دلایل پنهان درد مداوم گردن و کمر

بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

گردن درد و کمر درد دو مورد از شایع ترین بیماری ها هستند. درد در بالاتنه می تواند بسیار مشکل ساز و ناتوان کننده باشد؛ از تقلا کردن برای حرکت دادن گردن گرفته تا نگرانی در مورد وضعیت بدن تان هنگام نشستن بر روی مبل.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

با این حال، بسیاری از کسانی که دچار این دردها هستند، تا به حال زمین نخورده اند، دچار چرخش غیر عادی گردن نشده اند، یا از زمان شروع درد، زندگی شان دچار تغییر ناگهانی نشده است.

برای اکثر افراد، نمی توان علت درد گردن یا ناراحتی در قسمت فوقانی کمر را مشخص کرد: هیچ حادثه ای اتفاق نیافتاده است که در آن گردن یا کمر آسیب دیده باشند.

پس چه شده؟ این درد و رنج زیاد چگونه برای آنها ایجاد شده است؟ اگر این مطلب را می خوانید، احتمالاً در مورد خودتان نیز همین فکر را می کنید.

 با این حال نترسید، زیرا ما برای کمک به شما اینجا هستیم. در این پست، علل پنهانی درد گردن و کمر شما را بررسی خواهیم کرد.

همچنین خواهیم دید که برای درمان این دردها، چه کاری می توانیم انجام دهیم و چه گام هایی را باید در مرحله بعد برداریم.

نکته واقعاً ناامید کننده در مورد درد مداوم گردن و کمر این است که، مهم نیست چه می کنید، هرکاری کنید، درد از بین نخواهد رفت.

 شما همه چیز را امتحان کرده اید: بطری های آب گرم، ماساژ و حتی استراحت طولانی مدت اما هنوز چیزی تغییر نکرده است.

درست است؟ خوب، حقیقت این است، درد بهتر نخواهد شد، مگر اینکه دقیقاً متوجه شوید که دلیل آن چیست.

مسئله این است که درد گردن و بالای کمر اغلب ریشه در نحوه زندگی شما دارد: مقصر اصلی در اینجا ممکن است عادات روزمره شما باشد.

بنابراین، مهم نیست که چه کار می کنید، اگر درمان دردتان را به این ترتیب شروع نکنید، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: فیزیوتراپی درد کمر

بیشتر بخوانید: فیزیوتراپی درد گردن

به جای این، نگاهی به برخی از اشتباهات نسبتاً معمولی که مردم انجام می دهند بیاندازید:

ورزش نکردن

حالا، می توانم از اینجا بشنوم که چه فکر می کنید … “باید عضلاتم را استراحت می دادم، نه آنکه آنها را حرکت دهم.” خوب، نه، این طور نیست.

نداشتن تحرک کافی، در واقع موجب میشود روند ریکاوری به میزان قابل توجهی کند شود. برای حفظ قدرت تحرک، لازم است عضلات و مفاصل حرکت کنند.

اگر به اندازه کافی بالاتنه و گردن خود را حرکت ندهید، عضلات شما شروع به سفت و کوتاه شدن می کنند و بدین ترتیب فشار و استرس روی مفاصل قرار می گیرد و قدرت حرکتی کل بدن کاهش می یابد و کاهش قدرت تحرک عمومی بدن به طور حتمی به دردی که اکنون تجربه می کنید منجر می شود.

بنابراین، اگرچه استراحت ممکن است به نظر کار کاملا درستی بیاید اما در واقع ممکن است موجب صدمات بیشتری شود.

بهتر است برخی از حرکات سبک را برای شل کردن قسمت دردناک بدن انجام دهید.

علاوه بر این، اگر تمام روز پشت یک میز می نشینید، حواس تان باشد که مرتباً بلند شوید و ا گردن و ناحیه بالایی کمر خود را کشش دهید.

کمی پیاده روی کنید و در زمان بیکاری، ورزش جدیدی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی یا شنا را انجام دهید.

وضعیت بدنی

وضعیت بدنی نامناسب یکی از دلایل اصلی درد کمر و گردن است.

قوز کردن در طولانی مدت منجر به انواع مختلفی از بیماری ها می شود، اما نشانه ای از غیر هم ترازی در بدن، همین احساس ناراحتی در قسمت فوقانی تنه است که درگیر آن هستید.

از این به بعد به طرز نشستن و ایستادن خود توجه کنید: مطمئن شوید که ستون فقرات تان در حالت نرمال قرار گرفته باشد.

اگر تمام روز پشت یک میز می نشینید، اطمینان حاصل کنید که صندلی شما حمایت کافی را برای کمر شما فراهم می کند و رایانه شما – در صورت استفاده از آن – با چشم در ارتفاع یکسانی است.

عادت های روزمره: فشار روی گردن و ناحیه فوقانی کمر

ممکن است ندانید، اما برخی از کارهایی که هر روز انجام می دهید، در واقع به طور قابل توجهی بر کمر و گردن شما تأثیر می گذارند.

 مثلاً رانندگی را در نظر بگیرید. چه مدت در ماشین می نشینید؟ و هنگامی که رانندگی می کنید، آیا گردن خود را می چرخانید یا در صورت لزوم نگاهی به آینه نمای عقب می اندازید؟

اینها مواردی هستند که باید در مورد سلامتی کمر و گردن خود در نظر بگیرید.

چه مدت به تلفن خود خیره می شوید و آیا در حین انجام این کار قوز می کنید؟

آیا وقتی برای برداشتن مواد غذایی، کیف های مدرسه یا گلدان خود خم می شوید، مراقب بدن تان هستید یا به قسمت بالای کمر و گردن خود توجهی نمیکنید؟

 در هنگام تمیز کردن خانه، بازی گلف، مسواک زدن دندان، شانه کردن مو، یا اصلاح پاها چطور؟

تاثیرت مام این کارهای روزمره با گذشت زمان انباشته می شود و تأثیری که اجرای نادرست آنها بر روی بدن میگذارد معمولا فراتر از تصور شماست.

امروز یک تغییر در زندگی تان بدهید: مراقب و آگاه باشید که چگونه کارهای خاصی را انجام می دهید، چند بار آنها را انجام می دهید و حواس تان باشد که آیا متوجه سیگنال هایی که بدن تان به شما می دهد می شوید یا نه.

همانطور که در ابتدا گفته شد، هنگام حل مشکلات مربوط به درد کمر و گردن، حرکت بهترین درمان برای شما است.

 تا آنجا که می توانید و برایتان ممکن است حرکت کنید. با این حال، این واقعیت را بدانید که همیشه باید نسبت به نوع فعالیت هایی که می توانید انجام دهید حساس باشید.

پیلاتس و یوگا از فعالیتهای امنی هستند که در مسیر سلامتی به شما کمک می کنند و هر دو می توانند موجب افزایش انعطاف پذیری و تحرک عضلات ناحیه فوقانی کمر و گردن شوند.

همچنین می توانید پیاده روی، شنا و گشت و گذارهای آرامش بخش در طبیعت را امتحان کنید تا راه خود را به سمت زندگی بدون درد پیش بگیرید.

علاوه بر فعالیت های بدنی بیشتر که توصیه می کنیم، فیزیوتراپی با اختلاف بهترین، ایمن ترین و موثرترین راه مقابله و غلبه بر درد در ناحیه فوقانی کمر و گردن شماست.

شما با کمک یک متخصص فیزیوتراپی دستی یا منوال تراپی، نه تنها دلیل اصلی مشکل خود را پیدا خواهید کرد، بلکه مشکل خاص شما نیز براساس همان دلیل اصلی درمان می شود و از این طریق درد شما به طور دائمی کاهش پیدا می کند.

غیر از این، یک فیزیوتراپیست با ارائه برنامه های کششی و ورزش های روزانه ای که متناسب با نیاز های شخصی شما هستند، شما را به ابزارهایی برای حفظ زندگی بدون درد مجهز می کند.

فیزیوتراپی به مفاصل شما تحرک می دهد، سفتی را برطرف می کند و شما را از درد خلاص می کند تا بتوانید از زندگی خود لذت ببرید.

اگر مطمئن نیستید که باید از کجا شروع کنید یا به خاطر دردی که هر روز تحمل می کنید احساس نا امیدی می کنید، امروز با ما تماس بگیرید.

کار ما این است که دلایل پنهان درد گردن و کمر شما را پیدا کنیم تا بتوانید دوباره به زندگی نرمال خود بازگردید.

برای صحبت کردن با یکی از متخصصین بسیار ماهر و حرفه ای ما در فیزیوتراپی با شماره های مندرج در صفحه تماس با ما تماس بگیرید.

3 1 امتیازدهی
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها