دردها و آسیب های عصبی، علائم و درمان

بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

( درمان درد عصب )درد ها و آسیب های عصبی یک تعریف گسترده برای شرایطی است که بازوها، پاها و صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سیاتیک، سوزن سوزن شدن، خواب رفتگی، بی حسی، درد و ضعف احتمالی از جمله آن هاست. اعصاب ساختار شکننده ای دارند که ممکن است به علت فشار، کشش یا پارگی آسیب ببینند.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

دردها و آسیب های عصبی زمانی پدیدار می شوند که بافت ها و عصب های اطراف آن فشرده می شوند.

در صورتی که این آسیب ها برای مدت طولانی ادامه پیدا کند و عصب های شما تحت تاثیر فشار روزمره مداوم قرار بگیرد می تواند باعث دردهای شدید عصبی و یا آسیب های عصبی دائمی شود.

عضلات ضعیف، تحرک کم، آرتروز، استرس های مداوم و یک سری از ورزش های خاص می توانند علتی برای فشار بر سیستم عصبی شما در هر یک از نواحی عضلانی بدن باشند.

علایم دردهای عصبی چیست؟

علایم این مشکل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درد
  • حساسیت
  • خواب رفتگی
  • گز گز کردن
  • احساس سوزش
  • سوزن سوزن شدن
  • ضعف
  • بی حسی
  • به ندرت احساس سرد شدن

آسیب های عصبی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. آسیب عصبی نوروپراکسي Neuropraxia: مسیر انتقال اطلاعات عصب بسته شده است، ولی خود عصب آسیبی ندیده است. این مورد به صورت خود به خودی در طول 4 الی 6 هفته بهبود خواهد یافت.
  2. آسیب های عصبی اکسونامسیس Axonotmesis: ساختار های داخلی عصب آسیب دیده اند، ولی ساختار های بیرونی آن آسیب ندیده اند یا آسیب های جزئی را متحمل شده اند.
  3. آسیب های عصبی نوروتمزیس Neurotmesis: قطع شدن عصب. شدیدترین نوع آسیب دیدگی است و به هیچ وجه به صورت خود به خودی بهبود نخواهد یافت.
بعضی از نواحی بدن که دچار مشکلات و آسیب های عصبی می شوند شامل:
آسیب عصبی کمر، دست و پاها

زمانی که دیسک کمر فرسوده و یا مجروح می شود، دیسک کمر ممکن است به سمت کانال ستون فقرات جابه جا شود که این اتفاق باعث به وجود آمدن فشار بر سیستم عصبی ناحیه کمر می شود. بسته به نوع فشار ایجاد شده، این حالت می تواند باعث درد، بی حسی به سمت کمر، گردن، پاها و یا دست ها شود.

معمولا سیاتیک یکی از شرایطی است که در اثر فتق دیسک به وجود می آید.

آسیب عصبی شانه (رادیکولوپاتی گردنی)

فشار عصبی گردن که می تواند باعث دردهای شانه و ایجاد بی حسی تا پایین دست شما شود.

آسیب عصبی مچ دست (تونل کارپ)

افزایش فشار به خاطر التهاب بر روی عصب میانی که بر روی یک تونل از مچ دست عبور میکند می تواند باعث ایجاد آسیب عصبی در ناحیه مچ دست شود.

آسیب عصبی آرنج دست (گرفتی عصب اولنا)

عصب اولنا یکی از سه عصب اصلی دست شما را تشکیل می دهد. اگر این عصب در ناحیه آرنج دست مورد فشار قرار گیرد موجب بی حسی شود که این بی حسی می تواند تا انگشت کوچک دست شما نیز ادامه دار باشد.

درمان آسیب های عصبی با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی آسیب عصبی

درمان به دست فیزیوتراپیست های کلینیک فیزیوتراپی دایان می‌تواند اثر فشرده شدن ریشه عصب توسط یک آسیب بافتی که این آسیب بافتی به علت جا به جایی دیسک اتفاق افتاده است را از بین ببرد.

هم چنین می‌تواند درد هایی که مربوط به فشارهای بقیه ساختار ها به عصب سیاتیک هستند را درمان کند.

فیزیوتراپیست ها می بایست که از بروز درد های سیاتیک در آینده جلوگیری کنند. این امر به وسیله آموزش تکنیک های حرکتی و ایستایی مختلف و تمرین هایی برای تصحیح عضلات پشت کمر برای حفظ حالت S شکل ستون فقرات است.

یک نوع دیگر از آسیب های عصبی شامل آسیب های وارده به مجموعه اعصاب دست یا تغییر اندازه پاها است. بر اساس شدت آسیب به اعصاب، عصب ممکن است دچار بازیابی شود یا در حالتی که عصب پاره شده است، ممکن است برای مدتی عضو مورد نظر از کار بیفتد.

اعصاب افراد بزرگسال در هر ماه حدودا یک اینچ (حدود 2.5 سانتیمتر) رشد می‌کنند. فشار به اعصاب در درد های ناحیه گردن و کمر بسیار متداول است.

درمان دردها و آسیب های عصبی در کلینیک فیزیوتراپی دایان

یکی از روش های درمان و یا کاهش دردهای عصبی فیزیوتراپی است که در آن فیزیوتراپیست با توجه به تجربیات و شناختی که نسبت به مشکلات ناحیه عصبی دارد طی یک جلسه معاینه و صحبت با بیمار عصب تحت فشار را مورد بررسی قرار می دهد.

برای دریافت نوبت فیزیوتراپی آسیب های عصبی با کلینیک فیزیوتراپی دایان تماس بگیرید.

از روش های درمان در فیزیوتراپی آسیب های عصبی می توان به لیزر درمانی، مگنت درمانی، طب سوزنی و درای نیدلینگ، درمان با شاک ویو، تحریکات الکتریکی، منوال تراپی یا درمان دستی و … که باعث درمان و بهبود تغذیه عصب، کاهش التهاب و فشار و درد در آن ناحیه می شود اشاره کرد.

انجام تمرینات ورزشی مخصوص برای تقویت عضلات ناحیه، کاهش درد و فشار یا تغییر وضعیت بدن و حالت کار کردن در محل کار و یا خانه و یا آموزش های لازم جهت انجام حرکت ها و فعالیت های روزمره به شیوه صحیح که باعث کاهش فشار و التهاب در ناحیه آسیب دیده می شوند نیز از جمله موارد درمانی دیگر هستند که توسط فیزیوتراپیست برای شما انجام خواهد گرفت.

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

56 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
امین الله از افغانستان سرباز ارتش
امین الله از افغانستان سرباز ارتش
4 سال قبل

سلام خدمت شما دوکتور عزیز
من تو پای چپ ام گلوله حسابت کرده بعد از مدت ۱ سال تا حال پنجه های پایم درست کار نمیکند گرفته گی دارد لطفا معلومات درباره عنایت فرمائید

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان

سلام دوست عزیز
اگر گلوله به اعصاب پا آسیب زده باشد ممکن است گاهی بیشتر از یک سال هم زمان برای ترمیم نیاز داشته باشد. شما با کمک فیزیوتراپی می توانید به تغذیع عصب کمک کرده و به ریکاوری آن کمک کرد.
اگرهم مشکل عضله باشد با ورزش و فیزیوتراپی به باطگشت سریع تر آن کمک می شود.

اسدی
اسدی
4 سال قبل

با سلام و خسته نباشید من بر اثر نوازندگی فشار به انگشت دستم آمده است و عصب محیطی آن دچار مشکل شده است برای درمان آن چه باید انجام بدهم و حدوداً چقدر زمانبر است . ممنونم

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  اسدی
4 سال قبل

با سلام دوست عزیز
با توجه به شدت و نوع آسیب حدود چند هفته تا چند ماه ممکن است برای ریکاوری با فیزیوتراپی نیاز باشد.
در فیزیوتراپی دستگاههایی مانند لیزر درمانی و مگنت درمانی میتواند به بالا بردن تغذیع عصب و بهبود سریع آن کمک کند.

اعظم
اعظم
پاسخ دادن  اسدی
1 سال قبل

سلام برادرم دوسال پیش برق گرفتش و از ساختمان پرت شد پایین برق از دستش وارد شد و از پاهاش خارج شد، سوختگی های سطحی خوب شدن الان ، بعد دوسال بادرد شدید عین رگ سیاتیک از باسن شروع میشه، و به شصت پاهاش میرسه هیچ درمان و تشخیصی براش وجود داره؟

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  اعظم
1 سال قبل

سلام دوست عزیز ترمیم پذیری نورون و سیستم عصبی محیطی با تاخیر انجام میشود ، احتمالا بازگشت نورون به حالت سابق در حال انجام میباشد ، بهتراست با متخصص نورولوژ مشورت بفرمایید

افشین
افشین
4 سال قبل

باعرض سلام وخسته نباشید
قریب دوماه است احساس داغی وسوزش درکف پاوانگشتان پابه شدت مراآزارمی دهد،سابقه دیسک کمرهم دارم ،آیااین مواردارتباطی باهم دارند؟اگرپاسخ مثبت است درمان چگونه می باشد؟
متشکرم

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  افشین
4 سال قبل

با سلام
سوزش و داغی کف پا علل مختلفی می تواند داشته باشد از مشکلات ستون فقرات کمری گرفته تا بیماری هایی همانند دیابت، مشکلات کلیه، خار پاشنه، درگیری عصب های کف پا و…
ولی معمولا شایع ترین علت مشکلات ستون فقرات کمری و یا دیابت می باشد. بهتر است به پزشک مراجعه کرده و معاینه شوید.

سمیرا
سمیرا
4 سال قبل

رگ عصب پنجه پام رادکترطب سوزنی آسیب زده وحس سوزن سوزن در آنجا پخش می شه

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  سمیرا
4 سال قبل

سلام
گاهی به علت برخورد سوزن به عصب حین طب سوزنی چنین شوک عصبی اتفاق می افتد که مشکل خاصی نیز ایجاد نمی کند. اما اگر حرکت و رفلکس پا کاهش دارد بهتر است با یک متخصص مغزو اعصاب مشورت بفرمایید.

محمدرضا بهرامی
محمدرضا بهرامی
4 سال قبل

سلام
ترو خدا اگر اطلاعات دارید دریغ نفرمایید ،شمارا بخدا میسپارم
اما بعد: پس از آمدن از جبهه و گرفتگی موج انفجار ،مدتی درد کمر شروع شد ،
الان سی سال است دردهایی بسیار سخت غیرقابل تحمل بدون ریشه فیزیکی فقط قلب بود که فنر دارد ،درد شدید مثل اینکه ضرب شتم قرار گرفته باشم در کل شکم ،قفسه سینه ،کمر ،تیر کشیدن رگها ،سیخ شدن انگشتان پا مثل در رفتگی ،دردی چون شکستگی کمر یا دیسک کمر مشکل پیدا کرده باشد ،وووووو لطفاً بدادم برسیدپاسخ را ایمیل فرمایید

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  محمدرضا بهرامی
4 سال قبل

با سلام دوست عزیز
معمولا چنین دردهایی علل فیزیکی و گاهی نیز منشا عصبی دارد. باتوجه به توضیحات شما که گفتید منشا فیزیکی ندارد بهتر است با متخصص نورولوژی مشورت بفرمایید.
دکتر ناصر مهربان در این زمینه می توانند به شما کمک کنند.
لینک سایت ایشان را برایتان قرار می دهم.
http://drmehraban.com/

افسانه قاسمی
افسانه قاسمی
4 سال قبل

با سلام
برادری دارم که متاسفانه اعصاب پا و کمر ش تقریبا از کار افتاده و بسیار در راه رفتن مشکل دارد آیا امیدی هست برای بهبودی ایشان .

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  افسانه قاسمی
4 سال قبل

با سلام
آسیب اعصاب مربوط به پا و کمر معمولا علل مختلفی همانند بیرون زدگی های دیسک، آسیب های تروما، آسیب های نخاعی، بیماری های مغز و اعصاب و… دارد. که با توجه به نوع و شدت بیماری درمان آن نیز مشخص می شود.

T
T
4 سال قبل

مادرم یهو حین راه رفتن پاهاش خالی میکرد دکتر بردیم گفتن تنگی کانال نخاع داره وباید عمل شه پای چپش دیگه حس نداشت پارسال جراحی کرد حس پای چپش برگشت ولی پنج دقیقه راه میره باز پاهاش خالی میکنه از زانوش عکس و ام آر ای گرفتیم مشکلی نداشت نوارعصب و عضله هم گرفتیم سالم بود الان یکسال گذشته ولی بهتر نشده تورو خدا راهنمایی کنید

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  T
4 سال قبل

با سلام
خالی کردن پاها علت های مختلفی می تواند داشته باشد ولی با توجه به توضیحات شما احتمال تنگی کانال نخاع بیشر می باشد که جراحی نیز انجام داده اند.پس از جراحی با توجه به شدت آسیب بین چند هفته تا چندین ما جهت بهبودی زمان نیاز دارد. یکی از عوارض شایع تنگی کانال نخاعی ضعف عضلات می باشد که با ورزش و فیزیوتراپی می توان به ترمیم عصب و بازتوانی قدرت خیلی کمک کرد.

آمنه
آمنه
4 سال قبل

سلام
من درد عصبی در مفصل فک دارم .واقعا آزار دهنده است.دارو مصرف می کنم.می خواستم بدونم راه دیگری وجود نداره؟

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  آمنه
4 سال قبل

با سلام
قطعا یکی از موثرترین درمان های درد نواحی مفصل فک، فیزیوتراپی می باشد.
در فیزیوتراپی با توجه به نوع و شدت مشکل مفصل فک، ممکن است از درمانهای دستی، تحریکات الکتریکی، لیزر های کم توان و…. جهت بهبود و درمان آن کمک کرد.

منصور منصوری
منصور منصوری
پاسخ دادن  فیزیوتراپی دایان
4 سال قبل

سلام خسته نباشید شوهرم بر اثر تشنج عفونت ریه یک سال است که پاهایش بیجان هستند و اختیار ادرار ندارد لطفا راهنمایی کنید

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  منصور منصوری
4 سال قبل

سلام
عفونت ریه معمولا باعث ضعف عمومی بدن میشود که پس از از بین رفتن عفونت قدرت بر میگردد.
اما اگر پس از تشنج آسیب اعصاب مغز باشد، بسته به نوع آسیب و شدت آن ممکن است بین چند ماه تا چند سال برای بهبودی زمان نیاز باشد.
ابتدا باید تشخیص داده شود که علت ضعف پا چه چیزی می باشد؟

Parisa
Parisa
4 سال قبل

باسلام خسته نباشید
حدود ۵ساله عصب دستم از آرنج تحت فشار هست و راه های مختلفی اعم از فیزیوتراپی تزریق آمپول میان مفصلی و آتل های کچی رو به توصیه پزشک انجام دادم ولی همچنان درد دارم و انگشت کوچک دست راستم انحراف پیدا کرده چند وقت پیش دکتر جزایری بیمارستان بهمن ویزیت شدم و نوارعضله میخواستن ک هنوز انجام ندادم
لطفا راهنمایی کنید ۵ساله دارم زجر میکشم از درد.

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  Parisa
4 سال قبل

با سلام
بهتر است اول نوار عصب و عضله رو بگیرید که ناحیه دقیق، نوع مشکل و شدت درگیری عصب و عضله مشخص شود. سپس متناسب با آن بهترین درمان به شما پیشنهاد می شود.
جهت انجام نوار عصب و عضله به مطب آقای دکتر ناصر مهربان می توانید مراجعه کنید.

حسن قلجی مهوار
حسن قلجی مهوار
4 سال قبل

سلام من حدود دو هفته ی پیش بعد از مسابقه فوتبال بالای زانوی راستم زیر عضله چهار سرم احساس درد میکنم . وقتی زانومو تا یه حدی خم میکنم در اون نقطه احساس درد میکنم و وقتی بیشتر از اون حد خم میکنم درد متوقف میشه . وقتی از پله بالا میرم احساس درد میکنم مشکل از چیست؟

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  حسن قلجی مهوار
4 سال قبل

سلام
احتمالا یک کشیدگی عضلانی با کمی التهاب موضعی باشد. که با چند هفته استراحت بهبودی حاصل می شود.
اگر با چند هفته استراحت بهبودی حاصل نشد باید جهت بررسی بیشتر به ارتوپد یا فیزیوتراپیست مراجعه کنید.

