اندازه گیری وضعیت سلامت

بنر تماس با فیزیوتراپی دایان

افراد زیادی به دنبال کاهش وزن خود هستند. حتی آن دسته از افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند نیز ممکن است حس کنند که باید وزن خود را کاهش دهند … و حتی بعضی از افرادی که نیاز دارند تنها چند پوند وزن کم کنند، سوال می کنند که آیا باید برای کاهش وزن خود تلاش کنند یا نه.

بنابراین بسیاری از ما در نهایت در اینترنت سرچ می کنیم و یک ترازوی وزن کشی جدید می خریم یا به سراغ ترازوی قدیمی مان می رویم تا حواسمان به وزن مان باشد.

درد بدن و فیزیوتراپی

از درد و کوفتگی بدن خسته شدی؟
تماس بگیر و وقت معاینه یا فیزیوتراپی تنظیم کن!

 با این حال، درنهایت، سالم بودن، احساس سالم بودن است– و ارتباط زیادی با اعدادی که ترازوها نشان می دهند ندارد.

با ارزیابی سطح انرژی، خواب، خلق و خو و ظاهر کلی پوست بهتر می توانید میزان سلامتی خود را اندازه گیری کنید و سطح سلامتی خود را بسنجید.

اشتباه نکنید، نمی گوییم که ترازوها هیچ ارزشی ندارند- دارند، به خصوص اگر پیشرفت خود را در کاهش وزن دنبال می کنید.

 با این وجود، اگر زمان زیادی را صرف این شماره ها کنید، می تواند شما را دلسرد کند.

اغلب اوقات بعد از یک رژیم غذایی سخت و پایبند بودن به برنامه تمرینی خود، فکر می کنید کاهش وزن داشته اید و بعد متوجه میشوید که وزن تان آن اندازه که فکر می کردید کم نشده است یا عددی را که می خواستید نمی بینید (که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد!)

بنابراین اگر میترسید که پای تان را روی ترازو بگذارید، به جای اینکه به خاطر وزن تان ناامید شوید، بهتر است تصمیم بگیرید که امسال سلامت و تناسب اندام خود را با دید مثبت تری زیر نظر بگیرید.

روشهای سنجش سلامتی

 در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید بعد از کنار گذاشتن ترازو نیز پیشرفت خود را دنبال کنید – من از این روش ها برای سنجش سلامتی خود استفاده می کنم و هیچ وقت بهتر از الان نبوده ام!

بیایید با قابل توجه ترین مورد شروع کنیم – سطح انرژی شما. توجه به اینکه آیا احساس کسل بودن می کنید یا حس پر انرژی و با نشاط بودن دارید می تواند شاخص خوبی برای سلامت عمومی شما باشد.

اگر غذای سالم بخورید، زیاد آب بنوشید و روزانه ورزش کنید، احتمال اینکه از فواید مثبت آنها بهره مند شوید زیاد است. در این صورت هوشیارتر خواهید بود، خواب شبانه بهتری خواهید داشت و آن حس “کرخی بعد از ظهر” که بسیاری از ما از آن رنج می بریم را تجربه نمی کنید.

بیشتر بخوانید:چگونه استرس می تواند به ارتقای سلامتی تان کمک کند؟

اگر کمبود انرژی مشکل شما است، حتما از مصرف کافئین، قند و یا محرکها در بعد از ظهر خودداری کنید.

درعوض، ممکن است متوجه شوید که یک میان وعده کم چرب از رژیم غذایی پالئو و کتو می تواند به شما کمک کند تا بقیه روز را با انرژی بالا سپری کنید.

هدف باید همیشه این باشد که تمرکز ما به طور معمول بر روی غذاهای کم چرب و مغذی، با کالری کم باشد.

به طور کلی، یک روش محبوب برای اضافه کردن سبزیجات و پروتئین به برنامه غذایی، استفاده از مکمل هایی به نام ENERGYbits® و RECOVERYbits® است.

 آنها از جلبکهای اسپیرولینا NON GMO (غیر تراریخته) یا جلبکهای کلرلا که به صورت ارگانیک رشد می کنند تهیه میشوند.

جلبک های اسپیرولینا (که در ENERGYbits® یافت می شوند) غلظت بالایی از پروتئین های گیاهی دارند(64٪).

همچنین حاوی 40 ویتامین و مواد معدنی از جمله آهن، نیتریک اکسید، امگا 3 و همه ویتامین های گروه B هستند.

ویتامین های طبیعی B و اکسید نیتریک یک تقویت کننده انرژی عالی هستند و همچنین به عنوان یک مکمل قبل از تمرین کردن به کار می آیند.

کلرلا (ماده اصلی RECOVERYbits®) پروتئین بالایی دارد. همچنین دارای خواص سم زدایی و مقدار بسیار زیادی ریز مغذی است.

به دلیل ویژگی های کلی تغذیه ای آنها، اکنون جلبک های اسپیرولینا و کلرلا به عنوان یک مکمل عالی برای توانبخشی و بهبودی شناخته میشوند.

توصیه می کنم 30 تا 45 عدد از این قرص های کوچک را در هر وعده مصرف کنید. معمولاً آنها را قورت می دهند، اما همچنین می توانید آنها را بجوید.

حالا بیایید درباره خواب صحبت کنیم. ما تقریباً یک سوم زندگی خود را صرف خوابیدن می کنیم و وقتی به اندازه کافی می خوابیم – احساس خوبی داریم!

این یک واقعیت است که ما برای سلامت جسمی، روحی و عاطفی خود به خواب نیاز داریم.

 تعداد ساعاتی که می خوابید مهم است، اما کیفیت خواب نیز به همان اندازه اهمیت دارد. برای استفاه بیشتر از فواید خواب نیاز است که نسبت مدت زمان خواب عمیق به خواب سبک مقدار مناسبی باشد.

اگر نمی توانید شبها خوب بخوابید، می تواند نشانه این باشد که سلامت و آمادگی جسمانی شما دچار مشکل شده است.

قطع کردن مصرف الکل و مواد محرک (مانند سیگار و کافئین) قبل از خواب به شما کمک می کند تا راحت تر به خواب بروید.

همچنین قبل از خاموش کردن چراغ ها، زمانی را به سایر عادت های سالم اختصاص دهید.

به طور متوسط، ما هر روز به شش تا هشت ساعت خواب نیاز داریم. هرچه تمرین های شما سخت تر باشد، برای اطمینان از ریکاوری مناسب بدن تان به استراحت بیشتری نیاز دارید.

اگر زیاد ورزش می کنید و به شرایطی میرسید که تمرین کردن هایتان بیش از حد میشود، کیفیت خواب تان ممکن است کاهش پیدا کند.

چرت زدن در طول روز می تواند برایتان مفید باشد. بسیاری از مراکز ورزشی برتر دانشگاهی دنیا در حال اضافه کردن اتاقهای ساکت یا مخصوص خواب به مراکز آموزشی بزرگ خود هستند زیرا مربیان بیشتر و بیشتر متوجه می شوند که خواب برای ریکاوری بدن بسیار مهم است.

ریکاوری پس از آسيب هاي شديد و همچنين تمرينات سخت و طولاني مدت، می تواند موجب تخلیه مواد معدني و مواد مغذی مورد نياز بدن شود.

بیشتر ما کمبود منیزیم داریم زیرا بدن دائما آن را مصرف می کند. منیزیم یک ماده مغذی مهم است که نه تنها به کاهش درد عضلات کمک می کند بلکه به شما کمک می کند تا شبها بهتر استراحت کنید.

مگ گلیسینات (Mag Glycinate) به شکل خوراکی قابلیت جذب بالایی دارد. در غیر این صورت، غذاهایی مانند اسفناج، کنگر فرنگی و خرما بخورید که سرشار از منیزیم هستند. (لطفا قبل از شروع مصرف مکمل های جدید با پزشک خود صحبت کنید.)

اینکه چگونه روز خود را شروع می کنیم، به اندازه اینکه چگونه آن را به پایان میبریم اهمیت دارد. در مورد خلق و خو چه؟ خلق و خوی شما ارتباط نزدیکی با تغذیه سالم و سوخت و ساز بدن تان دارد.

اگر روحیه خوبی دارید، عالی است این می تواند منعکس کننده سلامتی شما باشد. از طرف دیگر، اگر کمی احساس افسردگی می کنید یا زود عصبانی میشوید، این می تواند نشانه آن باشد که زمان آن رسیده است که در برخی از سبک های زندگی تان تغییراتی ایجاد کنید.

علت زود عصبانی شدن می تواند پایین بودن قند خون شما باشد، بنابراین خوردن وعده هایی غذایی متعادل مهم است.

در این مورد نیز متوجه شدم که جلبک ها می توانند یک غذای کم کالری برای تضمین جذب پروتئین کافی باشند که می تواند به ثبات قند خون کمک کند.

 به طور میانه، سعی کنید غذاهای کمتر فرآوری شده و کربوهیدراتهای ساده مصرف کنید. این کار به بهبود تنظیم قند خون کمک می کند و تنظیم قند خون اغلب موجب بهبود روحیه می شود.

تنظیم مناسب قند خون برای سلامت در دوران پیری نیز بسیار مهم است. همچنین، اختصاص دادن زمان بیشتری برای ورزش کردن در برنامه هفتگی می تواند به آزادسازی مواد شیمیایی که حس خوبی را در شما ایجاد می کنند، کمک کند.

ظاهر پوست نیز می تواند بازتاب دهنده خوبی از آنچه در درون بدن شما اتفاق می افتد، باشد – بخصوص اینکه بزرگترین عضو بدن نیز هست.

از میان صدها مشکل پوستی مختلف، چندین مورد وجود دارد که می تواند نشانه ای از این موضوع باشد که سلامت شما در بالاترین سطح نیست.

دو مورد از شایع ترین علائم پوستی، رنگ پریدگی و خارش پوست است. بنابراین توجه کنید که پوست تان چقدر درخشان (یا غیر درخشان) است و در صورت لزوم عادات سبک زندگی خود را تغییر دهید.

در پایان مهمترین سؤالی که باید از خودتان بپرسید این است: “اهداف واقعی شما چیست؟” چه می خواهید؟ (نه آنچه به شما تلقین شده است)

ترازوها نمی توانند اندازه گیری کنند که چقدر قوی هستید، چقدر حالتان بهتر شده است، آیا میتوانید بدون نفس کم آوردن از پله ها بالا و پایین بروید یا اینکه آیا می توانید ساعت ها با نوه های خود بازی کنید.

 اجازه ندهید که این مقیاس بر زندگی شما و احساس تان حاکم شود. در عوض، پیشرفت خود را بر اساس سطح “سلامتی” تان قضاوت کنید.

 به این ترتیب یاد خواهید گرفت که چگونه به سیگنالهای بدن خود گوش دهید و تلاش های شما در نهایت ثمر می دهد!

بیشتر بخوانید: پنج راه کار برای سلامتی از نظر فیزیوتراپی

اگر سوالی در رابطه با این پست دارید، لطفاً از طریق راه های ارتباطی ما با کلینیک دایان تماس بگیرید تا مشکل تان را با یک فرد متخصص مطرح کنید.

شماره تماس های فیزیوتراپی دایان: 02122764555- 02122786049 – 09128340536

آدرس کلینیک فیزیوتراپی دایان

فیزیوتراپی شمال تهران

 

0 0 امتیازها
امتیازدهی

بفرست برای کسی که نیاز داره ببینه . . .

بیشتر در این رابطه بخوانید

آخرین مقالات در فیزیوتراپی دایان

عضویت
اطلاع دهی برای
guest

0 نظرات
بارخورد درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.