محدودیت جریان خون برای درمان استئوآرتریت زانو

بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

درد زانو می تواند برای اکثر افراد یک ناراحتی خیلی دردسرساز باشد؛ چه زانوها به خاطر فعالیت های طولانی در طول روز دردناک شده باشند و چه اینکه به خاطر فعالیت هایی که در گذشته دور داشته اید، حالا درد مداومی در آنها ایجاد شده باشد.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

درد زانو می تواند به طرق مختلفی بر کیفیت زندگی تاثیر بگذارد مانند کاهش یافتن سطح فعالیت، ناراحت کننده شدن ماندن در وضعیت بدنی های خاصی در مدت طولانی یا سخت شدن بالا رفتن یا پایین آمدن از پله ها در خانه.

استئو آرتریت (OA) یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به زانو است که بر کیفیت زندگی تأثیر می گذارد – خصوصاً در افراد مسن.

در واقع، استئوآرتریت زانو تقریباً در 40 درصد افراد مسن تر از 60 سال دیده می شود.

درمان استئوآرتریت زانو

یکی از راه های کاهش درد استئوآرتریت زانو، تقویت گروه عضلات چهار سر ران (عضلات جلوی ران های شما) است.

ضعیف بودن عضلات چهار سر نه تنها یک عامل خطرزا برای بروز استئوآرتریت است بلکه تعیین کننده اصلی در عملکرد فیزیکی زنان مبتلا به استئوآرتریت زانو است.

تقویت عضلات چهار سر می تواند کمی مانند شمشیر دو لبه باشد زیرا می تواند منجر به افزایش درد زانو نیز بشود، زیرا مقاومت باید به اندازه کافی زیاد باشد تا بتواند باعث افزایش قدرت و اندازه عضلات شود.

اینجاست که نقش تمرین با محدودیت جریان خون (BFR) شروع می شود.

با BFR، جریان خونی که به عضله می رسد کاهش می یابد؛ که به نوبه خود محیطی خالی از اکسیژن را ایجاد می کند.

این بدان معنی است که شما می توانید با وزن کمتری عضله بسازید و آنها را قوی کنید تا درد ناشی از ورزش را برای افرادی که استئوآرتریت زانو دارند کاهش پیدا کند.

در طول تمرین BFR، از یک کاف (یا رگ بند) محدودیت برای کاهش جریان خون در بافت مورد نظر استفاده می شود.

کاف محدودیت (که شبیه کاف فشار خون است) در یکی از دو مکان روی بدن قرار می گیرد، یا زیر شانه یا زیر لگن. سپس فشار کافی (مخصوص شما) برای انجام دو کار اعمال می شود:

مسدود کردن کامل رگ ها (این کار برای نگه داشتن خون در اندام مورد نظر انجام می شود) و محدود کردن شریان ها برای کاهش جریان خون در یک اندام برای تحریک تاثیرات.

این کمبود اکسیژن سبب واکنش های پی در پی هورمونی و فیزیولوژیکی می شود، اصلی ترین مواردی که شما باید با آنها آشنا باشید هیپوکسی (یا کاهش اکسیژن) در بافت مورد نظر و افزایش سطح رشد هورمونی (یا پتانسیل بیشتر برای رشد ماهیچه) هستند!

تمام اینها با وزنی انجام می شود که کمتر از وزنی است که اگر بدون استفاده از کاف های محدود کننده تمرین می کردید نیاز داشتید.

اگر نگران کمبود ذخیره اکسیژن یک بافت هستید، ترسی نداشته باشید زیرا زمانی که در این شرایط می گذرانید خیلی کم است و در مطالعات و تجربیات بالینی ثابت شده است که وقتی که تحت نظر یک متخصص آموزش دیده اجراشود، امن و موثر خواهد بود.

 تحقیقات نشان می دهند که ..

برای آنهایی که هنوز نیاز به توجیه شدن دارند یا کمی نیاز دارند که مطمئن شوند که این کار مانند کارهایی نیست که آنقدر خوب به نظر می رسند که باور کردن شان سخت است، یک مطالعه فوق العاده انجام شد که افرادی مانند شما را مد نظر داشت، زیرا جمعیت هدف مورد مطالعه افرادی بودند که استئوآرتریت زانو داشتند.

هدف این بود که ببینند که آیا می توانند با استفاده از BFR، به عنوان یک فعالیت تکمیلی، قدرت و اندازه عضلات چهارسر افراد مورد مطالعه را افزایش دهند.

یافته ها نشان دادند که تمرین های مقاومتی در برابر وزن کم به همراه  BFR به اندازه تمرین های مقاومتی در برابر وزن زیاد موثر بودند اما فایده بیشتر آن به گفته افرادی که از روش BFR استفاده کرده بودند، درد کمتر بود.

در گروهی که تمرین های مقاومتی در برابر وزن زیاد را انجام داده بودند، 25 درصد از افراد به خاطر درد، تمرین را کنار گذاشتند، بنابراین یک چهارم افراد کنار کشیدند زیرا هنگام ورزش کردن درد زیادی داشتند!

پس این روش نمی تواند نتایج دلخواه را ایجاد کند، درست است؟

حتی جالب تر این بود که گروهی که از تمرین های مقاومتی در برابر وزن کم استفاده کرده بودند نتایجی گرفته بودند که در مقایسه با نتایج گروهی که از ورزش های مقاومتی در برابر وزن کم به همراه BFR استفاده کرده بودند، بسیار ناچیز بود.

فیزیوتراپیست های ما می توانند به شما کمک کنند

حتی اگر تقریبا به تازگی استئوآرتریت زانو برایتان تشخیص داده شده است، یا سال هاست که با این مشکل زندگی می کنید، متخصصین فیزیوتراپی ما می توانند به شما کمک کنند که علائم تان را کنترل کنید.

شما می توانید برای فهمیدن اینکه آیا BFR می تواند برایتان مناسب باشد یا نه، آن را امتحان کنید تا اگر برایتان موثر بود بتوانید دوباره کارهایی که دوست داشتید را انجام دهید.

جهت دریافت مشاوره و یا دریافت نوبت حضوری در کلینیک فیزیوتراپی دایان واقع در خیابان دولت شمال شرقی تهران و معاینه و ارائه راه کار جهت بهبود و درمان آسیب ها و دردهای زانو با کلینیک فیزیوتراپی دایان تماس بگیرید.

فیزیوتراپی زانو درد

کلینیک فیزیوتراپی شمال تهران

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.