تخت ماساژ میگان چیست + راه های درمان آن

بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

سیستم ماساژ حرارتی میگان یک مفهوم جدید در مباحث سلامتی است که بر ماساژ با ترکیب اسرار طب شرقی و طب علمی غربی تأکید دارد.

در تکنولوژی انحصاری میگان از لامپ‌های حرارتی گاز هلیوم و ماساژ با سنگ یشم، اشکال اشعه مادون قرمز دور که نقاط طب سوزنی را تا عمق 7 سانتی‌متر در بدن تحریک می‌کند استفاده می‌شود، تخت میگان در کشور کره ساخته شده و قابلیت های ماساژ حرارت، طب فشاری، و تکنیک های درمان دستی را با یکدیگر ترکیب کرده است.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

چگونگی کارکرد تخت میگان

تخت ماساژ میگان یک تخت تخصصی است که با توجه به اصول فعالیت طب سوزنی، طب فشاری، درمان دستی، ماساژ و گرما درمانی ساخته شده و می تواند فلسفه طب شرق و تکنولوژی طبی غرب را با یکدیگر ترکیب نماید. در هنگام استفاده از این تخت، بیمار با لباس بر روی تخت دراز کشیده و نیازی به لمس بدن بیمار نیست.

به این ترتیب، بیمار با نیروی فشاری شبیه به فشار انگشتان دست مواجه می شود که به همراه این فشار، بدن بیمار نیز در معرض گرمای مادون قرمز قرار می گیرد. این شرایط می تواند یک احساس بسیار دلپذیر برای بیمار ایجاد نماید. به این ترتیب، استفاده ۳۰ دقیقه از تخت حرارتی میگان می تواند مزایای زیر را برای بیمار به همراه داشته باشد:

  •  احساسی شبیه به یک ساعت پیاده روی با سرعت زیاد را برای بیمار ایجاد کند
  • باعث سوزاندن کالری در بدن بیمار شود
  • سطح گلوکز خون را افزایش دهد
  • سطح سلامتی فرد را بهبود بخشد
  • فشار خون و کلسترول را کاهش دهد
  • متابولیسم بدن را افزایش دهد
  • وضعیت مو، پوست، و ناخن ها را بهبود بخشد
  • عملکرد سیستم گوارشی را بهتر کند

نتایج خاص و مزایای ناشی از این روش درمانی می تواند برای افراد، متفاوت باشد. استفاده هدفمند از این محصول برای ریلکس کردن عضله از طریق گرما درمانی و ماساژ نرم امکان پذیر می باشد. سایر مزایای ناشی از استفاده این محصول مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار نگرفته است.

 

 

افراد مناسب برای استفاده از تخت میگان

همه افراد می توانند از این تخت استفاده کنند. افراد مختلف معمولاً ۲۸ تا ۳۴ دقیقه را بر روی این تخت سپری می کنند و پس از آن می توانند احساس بسیار بهتری داشته باشند.

بعضی از افراد که ممکن است درد کمر یا درد مزمن بافت یا فیبرومیالژیا داشته باشند و کسانی که به دنبال بهبود احساس و ریلکس کردن هستند یا سطح فشار خون آنها پایین است، می توانند از مزایای تخت مگان به خوبی بهره مند شوند.

این تخت می تواند به بهبود فرآیند گردش خون و دفع سموم بدن کمک موثر نماید. به هر حال، نتایج حاصل از این روش درمانی می تواند در سطوح مختلف بطور گسترده قابل مشاهده باشد.

 موارد منع استفاده

زنان باردار یا افرادی که با مشکلات تشکیل لخته خون یا رقیق شدن خون مواجه هستند، یا افرادی که دستگاه تنظیم ضربان قلب یا ایمپلنت های فلزی دارند، نباید از این تخت استفاده نمایند. تخت ماساژ حرارتی مگان از قابلیت های زیر برخوردار است:

  •  روش های درمان دستی
  • گرما درمانی با امواج مادون قرمز
  • طب سوزنی
  • طب فشاری
  • ماساژ درمانی

تاثیرات و مزایای تخت میگان

طب فشاری، طب سوزنی، درمان دستی، ماساژ و گرما درمانی با امواج مافوق صوت همگی در یک تخت ماساژ با یکدیگر جمع شده و می تواند خدمات ماساژ عمیق، گرم، و ریلکس کننده برای شما ایجاد میکند.

با فراهم کردن کشیدگی ملایم در ستون فقرات و تحریک نقاط کلیدی طب سوزنی، رگ های خونی و عضلات، فرآیند بهبود سیستم چرخش خون را تسریع کرده و باعث مشاهده مزایای درمانی متعدد برای فرد استفاده کننده شود. تخت حرارتی مگان برای ماساژ از یشم سبز استفاده می کند.

به این ترتیب می تواند گرمای ناشی از امواج مادون قرمز را به بدن بیمار هدایت کرده و فشار درمانی مناسب را از ناحیه سر تا انگشتان پا برای بدن فراهم نماید. برخی از مهم ترین مزایای استفاده از تخت مگان به شرح زیر هستند:

  •  بهبود انعطاف پذیری عضلات و فرآیند چرخش خون در بدن: گرمای مادون قرمز می تواند به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و بطور موثر در مقایسه با روش های سنتی باعث بهبود فرآیند چرخش خون و آزاد شدن گرفتگی در عضلات و مفاصل شود. ماساژ یشم سبز عضلات و تاندون های اطراف ستون فقرات، کاهش گرفتگی، آزاد کردن ریشه های عصب، و بهبود فرآیند چرخش خون و نیز افزایش انعطاف پذیری بدن از مزایای ناشی از استفاده تخت مگان می باشند.
  •  کاهش درد و سفتی: بسیاری از افراد امروزه به دنبال ماساژ درمانی به منظور کاهش سفتی، گرفتگی و درد عضلات خود هستند. تخت ماساژ مگان می تواند سفتی و ورم ایجاد شده در مفاصل و بافت ارتباطی را کاهش دهد. نتایج حاصل از استفاده این تخت نشان دهنده کاهش درد بیمار با عملکرد مستقیم بر روی انتهای آزاد اعصاب و نیز اعصاب محیطی است. علاوه بر این، گرمای مادون قرمز می تواند باعث تولید اندورفین (ماده طبیعی مسکن درد در بدن انسان) شود. گرفتگی عضلات باعث مسدود شدن فرآیند تامین اکسیژن و مواد مغذی می شود که در نتیجه، التهاب ناشی از تجمع مواد سمی در بافت عضله را به همراه دارد. ماساژ عمیق بافت به تجزیه و حذف بافت زخم و آزاد سازی الگوی مزمن گرفتگی فیزیکی کمک می نماید. با آزاد شدن مواد سمی، گردش خون و اکسیژن بطور کامل در بدن انجام می شود و این شرایط به کاهش درد ناشی از شرایطی مثل آرتروز و فیبرومیالژیا کمک موثر می نماید. علاوه بر این، ماساژ می تواند سیستم عصبی مرکزی بدن را آرام کرده و وضعیت مغز را در حالت آلفا جهت کاهش فشار ذهنی و بهبود عملکرد حافظ تثبیت کند.
  •  ریکلس کردن و تثبیت وضعیت: هنگامی که بافت های بدن گرم شده، با استفاده از روش های ماساژ طب فشاری کشیده می شوند و در یک موقعیت خاص برای حداقل ۱۰ ثانیه بطور مکرر قرار می گیرند، بافت های بدن نحوه تثبیت موقعیت طولی خود را فرا می گیرند. در صورتی که این روش برای حداقل ۲۰ جلسه بر روی بیمار تکرار شود، طول جدید عضلات می تواند در موقعیت مناسب تثبیت گردد. مطالعات انجام شده در این حوزه نشان می دهد افرادی که از آسیب دیدگی های ناحیه کمر، درد کمر، و مشکلات عصب نخاعی رنج می برند، می توانند از مزایای ناشی از ترکیب روش های گرما درمانی با امواج مادون قرمز، ماساژ و طب فشاری در ناحیه کمر بهره مند گردند.
  •  بهبود سطح انرژی: تخت ماساژ مگان از مسیرهای بایو الکتریک مورد توجه در روش های درمان سنتی چین به نام مریدین برای ایجاد مزایای ناشی از طب فشاری در نقاط انرژی مختلف بدن استفاده می نماید. در واقع، ماساژ یشم سبز با فشار گرمایی بر روی نقاط طب فشاری باعث آزاد شدن محل های تجمع گرفتگی و انرژی می شود و این شرایط می تواند تاثیر منفی بر عملکرد سیستم های حیاتی بدن همچون قلب، ریه ها، و کیسه صفرا داشته باشد. علاوه بر این، استفاده از تخت مگان می تواند تاثیر ناشی از یون های منفی را در هنگام گرما درمانی با یشم سبز بر طرف نماید. با ترکیب کردن یشم سبز و گرمای امواج مادون قرمز با ماساژ و طب فشاری می توان درد و سفتی ایجاد شده در عضلات را کاهش داده و باعث افزایش فرآیند چرخش خون و تسهیل حرکت عضله، و نیز بهبود سطح انرژی و احساس سلامتی فرد بیمار شد.
    مباحث مرتبط

    کلینیک فیزیوتراپی ،  فیزیوتراپی در منزل ، فیزیوتراپی آرتروز ، فیزیوتراپی سکته مغزی ، فیزیوتراپی بی اختیاری ادرار ، فیزیوتراپی قلهک ، فیزیوتراپی خیابان دولت ، فیزیوتراپی دروس ، فیزیوتراپی احتشامیه ، بهترین  فیزیوتراپی خیابان دولت ، هزینه فیزیوتراپی.

4.5 2 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها