باید چه کاری انجام دهم.
با تشکر.

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  علی
4 سال قبل

سلام دوست عزیز
معمولا بعد از قرار گرفتن طولانی دست در گچ چنین اتفاقی می افتد و بسیار شایع است. همیشه بعد از باز کردن گچ بلافاصله فیزیوتراپی تجویز می شود. که در فیزیوتراپی با کمک دستگاهها و درمانهای دستی و ورزش درمانی معمولا حرکات کامل دست باز می گردد.

مهدی
مهدی
4 سال قبل

سلام من دستم شکسته 2 ماه هست 1 -الان میتونم فوتبال بازی کنم 2 – من امروز برای تفریح فوتبال بازی کردم فقط 1 روز خوردم زمین دستم درد نمی کنه فقط بعضی وقت ها تیر می شه عادی هست یا نه 2ماههههه

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  مهدی
4 سال قبل

سلام دوست عزیز
زمان مورد انتظار برای جوش خوردگی استخوان های مچ دست حدود 4تا6 هفته می باشد.
بهتر است حین بازی حواستان باشد که دست ضربه نخورد.
اگر تیر کشیدن ادامه پیدا کرد می توانید چند جلسه مگنت درمانی انجام دهید که به جوش خوردگی کامل دست شما کمک شود.

ابراهیم ازبک
ابراهیم ازبک
پاسخ دادن  فیزیوتراپی دایان
4 سال قبل

سلام مچ دست راست من در بازی فوتسال در اثر اصابت شدید توپ دچار درد شدید شد چند سال قبل ۳ سال قبل و در مراجعه به شکسته بند محلی با مالش رگ های اون ناحیه درد کمتر شد و دستم گچ نشده بود فقط با بانداژ بسته شد و تا الان بهبود صد در صدی حاصل نشده چکار کنم
در هنگام ورزش درد می‌کنه مخصوصا شنا سوئدی

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  ابراهیم ازبک
4 سال قبل

سلام دوست عزیز
دردهای مچ علل مختلفی دارند. ولی احتمال اینکه برای شما شکستگی بد جوش خورده باشه یا کامل جوش نخورده باشه هست.البته گاهی نیز علت گرفتگی در عضلات دست یا اعصاب آن می باشد. بهتر است به پزشک ارتوپد مراجعه کرده و از مچ عکس بگیرید و سپس بهترین درمان فیزیوتراپی را با توجه به علت درد مچ دست می توان شروع کرد.

مهدی
مهدی
4 سال قبل

اگه ساعد دست اینجوری باشه چی

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  مهدی
4 سال قبل

شکستگی ساعد دست نیز همین شرایط را دارد.

سجاد
سجاد
4 سال قبل

سلام
من دستم در رادیوس نزدیک به شکست حدود 4 ماه قبل پس از جا انداختن دو ماه در گچ بود و پس از دو ماه باز کردم دکتر به من گفت خوب جوش خورده و پس از 1 و یا یک و نیم ماه راه می افتد ولی متاسفانه راه نیافته و بعد از مراجعه دوباره به پزشک بعد از اینکه 1 و نیم ماه از باز کردن گچ مچ دستم گذشته بهم 10 جلسه فیزیوتراپی تجویز کرد
سوال من اینه که آیا بع. گذشت این مدت دستم به حالت عادی و به خوبی روز اول می شود پس از 10 جلسه فیزیوتراپی؟؟
با تشکر

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  سجاد
4 سال قبل

سلام دوست عزیز
بستگی به شرایط دستتون داره ولی در اغلب موارد چنین شکستگی هایی با کمک فیزیوتراپی معمولا بین 90 تا 100 درصد بهبودی حاصل می شود.

سارل
سارل
4 سال قبل

مچ دست پدرم شكسته اما خيلي عميق نبوده مدت عملش هم نيم ساعت طول كشيده و يك ماه توي گچ بوده تقريبا تا بالاي ارنج مي خواستم ببينم چقدر طول ميكشه بتونه كار كنه با دستش ؟

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  سارل
4 سال قبل

با سلام زمان مورذ انتطار برای جوش خوردن استخوان مچ دست حدود 6 تا 8 هفته و زمان مورد انتطار برای توانبخشی استخوان مچ دست حدود 12 هفته می باشد.

عرفان
عرفان
پاسخ دادن  فیزیوتراپی دایان
4 سال قبل

سلام ۶روزه من مچ دستم شکسته یعنی،ساعد ولی الان بجز اتگشام دستم بی حس شده میخاستم ببینم عادیه

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  عرفان
4 سال قبل

سلام
مچ دست رو گچ گرفتید؟
گاهی ممکن است حین شکستگی مچ, اعصاب دست هم آسیب دیده باشند که در این صورت طبیعی است اما گاهی به علت سفت بودن گچ و التهاب زیر گچ ممکن است این اتفاق بیافتد.

مهرو
مهرو
پاسخ دادن  فیزیوتراپی دایان
4 سال قبل

سلام ۴ هفته پیش استخوان اولنا و رادیوس دست راست من شکست،که ۳۰ روز داخل گچ بود و بعد از رادیو گرافی و باز کردن دست ،انگشتان و پشت دستم ورم داشت وبعد از یک هفته باز کردن هنوز ورم داره و دستم رو نمی تونم کامل مشت کنم و درد داره و برداشتن اجسام برام مشکله،چه توصیه ای می فرمایید،

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  مهرو
4 سال قبل

سلام
تورم،درد و خشکی مفاصل پس از چنین شکستگی هایی و به علت عدم تحرک داخل گچ معمولا ایجاد می شود و طبیعی است این مشکل معمولا بین چند هفته تا چند ماه پس از باز کردن کچ ممکن است ادامه پیدا کند. به همین دلیل بلافاصله پس از باز کردن گچ فیزیوتراپی مچ دست شروع می شود. در فیزیوتراپی از انواع تجهیزات فیزیوتراپی همانند اولتراسوند و مگنت درمانی استفاده شده و همچنین با انجام درمانهای دستی و ورزش درمانی به بهبود کامل دست شما کمک خواهد شد.

وحید ولیپور
وحید ولیپور
4 سال قبل

سلام 2 ماه پیش دیستال رادیوس و اسکافوئید بنده شکست که با عمل جراحی پین گذاری کردند الان دستم نمیچرخه یعنی به حالتی که کف دستم رو به آسمان باشه نمیشه با زاویه 45 درجه باز میشه.ممنون میشم راهنمایی کنید

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  وحید ولیپور
4 سال قبل

سلامدوست عزیز
گاهی پس از جراحی ها با توجه به شدت و نوع شکستگی محدودیت حرکتی به وجود می آید که برای بازیابی عملکرد دست فیزیوتراپی تجویز می شود که با فیزیوتراپی و ورزش میتوان آن را برطرف کرد. بهتر است به فیزیوتراپی مراجعه کنید.

mehdi
mehdi
4 سال قبل

سلام من تقریبا 3 ماه پیش غضروف رشد دست چپم شکست و عمل کردم و 3 تا پین زدن الان 1 ماه و نیم هست که پین ها را کشیدم و هنوز فیزیوتراپی نرفتم .اگر از الان فیزیوتراپی را شروع کنم مچم مثل اوایل که هنوز نشکسته بود کار میکنه

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  mehdi
4 سال قبل

با سلام دوست عزیز
قطعا هرچه زودتر فیزیوتراپی را شروع کنید، بسیار می تواند کمک کننده باشد و بهبودی سریعترحاصل می شود.

امیررضا
امیررضا
4 سال قبل

سلام
من یک سال پیش مچ دست چپم شکست و فیزیوتراپی نرفتم و هیچ دردی نداشتم ولی الان سه هفته است که دستم درد میکند و باد کرده حالا نمیدونم به فیزیوتراپی احتیاج دارم یا نه.
لطفا کمکم کنید.

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  امیررضا
4 سال قبل

سلام دوست عزیز
ابتدا باید معاینه شوید که علت درد و تورم مشخص شود سپس درمان مناسب شروع می شود.

ابراهیم ازبک
ابراهیم ازبک
4 سال قبل

سلام مچ دست راست من در بازی فوتسال در اثر اصابت شدید توپ دچار درد شدید شد چند سال قبل ۳ سال قبل و در مراجعه به شکسته بند محلی با مالش رگ های اون ناحیه درد کمتر شد و دستم گچ نشده بود فقط با بانداژ بسته شد و تا الان بهبود صد در صدی حاصل نشده چکار کنم
در هنگام ورزش درد می‌کنه مخصوصا شنا سوئدی

رضا
رضا
4 سال قبل

با سلام . انگشت حلقه دست چپم از بند اول دچار شکستگی شد به طوری که عمل شد و با دو پین تا یکماه فیکس شد . الان همه میگن دچار محدودیت حرکتی میشوی و ممکن است انگشتت خم و راست نشود . خیلی نگرانم و الان فیزیو تراپی رو شروع کردم ، امیدی به درمان هست ؟ چند دوره فیزیوتراپی نیاز است ؟

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  رضا
4 سال قبل

با سلام دوست عزیز
نگران نباشید احتمال بهبودی با فیزیوتراپی و ورزش درمانی بسیار بالا می باشد.
معمولا تعداد جلسات مناسب فیزیوتراپی بین 10 تا 20 جلسه می باشد.

نیلوفرگنجی
نیلوفرگنجی
4 سال قبل

سلام همسرم 27تیرماه به علت پرت شدن ازبلندی مچ دست چپش شکست طوری که دست از ناحیه مچ سوا شده بود بعدازعمل وبستن فیکساتور نردبانی به مدت 56روزفیکساتوررودراوردن لازم بذکره درد مرتب وجودداشت 10جلسه فیزیوتراپی نوشته شدکه انجام دادیم امادردبیشترشده ومتورم است لطف کنید راهنمایی کنید

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  نیلوفرگنجی
4 سال قبل

با سلام
بعداز شکستگی ها مچ دست با شدت بالا به علت بی حرکتی طولانی معمولا تا حدودی خشکی و سفتی کپسول مفصلی و همچنین کاهش انعطاف پذبری عضلات و رباط های اطراف را داریم.
در چنین مواردی ممکن است به بیش از ده جلسه فیزیوتراپی نیاز باشد.
اما معمولا فیزیوتراپی و ورزش باید به گونه ای باشد که باعث افزایش درد بیمار نشود.
البته کاملا بستگی به شرایط، زمان و نوع آسیب استفاده از تجهیزات فیزیوتراپی و ورزشهای و درمانهای دستی متفاوت می باشد.

mehdi
mehdi
4 سال قبل

سلام خسته نباشید من 4 ماه پیش غضروف رشد دستم شکست پین زدن الان هم 20 جلسه فیزیوتراپی رفتم و الان تقریبا خیلی خوب حرکت میکنه میخواستم بدونم دیگه از الان میتونم برم باشگاه ورزش هامم خیلی سنگینه مخصوصا برای دست ها

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  mehdi
4 سال قبل

با سلام
با توجه به اینکه ترمیم غضروف به علت عدم خونرسانی مناسب زمان بسیار زیادی می برد بهتر است فعلا تا چند ماه دیگر ورزش های سنگین انجام ندهید
البته نظر پزشک جراح شما بسیار مهم می باشد و بهتر است با خود ایشان درخصوص زمان دقیق بازگشت به ورزش های سنگین با ایشان نیز مشورت بفرمایید.

عباس اسدی
عباس اسدی
4 سال قبل

سلام من دیشب دوستم داخل پارک بلدم،کرد وانداختمرزمین،ومن،الان مچ،دستم دردمی کندوبالاوماینش سخت است

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  عباس اسدی
4 سال قبل

با سلام
در مرحله اول اگر شدت درد زیاد است بهتر است که عکس بگیرید تا احتمال شکستگی مشخص شود.
اگر شکستگی نباشد معمولا درد و التهاب به علت کوفتگی و ضربه ایجاد میشود که بایستی چند روز استراحت داده شود، از اسپلینت مچ دست و مسکن و کیسه یخ جهت بهبودی سریعتر میتوانید کمک بگیرید.

مهدی
مهدی
4 سال قبل

سلام من 10 هفته قبل مچ دست چپم شکست دکتر برام دو عدد پین و فیکساتور گذاشت و بعد از 6 هفته پین ها رو خارج کردند و بمدت 1 ماه دوباره دستم رو گچ گرفتند الان دوتا مشکل دارم یکی اینکه مچم انحراف پیدا کرده و کج شده و دوم اینکه مچم حرکت نداره خواستم ببینم این کجی رو به چه صورت برطرف کنم .
ممنمون.

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  مهدی
4 سال قبل

با سلام دوست عزیز
شما باید هر چه سریعتر ورزش و حرکات مچ دست را شروع کنید که محدودیت حرکتی از بین رود.
پزشکتان نیز حتما فیزیوتراپی رو برای شما تجویز میکند که با کمک فیزیوتراپی بخبودی هرچه سریتر حاصل می شود.

محمد
محمد
4 سال قبل

باسلام
به علت ضربه ارنج دوستم در فوتسال مچ دستم یکطرفش ترک برداشته اتل گرفتم تا چند روز باید بمونه و اگه زودتر باز کنم مشکلی داره مثلا دو هفته
ممنون از پاسخ

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  محمد
4 سال قبل

با سلام دوست عزیز
معمولا پس از شکستگی های مچ دست دست زمان مورد انتظار برای جوش خوردن بین 3 تا 6 هفته بسته به شدت و محل آن می باشد.
بهتر است بدون مشورت پزشک آن را باز نکنید.

Parisima
Parisima
4 سال قبل

سلام مادرم یک ماه پیش مچ دستش شکست و عمل کردن براش پین کردن و روی اون رو تا حدودا ۴سانت بالای ارنج گچ گرفتن.حدودا یک هفتس که ارنجش به شدت درد میکنه.عکس گرفتیم و گفتن مشکلی نیس توی عکس ولی همچنان درد داره.به نظر شما باید گچش روباز کنیم و بره فیزیوتراپی؟

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  Parisima
4 سال قبل

با سلام
گاهی ممکن است به علت فشاری که گچ به بافت ها وارد میکند درد ایجاد شود. گاهی نیز بخاطر زاویه آرنج یا فشار زیاد به دست یا نوع آسیب این درد ها ایجاد شود. ولی به هرحال اگر درد کاهش پیدا نکرد بهتر است با تشخیص پزشک معالج گچ را باز کرد.
فیزیوتراپی نیز تقریبا بلافاصله پس از باز کردن گچ نیز فیزیوتراپی شروع می شود.

رضا جعفری نژاد
رضا جعفری نژاد
4 سال قبل

بعد از در آوردن پین از دستم پانسمانش کردم
وقتی که جای زخم پین ها جوش خورد و خوب شد پوست دستم به لایه پایینی چسبیده
طبیعی هس یا نه
لطفاً پاسخ بدهید.

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  رضا جعفری نژاد
4 سال قبل

سلام
بله کاملا طبیعی است
با ماساژ و آب گرم و ورزش
و همچنین فیزیوتراپی کاملا چسبندگی برطرف می شود.

صالحی
صالحی
4 سال قبل

با سلام کاشکی چند تمرین فیزیو تراپی درخانه می گفتید مخصوصا بعد از باز کردن گچ وبرداشتن پین
هزینه کردن برای فیزیوتراپی زیاده می شه راههایی ارائه کنید که با نرمش ها ومراقبت های بعد از باز کردن گچ دست به بهبود سریع کمک کنه خیلی ممنون می شم

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  صالحی
4 سال قبل

سلام
چشم انشالله تلاش میکنیم یک مطلب در مورد ورزش های مچ دست داخل سایت قرار دهیم.

عارف
عارف
4 سال قبل

سلام ببخسید می خواستم بدونم چه غذا هایی می تونه برای شکستگی مفید باشه و جوش خوردگی رو سریع تر کنه.خیلی ممنون

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  عارف
4 سال قبل

سلام دوست عزیز
در وهله ی اول شما باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید.
مواد مغذی کلیدی برای ترمیم، تعمیر و بازسازی و جوش خوردن استخوانها:

کلاژن و فسفر.
پروتئین برای ساختار و ماتریکس (فضای بین) استخوان.
کلسیم برای استحکام استخوان.
منیزیم برای تقویت.
ویتامین D برای کمک به جذب بیشتر کلسیم، اگر سطح کلسیم خونتان کم است.
ویتامین K و ویتامین C برای ترمیم زخم ها.
غذاهایی مانند شیر، پنیر یا ماست برخی از بهترین منابع کلسیم و ویتامین د هستند.
همچنین مواد غذایی همچون ماهی ساردین،کلم پیچ، قلم، سوپ پای مرغ و…میتوانند موثر باشند.

آرمان
آرمان
4 سال قبل

با سلام
مچ دستم شکسته و حدود یک ماه شده ک دکتر گفته باید اتل باز شه و یک ماه دیگر هم زمان لازمه تا پین ها دربیاد یعنی دوماه سوالی که من داشتم این هست که انگگشتان دستم را نمیتوانم زیاد تکان بدهم میخواستم ببینم که آیا دلیل آن پین موجود در روی دستم هست یا از عوارض شکستگی و اینکه دردوماه ایا پین را خارج میکنند و میتوانم کارهای همیشگی را انجام دهم؟

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  آرمان
4 سال قبل

با سلام ذوست عزیز
اگر که اگر که بعد از 2 ماه جوش خوردگی کامل باشد با توجه به نظر پزشکتان پین ها خارج می شود.
کاهش قدرت و حرکات عضلات با توجه به داشتن پین و آتل طبیعی هست.
همچنین جهت جلوگیری از سفت شدن مفاصل بهتر است با کمک دست سالم شروع به حرکات ملایم انگشتان دست و مچ کنید. همچنین بهتر است با توجه به نظر پزشک خود بلافاصله پس از خارج کردن پین ها فیزیوتراپی را شروع کنید.

زهرا
زهرا
4 سال قبل

سلام مچ دست راست مادرم شکسته و گچ گرفتن….امروز تقریبن دو روزه ولی امروز عجیب از درد انگشت شست اذیت میشن … طبیعیه یا ممکنه انگشت شست اسیب دیده باشه و یا از گچ باشه…کمی هم تورم داره….ممنون میشم اگه جواب بدین

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  زهرا
4 سال قبل

با سلام
اگر بعد از گچ گرفتن این درد و تورم ایجاد شده و قبلا نبوده احتمال داره گچ رو محکم بسته باشند و باید زودتر گچ رو آزاد کرد.
بهتر است با پزشک معالج نیز مشورت بفرمایید.

رضا
رضا
4 سال قبل

من مچ دستم رو پیم گذاشتن بنظرتون خوب میشه خیلی دستم تحرک داشته باشه خوبه یا تحرک نداشته باشه تو گ دنم اویز کنم یا نه لطفا جواب بدید

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  رضا
4 سال قبل

سلام دوست عزیز
شکستگی های مچ دست معمولا بین 4تا 6 هفته زمان برای جوش خوردگی نیاز دارد.
میزان حرکت نیز بستگی به زمان گذشته شده دارد. ولی به طور کلی بجز مفصل شکسته شده، باقی مفاصل را می توانید حرکت بدهید.
معمولا شکستگی های مچ دست نیاز به آویز گردنی ندارند مگر اینکه پزشک معالج تجویز کرده باشد.
برای اطلاعات بیشتر باید توضیح دهید دقیقا کدام استخوان شکسته و چند هفته سپری شده است؟

خلیلی
خلیلی
3 سال قبل

سلام.انگشت کوچیک دست راستم شکست و ۳۴ روز داخل گچ بود ش ستگی بند اول بوده وپین گذاشته بودند
همین طور پارگی تاندون هم داشتم متاسفانه انگشتم الان در حالت تا هست و نمیتونم صاف کنم فیزوتراپی هم که پیشش میرم خیلی ناامیدانه حرف میزنه انگشتم خیلی متورم هست بعد از چند روز هنوز تورمش نخوابیده.چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید.

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  خلیلی
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
معمولا چنین سفتی در انگشتان دست به علت شکستگی و قرار گرفتن طولانی مدت در داخل گچ ایجاد می شود که اغلب افراد با کمک فیزیوتراپی و ورزش های فیزیوتراپی دامنه طبیعی حرکت دست بر می گردد و بهبودی حاصل می شود. در مورد پارگی تاندون نیز اگر کوتاهی بر اثر شدت آسیب و جراحی ایجاد نشده باشد، با کمک فیزیوتراپی دامنه کامل حاصل می شود.
بهتر است دست معاینه شود. ولی به طور کلی باید تمرکز شما روی ورزش و حرکت درمانی که در فیزیوتراپی به شما آموزش داده می شود، قرار بگیرد.

مسعود
مسعود
3 سال قبل

سلام خسته نباشید من یک ماه پیش استخوان متاکارپ دست چپم دچار شکستگی و در رفتگی شد عمل کردم و دو تا پین گذاشتن برام الان یک هفتس که پین هارو دروردم دکتر ۱۰ جلسه فیزیوتراپی نوشته انگشتام خم نمیشن و مشت نمیشن بعداز دو جلسه فیزیوتراپی دو تا انگشتم خوب خم میشن الان انگشت اشارم حس میکنم قفل شده تا ی حدی دیگه خم نمیشه و مچ دست هم به سمت پایین خم نمیشه ولی به سمت بالا میره بنظر شما بعداز ۱۰ جلسه فیزیوتراپی دستم به حالت اول برمیگرده ممنون میشم راهنمایی کنید

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  مسعود
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
سفتی و محدودیت حرکات انگشتان دست و مچ یکی از عوارض شایع پس از شکستگی و بی حرکتی طولانی دست می باشد. که پس از باز کردن گچ و پین، با کمک فیزیوتراپی به مقدار خیلی زیاد و گاهی کاملا به حالت قبل از شکستگی بر میگردد. توجه شما باید روی ورزش و توصیه های فیزیوتراپیست خود باشد.

مسعود
مسعود
پاسخ دادن  فیزیوتراپی دایان
3 سال قبل

دکتر الان من ۸ جلسه شد که دارم میرم فیزیوتراپی ۳تا از انگشتام خم میشن ولی انگشت اشاره و مچ دستم خم نمیشه فیزیوتراپم میگه به علت چسبندگی تاندون به جای زخم که خم نمیشن میخواستم ببینم این چسبندگی درمان میشه تا آخر که اینطور نمیمونه و کارم به جراحی نمیکشه چون دیگه واقعا تحمل ی جراحی دیگه رو ندارم فیزیوتراپم میگه باید ۱۰جلسه دیگه بیای تا با لیزر این چسبندگی رو برطرف کنم میخواستم ببینم لیزر موثره دیگه چه کارایی باید انجام بدم تا این چسبندگی برطرف بشه ممنون میشم راهنمایی کنید

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  مسعود
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
بله گاهی چنین چسبندگی هایی به وجود می آید و ممکن است به جلسات فیزیوتراپی بیشتری نیاز داشته باشد. لیزر درمانی و مگنت درمانی قطعا می توانند سرعت پیشرفت را بالا ببرد. ولی در کنار همه دستگاهها شما باید تمرکز اصلی خود را روی ورزش،ماشاژ و حرکت قرار دهید.
انشالله بهبودی کامل حاصل می شود.

ارزو
ارزو
3 سال قبل

باسلام دوهفته پیش ازروی صندلی افتادم وپشت دست چپم محکم به کابینت برخوردکرد وقسمت پائین انگشت کوچکم بشدت دردمیکندمقداری ورم کرده ولی تمام انگشتام حرکت دارن ولی بی حس هستن ومچ دستم به داخل نمیچرخه باسپاس ازشما

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  ارزو
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
پس از چنین آسیب هایی باید ابتدا به پزشک مراجعه کرده و از انگشت عکس برداری کنید که احتمال شکستگی یا درگیری اعصاب انگشتان دست مشخص شود.
پس از تشخیص می توان جهت درمان نظر داد.

علی
علی
3 سال قبل

باسلام
مچ دختر ۴ ساله ی من مو برداشت و گچ گرفتیم حدود یک ماه داخل گچ بوده الان که باز کردیم هنوز احساس درد میکنه میخاستم ببینم این درد طبیعیست؟ممنون میشم پاسخ بدید

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  علی
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
مقداری درد و محدودیت حرکتی پس از باز کردن گچ دست به علت بی حرکتی طولانی طبیعی است.
معمولا پس از یکی هفته تا ده روز درد از بین می رود. اگر درد از بین نرفت با کمک فیزیوتراپی بهبودی کامل حاصل می شود.

علی
علی
3 سال قبل

سلام.مچ دستم بر اثر افتادن شکست به دکتر مراجعه کردم در بیمارستان بستری شدم وبعد دکتر مچ دستم عمل کرد و سه عدد پین گذاشت و آتل گرفت و بعد از ۴روز گفت بیا گچ بگیرم.من بعد ۴روز رفتم و آتل برداشت و دستم گچ گرفت ۲۳روز از گچ گرفتن گذشت یه روز دستم خیلی اذیتم کرد مچم فشار می آمد وسوزش داشت به دکتر مراجعه کردم دکتر عکس گرفت و گچ باز کرد و یکی از پین ها رو بدون بی حسی دستم کشید وآتل بست.وگفت برو ۲۳ روز دیگه مراجعه کن.تقریبا ۱۹ روز گذشت که دستم دوباره من خیلی خیلی اذیتم کرد آتل بازکردم توسط یه پرستار و جای پین هارو نگاه کردیم که جای پین ها عفونت کرده بود و یکی از پین ها رفته بود داخل وتقریبا دیده نمی شد.پرستار بهم گفت فردا حتما به دکترت مراجعه کن چون عفونت کرده من به دکتر مراجعه کردم دکتر آتل برداشت و پین هارو کشید .مچ دستم و انگشتان دستم که حرکت داشتند دیگه محدودیت حرکت پیدا کردند .دستم مشت نمی شد ومچ دستم خشک شده بود .دکتر که دید اینگونه است دستمو گرفت و به زور مچ دستمو به حرکت در آورد و راست کرد.ولی الان ۸ هفته گذشته هنوز مچ دستم خوب کار نمی کنه و انگشتان دستم خوب کار نمی کنه و دستم خوب مشت نمی شه و دستم قدرت و حرکت اولیه رو نداره و نمی تونم با دستم کار کنم.لطفا منو راهنمایی کنید.

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  علی
3 سال قبل

با سلام دوست عزیز
معمولا پس از بازکردن گچ جهت کاهش عوارض این چنینی بلافاصله فیزیوتراپی شروع می شود.با کمک فیزیوتراپی محدودیت حرکتی دست شما به حداقل می رسد و قدرت طبیعی باز خواهد گشت.
بهتر است جهت بهبودی بهتر به فیزیوتراپی مراجعه کنید.

پیمان عموپور
پیمان عموپور
3 سال قبل

با سلام
6 ماه پیش استخوان اسکافوئید مچ دستم شکست، بعد 2یا3 ماه به پزشک مراجعه کردم یعنی در ابتدا تشخیص شکستگی توسط پزشک صورت نگرفت من هم فکر کردم فقط کوفتگی هست اما پس از مراجعه و مشاهده ترک یک ماهو نیم تو گچ بود و یک ماه و نیم هم مچ بند توی این مدت هم تکون ندادم 3 ماه الان با نظر دکتر جوش خورده و دکتر بهم گفت توی آبگرم ماساژ بدم، آیا میتونم دامنه حرکتیمو برگردونم و اینکه وقتی مچمو خم میکنم درد میگیره ورزش سنگین انجام میدم آیا این درد میمونه یا قابل درمانه
خیلی ممنونم

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  پیمان عموپور
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
با توجه به طولانی شدن زمان بی حرکتی مچ دست ممکن است زمان بیشتری برای بازگشت کامل دامنه حرکتی نیاز باشد. بهتر است ورزش ها و حرکات دست را تحت نظر همکاران فیزیوتراپیست ما انجام دهید که درمان و بهبودی کامل صورت بگیرد. ماساژ در آب گرم هم به نرم شدن آن کمک می کند ولی مهمترین جز انجام ورزش ها به صورت منظم می باشد و باید ورزش ها از شدت کم به سمت شدت زیاد پیش برود.

سجاد
سجاد
3 سال قبل

باسلام،بنده درحبن رانندگی موتورسیکلت باچرخش ناگهانی فرمان موتور مچ دست بنده چرخیدو بنابنظرارتوپدباشکستگی دیستال رادیوس تحت عمل جراحی قرارگرفتم و با پین گذاری بعدازقریب به3ماه پین ها رو درآورده واکنون دوهفته هستش ولی باتوجه به محدودیت امکانات در موقعیت مکانی بصورت خانگی باآب گرم درمانی ونرمش های سبک ودستمال گرم و پماد درمانی دارم باهاش فیزیوتراپی میکنم ی مقدارکمی ورم مچ وانگشتام مونده ودستم کامل جمع نمیشه میخاستم ببینم چقدرزمان میبره تاحالت عادی بشه

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  سجاد
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
بهتر است به فیزیوتراپی مراجعه کنید. و باید تا زمان کامل شدن دامنه با دست ورزش کنید و مدام دست را حرکت دهید.
مدت زمان تقریبی بازگشت دامنه به عوامل مختلفی همچون شدت، نوع و محل دقیق آسیب ممکن است بین چند هفته تا چند ماه زمان ببرد.

سعيد
سعيد
3 سال قبل

سلام مچ دست مادرم شكسته الان يك هفته هست كه پين گذاري شده درد داره ايا دردطبيعيه ؟!

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  سعيد
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
تا حدودی درد طبیعی است، اما اگر شدت درد افزایش یافت و یا تغییر رنگ در پوست دست ایجاد شد باید با پزشک ایشان مشورت بفرمایید.

حسن
حسن
3 سال قبل

سلام- خسته نباشید- من حدود 2 ماهه مچ دستم شکست به علت نبود اورتوپد تو شهرستان با عکس گرفتن دست رفتم پیش سکسته بند سنتی به هر حال جا انداختش بعد از 2 ماه باز کردم ولی الان همه انگشتام کار میکنه ولی نمی تونم مچ دستم را کامل مثل سابق برگردونم تا نصفه میاد ولی کامل باز نمیشه خودم هم بعد از بار کردن همشه هر روز حدود 3 بار با روغن زیتون ماساژ میدم فعلا درست نشده ایا با رفتن پیش فیزیو تراپ مشکلم حلی میشه یا نه چون نمیتونم کف دستم را کامل ببینم

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  حسن
3 سال قبل

با سلام دوست عزیز
بهتر است با توجه به نظر پزشک یا فیزیوتراپیست خود از دست عکس بگیرید. اگر شکستگی بد جوش نخورده باشد یا جابجایی نداشته باشد با فیزیوتراپی و ورزش درمانی، دامنه حرکتی مچ دست شما به مقدار زیادی بر می گردد.

khodayari
khodayari
3 سال قبل

سلام وقت شمابخیر من ۳۰مرداد انگشتم اشاره ام زیردستگاه پانچ گیرکرد وپانچ شد وقتی داشتم ایراد دستگاه رو برا مسئول فنی میگفتم‌ک اهرموفشارداد الان دوهفتس عمل کردم وبخیه هاروکشیدم ولی دوتاپین داخل انگشتمه،؟وانگشتم هیچ حرکتی نداره😔😔 وازلحاظ روحی خ حالم بدخ خواستم بپرسم دراوردن پین درد داره؟واینکه خوب میشم بعد ازفیزیوتراپی

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  khodayari
3 سال قبل

باسلام دوست عزیز
خارج کردن پین از انگشت معمولا درد خاص ندارد.
با توجه به شدت آسیب، معمولا با کمک فیزیزوتراپی حرکات دست و انگشتان هم باز میگردد.
نگران نباشید.

جابر
جابر
3 سال قبل

با سلام
از 4 پایه افتادم و استخوان مچم که احتمالا رادیوس بود از جا در آمد ولی بدون پارگی پوست ولی روی پوست کاملا استخوان مشخص بود ،به بیمارستان مراجعه کردم عکس گرفتند گفتن شکستگی باید عمل بشود ولی قبل از عمل دستم را بالا گرفتم و ارتوپد دستم را به بالا کشید و گفت بزار اول استخوان را جا بندازم و بعد بری اتاق عمل
بعد از عمل دو پین از رادیوس زدند و یک پین از سمت اولنا
48 روز از روز عمل طول کشید تا گچ رو باز کردند و الان 20 روزه باز کردم
تا 10 روز هرچه ورزش و آبگرم ماساژدادم اثر نکرد
دارم میرم فیزیوتراپی،محدودیت حرکتی مخصوصا در چرخش ساعد اذیتم میکنه
وقتی دستم رو از مچ میچرخونم دقیقا انگار به استخوان اولنا فشار میاد
فیزیوتراپ هم فقط 4 جلسه است جریان الکتریکی به دستم وصل میکنه
آیا این جریان الکتریکی کمکی به چرخش ساعد از مچ میکنه یا باید از سمت آرنج جریان رو ببنده به دستم(درد خاصی هم ندارم)

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  جابر
3 سال قبل

با سلام دوست عزیز
در فیزیوتراپی می توانید از انواع دستگاههای فیزیوتراپی همانند اولتراسوند، تحریکات الکتریکی، لیزر، مگنت و… استفاده کنید اما تمرکز درمان باید روی درمانهای دستی فیزیوتراپی و تمرین درمانی باشد.
باید با مشورت فیزیوتراپیست خود تا جایی که می توانید کارهای خود را با دست انجام دهید. ماساژ و ورزش در آب گرم و آب نمک هم می تواند کمک کننده باشد.

رویا رشیدی
رویا رشیدی
3 سال قبل

سلام ممنون از سایت خوبتون ، نج دست من ۴۰ روزه که بخاطر شکستگی عمل جراحی و پین گذاری شده بعد ار ۱ ماه که مراجعه کردم دکتر بدون عکس فقط تا پایین آرنج گچ کوتاه کرد که از اون روز بی حسی و سنگین شدن و خشکی و گاهی درد دست اومده سراغم که بیشتر شبا اتفاق میافته و نمیدونم بعد از ۴۰ روز عادیه یا نه ۱۰ روز دیگم باید گچمو باز کنن ، لطفا بگید این علائم طبیعیه یا باید برم دکتر ببینه! ؟

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  رویا رشیدی
3 سال قبل

با سلام دوست عزیز
اگر بعد از بستن گچ علائم شما رو به بدتر شدن بوده باشه بهتر است با پزشک خود مشورت کنید که تغییراتی در کچ ایجاد کنند.

رویا رشیدی
رویا رشیدی
3 سال قبل

باسلام
مچ دست من بعلت شکستگی عمل جراحی و پین گذاری شده دکتر گفته ۵۰ روز در گچ باشه که ۴۰ روزش گذشته و دستم توی گچ هنوزم گاهی درد میگیره احساس میکنم توی گچ قسمت مچم ورم میکنه و سنگین میشه و بی حس میشه ، آیا این علائم طبیعی هست یا باید زودتر گچ باز کنم؟

امیرمحمد
امیرمحمد
2 سال قبل

سلام. من الان دستمو از کچ یا همون آتل در آوردم داخل آب داغ و ماساژش دادم البته به آهستگی. الان احساس میکنم همان جایه شکستگیه استخوان دست من درد میکنید. آیا این درد طبیعیه؟ نه به چیزی خورده ونه آسیبی دیده.
خواهشن جوابمو هرچی زود تر بدین چون واقعا نگرانم باتشکر.

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  امیرمحمد
2 سال قبل

با سلام دوست عزیز
درد و التهاب در ناحیه معمولا پس از باز کردن آتل و بی حرکتی طولانی وجود دارد. به همین دلیل پس از باز کردن آتل باید فیزیوتراپی و تمرین درمانی را شروع کنید.

پرهام
پرهام
2 سال قبل

سلام مچ دست چپم بعلت سکوت از نردبان شکست رفتم بیمارستان دکترعمل کرد وپین گذاشت بعداز6هفته پین هارا برداشت و گفت دسته خوبشده و6هفته برام استراحت پزشکی نوشت خواستم بپرسم که الان من دستم راخوب بازوبست میکنم وکمی هم مچ دستم را حرکت میدم ولی باز مچ دستم کمی در دارد آیا طبیعی است ونیازبه مراجع به پزشک دارم ممنون میشم 🙏 کمی راهنمایی کنید

افشار
افشار
1 سال قبل

باسلام خانمی۴۴ ساله براثر تصادف مچ دست چپم دچار شکستگی شدبعدازعمل وپین گذاشتن ۲۰جلسه کاردرمانی بعد از ۳ماه مچ دستم بالا نمیاد لطفا نظرتان بفرمایید دوباره عمل نیاز دارم.با تشکر

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  افشار
1 سال قبل

سلام عکس برداری و معاینه مجددباید انجام بشه سپس نظر قطعی داد

محمد امیری
محمد امیری
1 سال قبل

سلام وقت بخیر بنده 30 روز هست که مچ دستم در گچ هست آیا بعد از بازگشایی گچ نیاز به فیزیوتراپی دارم؟

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  محمد امیری
1 سال قبل

سلام دوست عزیز بله فیزیوتراپی دست باید شروع بشه

یارمحمد ماکوزی
یارمحمد ماکوزی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ٢ ساله قبل دستم شکست وه اون موقع هچ دردی نداشت من یه روز کشتی دست ګرفتم همون زمان دستم پیچ خرد وه دستم به شدت درد ګرفت
الان باره سنګین یا به کمپیوتر کارکنم یاګوشی دستم میسوزه باید چی کار کنم

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  یارمحمد ماکوزی
1 سال قبل

سلام دوست عزیز ، عکس و ام ار ای باید گرفته شود تا بررسی شود، یهتراست با متخصص ارتوپذ مچ دست مشورت بفرمایید ، فیزیوتراپی بسیار میتواند موثر باشد

علی alirasoly1380.com@gmail.com
علی alirasoly1380.com@gmail.com
8 ماه قبل

سلام آقای دکتر من متاسفانه از پشت بام افتادم مچ دستم شکست و به دلایلی پیش شکسته بند رفتم و دستم جا انداخته الان یک ماهه دستم الان نمیتونم قشنگ بپرخونم میخام بپرخونم مچ دستم درد میگیره از ناحیه ای ک شکسته ن از استخوان کنارش درد میگیره نمیزارع دستم بچرخه آیا این مشگلش چیه چجوری باید حلش کرد؟؟

حسین موسوی
حسین موسوی
6 ماه قبل

سلام ۳ هفته هستش مچ دستم شکسته ولی مچ دستم نمی‌چرخد کف دستم کامل دیده نمیشه مشکل از چیه

حسین موسوی
حسین موسوی
6 ماه قبل

مچ دست چپم شکسته بعد از جابه جایی یه خورده بیرون زدگی زیر دستم تو عکس دیده میشه ۴۰ روز شده آمل میخوام چیزی و بلند کنم لرزش و سوزش درد میکنه وزن بیشتر از ۴ کیلو باشه