درمان دیستروفی عضلانی با فیزیوتراپی

بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

فیزیوتراپی دیستروفی عضلانی، دیستروفی عضلانی اختلالی در سیستم اسکلتی عضلانی است که با ضعف پیشرونده گروههای مختلف عضلانی مشخص می شود.

این اختلال  به اشکال مختلفی ظاهر می شود و به همین دلیل انواع مختلفی دارد.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

نقش دارو ها و جراحی های اصلاحی به عنوان بخشی از فرایند کنترل دیستروفی عضلانی کاملا شناخته شده است.

فیزیوتراپی حیطه ای از پزشکی است که در آن برای اصلاح عملکرد های غیر طبیعی بدن، از روش هایی  استفاده می شود که با مهارت دست انجام می شوند و یا در آن ها از گرما یاسرما  می شود.

دیستروفی عضلانی  استقلال افراد را به خطر میاندازد.

آسیب هایی مانند کاهش قدرت عملکرد و تحرک هر کدام به نحوی میتوانند با فیزیوتراپی بهبود پیدا کنند.

فیزیوتراپیست ها اهدافی را تعیین می کنند که قابل دستیابی هستند و در جهت رسیدن به این اهداف با خانواده و خود فرد همراه می شوند.

با دستیابی به اهداف کوچکتر به طور منظم، افزایش تحرک بیمار که یکی از اهداف بزرگتر است نیز بهبود پیدا می کند.

دیستروفی عضلانی یک اختلال ارثی است.  جهش در ساختار ژنتیکی منجر به اختلال در ساختار سارکولما که غشای پلاسمایی فیبرهای عضلانی است، می شود.

یک کمپلکس پروتئینی به نام دیستروفین گلیکوپروتئی، وظیفه به هم متصل کردن فیبرهای عضلانی در گروه های ماهیچه ای را به عهده دارد.

جهش های ژنتیکی که در نتیجه وراثت و یا در نتیجه فرایند های آسیب زننده در روند تکامل رشد جنین هستند، این کمپلکس ها را دچار مشکل می کنند و از این رو سیستم اسکلتی عضلانی بدن انسان را مستعد تغییرات آتروفیک / دیستروفیک می کنند.

 حال سوال اینجاست که  فیزیوتراپی در درمان دیستروفی عضلانی چه نقشی دارد؟

هدف اصلی فیزیوتراپی برای بیمارانی که این مشکل را دارند این است که عملکرد فعلی اندامها را حفظ کند و حداکثر بهبودی ممکن را برای اندام هایی که ناتوانی های خاصی دارند، ایجاد کند.

این  به بیمار کمک می کند که بتواند عملکرد بهتری در زندگی اجتماعی خود داشته باشد و در اجتماع پیرامون خود مشارکت کند و این کار حس استقلال را برای این بیماران به ارمغان می آورد.

 چند تمرین درمانی وجود دارند که میتوانند برای بیمارانی که  مشکل دیستروفی عضلانی دارند، مفید باشند و  این وظیفه فیزیوتراپیست است که با بیمار در مورد وضعیت او و اینکه او میتواند انتظار چه تغییراتی را در روند بیماری داشته باشد،  صحبت کند.

والدین , سرپرستان بیمار باید در صورتی که هرگونه پیشرفتی در وضعیت بیمار به وجود بیاید، درجه بیماری کم شود و یا در صورتی که امکان پذیر باشد از حالت مرگبار خارج شود، باید خوشحال باشند.

باید به آنها توضیح داده شود که بعد از انجام یک یا دو جلسه فیزیوتراپی تحت نظر فیزیوتراپیست،  آنها باید درمان های فیزیوتراپی را در خانه هم ادامه دهند.

نتایج مطلوب فقط با انجام جلسات فیزیوتراپی حاصل نمی شود، بنابراین لازم است که انجام ورزش ها و روتین ها در خارج از کلینیک و در محیط زندگی و کار فرد هم ادامه پیدا کند.

اگر کسی را می شناسید که درگیر مشکل دیستروفی عضلانی است، با یک فیزیوتراپیست در این باره صحبت کنید و ببینید فیزیوتراپی چه کمکی می تواند به او بکند.

برای دریافت مشاوره فیزیوتراپی دیستروفی عضلانی با کلینیک فیزیوتراپی دایان تماس بگیرید.

فیزیوتراپی قیطریه

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.