رسول داسدار
رسول داسدار
4 سال قبل

سلام ۵ماه پیش تصادف شدید داشتم و دست چپم اسیب شدید دیده از کتف تا انگشتان دستم بی حس شده و انگشتان دست چپم کاملا بی حرکت شده ۵ماه است فیزیوتراپی میرم حرکت کتف و ارنج و مچ دستم بهبود داشتم ولی انگشتان دستم همچنان بی حرکت است و سوزش بسیار شدیدی در دستم است و هیچ مسکنی سوزش دستم را قطع نمیکند چه باید بکنم و چه زمانی طول میکشد تا اگشت های دستم ب حرکت دربیاید ممنون

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  رسول داسدار
4 سال قبل

سلام دوست عزیز
بهتر است در ابتدا یک نوار عصب و عضله تهیه کنید
که مشخص شود اعصاب دست در چه مرحله ای هستن و احتمالا مشکل سوزش شدید منشا عصب داشته باشند.
و همچنین باید تشخیص افتراقی داده شود که علت بی حرکتی و سوزش منشا عصبی دارند یا استخوانی_عضلانی.
سپس با توجه به نوع آسیب بهترین درمان را میتوان به شما پیشنهاد داد.

رسول داسدار
رسول داسدار
پاسخ دادن  فیزیوتراپی دایان
4 سال قبل

هم ام ار ای گرفتم هم نوار عصب تشیخص این بوده کشیدگی تاندوم از کتف تا گردن اسیب شدید عصب دست

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  رسول داسدار
4 سال قبل

اگر مشکل فقط کشیدگی تاندون باشه و پارگی نداشته باشه با فیزیوتراپی حل میشه.
همچنین اگر آسیب عصب کامل نباشد میتوان با فیزیوتراپی به افزایش سرعت و تغذیه عصب کمک کرد.
بازگشت آسیب های عصبی بسته به شدت و نوع آسیب ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

رسول داسدار
رسول داسدار
4 سال قبل

سلام مجدد نوار عصب گرفته ام دکتر گفته اسیب شدید عصب دست دارم و در ام ای ار هم کشیدگی تاندوم از کتف و گردن دارم چندتا دکتر هم رفته ام بی حرکتی انگشتانم را گفته اند حداقل ۶ماه زمان میبرد تا ۵۰ درصد حرکت برگردد اما بعداز ۵ ماه خبری از حرکت نیست و سوزش درد دستم روز ب روز بیشتر و تحملش کمتر میشد برای درد دستم چه باید کنم

پرهام
پرهام
4 سال قبل

با سلام و خسته نباشید ، من 17 سالمه حدود یک ساله یکسری علائم دارم از جمله خارش شدید بدن ، مورمور شدن بدن ، سیخ شدن مو ها به خصوص مو های دست ، درد های عصبی زجر آور ، تیر کشیدن نقاط مختلف بدن و بعضی وقتا احساس میکنم چیزی روی بدنم رد میشه مثل یه خزنده ،
بعد کوفتگی شدید دارم انگار کتکم زدن مخصوصا ناحیه کمرم ، رفتم پیش چند تا دکتر گفتم مشکل اعصاب داری باید قرص استفاده کنی ، الان حدود 4 ماهه دارم سرترالین ، ماپروتیین ، آرپیپرازول استفاده میکنم اما هیچ تاثیری نداشته و اون مشکلاتو دارم خواهشا کمک کنید ممنون میشم
بعد من پدرم جانبازه سهمیه دارم بنظر شما بیمارستان خاتم الانبیا تهران خوبه برم واسه درمان؟

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  پرهام
4 سال قبل

با سلام دوست عزیز
در چنین مواردی معمولا ممکن است بیشتر از 6 ماه جهت درمان زمان ببرد. ولی به هر حال بهتر است با متخصص نورولوژی مشورت بفرمایید.
اگر تهران حضور دارید دکتر ناصر مهربان در این زمینه می توانند به شما کمک کنند.
بیمارستان خاتم الانبیا نیز جزو بیمارستان های خوب تهران است.

رویا
رویا
4 سال قبل

با سلام حدود چند روز پیش برای آزمایش خون به آزمایگاهی مراجعه کردم با ورود سوزن به داخل رگ دستم در کل دستم احستس برق گرفنگی داشتم الان حدود یک هفته از آن موضوع می گذرد وقتی دستم رو از آرنج می چرخونم و توی یک موقعیت های خاصی که قرار می گیره حس می کنم عصب دستم داره تکون می خوره و اذیتم می کنه.و حس خیلی بدی رو منتقل می کنه انگار به کل مچ دس و انگشتام برق وصل می شه خواهش می کنم منو راهنمایی کنید

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  رویا
4 سال قبل

با سلام
ممکن است هنگام خون گیری مقداری رشته های اعصاب دست تحت فشار قرار گرفته باشند که معمولا پس از چند هفته استراحت بهبودی حاصل می شود. اگر پس از چند هفته بهبودی حاصل نشد بهتر است به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید که معمولا پس از گرفتن نوار عصب و عضله نوع مشکل مشخص می شود.

جواد
جواد
4 سال قبل

سلام خسته نباشید حدود ده روزه انگشت شصت پای راستم بیحس شده درد و احساس گزگز شدن و سوزش تو دست و پاهام میچرخه الان دیگه به جاهای دیگه بدنم میچرخه نوعی خارش مثل شوک کلا دیگه شبا نمیزاره بخوابم لطفا راهنمایم کنید مشکلم چیه تشکر

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  جواد
4 سال قبل

سلام دوست عزیز
با توجه به این که علائم شما بصورت چرخشی در قسمت های مختلف بدن ظاهر می شود می تواند علت های مختلفی همچون درگیری ریشه های کمری، استرس، آسیب های اعصاب گردنی و… باشد.
به همین دلیل نیاز به بررسی های بیشتر و معاینه دارید. بهتر است ابتدا به متخصص مغز و اعصاب مراجعه بفرمایید.

G.barati
G.barati
3 سال قبل

سلام خسته نباشید من حدود 10ماه پیش در ورزش رباط acl زانو راستم پاره شده 20 جلسه فیزیوتراپی رفتم ولی هنوز جراحی نکردم.حدود 3 ماه بیشتر هست که از لگن دردای بسیار شدیدی دارم روی ران پام درد بسیاری داره و قسمت های خارجی باسن هم سر و سوزن سوزن شدید و مداوم هست که حتی به لمس هم حساسه البته باید بگم که این شرایط در دوتا پام هست(تاکید میکنم همه این حالت ها بصورت دائم هست و اصلا کم نمیشه و از بین نمیره) . درضمن سابقه میاستنی گراو هم دارم خواستم ببینم نظر شما چی میتونه باشه. ممنون

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  G.barati
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
علائم شما بیشتر به مشکلات و درگیری های ستون فقرات کمری و ریشه های اعصاب کمری شبیه می باشد.
گاهی نیز ممکن است بیماری میاستنی گراویس و مشکلات دیگر چنین علائم مشابهی را ایجاد کنند.
احتمال اینکه این علائم به علت آسیب رباط صلیبی و ثانویه نسبت به آن ایجاد شود بسیار اندک می باشد.
به هر حال بهتر است در اولین فرصت توسط متخصص مغز و اعصاب مورد ارزیابی و معاینه قرار بگیرید که علت دقیق ان مشخص شود.
پس از مشخص شدن علت دقیق مشکل، درمان آن خیلی زود میسر می شود.

مژده
مژده
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
عصب سرم براثرضربه دچارآسیب شده است. که بعدازگذشت هشت ماه هنوزبراثرلمس آن ناحیه ازسر دردرااحساس میکنم.
چه روشی برای درمان پیشنهادمیدهید؟ یااینکه به مرورزمان بهبود میابم؟

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  مژده
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
معمولا آسیب های اعصاب مدت زمانی بین چند هفته تا چندین ماه زمان جهت ترمیم نیاز دارند.
ساده ترین روشی که شما میتوانید جهت کاهش درد و حساسیت عصب و پوست ناحیه انجا دهید، ماساژ ملایم پوست سر می باشد و می تواند جهت کاهش درد و حساسیت آن کمک کند.

مریم
مریم
3 سال قبل

سلام بر شما
مدت تقریبا ببست روز پس از ابتلا به کرونا، دست و پاهام بطور مکرر و دائم خواب میره و این حالت دائما در بدنم چرخش داره بخصوص در زمان استراحت و خواب زیاد میشه، الان دو هفته است که این حالتو دارم. گاباپنتین و ویتامین ب ۱ مصرف میکنم هنوز هیچ بهبودی نداشتم علتش چیه؟ یعنی آسیب عصبی دیدم از کرونا؟

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  مریم
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
علائم شما ممکن است به ویروس کرونا مرتبط باشد یا نباشد. برای اطمینان بهتر است با متخصص مغز و اعصاب مشورت بفرمایید.

مسعود
مسعود
3 سال قبل

سلام من ۶ماه پیش متاکارپ چهارم دستم در رفت جراحیش کردن و دوتا پین گذاشتن تو دستم الان چندماه که از دروردن پین ها میگذره هنوز مفصل پایینی انگشتم درد میکنه وقتی فشار میاد بهش خیلی درد میگیره و درد تا گوشه مچ دست زیر انگشت کوچیکم حس میشه و وقتی صبحا بیدار میشم انگشت چهارم و انگشت کوچیکم دردم میگیرن من برم دکتر ممکنه آسیب جدی دیده باشه آخه فیزیوتراپم گفت که ممکنه عصب دستت آسیب دیده باشه باید ۶ماه تا یک سال صبر کنی تا خوب بشه چون آسیب عصب طول میکشه خوب بشه من الان که ۶ ماه گذشته دردم بیشتر شده ممنون میشم راهنماییم کنید

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  مسعود
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
چنین علائمی پس از گذشت 6 ماه تا حدودی غیر طبیعی استو می تواند علل مختلفی داشته باشد.
اگر درگیری عصب دست باشد باید برای اطمینان نوار عصب و عضله از دست بگیرید.
گاهی بخاطر عوارض جراحی و دررفتگی می باشد که رباط های اطراف مفصل از حالت طبیعی خارج می شوند.
گاهی نیز ممکن است بخاطر شکستگی های ریز و درون مفصلی باشد که ممکن است جوش نخورده باشد.
گاهی نیز ممکناست بخاطر فشار های زیاد و ورزش های نا مناسب باشد.
به هر حال بهتر است ابتدا با پزشک ارتوپد خود مشورت بفرمایید که علت دقیق آن مشخص شود.

مهسا
مهسا
3 سال قبل

سلام فردی 19 سال دارم دو روز بعد از اینکه با قیچی چیزهایی رو می بریدم و بسیار به دستم فشار آوردم ناگهان نصف شب احساس کرختی و مور مور شدن و کم حسی در انگشت شست پیدا کردم و حالا هم هر چیزی رو برمی دارم یا دستم رو در جهت خاصی می چرخونم احساس سوزن سوزن شدن خیلی شدید شبیه برق گرفتگی پیدا می کنم و وسیله رو رها میکنم علت چیه؟ سندرم تونل کارپال دارم؟
دستانم بسیار لاغر و ضعیفه

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  مهسا
3 سال قبل

با سلام دوست عزیز
احتمال درگیری اعصاب دست زیاد می باشد و احتمال درگیری تنگی کانال کارپال نیز وجود دارد. برای مشخص شدن علت دقیق آن بهتر است معاینه شوید و از دست نوار عصب و عضله بگیرید.

fati.b
fati.b
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
من ۲۴ سالمه،حدود یک ماه پیش جراحی کیست گانگیلیون روی دستم انجام شده،بعد از جراحی خیلی دستم متورم و کبود شد،الان بهتره و کاملا کبودی و ورم ازبین رفته،و نهم تر اینکه اطراف نقطه ی جراحی شده احساس مورمور شدن و بی حسی دارم و دستم کامل باز و بسته نمیشه و ووب حرکت نمیکنه،بنظرتون چیکارکنم؟ خیلی نگرانم،ممکنه دستم همینطور بمونه؟

fati.b
fati.b
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
من ۲۴ سالمه،حدود یک ماه پیش جراحی کیست گانگیلیون روی دستم انجام شده،بعد از جراحی خیلی دستم متورم و کبود شد،الان بهتره ولی کاملا کبودی و ورم ازبین نرفته،و مهم تر اینکه اطراف نقطه ی جراحی شده احساس مورمور شدن و بی حسی دارم و دستم کامل باز و بسته نمیشه و خوب حرکت نمیکنه،بنظرتون چیکارکنم؟ خیلی نگرانم،ممکنه دستم همینطور بمونه؟

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  fati.b
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
بعد از جراحی گانگلیون دست، گاهی بخاطر فشاری که به اعصاب اطراف ناحیه دست وارد می شود، مقداری گزگز و مورمور شدن طبیعی است.
جهت کاهش علائم و التهاب و همچنین افزایش قدرت و حرکت دست می توانید به فیزیوتراپی مراجعه کنید.

جواد احمدی
جواد احمدی
3 سال قبل

با عرض سلام و خسته نباشید، انگشت کوچک دستم‌دچار پارگی تاندون شده بر اثر اصابت چاقو، الالن ۴۰ روز از جراحیم میگذره حرکت انگشتم بهتر شده ولی همچنان انگشت کوچکم حس نداره،
لطف کنید راهنمیی کنید🙏

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  جواد احمدی
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
اگر عصب های دست نیز آسیب دیده باشند، مدت زمانی بین چندهفته تا چند ماه جهت بازگشت حس ممکن است زمان نیاز داشته باشد.
فیزیوتراپی و لیزر نیز میتواند به مقدار زیادی به بازگشت حس کمک کند.

Heydari
Heydari
3 سال قبل

با سلام
بنده در یک زد و خورد کتفم که دررفتگی مکرر داشت همزمان با حرکت دستم به پشت و ضربه وارد شدن به کتفم کتفم در رفت و شکستگی جزیی که ارتوپد گفت مشکل خاصی نیست
الان یک ماهه از آرنج تا نوک انگشتام سر بی حس تقریبا و گزگز شدید شده
درد در کف دست و انگشت کوچکم خیلی بیشتره و دستم تا حدودی متورم شده
انگشتام رو میتونم تا حدودی تکون بدم ولی زوری ندارم تقریبا
میشه لطفا منو راهنمایی کنید خیلی دلواپسم

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  Heydari
2 سال قبل

با سلام دوست عزیز
بهتر است از نظر ستون فقرات گردنی و همچنین از نظر تاندون های شانه مورد معاینه قرار بگیرید.
به عبارتی هم از متخصص مغز و اعصاب و هم از متخصص جراحی شانه مشورت بگیرید.

غلامحسین خراسانی
غلامحسین خراسانی
2 سال قبل

با سلام بنده در سال 65 در منطقه فاو بر اثر اصابت ترکش مجروح شدم یکی از نواحی اصابت ترکش در پاشنه پای چپ که از طرف داخل پا برخورد و از قوزک پا بیرون زد و استخوان کالکانئوس شکست و اکنون چند تکه کوچک ترکش هنوز در پا دارم اما نکته این است که 35 ساله درد دارم کف پا سوزن سوزن یا خواب رفتگی دارد پاشنه پا شبها بسیار دردناکه پشت پا جایی که خم می گردد بسیار دردناکه و امانم بریده است بیش از 50 متر نمی توانم راه بروم حتی دکتری گفت شاید خار پاشنه داشته باشی عکی و…. انجام دادم خار هم نداشتم و دو تا سوزن بسیار دردناک هم به پایم زد ولی خوب نشدم لطفا راهنمایی فرمائید حاضر هستم پا تا مچ پا برام قطع کنند ولی این همه درد نکشم . ممنون

فیزیوتراپی دایان
فیزیوتراپی دایان
پاسخ دادن  غلامحسین خراسانی
2 سال قبل

با سلام دوست عزیز
بهتر است در ابتدا توسط پزشک نورولوژی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز نوار عصب و عضله گرفته شود که علت و شدت درگیری عصب مشخص شود.

آتنا کاویانی
آتنا کاویانی
2 سال قبل

با سلام و عرض خسته نباشید لطفا پاسخ دهید
هفته گذشته یک سوزن به کتفم رفت البته فرو نرفت و حتی خون هم نیامد اما از آن روز تا به الان دستم درد می کند و عضلاتم بسیار حساس شده آیا مشکل جدی است یا رفع می شود؟

ویرایش شده در 2 سال قبل توسط آتنا کاویانی
بهزاد
بهزاد
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر،سال پیش ران پام دراثر ضرب چاقو صدمه دید وجراحی شد الان بعد یکسال بعضی وقتااحساس سوزش ودرد شدید درهمان نقطه می کنم که آرامش رو ازم گرفته ممنون میشم نظرشمارابدونم

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.