خدمات فیزیوتراپی در منزل

خدمات فیزیوتراپی در منزل شمال تهران
خدمات فیزیوتراپی در منزل شمال تهران
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

خدمات فیزیوتراپی در منزل: آسایش و سلامتی در خانه شما

امروزه با ماشینی شدن زندگی و کاهش تحرک، شاهد افزایش بیماری‌های جسمی و ناتوانی‌ها هستیم. همچنین روند رو به رشد سالمندی جمعیت، نیاز به خدمات فیزیوتراپی را بیش از پیش افزایش داده است. با این حال، برخی افراد به دلایل مختلفی مانند مشکلات حرکتی، بیماری‌های خاص یا مشغله‌های زیاد، امکان مراجعه به مراکز فیزیوتراپی را ندارند. خدمات فیزیوتراپی در منزل راه‌حلی ایده‌آل برای این افراد است. در این شیوه، خدمات فیزیوتراپی توسط متخصصان مجرب در منزل بیمار ارائه می‌شود و از این طریق، آسایش و رفاه بیمار به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

در این مطلب به بررسی مزایای فیزیوتراپی در منزل و همچنین موارد قابل ارائه در این زمینه می‌پردازیم.

خدمات فیزیوتراپی در منزل چیست؟

در تعریف خدمات فیزیوتراپی در منزل باید بگوییم مجموعه‌ای از خدمات درمانی است که با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات فیزیوتراپی در منزل ارائه می‌شود.

متخصصان فیزیوتراپیست در منزل فرد بیمار حاضر شده و بسته به نوع بیماری فرد از دستگاه‌ها و تجهیزات فیزیوتراپی مخصوصی استفاده می‌کنند تا شرایط را برای بهبود وی فراهم کنند. در این شرایط دیگر نیازی به حضور فرد در کلینیک فیزیوتراپی و صرف زمان و هزینه بیشتر برای دریافت خدمات نیست.

خدمات فیزیوتراپی در منزل

خدمات فیزیوتراپی در منزل شمال تهران

مزایای خدمات فیزیوتراپی در منزل

خدمات فیزیوتراپی در منزل یک سری مزایا دارد که باعث شده افراد بسیاری ترجیح دهند به جای مراجعه حضوری به مراکز فیزیوتراپی این خدمات را در منزل دریافت کنند. از مهم‌ترین مزایای دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راحتی و آسایش: مهم‌ترین مزیت فیزیوتراپی در منزل، عدم نیاز به جابجایی بیمار است. این امر به ویژه برای بیماران کم‌توان، سالمندان و کودکان بسیار حائز اهمیت است.
  • صرفه‌جویی در زمان: با دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل، نیازی به صرف وقت و هزینه برای رفت و آمد به مراکز فیزیوتراپی نیست.
  • محیطی آرام و آشنا: انجام فیزیوتراپی در منزل، در محیطی آرام و آشنا برای بیمار انجام می‌شود که این امر به کاهش اضطراب و افزایش تمرکز بیمار کمک می‌کند.
  • رعایت بهداشت: در منزل، خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.
  • امکان برنامه‌ریزی انعطاف‌پذیر: جلسات فیزیوتراپی در منزل با برنامه‌ریزی و هماهنگی با بیمار انجام می‌شود و به همین دلیل، تداخل با برنامه‌های روزانه بیمار به حداقل می‌رسد.

انواع خدمات فیزیوتراپی در منزل

متخصصان فیزیوتراپیست یا حضور در منزل فرد بیمار خدمات درمانی مختلفی را ارائه می‌دهند. برای ارائه هر یک از این خدمات از دستگاهی خاص استفاده شده و روش درمانی متفاوتی اجرایی می‌گردد. از مهم‌ترین خدمات فیزیوتراپی در منزل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

تمرین درمانی در منزل

استفاده از ورزش‌های خاص و حرکات اصلاحی جهت درمان بیماری‌ها، بهبود درد و افزایش دامنه حرکتی را تمرین درمانی می‌نامند. این روش درمانی از زمان‌های قدیم تاکنون در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته و امروزه به عنوان یک درمان مکمل در کنار سایر روش‌های فیزیوتراپی اجرا می‌شود. جالب است بدانید اثرگذاری این روش درمانی بسیار زیاد است و هنگامی که این روش در کنار دیگر روش‌های درمانی به کار گرفته می‌شود، اثرگذاری چندین برابر خواهد شد.

طب سوزنی در منزل

متخصصان طب سوزنی از سوزن‌های نازک و خاص برای تحریک نقاط انرژی بدن استفاده می‌کنند تا اینگونه بتوانند با ایجاد تعادل در انرژی درد را کاهش داده و شرایط را برای بهبود بیماری فراهم کنند. طب سوزنی از روش‌های قدیمی طب چینی محسوب می‌شود که در طول تاریخ تاکنون به دلیل اثرگذاری بالا، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

الکتروتراپی در منزل

الکتروتراپی از دیگر خدمات فیزیوتراپی در منزل محسوب می‌شود. در این روش متخصص از یک دستگاه الکتروتراپی استفاده می‌کند تا به وسیله یک سری پدهای مخصوص انرژی الکتریکی را به عضلات و بافت‌های بدن منتقل کرده و موجب انقباض و انبساط آن‌ها با هدف تقویت عضلات و تسکین درد شود.

اولتراسوندتراپی در منزل

از دیگر خدمات فیزیوتراپی در منزل می‌توان به اولتراسوندتراپی اشاره کرد. منظور از اولتراسوندتراپی استفاده از دستگاهی به نام اولتراسوند جهت انتقال امواج صوتی با هدف ترمیم آسیب‌های بافتی است. این روش غیرتهاجمی می‌تواند یک درمان موثر برای آن دسته از بیمارانی باشد که درد شدیدی را تجربه می‌کنند.

شاک‌ویو‌تراپی در منزل

استفاده از امواج صوتی با انرژی بالا جهت ترمیم آسیب‌دیدگی بافت‌ها را شاک‌ویو‌تراپی می‌نامند. شاک‌ویو‌تراپی یکی دیگر از خدمات فیزیوتراپی محسوب می‌شود که امکان اجرایی در منزل را دارد. با استفاده از این روش می‌توان علاوه بر تقویت بافت‌ها و عضلات بدن، به کاهش اسپاسم عضلانی و افزایش گردش خون نیز کمک کرد.

ماساژ درمانی در منزل

استفاده از حرکات دست، فشار و کشش نقاط مختلف بدن را ماساژ درمانی می‌نامند. ماساژ درمانی یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش اسپاسم و درد در فیزیوتراپی محسوب می‌شود که می‌تواند در افزایش قدرت عضلانی و افزایش گردش خون نیز موثر باشد. این روش درمانی بیشتر در کنار دیگر روش‌های فیزیوتراپی اجرا می‌شود.

لیزر درمانی در منزل

طی این روش از دستگاه لیزر برای تابش امواج با طیف‌های مختلف استفاده می‌شود تا با افزایش سیستم گردش خون، بهبود آسیب بافت‌ها و کاهش درد به درمان بیماری کمک کند. این روش درمانی به دلیل نداشتن عارضه جدی در سالیان اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

بیماری‌های قابل درمان با فیزیوتراپی در منزل

با ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل طیف وسیعی از بیماری‌ها و مشکلات را می‌توان درمان کرد. شاید در ابتدا اینگونه تصور شود که تمامی بیماری‌هایی که در کلینیک‌های فیزیوتراپی امکان درمان دارند را می‌توان در خانه نیز درمان کرد. باید بدانید برخی مواقع برای دریافت خدمات فیزیوتراپی نیاز به تجهیزاتی است که تنها در کلینیک‌های معتبر یافت می‌شود. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت تمامی بیماری‌ها را بتوان با فیزیوتراپی در منزل درمان کرد. از مهم‌ترین بیماری‌های قابل درمان با فیزیوتراپی در منزل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فیزیوتراپی در منزل برای درمان شکستگی‌ها و دررفتگی‌ها

افراد پس از تجربه شکستگی و دررفتگی استخوان‌ها و حتی آسیب دیدن تاندون‌ها نیاز دارند برای مدت زمانی مشخص بخش آسیب‌دیده را ثابت نگه دارند. برای ثابت نگه داشتن معمولا از آتل، گچ‌گیری یا عمل‌های جراحی استفاده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا پس از دستیابی به بهبودی فرد برای افزایش دامنه حرکتی و به دست آوردن قدرت عضلانی به فیزیوتراپی نیاز داشته باشد.‌ گاهی پزشک از بیمار می‌خواهد برای کاهش درد ناشی از شکستگی از همان ابتدای تجربه این عارضه فیزیوتراپی را آغاز کند.

فیزیوتراپی در منزل برای درمان بیماری‌های نورولوژی

فیزیوتراپی یکی از مهم‌ترین خدمات مورد نیاز برای بیماران نورولوژی محسوب می‌شوند. اکثر بیماران نورولوژی مانند افرادی که در حال تجربه بیماری‌هایی چون انواع میوپاتی، انواع نوروپاتی، ام اس، سندرم گیلن‌باره، سکته مغزی و … هستند برای حفظ توان خود نیاز به دریافت خدمات فیزیوتراپی دارند. این افراد به دلیل مشکلات جسمی که دارند، بهتر است برای راحتی بیشتر فیزیوتراپی در منزل را امتحان کنند.

فیزیوتراپی در منزل برای درمان بیماری‌های ارتوپدی

شانه یخ‌زده، آرتروز، دیسک کمر، سیاتیک، سندرم تونل کارپل، پای پرانتزی، سی پی، بیرون زدگی فتق، پای پرانتزی، ناهنجاری‌های ارتوپدی و … از مهم‌ترین بیماری‌هایی هستند که می‌توان با فیزیوتراپی در منزل آن‌ها را کنترل کرد و بهبود بخشید. توجه داشته باشید هدف از فیزیوتراپی بیماری‌های ارتوپدی افزایش قدرت عضلانی، کاهش درد، افزایش دامنه حرکتی و بهبود ناهنجاری‌ها است.

فیزیوتراپی در منزل برای درمان بیماری‌های ریوی و قلبی

بیماران قلبی و ریوی نیز می‌توانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند. این افراد با دریافت خدمات فیزیوتراپی می‌توانند گردش خون خود را افزایش داده و به عملکرد بهتر سیستم قلبی و عروقی خود کمک کنند. بیمارانی که از نارسایی‌های قلبی و ریوی رنج می‌برند با کمک یک فیزیوتراپیست حرفه‌ای می‌توانند اثرات ناشی از بیماری خود را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

فیزیوتراپی در منزل برای افراد مسن

افزایش سن با ناتوانی‌های بسیاری همراه خواهد بود. افراد مسن برای تجربه زندگی با کیفیت‌تر و بهتر می‌توانند فیزیوتراپی و دیگر خدمات درمان‌های فیزیکی را امتحان کنند. این درمان‌ها با تقویت عضلات و افزایش تعادل کمک می‌کند تا فرد بتواند استقلال خود را در طول زندگی حفظ کند. از آنجایی که مراجعه حضوری به کلینیک‌های فیزیوتراپی ممکن است برای این افراد سخت باشد، دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل به آن‌ها توصیه می‌شود.

نحوه انجام فیزیوتراپی در منزل

اولین قدم برای دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل برقراری تماس با متخصصان فعال در این عرصه و ثبت درخواست جهت دریافت خدمات است. متخصصان طبق زمان مقرر شده در منزل بیمار حاضر می‌شوند و شرایط جسمی او را برای تنظیم یک برنامه درمانی مناسب بررسی می‌کنند. طبق بررسی‌ها یک یا چند روش درمانی فیزیوتراپی برای رسیدن به هدف دلخواه از درمان انتخاب می‌شود. فیزیوتراپیست و بیمار با یکدیگر به توافق می‌رسند تا در زمانی مشخص خدمات فیزیوتراپی در منزل ارائه شود. در زمان مشخص فرد فیزیوتراپیست به همراه تجهیزات مورد نیاز در منزل بیمار حاضر و خدمات درمانی مورد نظر ارائه می‌شود.‌

هزینه فیزیوتراپی در منزل چقدر است؟

هزینه فیزیوتراپی در منزل را فاکتورهای مختلفی مانند شرایط جسمی و روحی فرد بیمار، سن، شدت بیماری، روش درمانی منتخب، محل سکونت و … مشخص می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است با متخصصان ما در کلینیک پایان صحبت کنید تا بر اساس شرایط شما، اطلاعات دقیقی در رابطه با هزینه به شما ارائه شود.

تعداد جلسات فیزیوتراپی در منزل برای بهبود بیماری‌ها چگونه مشخص می‌شود؟

تعداد جلسات فیزیوتراپی در منزل برای بهبود بیماری‌ها بسته به نوع بیماری، شدت بیماری، سن فرد بیمار، روش درمانی منتخب و… متفاوت است. هر چه بیمار سن کمتر و شرایط جسمی بهتری داشته باشد برای دستیابی به نتیجه دلخواه نیاز است تعداد جلسات فیزیوتراپی کمتری را پشت سر بگذارد. البته توجه داشته باشید تخصص فرد فیزیوتراپیست نیز می‌تواند بر روی مدت زمان دستیابی به بهبودی تاثیر بگذارد. معمولا فیزیوتراپیست‌های خبره‌تر می‌توانند شرایطی را فراهم کنند که شما سریع‌تر به نتیجه دلخواه دست یابید.

کلینیک دایان؛ بهترین مرکز برای دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل

اگر به دنبال یک مرکز معتبر جهت دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل هستید، ما مرکز فیزیوتراپی دایان را به شما توصیه می‌کنیم. در این مرکز درمانی متخصصانی خبره و توانا که همگی از بهترین دانشگاه‌های ایران فارغ‌التحصیل شده‌اند و تجربه بالایی در زمینه فیزیوتراپی دارند، در حال فعالیت هستند. این متخصصان از ابزارها و تجهیزات نوین برای ارائه خدمات در منزل و کلینیک استفاده می‌کنند تا بهترین نتایج درمانی را برای شما حاصل کنند. جهت دریافت خدمات از متخصصان ما کافی است با شماره تلفن 02122786049 یا 09128340536 تماس گرفته و نوبت رزرو کنید.

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.