فیزیوتراپی با بیمه بانک تجارت

فیزیوتراپی با بیمه بانک تجارت- کلینیک دایان
فیزیوتراپی با بیمه بانک تجارت- کلینیک دایان
بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

فیزیوتراپی با بیمه بانک تجارت، برای کارمندان این بانک و افراد تحت تکلف که از بیمه بانک تجارت برخوردار هستند، می تواند با هزینه کمتری نسبت به ارائه خدمات به صورت آزاد انجام شود. این در حالی است که مراکز معتبر فیزیوتراپی طرف قرار داد با بیمه بانک تجارت مانند مرکز فیزیوتراپی دایان، مجوز لازم برای کلیه خدمات فیزیوتراپی به مراجعین با بیمه تجارت را دارند. اما فیزیوتراپی با بیمه بانک تجارت از نظر هزینه، دستورالعمل پرداخت فرانشیز، تعداد جلسات تحت پوشش ممکن است با سایر بیمه ها تا حدودی متفاوت باشد. برای همین اگر بیمه درمانی شما بیمه بانک تجارت است، توصیه می شود برای خدمات فیزیوتراپی، به مراکز معتبر طرف قرار با بانک تجارت مراجعه کرده و اطلاعات لازم برای میزان هزینه را دریافت کنید.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

نحوه پذیرش بیمار نیازمند فیزیوتراپی با بیمه بانک تجارت

پذیرش بیماران نیازمند دریافت خدمات مربوط به فیزیوتراپی با بیمه بانک تجارت مانند سایر بیمه ها به دستورالعمل پزشک معالج نیاز دارد. اما ممکن است شامل ضوابط خاص دیگری هم شود. به طور کلی، پذیرش بیماران نیازمند به خدمات فیزیوتراپی تحت تکلف بیمه بانک تجارت به شرایط و ضوابط زیر صورت می گیرد:

  • تفکیک جلسات با امضاء بیمه شده و مرکز درمانی
  • دستور پزشک معالج با ذکر نوع بیماري و تعداد جلسات مورد نیاز فیزیوتراپی
  • ارائه فاکتور ممهور به مهر مرکز درمانی مربوطه با درج مبلغ جلسات و جمع کل

طبق ضوابط مراکز و فیزیوتراپیست­های طرف قرارداد با بیمه بانک تجارت تجویز انجام فیزیوترایی توسط دکتری تخصصی فیزیوتراپی مورد تایید این بیمه نیست. اماتجویز دستور انجام فیزیوتراپی توسط پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی – ارتوپدی – مغز و اعصاب ، فلوشیپ درد ، طب ورزشی و فوق تخصص روماتولوژی قابل پرداخت است. همچنین تجویز انجام بیوفیدبک توسط متخصص ارولوژی ، زنان و زایمان، گوارش و جراح عمومی (جهت درمان بی اختیاریها یبوست و مشکلات تخلیه ) مورد قبول بوده و جهت انجام خدمات مذکور معرفی نامه از واحد بهداشت و درمان بانک الزامی میباشد.

شرایط لازم برای استفاده از بیمه بانک تجارت- کلینیک فیزیوتراپی دایان
ضوابط مهم در فیزیوتراپی با بیمه بانک تجارت

فرانشیز و قیمت فیزیوتراپی با بیمه بانک تجارت

قیمت فیزیوتراپی با بیمه بانک تجارت به عوامل مختلفی مانند تعداد جلسات درمانی و نوع گزینه درمانی و حتی یک ناحیه یا دوناحیه ای بودن بستگی دارد. برای همین نمی توان قیمت مشخصی را برای ارائه خدمات فیزیوتراپی برای افراد تحت تکلف بیمه بانک تجارت (حتی فیزیوتراپی در منزل) در نظر گرفت. خدمات تحت پوشش بیمه کارکنان بانک تجارت شامل فیزیوتراپی روتین، لیزر کم توان، سی پی ام CPMو دیاترمی است.

پرداخت هزینه کلیه گزینه های درمانی برای فیزیوتراپی در بانک تجارت با شرایط زیر صورت می گیرند

  • حداکثر ۱۰ جلسه مگنت تراپی با یا بدون فیزیوتراپی مورد تایید و قابل پرداخت نمی باشد.
  • شاک ویو تراپی تا سقف ۵ جلسه در سال قابل پرداخت خواهد بود . (با تایید پزشک معتمد بانک )
  • تعداد جلسات توان بخشی قلب حداکثر ٣٦ جلسه در سال مورد تایید است .
  • در هر ماه حداکثر تعداد جلسات ۱۵ جلسه و در طی سال حداکثر ٤٥ جلسه قابل پرداخت می باشد. پرداخت هزینه جهت مازاد بر تعداد یاد شده منوط به تایید پزشک معتمد و یا مشاور در بانک است.
  • هزینه لیزر پرتوان هم زمان با لیزر کم توان قابل پرداخت نمی باشد. هزینه لیزر پرتوان در هر جلسه با یا بدون فیزیوترایی حداکثر برای دو اندام و تا سقف ۱۰ جلسه سالیانه قابل پرداخت است.
ردیفشرحمبلغ به ریال
1لیزر فیزیوتراپی با CPM یک ناحیه هر جلسه000،00،/1
2لیزر فیزیوتراپی بیش از یک ناحیه هر جلسه2،000،000
3فیزیوتراپی یک ناحیه هر جلسه1،800،00
4فیزیوتراپی دو ناحیه هر جلسه2،124،000
5فیزیوتراپی سه ناحیه و بیشتر هر جلسه2،186،000
6مگنت تراپی اندام ها به ازاء هر جلسه2،047،000
7لیزر پرتوان یک ناحیه3،310،000
8لیرز پر توان بیش از یک ناحید6،620،000
9EECP9،930،000
10شاک ویو ESWT به ازای هر ناحیه در هر جلسه حداکثر دو ناحیه در هر جلسه3،941،500
11دیاترمی749،100
12بیوفیدبک (هر جلسه و حداکثر ۱۰ جلسه در سال )3،702،000
جدول تعرفه فیزیوتراپی با بیمه بانک تجارت

بیمار بایستی در هرجلسه درمانی، پشت نسخه صادره مورد تایید اداره رفاه کارکنان بانک تجارت، اطلاعاتی شامل محل سکونت، شماره تلفن را بنویسد و آ ن را امضا نموده و تاریخ را درج نماید.

تعرفه فیزیوتراپی با بیمه بانک تجارت- کلینیک فیزیوتراپی دایان
تعرفه و فرانشیز فیزیوتراپی با بیمه بانک تحجارت

محدودیت های بیمه بانک تجارت برای خدمات فیزیوتراپی

چنانچه فیزیوتراپی بیش از 20 جلسه طی دو دوره مستمر و یا بیش از دو اندام باشد ، بیمار ممکن است موظف به ارائه مدارک پزشکی مانند، MRI ، اسکن، رادیوگرافی و پروتکل هاي درمانی تجویز شده توسط پزشک معالج  باشد. هزینه لیزر کم توان برخلاف فیزیوتراپی ، بدون توجه به تعداد اندام و صرفاً براساس تعداد جلسات محاسبه و پرداخت می شود. کلیه هزینه های مربوط به فیزیوتراپی در صورتی پرداخت خواهد شد که درمان در مراکز معتبر و مجاز طرف قرارداد با بانک تجارت ارائه شده باشد.

روش های فیزیوتراپی با پرداخت هزینه در بیمه بانک تجارت

مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه بانک می توانند خدمات مربوط به گزینه های درمانی مختلف را با توجه به دستور پزشک معالج به بیمار ارائه دهند. اما بیمه بانک تجارت هزینه برخی از روش های فیزیوتراپی را به طور کامل پوشش قرار می دهد، از جمله:

 لیزر کم توان تا سه ناحیه از بدن

لیزر درمانی سطح پایین LLLT که به عنوان لیزر درمانی سرد نیز شناخته می شود، یک روش درمانی غیرتهاجمی است. در این روش درمانی برای فیزیوتراپی، از لیزرهای کم شدت برای تحریک التیام و کاهش درد استفاده می شود. لیزرهای مورد استفاده در LLLT سطوح پایینی از انرژی نور را به بدن بیمار هدایت می کنند که می تواند بدون ایجاد گرما یا آسیب به پوست نفوذ کند. این درمان اغلب برای درمان بیماری‌های اسکلتی عضلانی مانند رگ به رگ شدن، کشیدگی، تاندونیت و آرتریت مورد استفاده قرار می گیرد.

در مرکز فیزیوتراپی دایان در طول یک جلسه LLLT، فیزیوتراپیست لیزر را مستقیماً روی ناحیه یا نواحی آسیب دیده بدن اعمال می کند. انرژی نور لیزر باعث ترمیم بافت در ناحیه آسیب دیده می شود. همچنین به افزایش گردش خون، کاهش التهاب و کاهش درد کمک می کند.

LLLT یک روش مطمئن و بدون درد در نظر گرفته می شود و اکثر بیماران با آن هیچ مشکلی ندارند. مدت و دفعات جلسات درمانی ممکن است بسته به شرایط تحت درمان متفاوت باشد، اما یک جلسه معمولی حدود 5-15 دقیقه طول می کشد. اما ممکن است برای نتیجه گیری بهتر به چندین جلسه درمانی نیاز داشته باشید.

دیاترمی تا سه ناحیه از بدن

دیاترمی یک تکنیک درمانی است که از جریان های الکترومغناطیسی با فرکانس بالا برای تولید گرما در بافت های بدن استفاده می کند. این گرما باعث بهبود گردش خون و تسکین درد و سفتی عضلات می شود. دیاترمی معمولا برای درمان بیماری هایی مانند آرتریت، اسپاسم عضلانی، انقباضات مفصلی و درد مزمن مورد استفاده قرار می گیرد.

دو نوع اصلی دیاترمی وجود دارد: دیاترمی خازنی و دیاترمی القایی. دیاترمی خازنی شامل استفاده از الکترودهایی است که روی سطح پوست قرار می گیرند، در حالی که دیاترمی القایی از سیم پیچ های الکترومغناطیسی که در نزدیکی بدن قرار می گیرند استفاده می کند. هر دو روش از طریق جریان های الکترومغناطیسی گرما تولید می کنند، اما در نحوه انتقال گرما متفاوت هستند.

نحوه درمان با روش دیاترمی

در طول یک جلسه دیاترمی در مرکز دایان، فیزیوتراپیست الکترودها یا سیم پیچ ها را روی ناحیه یا نواحی مورد نظر بدن قرار می دهد. سپس دستگاه دیاترمی جریان های فرکانس بالا را منتقل می کند و گرما را در داخل بافت ها تولید می کند. گرما به افزایش جریان خون، شل شدن ماهیچه ها و بهبود بافت کمک می کند. مدت درمان بسته به شرایط و اهداف خاص درمان می تواند متفاوت باشد. یک جلسه معمولی ممکن است حدود 15 تا 30 دقیقه طول بکشد و ممکن است چندین جلسه برای دستیابی به نتایج مطلوب مورد نیاز باشد.

در هنگام مراجعه به مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه بانک تجارت باید به این نکته توجه داشته باشید که هم LLLT و هم دیاترمی باید توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط و آموزش دیده انجام شود. این درمان‌ها ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد.

هم لیزر درمانی سطح پایین (LLLT) و هم دیاترمی روش‌های پرکاربرد در فیزیوتراپی هستند. LLLT از لیزرهای با شدت کم برای تحریک التیام و کاهش درد استفاده می کند، در حالی که دیاترمی از جریان های الکترومغناطیسی با فرکانس بالا برای تولید گرما در بافت های بدن استفاده می کند. این درمان‌ها می‌توانند تسکین مؤثری را برای شرایط مختلف اسکلتی عضلانی فراهم کنند و به طور کلی زمانی که توسط متخصصان آموزش دیده انجام شوند بی‌خطر هستند.

خدمات و تخفیفات ویژه بیمه بانک تجارت برای فیزیوتراپی

خدمات ارائه شده به بیمار تحت پوشش بیمه بانک تجارت- کلینیک فیزیوتراپی دایان
مزیت های فیزیوتراپی با بیمه بانک تجارت

مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه بانک تجارت، ممکن است خدمات و تخفیفات ویژه ای برای پرداخت هزینه برخی از گزینه های درمانی داشته باشند، از جمله:

لیزر درمانی با توان بالا

لیزر درمانی با توان بالا یک درمان فیزتراپی با تخفیف ویژه در مراکز فیزیوتراپی طرف قرار داد با بیمه بانک تجارت است. در این روش از پرتوهای متمرکز نور برای تحریک ترمیم بافت، کاهش التهاب و کاهش درد استفاده می شود. فیزیوتراپیست ها در مرکز دایان، میزان انرژی متمرکزی را به نواحی آسیب دیده هدایت می کنند. این انرژی می تواند بازسازی سلولی را تقویت و فرآیندهای درمانی طبیعی بدن را افزایش دهد.

مغناطیس درمانی

مغناطیسی درمانی شامل استفاده از میدان های مغناطیسی برای کاهش درد، بهبود گردش خون و افزایش توانایی های درمانی بدن است. در مگنت تراپی در مرکز فیزتراپی دایان، به عنوان یکی از مراکز فیزیوتراپی با بانک تجارت، آهنرباها بر روی نواحی خاصی از بدن اعمال می‌شوند. حتی ممکن است از آهنرباها در دستگاه‌های پوشیدنی مانند دستبند یا روکش استفاده شوند.

بررسی ها نشان می‌دهد که میدان‌های مغناطیسی در آهنرباها بر میدان الکترومغناطیسی بدن تأثیر می‌گذارند و جریان خون در بدن را بهبود می‌بخشند و درد را کاهش می‌دهند. برخی افراد مغناطیسی درمانی را برای مدیریت درد و بهبود رفاه کلی مفید می دانند.

فیزیوتراپی با روش مگنت تراپی با بیمه بانک تجارت در کلینیک دایان
فیزیوتراپی با مگنت تراپی برای بیماران با بیمه بانک تجارت شامل تخفیف می شود.

نواردرمانی

تکار همچنین به عنوان نوار درمانی یا نوار حرکتی شناخته می شود. در این روش از نوارهای چسب بر روی پوست برای ایجاد حمایت، ثبات و تسکین درد استفاده می شود. نوارها الاستیک و قابل کشش هستند و امکان ایجاد دامنه حرکتی را فراهم می کنند. این روش معمولاً در پزشکی ورزشی برای جلوگیری از صدمات، مدیریت تورم، تراز صحیح و تسهیل روند بهبود استفاده می شود. همچنین می تواند برای اصلاح وضعیت بدن، کاهش تنش عضلانی و بهبود گردش خون هم مورد استفاده قرار بگیرد و از روش های فیزیوتراپی در منزل به شمار می آید.

طب سوزنی

طب سوزنی یک روش طب سنتی چینی و شامل فرو کردن سوزن های نازک در نقاط خاصی از بدن است. برخی از طرفداران این روش معتقدند طب سوزنی مکانیسم های خود درمانی بدن را تحریک و سیستم عصبی را تنظیم می کند. حتی باعث بهبود سلامت و رفاه کلی بدن می شود. از این روش معمولاً برای کاهش درد، کاهش استرس، بهبود خواب و رفع انواع شرایط سلامت جسمی و روانی استفاده می شود.

 سوزن خشک

درای نیدلینگ شامل قرار دادن سوزن‌های نازک در نوارهای عضلانی یا گره‌های محکم برای رهایی از تنش و بهبود عملکرد عضلات است. بر خلاف طب سوزنی، سوزن خشک مناطق خاصی از اختلال عملکرد عضلانی را هدف قرار می دهد. سوزن های مورد استفاده در سوزن خشک معمولاً جامد هستند. در مرکز فیزیوتراپی دایان این روش بیشتر برای کاهش اسپاسم عضلانی، بهبود دامنه حرکتی و بهبود بافت آسیب دیده انجام می شود.

 درمان دستی

فیزیوتراپیست های باتجربه در مرکز فیزیوتراپی دایان از درمان دستی (منوال تراپی) برای تشخیص و درمان بیماری های اسکلتی عضلانی استفاده می کنند. درمان دستی روش‌های درمانی مختلفی را شامل می شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • تحرک مفصل
  • تحرک بافت نرم
  • کشش و تمرینات کششی

منوال تراپی بیشتر برای کاهش درد و بهبود عملکرد فیزیکی بیمار انجام می شود. این روش درمانی می تواند برای افرادی که دچار آسیب دیدگی، عدم تعادل وضعیتی یا محدودیت تحرک مفاصل هستند مفید باشد.

آموزش تمرینات اصلاحی

تمرینات ورزشی اصلاحی شامل طراحی و اجرای برنامه های ورزشی خاص برای رسیدگی به عدم تعادل عضلانی، انحرافات وضعیتی و اختلالات حرکتی است. این تمرینات در مرکز فیزیوتراپی دایان بیشتر بر اساس نیازهای فرد بیمار تجویز می شوند.

 سخن آخر درباره مزیت های فیزیوتراپی با بیمه بانک تجارت

 مرکز فیزیوتراپی دایان به عنوان یکی از مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه بانک تجارت، با کادری مجرب و حرفه ای آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی به کلیه افراد تحت پوشش با بیمه بانک تجارت است. در هنگام مراجعه برای دریافت خدمات با تخفیفات ویژه بانک تجارت در مرکز دایان قبل از شروع جلسات درمانی بهتر است اطلاعات لازم برای استفاده از این خدمات را دریاف کنید.

سوالات متداول

آیا فیزیوتراپی با بیمه بانک تجارت شامل ارائه خدمات در منزل هم می شود؟

مراکز فیزیوتراپی معتبر مانند دایان، کلیه خدمات مربوط به فیزیوتراپی به بیماران تحت پوشش بیمه بانک تجارت هم در منزل و هم کلینیک ارائه می دهند.

کدام روش های فیزیوتراپی مشمول بیمه بانک تجارت می شوند؟

بیمه بانک تجارت، اکثر روش های درمانی مربوط به فیزیوتراپی را تحت پوشش قرار می دهد. برای اطلاع از جزئیات می توانید با کلینیک های فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه بانک تجارت نیز مشورت کنید.

چه کسانی می توانند از بیمه بانک تجارت برای فیزیوتراپی استفاده کنند؟

افراد تحت پوشش بیمه، می توانند از کلیه خدمات مربوط به فیزیوتراپی (هم کلینیک و هم در منزل) استفاده کنند.

5 1 امتیازدهی
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
محمد رادمهر
محمد رادمهر
6 ماه قبل

این اظلاعات در صفحه شما به من خیلی کمک کرد که از بیمه بانک تجارت استفاده کنم چون چند تا از روشهایی که بیمه بانک تجارت پوشش میده خیلی از بیمه های دیکه کاور نمیکنن.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.