با فیزیوتراپی و فیزیوتراپیست ها به صورت تخصصی تر آشنا شوید

بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

فیزیوتراپی چیست؟ فیزیوتراپی بخش مهمی از درمان در اکثر افرادی است که مبتلا به آرتریت هستند و یا پزشک فیزیوتراپی انواع مشکلات اسکلتی عضلانی و عصبی را همانند کمردرد ها، مشکلات ستون فقرات، سوختگی ها، بیماری های مغز و اعصاب (سکته مغزی، ام اس ، پارکینسون، پلی نوروپاتی و…..)، همه شکستگی ها، مشکلات کف لگن، بی اختیاری ادرار ، بیماری های زنان، بارداری و زایمان و…….را در بر میگیرند.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

آرتریت به التهاب مفصل گفته می شود. التهاب می تواند هریک از ساختارهای اساسی درون مفصل شامل: دیواره مفصل یا سینوویوم)، غضروفاستخوان ها، یا بافت های حمایتی را تحت تأثیر قرار دهد.

علایم شایع آرتریت شامل درد، خشکی و تورم مفاصل است. شرایط گفته شده می تواند یک یا تعداد زیادی از مفاصل را در بدن تحت تأثیر خود قرار دهد.

فیزیوتراپی توسط فیزیوتراپیست ها اجرا می شود، که بخشی از  تیم  تخصصی مراقبت های بهداشتی هستند درواقع به شما کمک می کند تا زندگی و فعالیت های مستقل خود را در خانه و محل کار خود حفظ کنید.

فیزیوتراپیست ها, متخصص هایی در زمینه ارزیابی حرکت هستند و می توانند به شما نشان دهند که چگونه از مفاصلتان محافظت  کنید.

چرا که به وجود آمدن هر گونه مشکل در مفاصل در هر نقطه ای از بدن شما می تواند فعالیت های روزمره شما را تحت تاثیر قرار داده و آسیب به وجود آمده شما نه تنها در کوتاه مدت بلکه شاید در صورت عدم درمان و یا درمان نامناسب تا آخر عمر درگیر کند.

فیزیوتراپیست چه کارهایی انجام می دهد؟

به ارائه مشاوره و بالا بردن اعتماد به نفس به منظور مدیریت شرایط نگران کننده می پردازد و از این طریق شما را در انجام فرآیند درمانی فعال نگه داشته و از نظر روانی به شما امیدواری و آزادی خاطر می دهد.

فیزیوتراپیست ها به طور تخصصی در تشخیص و درمان مشکلات مفصلی و عضلانی آموزش دیده اند و پزشک عمومی غالبا  شما را بیشتر به یک فیزیوتراپیست معرفی کند تا جراح ارتوپد .

فیزیوتراپیست با پرسشهایی از شما و بررسی مفصل یا مفاصلی که درد را در آن حس میکنید کار خود را آغاز می کند. این ارزیابی به آنها اجازه میدهد که درمان را بر حسب نیازهایتان انتخاب کنند.

درمان فیزیوتراپی ممکن است شامل موارد زیر باشد

1- برنامه های تمرینی خاص برای تقویت مفاصل و برطرف کردن آسیب دیدگی

2- توصیه های تخصصی برای افزایش فعالیت و اجتناب از درمان های مرتبط با تمریناتی که باعث افزایش درد و جراحت بیشتر شما میشوند

3- درمان های خلاصی از درد مانند سرما و یا گرما درمانی، دستگاه های TENS و الکتروتراپی (تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست  پوست)، ماساژ درمانی، منوال تراپی یا درمان دستی، طب سوزنی و …

4- محیا کردن وسایل کمک در راه رفتن و حرکت مانند عصا، لیزر پرتوان، مگنت، شاک ویو، وازوترین، بیوفیدبک کف لگن و… که به شما استقلال بیشتری در حرکت می دهند.

کلینیک فیزیوتراپی دایان واقع در شمال شرق تهران خیابان دولت با ارائه خدمات فیزیوتراپی حرفه ای و همچنین ارائه فیزیوتراپی در منزل یکی از پیشروان خدمت رسانی در حوزه فیزیوتراپی در خدمت شماست.

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.