آیا هوش مصنوعی جایگزین پزشکان خواهد شد؟

آیا هوش مصنوعی جایگزین پزشکان خواهد شد؟
آیا هوش مصنوعی جایگزین پزشکان خواهد شد؟
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

 همکاران پزشک من، هضم ایده جایگزین شدن پزشکان با الگوریتم های هوش مصنوعی را دشوار می ‌دانند. من آن‌ها را درک می‌ کنم اما نگاه به آینده مسئولیت من در این مرکز است.

 هوش مصنوعی هم بخشی از آینده است. به عنوان یک پزشک به من آموزش داده شده تا بیماران را کامل درمان کرده و کاری نکنم که فقط علایم از بین بروند.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

 ما تصویری همه ‌جانبه از وضعیت بیمار با پرسش سوال ها و تفسیر جواب ها در بستری فرهنگی ساختیم. ارزیابی بالینی و تست های ضروری پزشکی هم اجرا شدند.

 همچنین یافته های مان را با دانش قبلی حاصل از کتاب‌ها، ژورنال ها، سخنرانی ‌ها و سایر کیس های دیگر مقایسه کردیم، تشخیص انجام داده شد و درمانی مناسب در نظر گرفتیم.

 در کنار همه این ها هزینه‌ های درمانی و سایر ملاحظات هم بررسی شدند. همچنین بیمار را از طریق این پروسه کمک می ‌کنیم و در موقعیت های استرس زا به او آرامش می دهیم.

هوش مصنوعی ( AI) کلمه ‌ای جدید در تکنولوژی است. در دنیای پزشکی، این حوزه در مواجهه با هزینه‌ های بالای درمانی و مدیریت اطلاعات استفاده می شود.

 مدام سر تیتر های خبری ای درباره هوش مصنوعی می‌ بینم که حاکی از برتری آن نسبت به انسان‌ ها در زمینه ‌های مختلف است.

هوش مصنوعی جایگزین پزشکی

 آخرین ترند ها در پیشرفت هوش مصنوعی

بسیاری از آن هایی که با هوش مصنوعی سر و کار دارند فکر می کنند هوش مصنوعی بیش از اندازه تبلیغ شده است.

 این اصطلاح اغلب مرتبط با سیستم هایی است که سر و کار کمی با هوش مصنوعی دارند. هوش مصنوعی اصطلاحی تجاری در توصیف تقریباً هر چیزی است که به کامپیوتر مرتبط است.

 هوش مصنوعی واقعی نرم افزاری چند منظوره است که از داده ها آموخته و رفتارش را در بهینه سازی نتایج تغییر می‌ دهد.

 برنامه های هوش مصنوعی در تشخیص الگوهای مجزا و مشخص در مجموعه داده های عظیم و یکپارچه بسیار درخشان عمل می کند.

 برخی از الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند بیماری آلزایمر را در تصویر های MRI زودتر از پزشکان تشخیص دهند.

 تدریس هوش مصنوعی نیازمند داده هایی بسیار و با کیفیت است.

مایکروسافت بات چت هوش مصنوعی Tay را که از روابط کینه توزان استفاده کنندگان اش تأثیر می گرفت کاملاً بسته است چرا که در یک روز تبدیل به باتی عاشق هیتلر و ضد فمینیسم شد.

 ما این مدل یاد گیری در سیستم هایی که تصمیمات پزشکی می گیرند نمی ‌خواهیم.

هوش مصنوعی در درمان های پزشکی

 به دست آوردن داده های بهداشتی و سلامت بسیار چالش برانگیز است. در بیش تر موارد این داده ها در سیستم های چند گانه پخش می شوند.

 تفسیر اصطلاحات پزشکی هم باید در متن انجام شود و داده‌ های بیماران معمولاً نشان دهنده تصویری اجمالی در زمان است.

 هیچ مقدار از قدرت محاسبه کمک کننده نخواهد بود اگر بخش های مهم اطلاعات از دست بروند. کامپیوترها مثل انسان ها درکی از مفاهیم ندارد.

 شرکت آمازون اخیراً یک ابزار هوش مصنوعی را به علت ضد زن بودن از رده خارج کرد.

مدل های کامپیوتری بیشتر توسط کاربران مرد آموزش داده می شوند و هیچ کس به خاطر نمی سپارد به سیستم، آموزش برابری جنسیتی بدهد.

 بهداشت و سلامت یکی از مفاهیم مشکل برای تعریف است که متشکل از اجزای بیشمار و افرادی است که به شکلی متفاوت برای آن اجزا ارزش قائل هستند.

 اگر به درستی تعریف نشود، باید بهینه سازی برخی اجزا را به بهای گزافی به اتمام برسانیم. نباید سوالات اخلاقی را هم فراموش کنیم چرا که گاهی اوقات بهترین راه حل، انسانی ترین راه حل نیست.

 بزرگ ترین شرکت نرم افزاری در فنلاند دوره برنامه نویسی اخلاقی برای تمامی کارکنانی که در حوزه هوش مصنوعی کار می‌کنند را اجباری کرده است.

 این جا است که احتمالا فکر می کنید من مخالف هوش مصنوعی هستم. اما دقیقاً برعکس است. قابلیت های هوش مصنوعی در استخراج اطلاعات می‌ تواند کمک بزرگی به درک مشکلات پیچیده درمانی باشد.

 هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند است در صورتی که محدودیت هایش را اعلام کنید. من چالش هایی که در بالا ذکر شد در سفر هوش مصنوعی ای که چند سال قبل داشتم تجربه کردم.

 ما در حال گسترش توانایی مجموعه اطلاعاتی سیستم درمان هستیم. مجمموعه داده های هوش مصنوعی آموزشی ما باید تا جایی که ممکن است جامع باشد.

همچنین نگاه ما به بهداشت و سلامت بسیار همه ‌جانبه و کلی گرایانه است.

 هنوز هم چالش‌های بسیاری برای گره ‌گشایی وجود دارند. مشاهده توانایی هوش مصنوعی باعث ایجاد انگیزه جهت پیشرفت به جلو می شود.

 به نظر من این رقابتی بین کامپیوترها و انسان‌ها نیست. من هوش مصنوعی را به عنوان ابزاری موثر در مراقبت های بهتر همچون آنتی‌ بیوتیک‌ و عکس اشعه ایکس می بینم.

 ابر کامپیوتر های امروزی به سختی مغز یک جونده را تحریک می کنند. اگر در آینده کامپیوتر ها در تصمیم گیری از انسان ها پیشی بگیرند من مطمئن هستم اغلب بیماران باز هم روابط انسان با انسان را ترجیح دهند.

انگیزه و شفقت انسانی بخش های جدایی ناپذیر پروسه درمان هستند.

بیشتر بخوانید: فواید فیزیوتراپی : جسمانی و ذهنی

برای مشاوره و دریافت نوبت فیزیوتراپی در کلینیک دایان واقع در خیابان دولت با شماره های 02122764555 – 02122786049 – 09128340536 تماس بگیرید.

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در پاسداران

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها