فیزیوتراپی کانون سردفتران

فیزیوتراپی با بیمه کانون سردفتران در کلینیک دایان
فیزیوتراپی با بیمه کانون سردفتران در کلینیک دایان
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

فیزیوتراپی با بیمه های تکمیلی مانند بیمه دانا، بیمه بانک کشاورزی و بیمه کانون سردفتران می تواند از نظر هزینه برای افراد تحت پوشش این بیمه ها مزایایی داشته باشد. این در حالی است که هزینه فیزیوتراپی بدون بیمه و حتی بدون بیمه تکمیلی ممکن است برای برخی از بیماران مشکل ساز باشد. اما برای افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی مانند کانون سردفتران هستند، هزینه کلیه خدمات پاراکیلینیکی و درمانی مانند فیزیوتراپی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و بیمه شدگان می توانند از تعرفه های درمانی بیمه تکمیلی خود استفاده کنند.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

یکی از نکات مهم در زمینه فیزیوتراپی با بیمه تکمیلی این است که در مراکز فیزیوتراپی معتبر مانند دایان، کلیه خدمات فیزیوتراپی برای همه بیماران با هر گونه بیمه تکمیلی چه در منزل و چه کلینیک با یک کیفیت به بیماران ارائه می شود.

فیزیوتراپی با بیمه کانون سردفتران

کلیه هزینه فیزیوتراپی با بیمه کانون سردفتران، برای افراد تحت پوشش این بیمه نسبت به بیمه های آزاد به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. کانون سردفتران و دفتریاران، نوعی نهاد مدنی است که توسط خود سردفتران و دفتریاران ایجاد شده است. در واقع، سردفتران و دفتریاران می توانند از طریق این کانون، به فعالیت های صنفی خود بپردازند.

براساس قانون یکی از وظایف اصلی کانون سردفتران و دفتریاران، انجام کلیه امور مربوط به بیمه و بازنشستگی سردفتران و دفتریاران است. به طور کلی، تعیین بیمه کانون سردفتران از جمله مهم ترین مزایای شغلی مربوط به سردفتران و دفتریاران محسوب می شود. برای همین، برخی از امور خاص مربوط به بیمه سردفتران و دفتریاران عضو در کانون سردفتران و دفتریاران ، توسط خود کانون انجام می شود که یکی از این موارد، ارائه خدمات درمانی به افراد تحت پوشش بیمه کانون سردفتران است.

کانون سردفتران با انعقاد قراردادهای متعددی با مراکز فیزیوتراپی های معتبر مانند دایان، مکلف است که تا میزان مشخصی از هزینه درمانی مربوط به فیزیوتراپی در منزل و کلینیک بیماران را متقبل شود.

مدارک و نکات ضروری برای فیزیوتراپی با بیمه کانون سردفتران

مدارک ضروری برای ارائه به مراکز طرف قرارداد بیمه کانون سردفتران- کلینیک دایان
مدرک هایی که برای فیزیوتراپی با بیمه کانون سردفتران در کلینیک دایان لازم است

افراد تحت پوشش بیمه کانون سردفتران باید برای انجام کلیه روندهای درمانی فیزیوتراپی، هنگام مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد، مدارک مورد نیاز را همراه داشته باشند، از جمله:

  • اصل رسید انواع رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی (MRI ) و غیره همراه با کپی جواب آنها با مهر و امضاء مرکز مربوطه
  • اصل تاییدیه پزشک و رسید فیزیوتراپی و شرح تعداد جلسات فیزیوتراپی و نوع حرکات درمانی انجام شده توسط فیزیوتراپیست با مهر و امضاء جهت محاسبه هزینه فیزیوتراپی

حتی بیماران تحت پوشش بیمه کانون سردفتران باید با همراه داشتن نسخه پزشک به یکی از شعب بیمه ی کانون سردفتران و دفتریاران مراجعه کرده و معرفی نامه دریافت کنند. در معرفی نامه مربوطه باید مشخصات بیمار، سقف تعهد بیمه، تاریخ اعتبار و درصد فرانشیز ذکر شود. علاوه بر آن، باید برخی نکات مهم در هنگام مراجعه به مرکز را بدانند، از جمله:

  • کلیه نسخ بیش از 20 جلسه و بیش از 2 باید به تایید پزشک معتمد کانون سردفتران و دفتریاران برسند.
  • بیماراز تاریخ تجویز پزشک تا شروع انجام خدمات، یک ماه فرصت دارد که به مراکز درمانی مراجعه کنند. پس از آن بیمار با داشتن اصل و کپی نسخه و معرفی نامه جهت تشکیل پرونده ی الکترونیک می توانند به مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه کانون سردفتران مانند مرکز فیزیوتراپی دایان مراجعه کنند.

نکاتی که منجر به لغو بیمه کانون سردفتران در پروسه توانبخشی می شود:

در برخی شرایط ممکن است بیمه، هزینه مربوط به فیزیوتراپی را پرداخت نکند. برای همین بیماران طرف قرارداد باید برای جلوگیری از لغو بیمه خود قبل از مراجعه به مراکز طرف قرارداد کانون سردفتران تهران به نکات زیر توجه داشته باشند:

  • درکلیه نسخ اعم از سرپائی یا بستری و غیره، حتما نام و نام خانوادگی کامل بیمار و تاریخ کامل و بدون قلم خوردگی و یا دو خط بودن درج شده باشند.
  • در مراکز طرف قرارداد کانون سردفتران تهران، کلیه اسناد و هزینه های درمانی که ناقص ارسال شوند و یا از تاریخ انجام هزینه حداکثر ۳ ماه گذشته باشد، هیچ اعتباری ندارند و برهمین اساس ترتیب اثر داده نمی شود.
  • ملاک احتساب تاخیر در ارسال، شماره و تاریخ ثبت دبیرخانه کانون بیمه سردفتران است .

علاوه بر آن، ممکن است با توجه به برخی شرایط بیماران، قوانین جدید دیگری برای لغو بیمه در مراکز طرف قرارداد کانون سردفتران تهران وجود داشته باشد. برای همین بیماران باید قبل از شروع روند درمانی خود اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنند. چرا که در صورت هرگونه مغایرت بین مدارک و دستورالعمل دریافت خدمات فیزیوتراپی با بیمه کانون سردفتران، ممکن است این مرکز هزینه خدمات درمانی ارائه شده را پرداخت و یا کسر نکند.

روش های فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه کانون سردفتران

افراد تحت پوشش بیمه کانون سردفتران می توانند برای انجام مهمترین خدمات توانبخشی به مراکز طرف قرارداد مراجعه کنند. برخی از روش های فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه کانون سردفتران عبارتند از:

فیزیوتراپی روتین

تمرین های فیزیوتراپی تحت بیمه کانون سردفتران- کلینیک دایان
درمان با فیزیوتراپی روتین مشمول بیمه کانون سردفتران می شود

کلیه تکنیک های مربوط به فیزیوتراپی های روتین، برای بیماران نیازمند به فیزیوتراپی در منزل و کلینیک، بیشتر با هدف بهبود وضعیت آنها انجام می شوند. این تکنیک ها، شامل یکسری تمرینات، کشش ها و تکنیک های درمانی خاص است که نوع آن به نیاز و شرایط بیمار بستگی دارد.  

افراد تحت پوشش بیمه کانون سردفتران، می توانند با مراجعه به مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد با این بیمه، کلیه تمرینات فیزیوتراپی روتین را باهزینه مناسب تری نسبت به خدمات آزاد دریافت کنند. در برخی شرایط، حتی تکنیک های فیزیوتراپی روتین در پیشگیری از بروز آسیب ها تاثیر بسیار زیادی دارند و از بدتر شدن وضعیت بیمار جلوگیری می کنند. برای همین بیماران باید روند درمانی خود را تا انتهای پروسه درمانی ادامه دهند.

لیزر درمانی سطح پایین

لیزر درمانی سطح پایین (LLLT) یا لیزر درمانی سرد، یک روش درمانی غیرتهاجمی و بدون درد است که از لیزرهای کم شدت برای تحریک عملکرد سلولی و بهبود بهبود بافت استفاده می کند. این نوع از فیزیوتراپی که تحت پوشش بیمه کانون سردفتران هم قرار دارد، بیشتر برای بهبود وضعیت بیماران مبتلا به شرایط مختلف اسکلتی عضلانی مانند آرتریت، تاندونیت و آسیب‌های بافت نرم  تجویز می شود. LLLT جریان خون را افزایش می دهد، التهاب را کاهش می دهد و فرآیندهای طبیعی التیام بدن را تسریع می کند.

CPM سی پی ام

یکی دیگر از روش های درمانی فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه کانون سردفتران درمان با حرکت غیرفعال مداوم (CPM) است. فیزیوتراپیست ها، در این روش ماشین‌هایی برای حرکت دادن مفصل به صورت غیرفعال یعنی بدون تلاش بیمار استفاده می‌کند. یک دستگاه موتوردار مفصل را به طور مکرر به تعداد درجات و سرعت حرکتی که توسط فیزیوتراپ تعیین می شود حرکت می دهد. دستگاه‌های CPM معمولاً روی زانو اعمال می‌شوند، اما نسخه‌هایی برای مفاصل دیگر مانند لگن، شانه و آرنج هم وجود دارد. CPM معمولاً پس از جراحی مفصل و برای جلوگیری از عوارض سفتی مفصل کاربرد دارد. این روش اغلب پس از تعویض مفصل زانو یا جراحی ترمیم غضروف زانو و  پیشگیری از ترومبوز پس از تعویض کامل زانو توصیه می شود.

استفاده از روش سی پی ام برای فیزیوتراپی- کلینیک دایان
روش سی پی ام روشی بصرفه برای فیزیوتراپی در مراکز طرف قرارداد با بیمه کانون سردفتران است

سخن آخر در مورد فیزیوتراپی با بیمه کانون سردفتران

دریافت خدمات فیزیوتراپی با بیمه کانون سردفتران در مراکز طرف قرارداد با این بیمه می تواند در کاهش هزینه برای افراد تحت پوشش موثر باشد. برای همین افراد تحت پوشش می توانند با مراجعه به مراکز درمانی مربوطه از کلیه خدمات فیزیوتراپی (هم در منزل و هم کلینیک) استفاده کنند. اما موضوع مهم این است که نتیجه موثر بعد از کلیه روندهای درمانی، به عوامل زیادی بستگی دارد که از مهمترین آنها می توان به ادامه روند درمانی، انجام درست و اصولی تکنیک های فیزیوتراپی در منزل اشاره کرد.

سوالات متداول

بیمه کانون سردفتران، چه خدمات فیزیوتراپی را تحت پوشش قرار می دهد؟

انجام اکثر روند های درمانی فیزیوتراپی با بیمه کانون سردفتران در مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه کانون سردفتران در تهران وجود دارد.

فیزیوتراپی با بیمه کانون سردفتران، شامل دریافت خدمات در منزل هم می شود؟

بله! فیزیوتراپی با بیمه کانون سردفتران هم برای بیماران در منزل و هم در کلینیک انجام می شود.

5 1 امتیازدهی
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها