درد عصب و درمان آن با آی ام اس یا سوزن خشک

بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

تحریک عضلانی از داخل، یا به طور خلاصه آی ام اس، که با عنوان سوزن خشک یا درای نیدلینگ نیز شناخته می شود، تکنیکی است که از زمانی که در سال 1970 توسط متخصص درد، دکتر چان گون (Dr. Chan Gunn) در ونکوور توسعه یافت، توسط فیزیوتراپیست ها در کلینیک های فیزیوتراپی استفاده می شود.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

آی ام اس چیست؟

آی ام اس یا سوزن خشک یک سیستم کلی برای ارزیابی و درمان درد های اسکلتی عضلانی مزمن است که علت نوروپاتی دارند.

این روش مبتنی بر علوم پزشکی غربی است و شواهد فزاینده ای دال بر اثربخشی آن وجود دارد.

نوروپاتی به موقعیتی اشاره می کند که عصب بعد از خروج از نخاع به درستی عمل نکند.

غالبا این اتفاق بدون هیچ گونه آسیب ساختاری در عصب رخ می دهد، به این معنی که اشعه X و اسکن ها ممکن است چیز غیر طبیعی را نشان ندهند.

بعضی از شاخص های نوروپاتی، بروز درد بدون وجودآسيبی در بافت، تأخير در شروع درد بعد از یک جراحت (به عنوان مثال آسیب شلاقی گردن) و دردی که بعد از افزایش فعاليت ها بدتر مي شود، هستند.

بعضی از علائم دیگر فیزیکی وجود دارند که نشان می دهند ممکن است که درد یک شخص یک علت نوروپاتیک هم داشته باشد.

این علائم در طول ارزیابی مشخص خواهند شد و نشان می دهند که آیا این فرد یک کاندید برای درمان آی ام اس است یا نه.

هنگامی که هدایت عصبی در نوروپاتی کاهش می یابد، یکی از نتایج اصلی این است که عضلاتی که تحت تاثیر آن عصب قرار دارند، سفت و کوتاه می شوند.

این مورد به خودی خود می تواند درد و حساسیت بیش از حدی را در عضله ایجاد کند، بنابراین حتی تماس آن قسمت از بدن با نور می تواند حساسیت زیادی را در آن ناحیه ایجاد کند.

عضله ی کوتاه شده همچنین تنش بیشتری را در تاندون ها و مفاصل مجاور ایجاد می کند و این تنش می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در این ساختارها شود و در نهایت درد بیشتری را ایجاد کند.

برخی از شرایط معمول که می توانند زمینه ی نوروپاتی داشته باشند، آسیب شلاقی گردن، درد کمر یا گردن، سردرد، تاندونیت، درد شانه و درد کشاله ران هستند.

آی ام اس و تحریک عضلانی با سوزن خشک چگونه انجام میشود؟

آی ام اس یا درای نیدلینگ شامل استفاده از سوزن های بسیار نازکی است که وارد عضلاتی می شوند که تحت تاثیر نوروپاتی قرار گرفته اند.

این کار باعث گرفتگی عضلانی غیر ارادی می شود و این انقباض ها باعث می شوند که عضله آزاد شود و آزاد سازی عضلانی به نوبه خود تنش را در ساختارهای اطراف از بین می برد.

به این ترتیب عضلاتی که بیش از حد حساس شده بودند، بی حس می شوند و کشش مداوم در عضلات کوتاه شده از بین می رود.

وقتی که IMS خوب اجرا شود، میزان موفقیت قابل توجهی دارد و می تواند حتی علائم بیماری های مزمن را کاهش دهد، حتی اگر این بیماری ها ماه ها و سال ها بیمار را درگیر کرده باشند.

نتایج مثبت حاصل از آن برای مدت ها باقی می ماند و غالبا همیشگی خواهند بود.

تحریک عضلانی از داخل (IMS) یا سوزن خشک

تحریک عضلانی (IMS) یا سوزن خشک چیست و چگونه می تواند به از بین بردن درد مزمن شما کمک کند؟

در این مقاله بر روی درمان درد عضلانی و عصبی مزمن و اینکه چرا پیداکردن یک  راه حل برای درمان این نوع دردها بسیار مشکل است، تمرکز می کنیم.

برآورد شده است که بیش از یک سوم جمعیت افراد بالغ در آمریکای شمالی از درد مزمن رنج می برند.

این آمار تکان دهنده ای است! این به این معنی است که 1 نفر از هر سه نفری که در خیابان می بینیم هر روز با درد و رنج دست و پنجه نرم می کند.

تحقیقات نشان می دهند که خودکشی در میان افراد مبتلا به دردهای مزمن نسبت به افسردگی، نه برابر شایع تر است و برآورد شده است که در ایالات متحده درد مزمن بیشتر از مجموع بیماری های دیابت، سرطان و بیماری های قلبی، افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

آیا دردهای عضلانی و عصبی مزمن شیوع زیادی دارند؟

برای فهمیدن پاسخ این سوال، ما باید به فرآیند تدریجی ای نگاه کنیم که تا حدودی در تمام بدن ما در طول سالها اتفاق می افتد.

درست همانقدر که خشن به نظر می رسد، واقعیت این است که با بالا رفتن سن ما بدن مان به آرامی دچار “فرسایش و پوسیدگی” می شود.

زمانی که به 50 سالگی و 60 سالگی مان می رسیم، تا حدودی دچار آرتروز در ستون فقرات مان می شویم.

اینکه این پوسیدگی و فرسایش چقدر سریع اتفاق می افتد، بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله:

سطح آمادگی جسمانی ما، تغذیه، انواع شغل هایی که داریم، ژنتیک خانوادگی و هر صدمه ای که در طول مسیر زندگی دیده ایم، مانند تصادفات وسایل نقلیه ی موتوری.

همانطور که آرتروز در ستون فقرات پیشرفت می کند، اعصابی که از فضاهای کوچک بین هر استخوان ستون فقرات (مهره ها) خارج می شوند، شروع به تحریک شدن می کنند.

در پاسخ به این تحریک، عضلاتی که تحت تاثیر این اعصاب هستند، شروع به تشکیل گروه های عضلانی سفت و منقبض می کنند.

این گروه ها “گره ها”یی هستند که وقتی عضلات دردناک تان را می مالید، احساس شان می کنید.

این گروه های عضلانی نه تنها موجب درد می شوند، بلکه باعث می شوند که در مفاصل و تاندون ها کششی ایجاد شود و همچنین اعصاب اطراف ستون فقرات  که از قبل  حساس شده بودند را فشرده می کنند.

این گروههای عضلانی سفت اغلب به روشهای درمانی سنتی مانند کشش، ماساژ و دستکاری ستون فقرات پاسخ نمی دهند.

یک روش درمانی که  استفاده از آن در 5 تا 10 سال گذشته برای درمام درد های عصبی و عضلانی مزمن رواج داشته است، روش تحریک عضلانی (IMS) است.

این روش درمانی توسط یک دکتر در ونکوور به نام دکتر چان گان توسعه داده شد.

دکتر گان این روش را هنگام درمان افرادی که در حین کار زخمی شده بودند و درد آنها با رویکردهای سنتی درمان نمی شد، توسعه داد.

آنچه که او در مورد این بیماران دریافت این بود که با تحریک عضلات سفت شده با یک سوزن طب سوزنی، درد اغلب به طور قابل توجهی بهبود می یافت و یا در بسیاری موارد از بین می رفت.

بنابراین کلید حل روند دردهای مزمن این است که تنش عضلانی آزاد شود.

در درمان آی ام اس یا سوزن خشک، هنگامی که سوزن وارد گروه عضلانی سفت شود، عضله سوزن را “می گیرد” و یک حس گرفتگی عمیق احساس می شود.

هنگامی که عضله سوزن را جذب می کند، به طور معمول خود را طوری تنظیم می کند که آرام شود و  به دنبال آن درد باید کاهش پیدا کند.

IMS و درمان با سوزن خشک در حال حاضر روشی شناخته شده است و توسط فیزیوتراپیست ها و پزشکان در سراسر جهان برای درمان درد های مزمنی که  منشا اسکلتی عضلانی دارند، استفاده می شود.

اگر از درد عضلانی یا عصبی مداوم رنج می برید و از انواع روش های درمانی سنتی نتیجه ای نگرفته اید، آی ام اس یا درای نیدلینگ ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

تماس با فیزیوتراپی تخصصی دایان

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها